Kirjoittaja Aihe: Maikon kopteriblogi  (Luettu 238002 kertaa)

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Maikon kopteriblogi
« : 08 Maaliskuu, 2010, 19:28:38 »
Moi,

Ajattelin perustaa tällaisen aiheen missä kirjoittelen hieman omista lennätyksistä ja toivottavasti saa myös hieman videota ja kuvia mukaankin. Harkitsin oikein blokinkin perustamista, mutta kokeillaan nyt ensin täällä. Yleensä olen tosi huono päivittämään tällaisia, joten elinikä ennuste on varmaan samaa tasoa kuin normi nurmipora jägsterin etulinjassa. ;D.

Juttuja saa sitten kommentoida  ;)

"Kapteenin logikirja kopterivuosi 6.3.2010"
Lauantaina oli aamusta todella nätti päivä. Olen jo pitemmän aikaa myynyt ideaa kaverille, että otettaisiin valokuvia lennätyksestä hienona päivänä. Mielessä on pyörinyt muutama idea, jotka olisi kiva saada filmille. Tänään aikataulut sopi ja lähdettiin Henttaalle.

Edellisenä viikonloppuna Synergystä kuului kova metallinen kolina ja manasin jo Optifuelia ja Yssiä. Selvisikin että olin unohtanut kunnolla kiristää Hyperhubin ruuvit ja ne oli päässyt löystymään. 50€ tuning hubin ruuvinreijät meni samalla paskaksi, pikkasen sapetti  >:(. Laakerit oli motissa kunnossa (pikkasen mustumaa, mutta ei paha). No SE hub meni tänään tilaukseen. Tästä syystä N9 ei päässyt kuvaukseen mukaan.

Paikan päällä keli oli todella nätti. Valoa riitti ja pakkasta vain muutama aste. ElyQ tulille ja parit pirot testausta varten. Perä väpättää kun kierrokset nousee ja käyttäytyy ihan kummasti. Pari ihmettely lentoa eikä lähde toimimaan. Perähubissa on jotain hämärää, mutta ei taetta että vika on tässä. Great, ElyQ:kin poissa pelistä. Kaverin kommentti tähän väliin että "kyllähän niitä koptereita näköjään useamman tarvitsee".  :D

Trex 500:nen ainoana lentävänä sitten tulille. En ole viimeaikoina lennättänyt sitä kovinkaan paljoa. Suoraan sanottuna siitä syystä, etten ole pitänyt siitä juurikaan. Olen jopa harkinnut sen myymistä, mutta toi on järkevän kokoinen sähkö, joten on saanut jäädä. No pari akullista veivasin ja hain tuntumaa ja kaveri räpsi kuvia. Sää heikkeni valitettavasti todella nopeasti ja alkoi tulla lunta, joten ihan optimi olot ne eivät olleet. Eka kuvauskeikka meni muutenkin harjoittelussa, mutta kai siellä pari onnistunutta on. Kuvat tulevat tänne näytille myöhemmin.

Kolmannella kerralla otettiin hieman videota kun nappasin video kaameran mukaan. Vielä en ole kovin sinut kopterin kanssa ja bounce back stopeissa on aika ruma (en ole saanut sitä pois säätämällä), vaikka olen kokeillut kaikkea. Vaihdoin mm peräservon MKS 8910. Yksi neuvo maailman voorumeilta on tsekkaamatta, mutta palataan asiaan jos saan toimimaan. Alla kuitenkin video. Ei parasta mutta ihan tyytyväinen.
http://www.youtube.com/watch?v=DjGg4avXNZk

Tämän jälkeen oli vielä yksi akku jäljellä. Tarkoitus kuvata vielä sekin, mutta kameranakku meni puolivälissä tyhjäksi, joten kaveri juoksi hakemaan kameran. Aikani kikkailin, kunnes tuli elämäni yhdeksäs torppi. Torppia oli mallia pro, sillä ajoin stopin liian matalalle jolloin peräroottori sipaisi lumeen ja rikkoi mustan sulake rattaan. Pirotus alkoi, nykäisin holdin ja tämän jälkeen ja lennettiin about 20m. En saanut tuotua kovin nätisti, mutta ei näyttänyt pahalta. Lähinnä nauratti jälkeenpäin. Kuvia tuli tästäkin, kuulemma sellainen missä on perälavat pysähtynyt. Kotia tarkastamaan vahinkoja, sillä plakkarissa ei yhtään lentävää häksätintä.

Vihaan korjaamista  >:(

-

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #1 : 08 Maaliskuu, 2010, 19:44:26 »
Sunnuntai 7.3.2010

Eilisen kopteritorpin tutkinta oli päättynyt jo samana iltana ja uusi ratas vaihdettu. Löytyi kerran omasta varastosta. Lähdin testaamaan oliko se tosiaan ainoa rikkoonuva osa edellispäivän torpissa. Sää oli rotodella kaunis. Kopukka tuntui lentävän todella nätisti. Eilinen pirotorppi ei ollut rikkonut mitää (paitsi ton rattaan). Säätelin hieman kopteria ja nyt se alkoi tuntua paremmalta omaan käteen. Tostahan voisi alkaa pitämään taas. Vielä tarvittaisiin lisää pitchiä (negatiivista) ja ton perän kun saisi toimimaan kunnolla.

Turnigyn akut
Tilasin pari kuukautta sitten 3 kappaletta Turnigyn 6S 2200mAH akkuja. 2200mAh sen takia että ne ovat 88g kevyempiä kuin 2600:set. Lisäksi mulla on Hyperion GX 6s 2600mAh (nam) ja Outrage 6S 2500 25C (yök). Turnigyt ovat kyllä olleet kiitettävän hyviä. Paljon ei syklejä ole vielä takana ja olen lataillut yhdellä C:llä, mutta tehoa on ihan kivasti. Tutkaillaan.

-
« Viimeksi muokattu: 08 Maaliskuu, 2010, 19:45:57 kirjoittanut Maikko »

Poissa kimce

  • Pro torppari
  • ****
  • - sähköllä olisit jo ilmassa -
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #2 : 08 Maaliskuu, 2010, 20:23:55 »
Kivannäköistä lennätystä. Sellaista jouhevaa ja kiireettömän tuntuista ja silloin se näyttää hallitulta. Yybernopeista tempuista kun ei aina edes näe, mitä tapahtuu. Tässä pysyy katsojakin mukana :)
Walkera 4#3B V2 + 4G3
Gaui ep 200v2 fes microbeast
Formosa
Dymond Albatros
Hangar 9 - DeNight Special
Futaba 7C 2,4 GHz

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #3 : 08 Maaliskuu, 2010, 22:40:55 »
Kiitti kommenteista. Toi oli tosiaan tollaista smoothia. Osaltaan siksikin että ei ihan vielä täysin sinut kopun kanssa. ElyQ on saanut välissä kovempaa lämää. Tiedä sitten tunnistaako sitä, toivon että kyllä  ;D.

Valokuvia:
Sitten niitä räpsyjä.
- Alussa pari kuvaa ElyQ:n shake down lennosta. Ei toiminut perä ja Rexi tilalle.
- Alussa lentokuvia tyytyväisestä Reksistä. Varsin stylejä kuvia.
- Meininkin muuttuu "huomatkaa perälavat"-kuvassa. Tässä perä on siis hipaissut (okei, kyllä se taisi vähän kyntääkkin ;)) jolloin lavat ei enää pyöri, nice. Seurauksena tästä siis Kellogs Rice Crispies kuvat. Lumen ansiosta ainoastaan ratas meni rikki tossa kolhussa.

Räpsyt otti nim. Antoonio.

-

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #4 : 08 Maaliskuu, 2010, 22:42:18 »
Vielä yksi kuva nöyristyneestä kuskista  ;D

-

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #5 : 08 Maaliskuu, 2010, 23:06:33 »
Komeita kuvia, varsinki nuo missä lumi lentää  ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #6 : 08 Maaliskuu, 2010, 23:07:44 »
Onnistunut kuvasarja kyllä, todella upeita :)
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #7 : 08 Maaliskuu, 2010, 23:11:39 »
Hienoja shotteja, ja hieno sää näyttää olevan siellä etelän lämmössä  ;D

-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #8 : 09 Maaliskuu, 2010, 09:58:10 »
Upeeta, Maikko! Sä oot taas siirtyny ihan uudelle tasolle... kevätleirillä nähdään!

Poissa Tuukka

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit Ry #14
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #9 : 09 Maaliskuu, 2010, 10:15:12 »

Noissa torppauskuvissahan ois ainesta vaikka Vuoden luontokuvaksi.
Esky Lama V3 !

- Conquer your credit card -

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #10 : 09 Maaliskuu, 2010, 10:54:58 »
Torppauksista puheen ollen. Pistetäämpä tähän vintage torppi parin vuoden takaa. "Raptor inverted landing" sijoitti mut Kopterit Ry:n torppikisan äänestyksessä toiseksi. Ryökäleen Jari vei "voiton Ritari Ratsasti pois Tuorlassa"-tarinallaan. Okei, siinä oli kyllä tarina uskomattomuudessaan aika viihdyttävä.  :D

Mutta on tämäkin aika hauska, sattui vielä noin hyvin kameraan. Videossa elevator linkki pettää tuodessani laskuun. Tuolloin oli Nose in lennätystä kokeiltu pari kertaa ja lennätystä 5kk takana. Kokemusta oli sen verran, että pidin yhtenä mahdollisuutena tuulen vaikutusta  ;D. Ton lätäkön takia vahingot jäivät aika pieniksi, sillä nuppi pysyi ehjänä.

Videon on kuvannut Juza

http://www.youtube.com/watch?v=49NTxGdUU9E


-

Poissa Toontza

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #11 : 09 Maaliskuu, 2010, 14:19:54 »
Joutunu vähän hajoilee tolle videolle....

Aika osuva kysymys tossa just ennen kuin kopteri läsähtää lammikkoon....  ;D
Trex 500ESP, DJI450 NAZA-M
Futaba 7C 2.4 FASST

EX:Trex450V2,HBK2,WLK4#3B,Trex 600NSP,
Eflite MSSR,Trex 250Se

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #12 : 09 Maaliskuu, 2010, 16:52:00 »
Vielä yksi kuva nöyristyneestä kuskista  ;D

-

Tässä kuvassa näemme harvinaisen tilanteen. Suuri saalistaja ryömii kohti saalistaan. Hitaasti ja varovasti ettei vain herätä sisällä kytevää alkavaa LiPopaloa. Viimeiset metrit suuri saalistaja tarkkailee saaliin nivelten vapinaa, joista lähtee pieni surina.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #13 : 10 Maaliskuu, 2010, 21:48:21 »
Tässä kuvassa näemme harvinaisen tilanteen. Suuri saalistaja ryömii kohti saalistaan. Hitaasti ja varovasti ettei vain herätä sisällä kytevää alkavaa LiPopaloa. Viimeiset metrit suuri saalistaja tarkkailee saaliin nivelten vapinaa, joista lähtee pieni surina.

 ;D

Kivannäköistä lennätystä. Sellaista jouhevaa ja kiireettömän tuntuista ja silloin se näyttää hallitulta. Yybernopeista tempuista kun ei aina edes näe, mitä tapahtuu. Tässä pysyy katsojakin mukana :)

Aloin miettimään ton Kimcen kommentin jälkeen, että minkälaista sen 3D lennon oikein pitäisi olla? 3D mielletään joidenkin mukaan negatiivisena asiana, koska varsinaisia ennalta määrättyjä liikkeitä ei ole. Mutta eikös se ole silloin sen pilotin vika, jos se on sotkuisen näköistä ja vaikea seurata?!? Hyvä kuskit tekee puhtaat liikkeet räimisestä huolimatta. Tietenkin ihan pystymettästä otettu tyyppi saattaa pitää 3D:tä typerän näköisenä koska "eihän se oikea kopteri noin lennä". Mutta jos ajatellaan meitä harrastajia niin kyllä se hyvä F3C ja 3D tekee vaikutuksen aina verrattuna huonoon.

Mun suosikki video on Lukas Rivan 2008 IRCHA demo lento. Siinä kaikki on aika selkeää ja rauhallista vaikka mennäänkin tosi matalalla. Tämäkin siitä huolimatta että lopussa tapahtuu pikku lipsahdus. En tiedä näyttääkö tämä jonkun silmään hutiloimiselta tai vaikealta seurata? Kaikki voi ottaa mallia esimerkiksi tosta alun puolihuolimattomasta paikallaan pirottamisesta  ;).

http://www.youtube.com/watch?v=RCwmIc8S27E

-
« Viimeksi muokattu: 11 Maaliskuu, 2010, 00:02:38 kirjoittanut Maikko »

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #14 : 10 Maaliskuu, 2010, 23:10:42 »
Niin siinä käy ku rupeaa "liikaa" esiintyyn ja yllytettään  ;D
Kummasti kesti lavat "ehjänä".
Komeaa lentoa tuo kyllä on.. maybe some day.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #15 : 10 Maaliskuu, 2010, 23:31:17 »
On kyllä todella hienoja fotoja Maikkolla! Hyvä!!!
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #16 : 12 Maaliskuu, 2010, 11:57:18 »
Eilen otti kyllä kupoliin.

Päätin vaihtaa N9:n Yssiin laakerit samalla kun se motti siinä oli kädessä, sillä huomasin että etulaakeri oli hieman lintassa edestä. Luulin aiemmin keksineeni hyvä tavan painaa takalaakeri ruuvipenkillä paikalleen (samalla lämmittäen sitä kuumailmapuhaltimella) ja tämä toimikin viime kerralla hyvin. NO tälläkerralla laakeri meni vinoon sisään ja vasta jonkin ajan kuluttua "lupsahti" oikeaan asentoon ja koloon. Seurauksena motin runkoon painauma. Sitten vielä etulaakeria naputellessa sekin meni linttaan (vaikka ulkokehältä hylsyllä naputtelin). Meinasi kyllä lentää motti ikkunasta pihalle, sillä omassa nupissa oli enemmän lämpöä kuin tosta Yssissä on nupista koskaan mitattu.

No toinen etulaakeri meni nätisti sisään. Kasasin motin ja pelkona tietenkin että rungon painauma vaikeuttaa kampiakselin pyörimistä. No, onneksi vika näyttää olevan kosmeettinen motin sisällä, joten uutta runkoa ei tarvinnut ostaa. No nyt mulle on kyllä nyt kehittynyt kammo noita laakerin vaihtoja kohtaa.

Kumma juttu esimerkiksi on että takalaakeri on aivan älyttömän tiukka kampiaksilalla. Se pitää naputella sisään. Onko muilla SR:n omistajilla näin vai onko toi kampiaksila jotenkin laajentunut kuumentuessaan (ostin käytettynä). Ossin 91 ja 50:ssä sen saa vaan liuttaa sisään.

Toinen asia mikä mietityttää on että mitä laakerit tykkää kuumasta. Jos ensi kerralla lämmitän uunissa ja vaihdan ensin etulaakerin sitten laitan sen takaisin uunin (että saan sen kampiakselin menemään sen etulaakerin läpi helpommin). Jotkuthan vaihtaa pelkän takalaakerin käyttäen uunia, joten ei siitä varmaan haittaa pitäisi olla, mutta jotenkin epäilyttää.

No motti on kasassa nyt. Hubikin tuli Fast Ladiltä 3 päivää tilauksen jälkeen!! Saa nähdän saisko N9:n lentämään viikonloppuna.

-

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #17 : 12 Maaliskuu, 2010, 12:07:23 »
Itsellä jäi 50 yssin laakereitten vaihto puolitiehen samaisesta syystä. Ei kestäny oma kärsivällisyys eikä ollut työkaluja. Jahka saan sen omakotitalon ja autotallin niin sit jatkuu toi toisen yssin korjausprojekti.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #18 : 12 Maaliskuu, 2010, 16:54:25 »
Eilen otti kyllä kupoliin.

Päätin vaihtaa N9:n Yssiin laakerit samalla kun se motti siinä oli kädessä, sillä huomasin että etulaakeri oli hieman lintassa edestä. Luulin aiemmin keksineeni hyvä tavan painaa takalaakeri ruuvipenkillä paikalleen (samalla lämmittäen sitä kuumailmapuhaltimella) ja tämä toimikin viime kerralla hyvin. NO tälläkerralla laakeri meni vinoon sisään ja vasta jonkin ajan kuluttua "lupsahti" oikeaan asentoon ja koloon. Seurauksena motin runkoon painauma. Sitten vielä etulaakeria naputellessa sekin meni linttaan (vaikka ulkokehältä hylsyllä naputtelin). Meinasi kyllä lentää motti ikkunasta pihalle, sillä omassa nupissa oli enemmän lämpöä kuin tosta Yssissä on nupista koskaan mitattu.

No toinen etulaakeri meni nätisti sisään. Kasasin motin ja pelkona tietenkin että rungon painauma vaikeuttaa kampiakselin pyörimistä. No, onneksi vika näyttää olevan kosmeettinen motin sisällä, joten uutta runkoa ei tarvinnut ostaa. No nyt mulle on kyllä nyt kehittynyt kammo noita laakerin vaihtoja kohtaa.

Kumma juttu esimerkiksi on että takalaakeri on aivan älyttömän tiukka kampiaksilalla. Se pitää naputella sisään. Onko muilla SR:n omistajilla näin vai onko toi kampiaksila jotenkin laajentunut kuumentuessaan (ostin käytettynä). Ossin 91 ja 50:ssä sen saa vaan liuttaa sisään.

Toinen asia mikä mietityttää on että mitä laakerit tykkää kuumasta. Jos ensi kerralla lämmitän uunissa ja vaihdan ensin etulaakerin sitten laitan sen takaisin uunin (että saan sen kampiakselin menemään sen etulaakerin läpi helpommin). Jotkuthan vaihtaa pelkän takalaakerin käyttäen uunia, joten ei siitä varmaan haittaa pitäisi olla, mutta jotenkin epäilyttää.

No motti on kasassa nyt. Hubikin tuli Fast Ladiltä 3 päivää tilauksen jälkeen!! Saa nähdän saisko N9:n lentämään viikonloppuna.

-
Moi mulla oli sama edessä mutta sitten vilkaisin pakoaukosta ni ei tarvinnu ruveta purkamaan moottoria naarmut männän kylessä ja ostin uuden moottorin eli mulla löytys yks YS 91 SR kuntoa en tiedä kun en avannu mutta luultavasti sylinteri ja mäntä sekä laakerit vaihtoon menee.

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #19 : 13 Maaliskuu, 2010, 15:30:56 »
Tänään Henttaalla 5 lentoa 500:lla.

Huomasin että pitää harjoitella funneleita enemmän. Mulla ei ainakaan 500:lla ole niihin luottoa ja tänään kesken hurrikaanin tein korjauksen väärään suuntaan. Ei kummempaa tapahtunut sillä korkeutta oli, mutta väärään suuntaan ottaa pattiin. Mulla on Reksissä positiivista kulmaa enemmän kuin negatiivista ja korjailin sitä hieman. Vielä ei kuitenkaan täysin korjaantunut.

JCA

  • Vieras
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #20 : 13 Maaliskuu, 2010, 15:31:54 »
Komiastihan ne sun funnelit ja rainbowit meni, ainakin ne mitä näin ennen kuin lähdin. 8)

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #21 : 21 Maaliskuu, 2010, 22:36:30 »
^No ei ne vielä komeita ole, mutta kyllä ne varmaan tunnistaa liikkeiksi.

Tänään taas pitkän tauon jälkeen lennättämässä. Tavoitteena oli lentää niin paljon kuin ehtii ja mukana "pikku rekku", "iso ysi" ja intoa iso pussillinen.

Ysissä oli mun edellemainittujen taistelujen jäljiltä jotain häikkää. Kuulosti niinkuin motti olisi laihalla, vaikka neulat oli kunnossa. Ehkä polttoaineen syötössä jotain pielessä. Tein yhden pakkolaskun penkan taakse kun motti sammui leijunnassa. Mitään ei tapahtunut, mutta ottaa kuulaan taas avata toi paketti. Kyllä se sähkökin tuntuu joskus paremmalta  :)

No pikku rekulla mentiin sitten, taas. Olin tehnyt nuppi setupin uusiksi ja nyt neg ja pos kulmia oli sopivasti yhtä paljon. Lentoja tuli varnaan kymmenkunta ja ekaa kertaa kokeilin ladata 2C virroilla. Neljällä akulla pystyy jo oikeasti tällöin lennättämään kohtuullisesti. Auton vaan joutuu pitää käynnissä, kun kahta akkua lataa. Lennätyksellisesti ei mitään kummempaa. Piroflipit ei edelleenkään pysy paikalla 500:lla ja tuntuu niinkuin olisin huonontunut niissä parin kuukauden takaiseen. Hieman enemmän funneleita tuli lennettyä, sillä aiemmat epävarmuudet vaivasi mieltä. Paremmin ne meni nyt kun uskalsi vaan antaa mennä ja piti mielessä "bail out"-kuvion. Kyllä se nyt siitä, mutta silti huomaan että epävarmoja orientaatioita on. Tämä korostuu orientaatioiden vaihdoissa, jolloin on vähän aikaa mukautua uuteen suuntaan.

Pitäisi alkaa treenaamaan jalakset itseenpäin tic toceja, sillä toistaiseksi olen ajatellut että roottorikehä itseenpäin saa riittää. Markus teki tänään hienoja rauhallisia piroja suunnanvaihdolla, vaikka olivatkin hitaasta vauhdista niin silti ne näyttää makeilta. Pirofunnelit on vielä itsellä hakusessa ilman suunnanvaihtoakin.

Ai niin. Juza antoi kokeilla sen Trex 600:sta (sähkö), jossa oli Alignin FBL-yksikkö. Hieman jännityksellä lähdin liikkeelle, mutta aika äkkiä jännitys katosi. Flippi nopeus elevaattorin suuntaan toi hymyn huulille. Oli nimittäin "aika" nopea. Korjauksia ei muutenkaan tarvinnut tehdä niin paljoa kuin FB vehkeellä. Oli mukava tehdä vaan paikallaan flippejä, sillä se oli niin tarkka. Aileron suunnassa oli sitten hieman maltillisemmat liikkeet, joten ne ei ollut ihan tasapainossa. Elevaattorin suunnassa tuli väpätystä kun teki esimerkiksi tic toceja. Näistä on myös maailmalla raportoitu. Juza ei ollut vielä säätänyt kummemmin yksikköä, joten siihen nähden meni aika kivasti. Rajumman lennätyksen esteenä oli 20-25C Turnipsin akku, joka kyykkäsi aina puolenvälin yli mentäessä pitempi aikaisissa runttauksissa.

Lisään tähän perään pari videota kunhan ne vaan tulee upatuksi.

-
« Viimeksi muokattu: 21 Maaliskuu, 2010, 22:44:12 kirjoittanut Maikko »

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #22 : 22 Maaliskuu, 2010, 01:20:33 »
Oman videon uppauksessa jotain häikkää. Pitää tsekata huomenna.

Markuksen lennätystä tässä videossa:
http://www.youtube.com/watch?v=CcfINZeoSeA

-

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #23 : 22 Maaliskuu, 2010, 09:03:27 »
very nice video. Thanks!

There are a couple of F3N set moves recognizeable. If you only look hard enough.
0:15: tictocs. The tail rotor should stay in the same position. Yeah yeah...
0:45: rolling circle. The tail boom should always point in the direction of flight. Crashing is explicitly discouraged.
1:28: inverted figure 8 (1:32: first 90 deg turn, then left-hand circle 1:35 and right-hand circle 1:41)
2:08: backwards figure 8 (2:11: first 90 deg turn, left-hand circle 2:15, right-hand circle 2:23)
piroing circles around 2:40 (didn't pay attention to the approach and exit etc)
piroflips. 3:40 those aren't pretty.
then I'm taking off the leash and let the heli just run. I think it's trying some traveling-flip / tumbling circle. Or maybe it's just drunk  ;D
then, back on the leash, 360 degree piro with roll at 4:50. Next the beep from the transmitter, but the heli LiPo wins the endurance race over the camera LiPo by a couple of seconds ...

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #24 : 22 Maaliskuu, 2010, 18:52:34 »
Alla mun eilinen video. Hieman vaikea nähdä kopteria tumman sään takia ja taustalla olevan metsän takia.
http://www.youtube.com/watch?v=AlRfnLajoTs

-

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
23 Vastauksia
10782 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Toukokuu, 2009, 06:38:20
kirjoittanut nik-92
Maikon Synergy N9

Aloittaja Maikko « 1 2 » Synergy

41 Vastauksia
30712 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Lokakuu, 2010, 23:41:28
kirjoittanut puisto_kemisti