Kirjoittaja Aihe: Ensimmäisen Quadin rakentaminen  (Luettu 55033 kertaa)

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: Ensimmäisen Quadin rakentaminen
« Vastaus #25 : 11 Tammikuu, 2014, 05:45:35 »
No niin, sain laitettua GoPron kiinni ja testattua onko jelloa. No ei ole!! Samalla ajelin yhden akun kokonaan jotta sain lentoajan selville. Quadi oli ilmassa 20min 50sek ja akkuun latasin 4250mAh. LiPo hälytin oli laitettu 3.3V/kenno ja kun hälytin soi niiin laitoin kopun heti maahan. Onkohan tuo liian alhainen arvo?

Pelivaraa ei ole paljon, joten saattaa näkyä akun käyttöiässä. Taitaa tämäkin olla vähän uskon asia ja riippua myös akkujen hinnasta, 80% on tuo yleinen nyrkkisääntö paljonko akun kapasiteetista saisi ottaa ulos. Jos lento on enimmäkseen rauhallista leijuttelua, eli jännite ei laske paljoa lennon aikana, pistäisi itse korkeammaksi tuon rajan.
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

Poissa Jumusa

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Ensimmäisen Quadin rakentaminen
« Vastaus #26 : 11 Tammikuu, 2014, 19:37:00 »
Pelivaraa ei ole paljon, joten saattaa näkyä akun käyttöiässä. Taitaa tämäkin olla vähän uskon asia ja riippua myös akkujen hinnasta, 80% on tuo yleinen nyrkkisääntö paljonko akun kapasiteetista saisi ottaa ulos. Jos lento on enimmäkseen rauhallista leijuttelua, eli jännite ei laske paljoa lennon aikana, pistäisi itse korkeammaksi tuon rajan.

Jep, näin teen, eli nostan hälytystä 3.5-3.7. Pitää kokeilla kuinka paljon menee virtaa eri asetuksilla ja lentotavalla . Nyt on tullut taas pari kertaa lennäteltyä ja tosi mukavasti lentää. Pitänee tosin säätää gaineja kun välillä vatkaa, tosin tuulee kevyesti, joten en osaa sanoa onko sillä vaikutusta. Olen huomannut sen, että jos kopterin ja ympäröivän ilman ero on iso, niin alussa vatkaa ja vaeltaa aika paljon, sitten se parin minuutin jälkeen alkaa tasoittumaan.

Tänään lensin melko täydellä akulla, tais olla kennojen jännitteet 4.17 kun aloitin. Lentelin 11min välillä vähän reippaammin ja olin melkein koko ajan liikeessä. NAZA alkoi vilkuttamaan punaista alhaisesta jännitteestä ja otin koneen alas kun lipo häly näytti 3.6 / kenno. Hetken huilauksen jälkeen ne nousi 3.8 ja latasin akkuun 2600mAh.  On kyllä ilo lentää tuolla kopulla verrattuna vaikka Hornet 460:n  ;D
QR Ladybird V2, Devo 4
Oma quad, FrSky Taranis + X8R, NAZA M Lite / GPS

Poissa Jumusa

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Ensimmäisen Quadin rakentaminen
« Vastaus #27 : 12 Tammikuu, 2014, 20:49:52 »
Tänään testailin IOC ja Alt. Holdia

Ulkona on -8C pakkasta ja kävelin metsään kopterin kanssa. Samalla kopteri sai vähän jäähtyä, mutta silti eka nostoyritys päätyi kaatumiseen. Jostain syystä (oisko tasapaino) aina lähtee taaksepäin kallistumaan. No laitoin manuaali moodiin ja nostin kopterin ilmaan. Sitten Atti päälle ja hetken päästä GPS. Kokeilin Alt holdia ensin alhaalla ja nätisti toimi. Tuuli vei kopteria ensin ja sitten se taisteli tuulta vastaan ja palasi omalle paikalleen. Lentelin hetken ja testasin että IOC toimii ja hyvin pelitti. Tosin en varmaankaan käytä IOC moodia kuin harvoin. Seuraavalla lennolla pitää testata Fail Safe.

Tässä vähän videota tän päivän lennosta.

QR Ladybird V2, Devo 4
Oma quad, FrSky Taranis + X8R, NAZA M Lite / GPS

Poissa Jumusa

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Ensimmäisen Quadin rakentaminen
« Vastaus #28 : 19 Tammikuu, 2014, 16:05:00 »
Kylmä aiheuttaa ongelmia.

Nyt kun on kovemmat pakkaset (yli -10) niin kopteri ei toimi. Ongelmat ilmenee heti kun armaan, niin joku/jotkut moottorit pyörivät eri nopeudella. Sama jatkuu kun antaa lisää kaasua ja kippaa jos yrittää nostaa ilmaan. Sisällä kaikki toimii hyvin. Välillä sain ulkona kopterin leijumaan ja koko ajan pitää ohjata että pysyy edes jollain lailla paikoillaan, pari pikku torppia tuli kun ei enää korjauksetkaan auttanut. Pakko odotella että pakkanen lauhtuu.

Kysymys: Kun teen noparien kalibroinnin eli laitan yksitellen 3 porttiin (kaasu) ja lähettimestä kaasut täysille ja piippausten jälkeen nollille, niin käytättekö ohjaimessa expo yms. asetuksia yli 100%? Luin RCG puolella että jotkut käyttää jopa 130 asetuksia.
QR Ladybird V2, Devo 4
Oma quad, FrSky Taranis + X8R, NAZA M Lite / GPS

Poissa Mika Lukumies

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Ensimmäisen Quadin rakentaminen
« Vastaus #29 : 19 Tammikuu, 2014, 22:20:42 »
Se on niin paljon laitteista ja radiosta kiinni, että minkä merkkinen, värinen, kokonen ja hajunen on. Prosentit vaikuttaa eri radioissa eri tavalla. Jotkut tykkää herkemmästä ja jotkut sitten taas että tikkua saa pitää melkein laidassa kun vasta alkaa jotain tapahtua.
--Taranis, tuo kaikkien radioiden Tarzan--

Poissa Jumusa

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Ensimmäisen Quadin rakentaminen
« Vastaus #30 : 20 Tammikuu, 2014, 17:00:38 »
Se on niin paljon laitteista ja radiosta kiinni, että minkä merkkinen, värinen, kokonen ja hajunen on. Prosentit vaikuttaa eri radioissa eri tavalla. Jotkut tykkää herkemmästä ja jotkut sitten taas että tikkua saa pitää melkein laidassa kun vasta alkaa jotain tapahtua.

Ok, tarkoitin ennemminkin pelkkää noparin kalibrointia. Yritin etsiä RCGstä uudestaan siitä mutta en löytänyt just sitä mitä muistelin. Eli tarkoitin noparin kalibroinnissa jos antaa ilmeisesti loppupään yli -100% ja sitten kalibroinnin jälkeen nostaa takas 100% niin poistaa armaus ongelmia. Ja jotain keskustelivat että ei sammu moottorit liian aikaisin... No mutta kun nyt oma kone toimii niin onko tuolla nyt niin väliä ;)

Sitten ongelma ratkaistu!
Kun mulla tuli ekan kerran tuo moottoin pyörimisnopeus ero niin silloin 1. moottori pyöri nopeammin kuin muut. Kokelin sitten vaihtaa 1 ja 2 noparit päittäin = ei vaikutusta. Vaihdoin 1 ja 2 moottorit päittäin ja ongelma hävis  :-\ Ajattelin että runko ehti lämmetä sisällä sen verran että vika korjaantui. Sitten kalibroin kaikki noparit vielä kerran varmuuden vuoksi. Sisällä kaikki näytti toimivan ok mutta kun menin ulos niin selvästi osa moottoreista pyöri nopeammin. Olin varma että johtuu pakkasesta.
Tänään sitten ajattelin kokeilla uudestaan ja ensin testasin sisällä ja kaikki näytti tasaiselta, vein kopun saman tien ulos ja kokeilin ja näytti hyvältä. Mutta meinas ihan väkisin kipata eteenpäin. Hetken päästä tajusin että 1 ja 2 ropellit tietenkin pyörii väärin päin!!! Olin unohtanut siirtää ne omille paikoilleen kun siirsin moottorit :-[ Sitten vaihdoin ropellit ja testasin niin nyt taas moottorit pyöri eri tahtiin, mutta huomasin että NAZA vilkuttaa tupla valoa eli että tikut ei ole keskellä. Testailin tikkuja ja jossain vaiheessa kaikki pyöri tasaisesti ja nostin kopun varovasti ilmaan ja se oli vakaa kuin kallio. Sen jälkeen kalibroin ohjaimen NAZA assistentilla vaikka kaikki näytti vihreää.
Mulla on joskus aiemminkin NAZA vilkuttanut tupla väriä että ei olis noi tikut keskellä ja silloin auttoi trimmin edestakas naksautus. Tänään en saanut sillä sitä pois, vaan nostin sen mutulla ilmaan. Nyt on akku latauksessa kun häly piippas 3.5 jännitteellä, joten saas nähdä paljon akkuun menee virtaa...
Eli pitää vielä testata ja tarkkailla josko kylmä aiheuttaa tuota ongelmaa että tikut vaeltaa pois keskeltä. Se myös selittää sen miksi moottorit ei pyöri tasaisesti. Pitänee ulkona laittaa läppäri kiinni NAZAan ja katsoa miltä se siellä näyttää.
QR Ladybird V2, Devo 4
Oma quad, FrSky Taranis + X8R, NAZA M Lite / GPS

Poissa Mika Lukumies

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Ensimmäisen Quadin rakentaminen
« Vastaus #31 : 20 Tammikuu, 2014, 19:08:53 »
En osaa sanoa mitään noihin armaus kikkoihin, mutta kaikki noparin valmistajat käskevät laittamaan liikeradoiksi 100% ei yli eikä alle. Vaikka noparin kalibroi liikeradan ollessa sanotaan nyt 140%, niin ei siitä tehoja tule tippaakaan lisää. Nopari antaa täyskaasun vaikka liikerata olis kalibrointi hetkellä 20% Kaasu tuntumaa vaan muuttuu.

Ainakin vanhemmissa FrSky radioissa on juurikin ollut tuota ongelmaa, että pakkasella keskialue vaeltelee suuntaan jos toiseen, enkä tiedä onko vikaa saatu jo korjattua uusissa malleissa.

Pakkanen täälläkin kiusaa lentämistä. Mikään kortti ei toimi ulkona tällä hetkellä kunnolla, sisällä kyllä kaikki pelaa normaalisti.

Lisäys: Dualskyn kortti kyllä toimii, onko huonoilla komponenteilla vaan heikompi pakkasen kestävyys?
« Viimeksi muokattu: 20 Tammikuu, 2014, 19:17:57 kirjoittanut Mika Lukumies »
--Taranis, tuo kaikkien radioiden Tarzan--

Poissa Jumusa

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Ensimmäisen Quadin rakentaminen
« Vastaus #32 : 20 Tammikuu, 2014, 21:51:19 »
En osaa sanoa mitään noihin armaus kikkoihin, mutta kaikki noparin valmistajat käskevät laittamaan liikeradoiksi 100% ei yli eikä alle. Vaikka noparin kalibroi liikeradan ollessa sanotaan nyt 140%, niin ei siitä tehoja tule tippaakaan lisää. Nopari antaa täyskaasun vaikka liikerata olis kalibrointi hetkellä 20% Kaasu tuntumaa vaan muuttuu.

Ainakin vanhemmissa FrSky radioissa on juurikin ollut tuota ongelmaa, että pakkasella keskialue vaeltelee suuntaan jos toiseen, enkä tiedä onko vikaa saatu jo korjattua uusissa malleissa.

Pakkanen täälläkin kiusaa lentämistä. Mikään kortti ei toimi ulkona tällä hetkellä kunnolla, sisällä kyllä kaikki pelaa normaalisti.

Lisäys: Dualskyn kortti kyllä toimii, onko huonoilla komponenteilla vaan heikompi pakkasen kestävyys?

Kiitos tiedosta. FrSky Taranis ja X8R on käytössä ja keskialueen vaeltelu kyllä vaivaa. Oisko eristyksestä mitään apua? onko ongelma lähettimessä vai vastarissa?
QR Ladybird V2, Devo 4
Oma quad, FrSky Taranis + X8R, NAZA M Lite / GPS

Poissa Tepaja

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Ensimmäisen Quadin rakentaminen
« Vastaus #33 : 20 Tammikuu, 2014, 23:03:47 »
Oletko antanut Nazan "totutella" pakkaseen ennen lennätystä? Viime talvena pidin omaa kopteria vartin verran ulkona, ennen kuin laitoin akun kiinni ja lentoon. Ei ollut mitään driftaus ongelmia silloin.

Ja jos en kovin väärin muista, niin olihan jollain foorumilaisella viime vai edellis talvena ongelmia lähettimen kanssa. Rupesi kirjoituksien mukaan palkit itsekseen liikkua Nazan softasta katsoen. Hän teki monia vika diagnooseja ja lopulta taisi tuo vika ilmetä sillä tavalla, että oli laittanut lähettimen ulos pakkaseen ja kopterin sisälle tietokoneeseen kiinni ja huomannut palkkien liikkuvan hetken päästä itsekseen.

Poissa Mika Lukumies

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Ensimmäisen Quadin rakentaminen
« Vastaus #34 : 20 Tammikuu, 2014, 23:11:40 »
Kiitos tiedosta. FrSky Taranis ja X8R on käytössä ja keskialueen vaeltelu kyllä vaivaa. Oisko eristyksestä mitään apua? onko ongelma lähettimessä vai vastarissa?

Lähettimessä se vika on. En tiedä onko vika muovin lämpölaajentumisessa vaiko elektroniikassa. Lämmitetty lähetinpussi voisi auttaa. :)
--Taranis, tuo kaikkien radioiden Tarzan--

Poissa Jumusa

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Ensimmäisen Quadin rakentaminen
« Vastaus #35 : 21 Tammikuu, 2014, 18:01:09 »
Testailua
Laitoin lähettimen ulos ja katsoin NAZA assitant ohjelmalla miten tikut käyttäytyy ja vähän ne heiluu kun lähetin on ulkona. Kuitenkin pysy vihreänä koko ajan. Kokeilin leijuttaa konetta ilmassa ja se pysyi suht mukavasti paikallaan, välillä teki aika rajuja keinahduksia.
Video ohjaimesta pakkasessa.



QR Ladybird V2, Devo 4
Oma quad, FrSky Taranis + X8R, NAZA M Lite / GPS

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Ensimmäisen Quadin rakentaminen
« Vastaus #36 : 21 Tammikuu, 2014, 18:13:52 »
Oletko antanut Nazan "totutella" pakkaseen ennen lennätystä? Viime talvena pidin omaa kopteria vartin verran ulkona, ennen kuin laitoin akun kiinni ja lentoon. Ei ollut mitään driftaus ongelmia silloin.

Ja jos en kovin väärin muista, niin olihan jollain foorumilaisella viime vai edellis talvena ongelmia lähettimen kanssa. Rupesi kirjoituksien mukaan palkit itsekseen liikkua Nazan softasta katsoen. Hän teki monia vika diagnooseja ja lopulta taisi tuo vika ilmetä sillä tavalla, että oli laittanut lähettimen ulos pakkaseen ja kopterin sisälle tietokoneeseen kiinni ja huomannut palkkien liikkuvan hetken päästä itsekseen.
Jep, se oli mun TH9X mankka, kun viimetalvena alkoi oireilla, eli rudderi ei kestäny keskellä. Semmosen 4 minuuttia mankka kylmässä ja alkoi nazan rudder palkki liikkua.
Ratkaisu oli kohdaltani vaihto Futteen.
Toi rudder oli ainoo mikä alkoi kylmässä temppuilla, muut kesti naulattuna paikoillaan.

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Ensimmäisen Quadin rakentaminen
« Vastaus #37 : 21 Tammikuu, 2014, 18:15:50 »
Tolleen vähän noi aina vapisee. Keinahtaako lopuksi kun käännät konetta?
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa jamppa991

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Ensimmäisen Quadin rakentaminen
« Vastaus #38 : 21 Tammikuu, 2014, 18:17:01 »
Jep, se oli mun TH9X mankka, kun viimetalvena alkoi oireilla, eli rudderi ei kestäny keskellä. Semmosen 4 minuuttia mankka kylmässä ja alkoi nazan rudder palkki liikkua.
Ratkaisu oli kohdaltani vaihto Futteen.
Toi rudder oli ainoo mikä alkoi kylmässä temppuilla, muut kesti naulattuna paikoillaan.
Kumma mä lentelen nyt nazalla ja -18 astettakaa ei ole ongelma, ei nazalle eikä lähettimelle. Lähettimenä frysky ja vastarina kans.
ALZRC 450 SPORT, TAROT 450 FBL, T-rex 500 FBL +MSH Brain
Turnigy 9x

Poissa Jumusa

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Ensimmäisen Quadin rakentaminen
« Vastaus #39 : 22 Tammikuu, 2014, 22:39:06 »
Ongelman selvittelyä

No niin. Tänään testasin niin että laitoin kopterin ulos jäähtymään noin puoleksi tunniksi. Lähetin ja akku oli sisällä. Sitten laitoin akun kiinni ja testasin. Moottorit meni ihan miten sattuu, vaikka en koskenut tikkuihin ollenkaan niin nopeudet muuttui. Kun virrat oli päällä noin 6 minsaa niin kaikki alkoi tasaantua ja uskalsin nostaa kamat ilmaan. Heti tuli isompi heilahdus ja myöhemmin muutama pienempi. Eli vika ei ole lähettimessä vaan jossain kopterin kamoissa. Yleensä tuo 1 moottori on aluksi pyörinyt nopeammin kuin muut ja olen siis vaihtanut noparit ja moottorin siitä ristiin 2 kanssa. Oisko tuo NAZA joka temppuilee noin... Testaan seuraavaksi niin että laitan kopteriin sähköt päälle ja odotan 5-6 min ja sit kokeilen armata ekan kerran.

Tässä video tän illan tuloksesta.

QR Ladybird V2, Devo 4
Oma quad, FrSky Taranis + X8R, NAZA M Lite / GPS

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Ensimmäisen Quadin rakentaminen
« Vastaus #40 : 23 Tammikuu, 2014, 04:47:03 »
Onhan nopareista otettu punaiset johdot FC:n päästä irti ja ainut mistä Naza saa virtansa on sen oma bec?
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Jumusa

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Ensimmäisen Quadin rakentaminen
« Vastaus #41 : 23 Tammikuu, 2014, 07:01:03 »
Onhan nopareista otettu punaiset johdot FC:n päästä irti ja ainut mistä Naza saa virtansa on sen oma bec?

Kyllä, juuri näin.
QR Ladybird V2, Devo 4
Oma quad, FrSky Taranis + X8R, NAZA M Lite / GPS

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Ensimmäisen Quadin rakentaminen
« Vastaus #42 : 23 Tammikuu, 2014, 07:29:21 »
Ja käyttäytyy samalla tavalla kaikissa lentotiloissa?
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Jumusa

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Ensimmäisen Quadin rakentaminen
« Vastaus #43 : 23 Tammikuu, 2014, 18:34:06 »
Ja käyttäytyy samalla tavalla kaikissa lentotiloissa?

Kyllä ainakin Atti ja GPS moodilla tekee näin. Manuaalilla lentänyt vielä niin vähän että en osaa sanoa. Muistan lukeneeni RCG:stä että jollakin oli kanssa ongelmia (driftaus tms.) ja siihen auttoi kun laittoi kopuun virrat päälle ja odotteli muutaman minuutin ennnenkuin lähti lentelemään. Testailen siis tämän vinkin seuraavaksi kunhan ehdin.

Viikonloppuna viimestään pääsee kopu oikein töihin, katsotaan mitä saadaan aikaiseski. Siitä sitten lisää infoa.
QR Ladybird V2, Devo 4
Oma quad, FrSky Taranis + X8R, NAZA M Lite / GPS

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Ensimmäisen Quadin rakentaminen
« Vastaus #44 : 23 Tammikuu, 2014, 18:51:02 »
Olisko tuo Lite syynä tähänkin, tuostahan oli muutama viikko takaperin juttua. IMU:n vaimikäsenytoli pitää lämmetä jonkin aikaa.
Ton driftaamisen ja oudon nyppimisen takia vaihdoin liten tilalle normi natzan, tämä siis isossa heksassa.
Saattaa tietty johtua muustakin asiasta...

Poissa Jumusa

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Ensimmäisen Quadin rakentaminen
« Vastaus #45 : 23 Tammikuu, 2014, 21:23:12 »
Hyvinkin mahdollista :( Mä ajattelin että tuo Lite riittää ja kun budjetti paisui isoksi niin ajattelin "säästää" siinä etten ottanut NAZA V2. Nyt sitten pitää opetella tanssimaan Liten pillin mukaan. Ehkä tästä vielä hyvä tulee. Saa nähdä miten lämpimillä keleillä tuo toimii. Niin ja ei toi mun quad mikään pieni ole kun moottorista moottoriin on mittaa 755mm. Tuota Liteähän ei suositella isoille koneille  ::)
QR Ladybird V2, Devo 4
Oma quad, FrSky Taranis + X8R, NAZA M Lite / GPS

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Ensimmäisen Quadin rakentaminen
« Vastaus #46 : 23 Tammikuu, 2014, 21:27:07 »
Anna sen liten vaan "lämmetä" muutama minuutti virrat kytkettynä ja sit otat ilmaan, mulla se rauhoittui tuolla konstilla hieman.
Kyllä se kelvollisesti ohjas tota isoo heksaa ( 1,1m ) kunhan oli ensin lämmennyt. Semmoisen minuutin se sitä kampesi etu oikeelle ja sit aina
rauhoittui.
Testaile varovasti ja anna tosiaan sille hieman ensin aikaa lämmetä.

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Ensimmäisen Quadin rakentaminen
« Vastaus #47 : 23 Tammikuu, 2014, 22:32:56 »
Niin siis normi Nazalla kestää kans kauan ennen kuin "lämpenee" ja sallii lentämisen. Välillä tuntuu et menee ikuisuus...

Itsellä tuli tuosta kopun käyttäytymisestä mieleen että runko antaa jotain värinää FC:lle. Vähän samanlaista itsellä oli Multiwiin kanssa ja kopu pomppi välillä ylösalas ja korjaili satunnaisesti sykkien sekä "ylilyöden". Tuossa pystyi filtterinään taajuutta softassa ja se auttoi. Onko Naza eristetty hyvin rungosta? Kokeile heittää isosti jotain pehmeätä kiinnitysmateriaalia Nazan ja rungon väliin. Siis tuli vaan mieleen...
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Jumusa

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Ensimmäisen Quadin rakentaminen
« Vastaus #48 : 25 Tammikuu, 2014, 22:56:00 »
Perjantain testausta

Elikkäs, nostin kopterin ulos jäähtymään vartiksi. Sitten laitoin akun kiinni ja odottelin n. 5min. Välillä kokeilin armausta ja 1 motti pyöri nopeammin. Kun kone oli ollut tarpeeksi kauan virrat päällä niin armauksen jälkeen kaikki pyöri tasaisesti ja tein pienen testilennon. Näyttää siltä että kopteri toimii paremmin jos siinä on virrat päällä jonkun minuutin ennen kuin alkaa lentämään.

Tässä viedeo
QR Ladybird V2, Devo 4
Oma quad, FrSky Taranis + X8R, NAZA M Lite / GPS

Poissa proffa84

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Ensimmäisen Quadin rakentaminen
« Vastaus #49 : 25 Tammikuu, 2014, 23:10:03 »
Perjantain testausta

Elikkäs, nostin kopterin ulos jäähtymään vartiksi. Sitten laitoin akun kiinni ja odottelin n. 5min. Välillä kokeilin armausta ja 1 motti pyöri nopeammin. Kun kone oli ollut tarpeeksi kauan virrat päällä niin armauksen jälkeen kaikki pyöri tasaisesti ja tein pienen testilennon. Näyttää siltä että kopteri toimii paremmin jos siinä on virrat päällä jonkun minuutin ennen kuin alkaa lentämään.

Tässä viedeo


saakos tuota attin ja gepsitilan gaineja säädettyä? iha tuntuis siltä et olis vain karvan verran liikaa gainia.
Omatekele Quad - vielä kun oppis lentämään, aivot meni vaihtoon(KK2.1)... kuhan oppis tavoille(tai sit pitää odottaa et saa omat aivot vaihtoon)
Gaiku, gaiu 500x, pirteä pikku pöristin Naza-lite+GPS
EuroRC Mini Quad 250 "full" Nazella, EDF-liukuri
Frsky Taranis Plus
"Kirppu" eli siis Walkera QR Ladybird Taranis+AnyTX-combo

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
33 Vastauksia
10496 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Tammikuu, 2009, 14:09:39
kirjoittanut IMN
28 Vastauksia
17360 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Huhtikuu, 2011, 23:44:02
kirjoittanut Bylsimys
2 Vastauksia
2410 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Helmikuu, 2012, 23:39:21
kirjoittanut voxpko
1 Vastauksia
2429 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Heinäkuu, 2013, 19:55:36
kirjoittanut Tepaja
106 Vastauksia
40947 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Maaliskuu, 2015, 20:38:50
kirjoittanut pekoni