Kirjoittaja Aihe: Simukaapelin rakentaminen itse  (Luettu 15898 kertaa)

Poissa Jänkhäkopteristi

  • Seniori torppari
  • *****
  • a.k.a Mikael H
Simukaapelin rakentaminen itse
« : 19 Marraskuu, 2008, 16:43:13 »
Elikkäs Eskyn radion ja tietokoneen välille tarvii piuhan. Eli tilaat sen leluja.netistä hintaa 20e.. Noh entäpä jos haluu rakentaa tän ite? Onko kukaan kokeillu? Käytännössähän päissä on vain usb ja toisessa päässä 4 pinninen S-Video liitin. Ite oon yrittäny noita piuhoja naittaa tuloksetta. Voi olla mahdotonkin keissi, mutta kyselempä nyt kuitenkin :D

EDIT: noissa simukaapeleissa ilm. joku suojaus että käy vaan tiettyyn simuun, eli mahdoton tehtävä??
« Viimeksi muokattu: 19 Marraskuu, 2008, 16:45:31 kirjoittanut Mikael Häli »
T-Rex 100s
E-Sky Honey Bee CT

Poissa VERTICAL

  • Seniori torppari
  • *****
    • VERTICAL Hobby
Vs: Simukaapelin rakentaminen itse
« Vastaus #1 : 19 Marraskuu, 2008, 17:21:40 »
Elikkäs Eskyn radion ja tietokoneen välille tarvii piuhan. Eli tilaat sen leluja.netistä hintaa 20e.. Noh entäpä jos haluu rakentaa tän ite? Onko kukaan kokeillu? Käytännössähän päissä on vain usb ja toisessa päässä 4 pinninen S-Video liitin. Ite oon yrittäny noita piuhoja naittaa tuloksetta. Voi olla mahdotonkin keissi, mutta kyselempä nyt kuitenkin :D

EDIT: noissa simukaapeleissa ilm. joku suojaus että käy vaan tiettyyn simuun, eli mahdoton tehtävä??

Kyllä siellä on elektroniikkaa sisällä ja mm. softa, jolla PC-tunnistaa tämän peliohjaimeksi. Ei onnistu ihan vain johtoja kolvailemalla.

Useimmissa kaupallisissa softissa on simulaattorissa hardware suojaus, ei onnistu käyttö omilla kaapeleilla.
Ilmainen toimitus yli 50 € tilauksille!.
Kopterit, Multikopterit, Lennokit, Autot, Tankit. 10 vuotta ammattitaitoista palvelua harrastajilta.

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Simukaapelin rakentaminen itse
« Vastaus #2 : 19 Marraskuu, 2008, 17:27:10 »
Siksipä noita dongeleiksi (elektroninen softalukko, yms) kutsutaankin ja niiden käytöllä ehkäistään osa maksullisten ohjelmien luvattomasta käytöstä.
Ohjelma taristelee toisinaan onko pallika paikallaan, kyselee siltä ennalta määritettyjä asioita yms.

Kaikki on murrettavissa, mutta ostettu ohjelma takaa paremman tuotekehityksen ohjelmistoille.
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Jänkhäkopteristi

  • Seniori torppari
  • *****
  • a.k.a Mikael H
Vs: Simukaapelin rakentaminen itse
« Vastaus #3 : 19 Marraskuu, 2008, 17:28:01 »
Nonne. KAippa se pakko on sitten ootella että leluja.netti saa simuja lisää :D
T-Rex 100s
E-Sky Honey Bee CT

Poissa VERTICAL

  • Seniori torppari
  • *****
    • VERTICAL Hobby
Vs: Simukaapelin rakentaminen itse
« Vastaus #4 : 19 Marraskuu, 2008, 17:41:50 »
Nonne. KAippa se pakko on sitten ootella että leluja.netti saa simuja lisää :D

No meillä on hyllyt täynnä simuja ja kaapeleita, jos et jaksa odotella :) 
http://www.verticalhobby.com/kauppa/product_info.php?cPath=40_41&products_id=1169
Ilmainen toimitus yli 50 € tilauksille!.
Kopterit, Multikopterit, Lennokit, Autot, Tankit. 10 vuotta ammattitaitoista palvelua harrastajilta.

Poissa Jänkhäkopteristi

  • Seniori torppari
  • *****
  • a.k.a Mikael H
Vs: Simukaapelin rakentaminen itse
« Vastaus #5 : 19 Marraskuu, 2008, 17:49:34 »
Noh perhana. Teiltähän mie sen tillaan. :D

Käykö tuo E-Skyn ohjaimeen vai tuo 3 eri adapterin piuhasarja?
T-Rex 100s
E-Sky Honey Bee CT

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Simukaapelin rakentaminen itse
« Vastaus #6 : 19 Marraskuu, 2008, 17:59:13 »
joo, tuo eskyn simu on aika turha, näkee jo hinnasta. Tuo simu taitaa olla ilmainen mut se mukana tuleva usb ohjain maksaa, joka ei taas toimi esim phoenixin kans...

Niin ja nuista kolvailuista, ei adapterien sisäl ole mitään elektroniikka. Mutta nuo tonglet on tietenki erikseen juuri suojaukseen.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa VERTICAL

  • Seniori torppari
  • *****
    • VERTICAL Hobby
Vs: Simukaapelin rakentaminen itse
« Vastaus #7 : 19 Marraskuu, 2008, 18:30:42 »
FMS simu on täysin ilmainen, sen voi myös ladata osoitteesta:
http://n.ethz.ch/student/mmoeller/fms/index_e.html  Tuolta itseasiassa kannattaa viimeisin versio noutaakkin. Windows Vista:n kanssa on myös ollut ongelmia.

Eli vain nuo ohjaimet/kaapelit/adapterit näissä maksaa.  Tuossa adapterissa on kyllä elektroniikkaa sisällä, sillä Windows tunnistaa sen 4-8 kanavaiseksi peliohjaimeksi ja kääntää lähettimen PPM signaalin USB:lle toimivaan muotoon. Se toimii siis myös 8 kanavaisen radiolaitteen kanssa. 
4-potikkaa voi saada virittelyillä toimimaan ns. paddleina peliportin kautta. Simulaattoriohjaimissa tuo tarvittava elektroniikka on ohjaimessa, jolloin ulos tulee pelkkä USB liitin.
Ilmainen toimitus yli 50 € tilauksille!.
Kopterit, Multikopterit, Lennokit, Autot, Tankit. 10 vuotta ammattitaitoista palvelua harrastajilta.

Poissa VERTICAL

  • Seniori torppari
  • *****
    • VERTICAL Hobby
Vs: Simukaapelin rakentaminen itse
« Vastaus #8 : 19 Marraskuu, 2008, 18:31:59 »
Noh perhana. Teiltähän mie sen tillaan. :D

Käykö tuo E-Skyn ohjaimeen vai tuo 3 eri adapterin piuhasarja?


Käy, se konvertoi lähettimen PPM signaalin USB peliohjaimeksi.
Ilmainen toimitus yli 50 € tilauksille!.
Kopterit, Multikopterit, Lennokit, Autot, Tankit. 10 vuotta ammattitaitoista palvelua harrastajilta.

Poissa Jänkhäkopteristi

  • Seniori torppari
  • *****
  • a.k.a Mikael H
Vs: Simukaapelin rakentaminen itse
« Vastaus #9 : 19 Marraskuu, 2008, 21:05:57 »
Siis tämä:

USB Simulaattorikaapelit
[FS_USB_cable]
   
15,00€

Vai se missä on joku ohjain mukana? Ilm. vain 4 kanavainen mutta toimiiko sen piuha 6 kanavaisessa?
T-Rex 100s
E-Sky Honey Bee CT

Poissa VERTICAL

  • Seniori torppari
  • *****
    • VERTICAL Hobby
Vs: Simukaapelin rakentaminen itse
« Vastaus #10 : 19 Marraskuu, 2008, 21:27:53 »
Siis tämä:

USB Simulaattorikaapelit
[FS_USB_cable]
   
15,00€

Vai se missä on joku ohjain mukana? Ilm. vain 4 kanavainen mutta toimiiko sen piuha 6 kanavaisessa?

Jeps, juuri tuo.  Simulaattoriohjaimessa on johto kiinteästi kiinni, eli sitä ei saa toiseen ohjaimeen. Ja simuohjain on siis vain 4 kanavainen, jos haluat 5-8 kanavaa niin pitää käyttää tuota adapteria lähettimen kanssa.  Tuon Simulaattorinohjaimen mukana tulevalla FMS levykkeellä on myös paljon eri konemalleja ja lentopaikkoja, mitä normaalissa FMS-paketissa ei ole.
Ilmainen toimitus yli 50 € tilauksille!.
Kopterit, Multikopterit, Lennokit, Autot, Tankit. 10 vuotta ammattitaitoista palvelua harrastajilta.

Poissa Jänkhäkopteristi

  • Seniori torppari
  • *****
  • a.k.a Mikael H
Vs: Simukaapelin rakentaminen itse
« Vastaus #11 : 20 Marraskuu, 2008, 18:24:38 »
Nonne Verticaali. Piuha maksettu verkkopankissa, ei muuta ku piuha postiin huomenna ;D

Nii ja laita seurantatunnus mukaan jos ei jo vakiona :D
T-Rex 100s
E-Sky Honey Bee CT

Poissa Jänkhäkopteristi

  • Seniori torppari
  • *****
  • a.k.a Mikael H
Vs: Simukaapelin rakentaminen itse
« Vastaus #12 : 01 Joulukuu, 2008, 19:00:32 »
Kaapeli tuli ja toimiipi ok. Ainut että vetää akkupatterit tyhyjiin aika noppeesti
T-Rex 100s
E-Sky Honey Bee CT

Poissa -DaMulQ-

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • -GG-
Vs: Simukaapelin rakentaminen itse
« Vastaus #13 : 02 Joulukuu, 2008, 22:16:11 »
Ota kide irti niin ei lähetin itessään haukkaa virtaa simuttelun aikana, ainakin eskyn ohjaimella tämä auttaa :)

Poissa Jänkhäkopteristi

  • Seniori torppari
  • *****
  • a.k.a Mikael H
Vs: Simukaapelin rakentaminen itse
« Vastaus #14 : 02 Joulukuu, 2008, 22:45:23 »
Pitteepä ottaa :) Thänks :)
T-Rex 100s
E-Sky Honey Bee CT

Poissa Kallio

  • Seniori torppari
  • *****
  • :.
Vs: Simukaapelin rakentaminen itse
« Vastaus #15 : 02 Joulukuu, 2008, 22:57:51 »
...ja se CCPM miksaus pois, jos käyät sitä eskyn radiota  ;)
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

Poissa Jänkhäkopteristi

  • Seniori torppari
  • *****
  • a.k.a Mikael H
Vs: Simukaapelin rakentaminen itse
« Vastaus #16 : 02 Joulukuu, 2008, 23:03:07 »
Juu se tietty on väännettykki :)

Tympiää kun osaa simussa jo vaikka mitä ja ei tosiaankaan oikeessa elämässä :)
T-Rex 100s
E-Sky Honey Bee CT

Poissa Kallio

  • Seniori torppari
  • *****
  • :.
Vs: Simukaapelin rakentaminen itse
« Vastaus #17 : 02 Joulukuu, 2008, 23:09:52 »
Juu se tietty on väännettykki :)

Tympiää kun osaa simussa jo vaikka mitä ja ei tosiaankaan oikeessa elämässä :)

Vähän samaa vikaa, simussa ei ole mitään ongelmaa heittää kopteria selälleen ja kikkailla, belttiä juuri ja juuri uskaltaa leijuttaa  ;D
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

Poissa Jänkhäkopteristi

  • Seniori torppari
  • *****
  • a.k.a Mikael H
Vs: Simukaapelin rakentaminen itse
« Vastaus #18 : 02 Joulukuu, 2008, 23:23:56 »
Sepä se. Simuun pitäs saada "BeltMode" :D Kopu vaappuis puolelta toiselle eikä perä pitäs yhtään :D

Vrt. Katso profiilikuva :D
T-Rex 100s
E-Sky Honey Bee CT

Poissa Kallio

  • Seniori torppari
  • *****
  • :.
Vs: Simukaapelin rakentaminen itse
« Vastaus #19 : 02 Joulukuu, 2008, 23:36:49 »
Simuilussa käytän välillä jotain "huonoja" asetuksia, sekä tuulta aika paljon, tuntuu silti sujuvan  :)

Tänään tosin tuntui beltti lentävän aika hyvin, mitä nyt hieman pääsin ulos kokeilemaan. Ne valot on kyllä pakko laittaa pian, pimeessä tuntuu menevän hahmotus kyky täysin  :-\
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

Poissa Jänkhäkopteristi

  • Seniori torppari
  • *****
  • a.k.a Mikael H
Vs: Simukaapelin rakentaminen itse
« Vastaus #20 : 03 Joulukuu, 2008, 18:12:56 »
Juu itekki yrittäny asentaa tuulta, jopa kovaa sellaista ja pyörteitä ja kaikkee. Silti pysyy hyppysissä :D
VAikeinta itelle on hahmottaa (ainakin simussa) miten päin kopu on jos pari temppuu tekee.
T-Rex 100s
E-Sky Honey Bee CT

IMN

  • Vieras
Vs: Simukaapelin rakentaminen itse
« Vastaus #21 : 02 Tammikuu, 2009, 20:38:01 »
Terve!

En tiedä, onko vastaavaa jo ollut, joten...

Pieni varoituksen sana noista DIY kaapeleista. Netistä löytyy ohjeet kaapelin tekoon, jolla pitäisi saada lähetin toimimaan mikkiliitännän kautta simulaattoreissa.

Omistin toimivat (lue sanamuoto) Hitec Eclipset, joihin tilasinkin VH:sta kaapelin. Sitä kaapelia en saanut toimimaan usb:n kautta bauttirallaa 18-vuoden tietokonekokemuksella. Ei siinä mitään, ei vain toiminut, sai palauttaa -> kiitokset VH:lle. Radiot kuitenkin toimivat edelleen entiseen malliin.

No, sitten piti väkästellä itse tuollainen SmartPropoPlus-kaapeli. 110%:n varmuudella piuhat oikein kolvattu...snap, crackle, poks...kellogg's rice crispies...tekniikkasavu t pihalle ja tuloksena palanut johtosarja radioiden sisällä. En siis suosittele SmartPropoPlussaa millään tavalla.

Lopputulos:

Futaban 10C ostettu ja Phoenix kaapeleineen tulossa...
« Viimeksi muokattu: 02 Tammikuu, 2009, 21:35:56 kirjoittanut IMN »

Poissa Kallio

  • Seniori torppari
  • *****
  • :.
Vs: Simukaapelin rakentaminen itse
« Vastaus #22 : 03 Tammikuu, 2009, 00:13:02 »
No, sitten piti väkästellä itse tuollainen SmartPropoPlus-kaapeli. 110%:n varmuudella piuhat oikein kolvattu...snap, crackle, poks...kellogg's rice crispies...tekniikkasavu t pihalle ja tuloksena palanut johtosarja radioiden sisällä. En siis suosittele SmartPropoPlussaa millään tavalla.

Lopputulos:

Futaban 10C ostettu ja Phoenix kaapeleineen tulossa...

Mites tuo on muka mahdollista  ???

Meinasin koittaa myös tuota propoa, mut ei vissiin sitten kannatakaaan.
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

IMN

  • Vieras
Vs: Simukaapelin rakentaminen itse
« Vastaus #23 : 03 Tammikuu, 2009, 12:39:09 »
Nii-i.

Radioista kärähti trainer-portin ja "pääpiirilevyn" sekä antennin ja "pääpirilevyn" väliset johtosarjat. Ja sen verran otti lämpöä, että ne johtosarjat ovat todellakin saaneet oikaria aika reippaasti. Uudet suunnilleen vastaavat plugit tuli tilattua paikallisesta elektroniikkaliikkeestä, ja kaverilta löytyy samanlaiset radiot, josta ottaa mallia. Kyselin johtoja maahantuojalta, mutta kuulemma johtoja ei saa erikseen tilattua, vaan radiot pitää lähettää Saksaan korjattavaksi.  ??? ??? ???.  Hieman tuntuu hölmöläisen hommalta, kun tietää mitkä johdot ja ne saa vaihdettua n. kahdessa minuutissa.

Jenkeistä löytyisi johtosarjat, mutta johtojen hinta on 5$ ja postikulut 20$. Noita johtosarjoja menisi tavalliseen kirjekuoreen varmaan 100 kpl:tta, joten hieman ihmetyttää tuo postikulujen hinnoittelu. USPS:n sivuilta kansainvälinen kirje maksaa n. 1$, joten jokin ei täsmää. Myyjä ei käytä PayPalia ja kyselee luottokorttitietoja sähköpostin välityksellä.

Täytyy vain toivoa, että toi Phoenixin kaapeli on Futaban kanssa yhteensopiva (tilasin suosiolla kaapelin paketin mukana). Luulis kyllä olevan...nimim. hieman saattaa ensimmäinen kytkentä jännittää...

 

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Simukaapelin rakentaminen itse
« Vastaus #24 : 03 Tammikuu, 2009, 13:25:34 »
Kyllä taitaa olla komponentitki menneet kappleiksi, jos piirilevyn läpi on mennyt...
Siellä on paljon herkempiä komponentteja sähkölle kuin nuo johdot, melko varmasti ihan särki se vehje vaikka johdot vaihtaa.
Vaikkei suurempia näkyviä vaurioita ole, ootkos ottanu levyjä irti ja tutkinut onko tummentumia tms?

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
28 Vastauksia
21882 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Huhtikuu, 2011, 23:44:02
kirjoittanut Bylsimys
16 Vastauksia
9400 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Kesäkuu, 2011, 00:48:40
kirjoittanut Puhi
88 Vastauksia
63562 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Kesäkuu, 2014, 22:12:31
kirjoittanut Jumusa
106 Vastauksia
48826 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Maaliskuu, 2015, 20:38:50
kirjoittanut pekoni
76 Vastauksia
29825 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Huhtikuu, 2015, 15:13:17
kirjoittanut taski63