Kirjoittaja Aihe: Jasu, ja uusi aloitus  (Luettu 46536 kertaa)

Poissa JasuT

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Jasu, ja uusi aloitus
« Vastaus #250 : 24 Heinäkuu, 2025, 21:43:51 »
Eilen käväsin vielä yhden akun tyhjäämässä, taas timerissä 10 minuuttia, siitä laskeutuminen ja vähän säätöjen muuttelua, expoja yms ja vielä piisasi seitsemään minuuttiin ennen akkuvahdin vinkumista. Jotenkin oli usko osaamiseen kasvanut, itseä kohti lentäessä selvittiin ilman hermoilua, suht puhtaita ympyröitä ilman paniikkia yms. Piti illasta toinenkin vaan meni kaikessa muussa ohjelmassa loppupäivä. Tänään oli ajatuksissa myös, mutta vähän sama selitys kuin eilen illalla, liikaa kaikkea muuta. Päivällä tosin tikkujen heiluttelua kuitenkin...


Kun haettiin tuommonen muutamaksi tunniksi lainaan. Ruuvipaalut meni kyllä kepeästi, verrattuna ekaa yritykseen rautakangella pyörittäen -ei vaan uponnut, ja siinä ajassa mikä meni yhden melkein perille saamiseen, oltiin noudettu kaivuri vuokraamosta, kierretty paalut maahan ja palautettu kone...

Veikkasin ennakkoon että "eiköhän tuokin tottele tikkuja", ja oikeassa olin. Kauaa ei tarvinnut harjotella kun totteli jo suht kiltisti. Ja saatiin tolpat maahan, samaten neiti kolme-puol-vee pääsi toiveidensa mukaan kyytiin. Aiemmin kun vastaava kone kävi pohjia tekemässä, tämä esitti että "minä voisin kyllä ajaa tuommosta", ja nyt tänään "sain ajaa kaivuria, tosi kivaa". Sen verran sai itse kokeilla, että peruutti pari metriä tuosta, kun vähän vinkkasin mistä vipusista pitäisi liikkeitä käyttää...

Hattua kyllä pitää nostaa niille, jotka oikeasti osaa noilla kaivaa yms. Vaatii aika kivasti hahmotuskykyä ja silmän-käden koordinaatiota. Toisaalta taas yllätti aloituksen helppous...

Mutta joo, lisää lentohommaa pitäisi saada, toivottavasti huomenna. Eikä lämmin haittaa, ja jos tarvitsee virkistystä niin ajaa vähän lähemmäksi leijuttelemaan, kyllä Logolla ihan hienosti ilma liikkuu matalilla nuppikierroksillakin...

Poissa JasuT

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Jasu, ja uusi aloitus
« Vastaus #251 : 25 Heinäkuu, 2025, 15:26:12 »
Yks akullinen tänään, ei palellu...




Tuossa aika mitä jäi timerin toisesta kymmenminuuttisesta jäljelle, pysäytin kun sain laskeuduttua, eli semmonen reipas viistoista minuuttia lentoaikaa. Kun ekan kymmenminuuttisen täytyttyä meni melkein minuutti ennen laskeutumista...

Ukkosta odotellessa, välillä oli melkosta puuskatuulta, välillä aivan tyyntä. Varjossa just yli kolmenkympin lämmöt, aurinkoisella aukealla saattaa vähän enemmän olla. Login mukaan noparissa 48 astetta lämmintä, ei mitenkään pahasti. Saattaa olla ihan hyvä taktiikka pitää pieni tauko välissä, jaksaa näköjään paremmin koko akullisen kun käy hetken maassa, siinä hetki meni kun vielä vähän hienosäätöjä haki liikeradoille ja expoille...

Hieman tuntuu lämpölaajenemia tapahtuvan näillä säillä, hihna oli varsin kireällä ja pinionin hammasvälys nollissa lennon jälkeen, tallin vähän viileämmässä jäähdyttyään oli taas sopivamman löysä hihna sekä hammasvälyskin taas löytyi. Plastic is fantastic, vai miten se meni..?

Poissa JasuT

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Jasu, ja uusi aloitus
« Vastaus #252 : 10 Elokuu, 2025, 22:19:38 »
Taas vähän taukoa, pari viikkoa myrskysateita ja muuta mukavaa kuten äiteen muutto 50 asumisvuoden jälkeen palveluasuntoon. Kirjahyllykin olohuoneessa oli siinä mihin se kesäkuussa -75 kasattiin, takana alkuperäinen maali... Ja ettei olisi mennyt liian helposti, niin jäi molemmat minuutit asunnon vastaanoton määräaikaa tähteeksi, oli jokunen mutka haasteena, mm. se että jätettiin edunvalvontapaperit tekeentymään, joka aiheutti sen ettei äitee saanut hakea edes lainaa aso-maksua varten saati myydä osakehuoneistoaan rahoittaakseen tämän kuvion. Onneksi löytyi vaihtoehtoinen tapa järjestellä asiat, ja on lopulta ohi koko muutto. Eikä yhtään helpottanut etenevä muistisairaus, ja toisinaan täysin poissaoleva tilanteeseen... No, ollaan monta kokemusta rikkaampia, vaan vähempikin olisi kyllä riittänyt...

Vähän vihdoin rauhottui, niin tuulet kuin muutkin, niin piti käydä kokeilemassa Trex 600 pro:ta. Kyllä sillä näköjään vielä ilmassa pysyy, parikymmentä minuuttia LHS-setupissa 6S5000 akulla...


Auringon paisteessa aloitin, ukkosmurinan tahtiin lopetin. Synkkeni niin ettei meinannut enää nähdä koko vispilää taivaalla, pudotti muutaman pisarankin vaan ehdin silti kotiin asti ennen taivaan avautumaa. Ukkonenkin pyörii lähistöllä, vettä tulee ajoittain kuin Esterin perästä aisaa...

Vaikka tätä 600 pro:ta pidin, ja pidän edelleen, kovin mieluisena, niin jotain tästä puuttuu mitä Logo tarjoaa. Pientä hienosäätöä expohin ja liikeratoihin, perän gainiin yms, vaan jotain on totaalisen toisin. Tottelee tikkuja kyllä selkeästi, mutta perusolemuksessa on joku merkittävä ero. Täytynee ottaa paremmalla ajalla molemmat mukaan, ja vertailla niiden käytöstä, Logo menee kuin kiskoilla Trexiin verrattuna...

Poissa JasuT

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Jasu, ja uusi aloitus
« Vastaus #253 : 14 Elokuu, 2025, 19:04:43 »
600 Räksällä eilen akullinen, ja tänään pari. Alkaa taas tuntua omalta, Logon jälkeen tuntui kovin kiikkerältä mut nyt on eri tunne. Tiä sit miten käy kun ottaa taas Logolla pörräten, palaako kiikkerä tunnelma Räksällä..?

Aamupäivän akullinen tyynessä, iltapäivällä puuskissa. Jotain hauskaa tuossa tuulessa, pitää hyvin hereillä. Vahvistuu myös hyvä tunne siitä että ottaa akun puolivälissä alas pitäen pienen tauon, niin pysyy keskittyminen parempana pätkissä kuin kertaraapaisulla koko akullinen. Pääosin matalimmilla kierroksilla, eli karvan alle tonnissa pyörii, timeri muistuttaa nyt 8½ minuutin kohdilla, ekalla pätkällä sain puolen minuutin tähtäilyn jälkeen laskeuduttua, jälkimmäisessä minuutti pitempään, eikä kennojännitteet silti käyneet 3,6 voltissa kun ei akkuvahti vinkaissut...

Poissa JasuT

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Jasu, ja uusi aloitus
« Vastaus #254 : 19 Elokuu, 2025, 21:22:44 »

Eilisen lennon logi. Hitusen kierroksia alemmas, nätisti tuo 600pro lilluu 900 rpm nuppikierroksillakin. Näkyy vaan tuo nopari lämpenevän aika paljon enemmän alemmilla kierroksilla, pari-kolme satkua lisää niin heti viileämpänä käy. Ei osaa yllättää, pienemmillä häviöillä käsittääkseni pyörittää reilummilla kierroksilla, vaan ei nuo lämmöt vielä ihan pahat ole ja ollaanhan tässä taas viileämpää aikaa kohti menossa...

Vähän tuli DX-seiskaa modattua, eli nyt on ele ja aile -kanavien dual rate samassa vipusessa. Joku ratkaisu pitää vielä keksiä miten saisi perän samaan ohjaukseen, se kun käytössä olevilla asetuksilla on siinä vivussa missä on throttle hold, ja jos sen johdottaisi uusiksi että saisi dual rate -komennon muualle niin alkaa vipuset loppua ohjaimesta...

Kahteluttaako sitten uutta ratiota, että saisi paremmin konfiguroitavat nappulat? Kyllähän tuo FlySky tuossa kohden olisi parempi, vaan siinä ei ole kuin kaksi lentotilaa. Kovin helpolla ei halua olisi vaihtaa, kun on toistakymmentä kopua DX7:n perässä, ja liki kymmenen FlySkyllä. Menee taas pohdinnaksi, vastaanottimet näkyy lähes kaikkiin maksavan mansikoita verrattuna näihin kahteen, eikä kaikkien uudelleen ohjelmointikaan huvittaisi yhtään...

Poissa JasuT

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Jasu, ja uusi aloitus
« Vastaus #255 : 23 Elokuu, 2025, 17:28:03 »
Hieman epävakaahko säätila, vaan silti sain pari akkua tyhjennettyä Logolla. Taivas oli kirkas, lähes pilvetön latausta aloittaessa, ja laturin piipatessa valmistumistaan, avautui taivas. Sitä sitten ihmeteltiin, sadetutkaa katsoen, alle tunnissa sateen alusta oli taas kirkasta...


Ehkä kuvan taustastakin näkee, että on monenlaista taivaalla, sinistä taivasta, harmaata pilveä ja kaikkea siitä väliltä. Tyyntä oli, niin otin sitten kokeillen Head Hold / Rate -gyron eroja. Onhan ne erilaisia käytökseltään, Raten kanssa piti ohjata enemmän, HH piti nimensä mukaisesti asemansa...

Kokeilin tämänkin kanssa sitten "akun puolitusta" eli arvioidusta lentoajasta timeri puoliväliin huutamaan, laskeutuen ja timeri nollille ja taas taivaalle. Pysyi ajatus aika hyvin loppuun asti kasassa, vaan nyt on tunnelmat että päiväunet voisi olla paikallaan, päänsärkyäkin tekeentyy. Yhteensä näkyi lentoaikaa tulleen vähän reilu kahdeksan minuuttia per pyrähdys, eli melkein 17 minuuttia akulla. On kyllä matalat nuppikierrokset ja aika siivoa lentoa, että kaipa tuosta voisi kolmannekseen pystyä kovilla kierroksilla tikkuja vispaten, edellyttäen että osaisi moista...

Muutaman päivän takaiseen muistellen, on Logo vaan jotenkin nöyrä Räksään verrattuna. Semmoinen tasaisen hyvä käytökseltään, Räksää pitää enempi ajaa kun Logo tuntuu olevan siellä mihin sen on pyytänytkin. On varmasti pirunpurkeissakin eroa, kuten muutenkin kokoonpanoissa. Ärsyttävän mukava ja helpon tuntuinen laite, joka vastaa kyllä kaikkeen mitä tikuista siltä pyytää... Ja jostain syystä logolla saa uskallusta ajella nokka itseäkin päin, paljon Räksää helpommin, voi olla psykologistakin tuossa jonkun verran mukana...

Poissa Konna

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Do yourself a favor and buy premium electronics!
Vs: Jasu, ja uusi aloitus
« Vastaus #256 : 23 Elokuu, 2025, 23:41:25 »
Minulla ja melkein pelkästään Logoja niin kyllä ne on sellaisia eleettömiä ja helpon tuntuisia. Olen tykännyt suuresti näistä Mikadon koptereista.
Mikado Logo 700, Mikado GLOGO 690SX
Mikado Logo 550SX, Mikado Logo 480 XXtreme,
Mikado Logo 200,Goblin thunder sport 700,
Gaui NX4 -- Ja styroksipaaleja :D
Mikado Vbar Control Touch

Poissa JasuT

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Jasu, ja uusi aloitus
« Vastaus #257 : 24 Elokuu, 2025, 15:49:06 »
Jossain vaiheessa pitää kyllä videotakin tuosta Logosta ottaa, kun sillä läpsyttelee 880 rpm nupissa...


Keli kun ei tuon huonommaksi vielä mennyt, niin kävin tänäänkin pari akkua tyhjentämässä. Jälkimmäiselle akulle pudotin vielä vähän kierroksia, 900 RPM on vielä kuin kiskoilla etenisi, 880 RPM alkaa jo hieman huteruutta löytymään eikä peräkään enää pidä naulittuna kuin hitusen korkeammilla kierroksilla. Eron huomaa kun pysäyttää pirotuksen, 880 RPM menee pysäytys vähän hakemiseksi kun 900 RPM pysähtyy hyvin. Ja 950 RPM nupissa pysähtyy kuin seinään...

Minkähänlainen 600 Logonen mahtaa olla tämmöiseen 690 verrattuna? Tiedä vaikka semmoisellekin voisi olla vielä tilaa, tai ainakin järjettävissä, jos lipsahtaisi vastaan sopivasti? Tai kasaisi lopuista osista ei paljoa tarvitsisi lisää hankkia niin saisi kasattua vielä yhden..?

Piti kyllä alkujaan tänään lähteä Mikkeliin ilmailunäytökseen, vaan sinne lupailtu koko päivän sade ukkospuuskineen ei oikein innostanut. Menee tuo päivä näinkin, akkujen latailujen ja lentojen välissä saunapuita pilkkoessa...

Poissa JasuT

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Jasu, ja uusi aloitus
« Vastaus #258 : 30 Elokuu, 2025, 10:51:03 »

Tuommosta pikkupörräystä, pienillä kierroksilla. Ei tuosta nyt ihan sitä näy mitä haaveilin, vaan onpahan ainakin äänet kuuluvilla...


Kokeeksi laitoin tuonne akun asennuspaikkaan, ilman akkulevyä, vanhan 5Ah pötkylän. Hieman on painavampi kuin tuon "omat" akut, vaan ei tuntunut vaikuttavan nousunopeuteen eikä hallittavuuteen, tuommosella lilluttelulla helposti menee parikymmentä minuuttia akulla. Parempikuntoisilla pötköillä kyllä pitää käydä rentoutumassa myös, saa varmempaa verrokkiaineistoa 600pro:n kanssa...


Vähän on semmonen "ihan itte" tehdyn oloinen asennus. Vähän fylliä ylä- ja alapuolelle ja velcronarulla tukevasti kiinni. Ei liikkunut mihinkään nätissä lennossa...

Tuli sitten vertailua harrastettua Trexin ja Logon välillä. On tosi paljon selkeämpi, vakaampi yms tuo Logo, ei siitä vaan mihinkään pääse. Trexillä meinaa stressikerrointa nostaa, jotenkin semmonen hutera Logoon verrattuna...




Tuossa vielä noparien logifileet molemmista. Ei isoja eroja tehoissa, mutta jompikumpi näyttää kulutetun sähkömäärän väärin. Pitää tutkia saisiko selvitettyä missä syy tuohon, epäilen ettei tuo pienempi lukema pidä paikkaansa. Nopari kyllä käy Räksässä kovin paljon kuumempana, vaikka samaa tehotasoa otetaan, mutta en ihan noin paljoa tehohukkaan noparissa usko. Seuraava testaus samoilla akuilla kuin Räksässä, niin saa tuollekin selvyyttä...

Poissa JasuT

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Jasu, ja uusi aloitus
« Vastaus #259 : 04 Syyskuu, 2025, 16:38:55 »
Oli olevinaan hetki joutilasta, niin tuli kokeeksi silputtua Hornetin paneelia...


Tuommosia leikkelin, lyhennettyjä versioita Logon akkulevystä. Sopivasti oli 2,12mm paksua hiilikuitulevyä, koepala Hornetin paneelien rakentelua varten. Kelvannee/riittänee tähän käyttöön..?


Ihan vastaavasti asettuu kuin tehdasosillakin, vissiin sattui saman kokoseksi ja muotoiseksi, tai ainakin lähelle...


Lukitustapitkin nappaa tukevasti kiinni...


Tilaa jäi vielä yläpuolellekin tähteeksi, sovituksessa vanha 5Ah pötikkä joka on muutaman millin isompi joka suuntaan uudempiin verrattuna...


Painopiste asettuu just nupin kohdalle tuohon kohti kiinnitettynä...


Ja kelikin sattui kohalleen. Kivaa puuskatuulta, 20 lämmintä, ei pilviä taustalla häiritsemässä...

Logia katselin, 21 min 24 sekuntia oli rupeli pyörimässä, sähköä meni 4,96Ah, noparissa ei löytyny kuin 40,1 astetta lämpöjä lähtötilanteen ollessa 12,8C ja tehoja ei revitty paljoakaan yli 500 watin, maksimi 558W. Selvisi sekin, että Logon Castlen logi kertoo puolet akun kapasiteetistä, jossakin kai joku täppä kuitenkin väärässä ruudussa kun kolme muuta melkein samanlaista säädintä kertoo tuon lukeman oikein. No, tuon kun nyt tietää, niin sen kanssa osannee elää...

Akkuvahti vinkui kun kennojännitteet putosi 3,6 volttiin, ja siitä aika pikaseen laskeuduin. Storageen ladatessa, ja latauslukemaa muistellessa, aika tarkkaan 5Ah niistäkin kertyi, eli kai noissa tuoreemmissa akuissa on vielä kapasiteetti tallessa. Ja nyt kun tuokin on kokeiltu, niin hyvillä mielin voi lopettaa aiemminkin, ei tarvitse enää itselleen todistella että "lentää se yli 20 minuuttia". Saattaa pysyä pitempään hyvänä nuo akut jos malttas lopetella järkevään aikaan...

Poissa JasuT

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Jasu, ja uusi aloitus
« Vastaus #260 : 06 Syyskuu, 2025, 14:08:38 »
Ukkosmyräkkää odotellessa...


Logolla kävin kokeilemassa, vähänniinkö vertailua näihin ääripäihin, se toinen ääripää viestin lopussa. Sekä pientä hienosäätöä vielä nuppikierroksille, pitää logista vielä tarkistaa mut taisin löytää matalimmat kierrokset mitä voi harkita, joilla riskinä ettei perä vaan pidä vaan lähtee herkästi pyörähtämään...








Oli pienin pojista mukana, räpsi kameralla reilun parikymmentä ruutua toiminnasta...

Kerrassaan jännän fiiliksen kyllä saa aikaan se, että on nupissa hieman matalahkot kierrokset, ja ukkosta edeltäviä pystyvirtauksia ihan reilusti, ja semmoisen alaslaskevan virtauksen kun kohtaa suht matalalla niin meinasi kiirettä pitää jotta sai sen verran kierroksia ettei maankuoren kohoutuma ehtinyt yllättämään. Pilvien aiheuttama hämärä ei ole enää mun silmille hyvä, ei vaan meinaa nähdä kuten vielä joskus vuosi-pari sitten. Tarkennuksessakin tuntuu ottavan aikaa, eli etäisyyden muuttuessa ollaan pieni tovi sameassa kunnes tarkennus muistaa taas miten toimia. Että enempi isompia ja rauhallisempia millä leikitään, paitsi hyvän sään aikana voi sitten pienempiäkin ottaa mukaan...


Kokeilin tosiaan vaihteeksi Esky:n Honeybee King kakkostakin. Yllätti vakaudellaan, ja herkkyydellään, ja yllätyksettömyydellä erityisesti. Vielä kun tässä on tullut jotain oppineeksi, niin muutin hieman gyron asetuksia ja nyt on eleetön perä niin Head Hold kuin Rate -modeissa. Muistin kuitenkin senkin ettei tässä ole soft starttia, ja varovasti piti kokeilla miten suhtautuu kun vähän reippaammin laittaa kierroksia nousemaan, pyörähtää sorallakin aika hätäseen eli tarkkuutta nollasta alkavalla kaasukäyrällä ettei tee tuhoja... Tällä pitää kyllä käydä enemmänkin pörräämässä, kun on monenlaista osaakin jemmattuna, jos vaikka torppailisi, kun ei tämä nyt niin paha lopulta ollutkaan, tai sitten sitä vaan on oppinut kuitenkin jotakin näiden kanssa...

Edit: Logifilusta katsottuna, 850 RPM on liian vähän 690 Logolle. 880-890 RPM toimii, 930-950 RPM varsin hyvin. Ja nyt oli sitten virta- ja ampeerituntien lukemat ihan mettässä, vartin pörräyksessä väitti akusta kulutetuun rapiat 14Ah ja otettu vajata 80 ampeeria. Aika hyvin, ottaen huomioon että akkuna oli 5Ah pötikkä joka oli laskeutuessa just nätisti storagessa...


Ei tullut vielä myräkkää, vaan aurinko tuli esiin. Vanhoja akkuja herätellessä, kävin tyhjentämässä yhden vielä "Hanibiillä". Onhan tuo pieni, isommassa tilassa sen huomaa. Ja katoaa, väreistä huolimatta, vähänkin jos on liikaa etäisyyttä...

1622mAh 2200mAh akusta tyhjätty, parikymmentä minuuttia ilmassa. Pieni, hiljainen, ketterä. Muistikuvia parempi tosiaankin. Onhan tuossa toki pari vuotta siitä kun viimeksi akullisen kävin tuota ulkoiluttamassa, ja vajaa vuosi lisää kun tuli siirryttyä 450 -klooneihin. Eikä tuossa näytä nuo 450 Alignin landarit ollenkaan isoilta, vaikka tuolloin ne asentaessa siltä hetken tuntuikin...

Taidan silti pysyä noissa isoissa, Stretsi-Hurricanet, 600 Räksät ja Logo pysynee jatkossa ilmassa...
« Viimeksi muokattu: 06 Syyskuu, 2025, 15:41:47 kirjoittanut JasuT »

Poissa JasuT

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Jasu, ja uusi aloitus
« Vastaus #261 : 07 Syyskuu, 2025, 18:28:57 »

Tänään olikin sitten eilisen kuvaajan vuoro kokeilla tikkuja. Kolme akullista fixed pitch -kopterilla, vain pari kertaa kyljelleen ja kerran nokalleen pysäköity, ei suurta draamaa. Kerran meinasi sitä tulla, kun kääntyikin yllättäen nokka itseen päin, vaan onneksi oli korkeutta että ehdittiin pelastaa...

Olin kyllä koko ajan tikuilla, tai lähellä, eka akullinen pääosin yhdessä takapihalla leijutellen, siitä sitten tuolle nurtsikentälle pari akkua tyhjentämään. Jälkimmäinen lento siellä olikin jo pääosin omatoimisesti, välillä vain vähän korjaillen ettei tarvi kaukaa käydä noutamassa...

Veikkaan että tätä saattaa olla jatkossa luvassa enemmänkin, kun kerran kiinnostaa niin silputaan nuo fixed pitchit ensin ennen siirtymistä CP-kopuihin..?

Poissa JasuT

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Jasu, ja uusi aloitus
« Vastaus #262 : 11 Syyskuu, 2025, 14:51:13 »
Jälleen hieman lisää väriä elämään...


Kävin kokeilemassa, miten hitusen isommat lapaset takana vaikuttaisi. Toki ensin vähän fluorisoivaa väriä päälle. Ja joo, vaikutti positiivisesti sekä näkyvyyteen että perän pitoon. Jopa tämän päivän tuulessa, jatkuvaa näkyy mittarissa olevan 3-5m/s ja siihen sitten 7-10m/s puuskia sekaan. Sen verran tuo puhalteli, ettei meinannut 890 RPM nuppikierroksilla pysyä kurissa, vähän lisää niin tuokin oire katosi...

Eniten jänskätti miten tuossa puhurien seassa osaa laskeutua, vaan molemmat kerrat onnistui ilman draamaa. Semmoinen perus rentous kyllä katoaa tuommoisessa tuulessa vielä, mutta onneksi ei ole pakko lähteä osaamisensa rajoja väkisin kokeilemaan, vaikkakin helpommalta tuo tuntui mitä oletin...


Lennätyksen jälkeen sitten vähän väriä päälapoihinkin, niiden valkea raita sai osakseen värjäytymää. Tuskin ainakaan näkyvyyttä huonontaa..?


Vielä käppyröitä kummasteltavaksi. Kolmen lentotilan kierroksista keskiarvoa, 889, 933 ja 1024 RPM, noilla tuntuu toimivan kivasti. Ja nyt jostain syystä oli niin virrat, tehot kuin kapasiteettikin oikealla alueella...

Näkyy vaan forecan arvaukset tarjoavan ihan jotain muuta kuin tyynenpää, tai edes vähemmän tuulista lähipäiviksi. Voihan se siis olla, ettei malta olla lähtemättä tuuliharjoituksia jatkamaan. Pitää omat leirit kotona, kun ei tästä vaan pysty irtaantumaan syysleirille näköjään. Aina sitä on jotakin päällekkäisyyksiä, kun on noita ajankäyttäjiä muutama muukin, jotka huomiota vaativat osakseen. Kyllä mä vielä jollekin leirille lähden, kun saa aikataulut vaan sopimaan...

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
36 Vastauksia
23871 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Maaliskuu, 2008, 20:24:49
kirjoittanut Maikko
Uusi kaasutin

Aloittaja Jussi Savolainen Kyosho Helikopterit

8 Vastauksia
17591 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Toukokuu, 2010, 22:29:39
kirjoittanut 1m4s0_
8 Vastauksia
4488 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Marraskuu, 2012, 22:32:57
kirjoittanut jekuusi
0 Vastauksia
9839 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Maaliskuu, 2015, 09:42:23
kirjoittanut Jurgenvonhimmel
Uusi 570 Goblin

Aloittaja Hayabusa « 1 2 » SAB

37 Vastauksia
16538 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Toukokuu, 2018, 22:03:41
kirjoittanut viltsu