Kirjoittaja Aihe: Maikon kopteriblogi  (Luettu 227902 kertaa)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #500 : 19 Lokakuu, 2012, 00:49:38 »
Kokeilen tuota teippiä tai sitten sitä Bilteman vehreää seuraavaksi. Sekin on aika jämäkkää ja ohutta. Paksulla teipillä tosiaan voi tapahtua niin että räväkässä heiluttelussa sensori pääsee heilumaan enemmän kuin tarvitsisi ja tämä ilmenee sitten mainitseminani tärinöinä. Nyt siis puhutaan hermostuneisuudesta liikkeissä ei mistään hurjista tärinöistä. Voi johtua myös liian korkeista gaineista swashilla.

Videokameraa ei ole mukana, joten tähän hätään ei footagea saa.

ei liene väärin sanoa tässä kohtaa että aina kun kokeillaan uusia teippejä niin pitää huudattaa sitä vehjasta ilman lapoja kaikki lentotilat läpitte ja antaa sen myös huutaa tarpeeksi kauan että voi todeta ettei swash lähde kallistumaan mihinkään ittekseen.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #501 : 19 Lokakuu, 2012, 00:52:47 »
Taitaa olla niin että modernin gyron voi vaikka liimata  moderniin ehjään kopteriin. Esim CGY:n mukana tuleva teippi on vielä paljon ohuempi ja jäykempi kuin tuo scotchin punainen ja hienosti toimii, kopterissa ei ole mitään ylimääräistä liikettä.
Melkein tekis mieli kokeeksi laittaa vaikka spartanin joustinpatjateippiä josko niitä ylimääräisiä liikkeitä alkaisi tulemaan.

Melkein minkä vaan teipin  kiertojäykkyys on riittävä (1 akselin gyro), = perä toimii helposti, mutta paksut pehmeät teipit sallii kallistelua terävässä toiminnassa enemmän.
« Viimeksi muokattu: 19 Lokakuu, 2012, 01:01:34 kirjoittanut Jussi. »

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #502 : 19 Lokakuu, 2012, 02:09:53 »
Melkein minkä vaan teipin  kiertojäykkyys on riittävä (1 akselin gyro), = perä toimii helposti, mutta paksut pehmeät teipit sallii kallistelua terävässä toiminnassa enemmän.

Tossa tuli hyvä pointti! Meinasinkin tosta sanoa.
Tuon takia niitä vanhoja spartan/futte teippejä ei kannata käyttää, koska niitä ei ole tehty FBL gyroihin jotka tarkkailee 3 akselia yhden sijaan.
Eli jos on värinätön kopteri niin kannattaa vaikka käyttää hard mounttia :D Cyclic liikkeet on terävämmät kun sensori ei jousta miten sattuu.

Nitrot nyt tärisee miten sattuu ja vielä riippuen moottorin kunnosta ja kierroksista niin niissä pitää käyttää eriteippejä kuin sähkössä
Rane ei tartte provosoitua ;D Sähkömoottori on vain todella paljon värinättömämpi kuin yksisylinterinen kaksitahto metukka mylly ;D
« Viimeksi muokattu: 19 Lokakuu, 2012, 03:12:02 kirjoittanut zxiicci »

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #503 : 19 Lokakuu, 2012, 02:22:35 »
Enhän minä provosoidu ei mitään sellaista. Jenggi kyllä lentelee FBL nitroilla aika paljonki tuolla maailmalla esim. Tareq ilmaan ongelmia. Täällä vaan harva osaa säätää nitroja toimimaan edes sinne päin ja se on fakta. Mulla oli tärinä ongelmaa LE:ssa ja sekin johtu radixin lavoista, tasapanotuksen jälkeen ei mitään tärinöitä havaittavissa. Toki mosa luonnostaan tärisee, mutta kun seos kohdallaan silläkään ei merkitystä ole. Olis kyllä mukava koittaa tota veepaaria esim. nitrossa.
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #504 : 19 Lokakuu, 2012, 06:37:19 »
Lainaus
Nitrot nyt tärisee miten sattuu ja vielä riippuen moottorin kunnosta ja kierroksista niin niissä pitää käyttää eriteippejä kuin sähkössä
Rane ei tartte provosoitua  Sähkömoottori on vain todella paljon värinättömämpi kuin yksisylinterinen kaksitahto metukka mylly

Mulla on nyt 700N:ssä kiinni Futten 3g gyro.
Ei tärinäongelmaa vaikka mottina on 120 YS ja teippinä se Futten tosi ohut.

600N:ssä oli kiinni 3G jonka kanssa ei ollut ongelmia. Nyt siinä on kiinni 3GX jolla olen ajellu n. 10 tankillista ilman ongelmia tärinän suhteen.

Tykkään muuten tosta 3GX:stä enemmän kun Futtesta. Mutta kyllä Futtestakin saa hyvän säätämällä. (Olen vissiin erilainen "nuori") ;)

Loppuis nyt nää sateet että pääsis lenteleen ennen pakkasia. :)
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #505 : 19 Lokakuu, 2012, 10:43:25 »
Melkein minkä vaan teipin  kiertojäykkyys on riittävä (1 akselin gyro), = perä toimii helposti, mutta paksut pehmeät teipit sallii kallistelua terävässä toiminnassa enemmän.

juuri tätä koitin tossa aikasemmin pukea sanoiksi mutta ei tullut ihan näin selkeästi.

oli kopteri sitten mikä vaan kannattaa koittaa hakea mahdollisimman jäykkä teippi joka toimii eikä kaada kopteria. itsellä oli jossain vaiheessa pehmeämpiä teippejä käytössä ja v-bar tärinäanalysaattori näytti jotain x-arvoa. kun laitoin noi ohuemmat teipit niin kyllä ne tärinät pikkasen nous siellä softassa mutta kopterin käytös parani silti ja hermostuneisuus nopeissa liikkeissä väheni tuntuvasti. sitte se on varmaan eriasia jos tärinät on kovempia ni vaikka ei kaatuiskaan ni voi tulla ongelmia jos on liian tiukka teippi tärinät kun tuppaa voimistumaan liikkeiden aikana.

Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #506 : 31 Lokakuu, 2012, 23:05:04 »
Päivitetään tänne parin viikon lennätyksistä (2 eri kertaa)

Sain muuten toimimaan tuon Vbarin tosi nätisti vaikka siellä oli metallilevy ja pehkä ja kova teippu välissä kun laskin gaineja. Ei sitten pitänyt tyytyä tähän vaan otin hampurilaisen pois ja laitoin pelkällä vihreällä Bilteman teipillä. Ei draamaa, mutta tärinää oli suunnanvaihdossa aika paljon. Gainit oli nupissa 95, tiputin ne 90 ja parani. Vielä tosin oli tiputettavaa, mutta sitten ei saatu enää yhteyttä Vbariin läppärillä joten lennättelin noilla asetuksilla. Vielä ei tullut niin hyvä kuin se oli hampurilaisen kanssa. (If it is not broken, don't fix it :))

Noilla parilla edelliskerralla on ollut tosi hienoa olla lennättämässä. Varmaan syy on ollut se että lennättelyt jää tuohon yhteen kertaa viikossa nykyään, joten siitä nauttii kunnolla. Lisäksi kyllä ollut hienoa keliä. Pari viikkoa sitten oli Nummelassa iso RC-lennokki (100-kuutioinen bensamotti) ja tuli sellainen fiilis että joku tuollainen pitää joskus hommata kun on se omakotitalo ja peräkärry käytössä. Voi siis olla ettei siis koskaan ;D

Latauskalustokin alkaa olla lyönnissä sillä nyt on kaksi kappaletta iCharger 3010 latureita. Powerit tosin riittää 700w. Genukin riittäisi teoriassa kahteen kilowattiin, joten mun 700w powerit tulee pullonkaulaksi, mutta toistaiseksi on riittänyt.  Kahdella akulla ja X7 melkein pärjää, vaikka olen nyt ladannut maltillisella 2C latauksella (20A). Kolmea akkua kesäksi tai sitten toinen kopteri mukaan.

Gaui X7:aan alkaa nyt tottua ja sen kanssa on päässyt sinuiksi. Nopari tosin kenkkuilee edelleen vähän katkoen virtoja täydellä akulla. Castlen uusimpien softien bugi tai "ominaisuus" taitaa olla kyseessä. Pitää jossain vaiheessa ottaa yhteyttä sinne.

Lauantaina olisi F3N Suomen Cupin palkintojen jako Hämeenlinnassa. Siellä on myös Helicopter Team Finland kokous, jossa voisi vähän tulevan kesän kisojakin miettiä. Olen nyt harkinnut sinne lähtemistä. Siellä on myös sisälennätystä tarjolla.

Lentoja:
- Gaui X7 11 kappaletta

-

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Re: Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #507 : 31 Lokakuu, 2012, 23:56:44 »
Päivitetään tänne parin viikon lennätyksistä (2 eri kertaa)

Sain muuten toimimaan tuon Vbarin tosi nätisti vaikka siellä oli metallilevy ja pehkä ja kova teippu välissä kun laskin gaineja. Ei sitten pitänyt tyytyä tähän vaan otin hampurilaisen pois ja laitoin pelkällä vihreällä Bilteman teipillä. Ei draamaa, mutta tärinää oli suunnanvaihdossa aika paljon. Gainit oli nupissa 95, tiputin ne 90 ja parani. Vielä tosin oli tiputettavaa, mutta sitten ei saatu enää yhteyttä Vbariin läppärillä joten lennättelin noilla asetuksilla. Vielä ei tullut niin hyvä kuin se oli hampurilaisen kanssa. (If it is not broken, don't fix it :))

Noilla parilla edelliskerralla on ollut tosi hienoa olla lennättämässä. Varmaan syy on ollut se että lennättelyt jää tuohon yhteen kertaa viikossa nykyään, joten siitä nauttii kunnolla. Lisäksi kyllä ollut hienoa keliä. Pari viikkoa sitten oli Nummelassa iso RC-lennokki (100-kuutioinen bensamotti) ja tuli sellainen fiilis että joku tuollainen pitää joskus hommata kun on se omakotitalo ja peräkärry käytössä. Voi siis olla ettei siis koskaan ;D

Latauskalustokin alkaa olla lyönnissä sillä nyt on kaksi kappaletta iCharger 3010 latureita. Powerit tosin riittää 700w. Genukin riittäisi teoriassa kahteen kilowattiin, joten mun 700w powerit tulee pullonkaulaksi, mutta toistaiseksi on riittänyt.  Kahdella akulla ja X7 melkein pärjää, vaikka olen nyt ladannut maltillisella 2C latauksella (20A). Kolmea akkua kesäksi tai sitten toinen kopteri mukaan.

Gaui X7:aan alkaa nyt tottua ja sen kanssa on päässyt sinuiksi. Nopari tosin kenkkuilee edelleen vähän katkoen virtoja täydellä akulla. Castlen uusimpien softien bugi tai "ominaisuus" taitaa olla kyseessä. Pitää jossain vaiheessa ottaa yhteyttä sinne.

Lauantaina olisi F3N Suomen Cupin palkintojen jako Hämeenlinnassa. Siellä on myös Helicopter Team Finland kokous, jossa voisi vähän tulevan kesän kisojakin miettiä. Olen nyt harkinnut sinne lähtemistä. Siellä on myös sisälennätystä tarjolla.

Lentoja:
- Gaui X7 11 kappaletta

-
ihan mielenkiinnosta: tuleeko sulla v-barin logiin phase sensori glitchejä sillon ku pätkii?
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Re: Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #508 : 01 Marraskuu, 2012, 10:45:42 »
ihan mielenkiinnosta: tuleeko sulla v-barin logiin phase sensori glitchejä sillon ku pätkii?

En ole kyllä katsonut. Toi ongelma ilmenee tismalleen samallalailla kun mulla oli 4.01 softa käytössä, sisäinen governööri ja vakio motti, joten epäilen ettei näitä tule. Sämpyllä on video josta näkee miten ne ilmenee.

Perussyy on mun mielestä se että kun noparin antama "kaasu" moottorille on pieni niin tämän jälkeinen lisäys pätkäisee motin. En tiedä katoaako synkka vai mikä on juurisyy. En löytänyt nyt pikaisella googlauksella kohtalotovereita, mutta muistan lukeneeni että 80% on pidetty kriittisenä rajana. Tämän takia ongelma ilmenee mulla pienemmillä nuppikiekoilla (IDLE1 vs IDLE2) ja tuoreilla akuilla alkulennosta (Jännite korkea).

Voisi kokeilla noita synkka asetusten muuttoa. Nyt ne on kyllä maltillisimmat mitä löytyy. Myös pienempää pinjonia voisi kokeilla.

-

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Re: Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #509 : 01 Marraskuu, 2012, 11:25:39 »
En ole kyllä katsonut. Toi ongelma ilmenee tismalleen samallalailla kun mulla oli 4.01 softa käytössä, sisäinen governööri ja vakio motti, joten epäilen ettei näitä tule. Sämpyllä on video josta näkee miten ne ilmenee.

Perussyy on mun mielestä se että kun noparin antama "kaasu" moottorille on pieni niin tämän jälkeinen lisäys pätkäisee motin. En tiedä katoaako synkka vai mikä on juurisyy. En löytänyt nyt pikaisella googlauksella kohtalotovereita, mutta muistan lukeneeni että 80% on pidetty kriittisenä rajana. Tämän takia ongelma ilmenee mulla pienemmillä nuppikiekoilla (IDLE1 vs IDLE2) ja tuoreilla akuilla alkulennosta (Jännite korkea).

Voisi kokeilla noita synkka asetusten muuttoa. Nyt ne on kyllä maltillisimmat mitä löytyy. Myös pienempää pinjonia voisi kokeilla.

-

mullahan teki castle samaa ja sillon ku se sen teki ni tuli aina phase sensor glitchiä logiin eli synkka sekos jotenkin. pwm taajuutta nostamalla toimikin sitte ku kello mutta 120hv castle oli sen verran kesy ettei tolla taajuudella jaksa kauaa ajaa jos räimii kunnolla ja pätkäsee hetken päästä noparin ylilämmöistä. sun lentotyyli on niin rauhallinen että sulla se vois vaikka toimiakkin varsinkin jos laitat pienemmän pinjoninkin vielä.

mähän myin castlen pois ja ostin ton ygen tilalle. toi uus yge160hv-k on ollu eilisestä tossa pöydällä venttaamassa mutta nyt pitää harrastaa elektroniikkaakin välillä ku ulkonakin on mitä paskin sää. laitan ton jossain vaiheessa alkuviikosta kiinni ja kerron sitte pätkiikö vielä :)

mä en ainakaan olis sillä castlella pytyny lentää ku ei tiedä millon puutuu. ei löydy luottoa sellaseen.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #510 : 05 Marraskuu, 2012, 00:01:43 »
SIL Palkintojenjako ja HCTF:n kokous:

Lauantaina tuli käytyä Jussin kanssa Hämeenlinnassa SIL:n palkintojenjaossa ja lisäksi oli Helicoter Team Finlandin kokous. Palkintojenjaossa jaettiin kesän F3N Suomen Cupin mitalit. Ihan hyvä fiilis tuli siitä että sai käydä pokkaamassa kultamitalin. Kyllä siihen oli vähän tullut panostettua, joten siitä sai nyt palkinnon. Tapahtumassa en viitsinyt kaivaa Trex 500:sta auton takakontista vaan lentelin tuolla Nano CP X:llä vajaa kymmenen lentoa. Nyt alkoi pääsemään sen sielunelämään paremmin kiinni.

HTCF:n kokouksessa puhuttiin männä vuodesta ja tulevasta. Olen ensi kaudella HCTF:n hallituksessa, jotta F3N olisi siellä edustettuna. Ensi kesän kisoista katseltiin hieman aikatauluja ja periaatteita. Ajatuksena oli että lennettäisiin jälleen kaksi F3N osakilpailua ja pidettäisiin ne F3C-kisojen kanssa samaan aikaan. Tämä tosin vaatii vielä suunnittelua, sillä F3C kisat vievät aikaa ja esim viime kesänä osallistujia oli paljon. Viime keväänä järjestettiin leirikisat kevätleirillä jotta pitkänmatkalaiset pääsisivät helposti osallistumaan, mutta ne saivat viime kerralla kritiikkiä (mutta myös positiivisia kommentteja) eikä yhtään pitkänmatkalaista osallistunut, joten jospa ensi kesänä pidetään kisat ja leirit erillään.

Päivämääriksi suunnittelussa tuli 29.6.2013 ja 10.8.2013, joiden pohjalta lähdetään etenemään.

Henttaalla sunnuntaina:

Tänään tuli tehtyä kohtalaisen tehokas kolmen lennon Henttaa keikka. Pitkästä aikaa Mnentwigin kanssa samaan aikaa lennättämässä. Paikalla olikin 3 x Gaui X7. Itse olen nyt tipautellut swashin gainia 95% --> 80%. Tämä on nyt enää hienonsäätöä, mutta todella nätisti lentää. Aavistuksen vielä swash elää tic toceissa, mutta muuten on kuin simulaattori.

Markuksella oli kyllä sumeen nopeaa menoa, sillä kiekkoja oli "riittävästi". Poistuu ja näkyy kestävän rääkkiä!

Lentoja:
- Gaui X7 3 kappaletta

-

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #511 : 19 Marraskuu, 2012, 22:13:04 »
Gaui X7:

Viime sunnuntaina pääsin taas parin viikon tauon jälkeen tekemään puolen tunnin aikana kaksi hätäistä lentoa. Nyt Noparin taajuus oli nostettu 8kHz --> 12 kHz. Lennätyksessä en saanut synkkaa katoamaan, joten Tohtorin epäilys saattoi olla oikea. Tein suhteellisen aktiivisen lennon ja noparin lämpötila oli sen jälkeen noin 85 astetta maksimissaan. Lämpötila ulkona oli kuitenkin noin 5 astetta, joten lämpenihän se kohtalaisesti. En tosin tiedä lämpenikö liikaa. Paljokos tuolla saisi olla lämpöä. Nyt saisi Castlelta edullisesti Castle ICE2 HV 160 noparia.

Nitroako...?

Sitten toinen asia mikä on häirinnyt. Olen henkisesti yrittänyt luopua noista nitroista ja luulin jo onnistuneeni, sillä toi Gaui menee niin kevyesti. Hieman kuitenkin kaipaan pitkiä lentoaikoja ja mulla on tota fuilia jäljellä. Aloin sitten tutkimaan mitä olisi tarjolla ja nyt on hirveä polte uuteen 90-seen nitroon ja mielenkiintoisin on tällähetkellä TT Raptor G4 90, jonka pystyy tarvittaessa konvertoimaan sähköksi helposti. Järjetöntä touhua ja yritän nyt itselleni vakuutella ettei tota kannata hankkia ainakaan näillä mun nykyisillä lennätysmäärillä.

Lentoja:
- Gaui X7 2 kappaletta

-

Poissa Silli

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • VLK, KELKO, Loviisan ilmailijat
    • Galleria
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #512 : 19 Marraskuu, 2012, 22:27:06 »
Nitroako...?
Olen henkisesti yrittänyt luopua noista nitroista ja luulin jo onnistuneeni, sillä toi Gaui menee niin kevyesti. Hieman kuitenkin kaipaan pitkiä lentoaikoja ja mulla on tota fuilia jäljellä. Aloin sitten tutkimaan mitä olisi tarjolla ja nyt on hirveä polte uuteen 90-seen nitroon ja mielenkiintoisin on tällähetkellä TT Raptor G4 90, jonka pystyy tarvittaessa konvertoimaan sähköksi helposti. Järjetöntä touhua ja yritän nyt itselleni vakuutella ettei tota kannata hankkia ainakaan näillä mun nykyisillä lennätysmäärillä.
Jatkat vaan sitä vakuuttelua samalla kun klikkailet ostoskorin pullolleen nitroloi...
"Nitro miehen tiellä pitää" Vanha ukkini sananlasku  :)

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #513 : 19 Marraskuu, 2012, 23:03:08 »
"Nitro miehen tiellä pitää" Vanha ukkini sananlasku  :)

Tää on hyvä ja ehdottomasti sigu kamaa  ;D

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #514 : 26 Tammikuu, 2013, 22:16:21 »
Hepskukkuu...

Hiljaista on ollut kopteririntamalla, sillä paljon on vettä virrannut Vantaanjoessa siitä kuin on viimeksi käynyt lennättämässä. Mutta ei näitä unohdettu olla. Kopterifleetti on pienentynyt nyt kahteen kopteriin, eli nyt on jäljellä enää Gaui X7 ja Trex 500. Viissatkunkin myymistä olen harkinnut, mutta annetaan sen nyt olla vielä rauhassa. Mielessä kyllä kummittelee näin tauonkin jälkeen nitron hommaaminen takaisin fleettiin :o. Aika ei tunnu parantavan tuota sairautta.

Tänään kävin Gaui X7:aa ulkoiluttamassa Henttaalla kun pakkasukko oli tyytynyt -2 asteeseen. Oli oikein generaattori mukana joten sain neljä lentoa tehtyä. Hieno homma on se että nyt on valoisaa noin kello 4 asti. Olen simutellut iltaisin, mutta aika varovaista oli meno tänään tauon jälkeen. Hienosti lentää edelleen ja voimaa on kyllä ylimäärin. Rauhattomuutta ilmenee kun kulmat menee nollan kautta negatiiviselta positiiviselle ja päin vastoin, mutta muuten ei valittamista. Kolmannen lennon lopulla lähetin alkoi piippaamaan alhaista jännitettä, joten otin autosta lämppärin genuun kiinni ja puhaltelin pikkasen lämpöä (1,7kW) niin jännitteet nousi taas ylös. Alkaa varmaan akku olla finaalissa.

Gaui sai myös Formula Canopyn. Nyt on tilaa enemmän akuille ja pidän myös tuosta maalauksesta. Pari personointi kikkaa on myös kopassa mukana, jotta tunnistaa omakseen :D

-

Poissa jukka

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #515 : 27 Tammikuu, 2013, 01:04:13 »
Kivan näköinen kopteri! Onnittelut lennätysinnosta, mulla on koppakone ootellu syksystä asti intoa( no puuttuu siitä pari osaakin) mutta silti, talvella on vain lennokkin kanssa tullut leikittyä.
SAB Goblin 380 KSE
SAB Goblin 570 KSE
Hirobo Eagle 3 EP x4
JR forza 450
Futaba 18SZ

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #516 : 27 Tammikuu, 2013, 07:59:18 »
onko sulla maikko vielä niitä synkkaongelmia? jos ei niin millä sait pois?

ootko koittanu isoilla kulmilla täyden tikun pitchpumppia paukuttamalla tikkua ääripäihin ja millä kulmilla lennät? mulla on jotain 13.5 astetta suuntaansa.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #517 : 17 Helmikuu, 2013, 23:10:37 »
En ollutkaan huomannut näitä kirjoituksia. Ei ole ollut synkkaongelmia mulla, motti on pelannut paketti hyvin. Kiitoksia kopan kehumisesta, sillä nyt se on jo paskana ::)

Gaui X7 down:

Tänään tuli sitten aloitettua Ämmässuon kyntäminen X7:lla, sillä keväällä kylvetään nurmikko. Ei muuten ollut mikään pieni torppi vaan oikein kunnon mäjäys ja tietenkin vielä sellaiseen jäätyneseen tönkäreeseen vaikka vieressä oli lunta. Syynä oli ihan oma virhe, joka johtui uudesta maastosta ja lumen tuomasta kontrasti puutteesta. Valittelin kahdella aikasemmalla lennolla että ei näe kunnolla maan rajaa johtuen lumesta ja lisäksi Ämmässuolla oli tönkäreitä siellä täällä. Tossa kuva lennätysmaastosta

Tämä ei tietenkään hidastanut tahtia, sillä fiilikset lennätyksen kanssa oli niin hyvät pitkästä tauosta johtuen! Muutenkin olen viimeaikoina hakenut vähän agressiivisempaa menoa lennätykseen, rauhallisen teknisen veivaamisen sijasta.

Tulin korkealta nokka alaspäin roottirekehä itseen päin tipauttaen ja tarkoituksena oli oikaista ennen maata. Toteutunut oikaisu tosin jäi suurimmalta osalta tapahtumatta. Tapahtui nimittäin niin että tuolla kohdalla maasto oli korkeampaa ja kohdalle oli juuri tuollainen korkeampi tönkäre. Mulle on tullut sellainen tuntuma että missä kohtaa pitää oikaista ennen maata, mutta nyt paria metria ennen maata tajusin että nyt se maa oli tullut lähemmäs. WTF! Kuului mäjähdys ja X7 oikein pomppasi maasta. Katsaus kanssalennättäjiin ja walk of shame kopterille. Vauhtia oli aika paljon ja osuma tuli etummaiselle landarille. Gaui otti kovan osuman hyvin vastaan ja rungon sulakepalat toimivat. Siitä huolimatta kuitenkin korjattavaa tuosta löytyy aika paljon. Eniten päähän ottaa toi koppa, sitten päälavat ja sitten runko. Muutaman satalappusen tuosta tulee köyhtymään kaikkineen. :-[

Opetus:

Rock'n roll niin silloin aina joskus tapahtuu ;D. Lumen kontrasti lisäävät lasit olisivat poikaa.

Poor thing.







-
« Viimeksi muokattu: 17 Helmikuu, 2013, 23:20:02 kirjoittanut Maikko »

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #518 : 17 Helmikuu, 2013, 23:51:02 »
No voi kökkö. Tällainenhan pitää kopterit tuoreina :). Onhan sinää ehjääkin, perälavat :D.

ZEMIÄ!!!!
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #519 : 18 Helmikuu, 2013, 12:27:05 »
no onneksi oli roottori itteen päin. jos olis ollu toisinpäin ni olis menny huonolla tuurilla nopari, moottori, nuppi jnejne eli olis varmaan tullu paljon kalliimmaksi.

tossa kohtaa toi gauin rungon moniosaisuus tuntuu kyllä hyvältä idealta :)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #520 : 18 Helmikuu, 2013, 17:22:09 »
No voi harmi :( Seuraavalla kerralla laskettelulasit päähän ja kentälle! :D erottaa pilvisellä säällä paljon paremmin sen lumen.

Poissa Iski

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #521 : 18 Helmikuu, 2013, 19:08:53 »
Vanhat kunnon Serengeti Drivers aurinkolasit tms. kehiin, Maikko !
Johny testas mun em. mainittuja laseja kevätleirillä 2010 ja oli tosi tyytyväinen niihin, jos oikein muistan  8)
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

Poissa nik-92

  • Seniori torppari
  • *****
  • #LajinHelppousViehättää
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #522 : 18 Helmikuu, 2013, 19:13:33 »
Mutta kevät leirillä ei olekkaan lunta  ;)

Poissa Iski

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #523 : 18 Helmikuu, 2013, 19:35:31 »
Mutta kevät leirillä ei olekkaan lunta  ;)

Noi 1985 ostetut aurinkolasit ovat myös kesällä hyvät. Esim. autolla kunnon vesisateessa kun en nähnyt edellä olevan takavaloja (kesällä) , niin kokeilin, että onko niistä mainoslupauksista mihinkään. Oli todella yllätys, sillä HETI sen jälkeen kun laitoin lasit silmille, niin näkyihän ne edellä ajavan takavalot hyvin ! Tää on ihan tosi  8)
En itsekään meinannut sitä heti uskoa, mut sen jälkeen käytin niitä useasti myös isolla prätkällä ajaessani.

EDIT: Myös aikoinaan purjehtien kun ei vasta-aurinkoon nähnyt vihreitä ja punaisia meriviittoja, niin em. lasit silmille, niin johan ne näkyivät !
« Viimeksi muokattu: 18 Helmikuu, 2013, 19:43:09 kirjoittanut Iski »
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

Poissa samiwhat

  • TLR-Tiimipelotti
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • Torppari #94, SIL, Valkka, Ämmässuo
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #524 : 18 Helmikuu, 2013, 21:02:48 »
Harmillista mutta näitähän sattuu. Pakko kysyä Maikolta, että onko sulla nyt jo kaksi epävirallista meriittiiä Ämmässuolta hallussa eli ensimmäinen kopterilennätys ja eka torppi Ämmässuon kentällä?  :)

Team TLR on eniten Suomen pääkaupunkiseudun RC-lennokkikentille levinnein Teami.
Mikado Logo Xxxtreme 800 / Mikado Logo 690SX/ MSH Protos 380

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
23 Vastauksia
10197 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Toukokuu, 2009, 06:38:20
kirjoittanut nik-92
Maikon Synergy N9

Aloittaja Maikko « 1 2 » Synergy

41 Vastauksia
29202 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Lokakuu, 2010, 23:41:28
kirjoittanut puisto_kemisti