Moi,
Ajattelin perustaa tällaisen aiheen missä kirjoittelen hieman omista lennätyksistä ja toivottavasti saa myös hieman videota ja kuvia mukaankin. Harkitsin oikein blokinkin perustamista, mutta kokeillaan nyt ensin täällä. Yleensä olen tosi huono päivittämään tällaisia, joten elinikä ennuste on varmaan samaa tasoa kuin normi nurmipora jägsterin etulinjassa.
.
Juttuja saa sitten kommentoida
"Kapteenin logikirja kopterivuosi 6.3.2010"Lauantaina oli aamusta todella nätti päivä. Olen jo pitemmän aikaa myynyt ideaa kaverille, että otettaisiin valokuvia lennätyksestä hienona päivänä. Mielessä on pyörinyt muutama idea, jotka olisi kiva saada filmille. Tänään aikataulut sopi ja lähdettiin Henttaalle.
Edellisenä viikonloppuna Synergystä kuului kova metallinen kolina ja manasin jo Optifuelia ja Yssiä. Selvisikin että olin unohtanut kunnolla kiristää
Hyperhubin ruuvit ja ne oli päässyt löystymään. 50€ tuning hubin ruuvinreijät meni samalla paskaksi, pikkasen sapetti
. Laakerit oli motissa kunnossa (pikkasen mustumaa, mutta ei paha). No
SE hub meni tänään tilaukseen. Tästä syystä N9 ei päässyt kuvaukseen mukaan.
Paikan päällä keli oli todella nätti. Valoa riitti ja pakkasta vain muutama aste. ElyQ tulille ja parit pirot testausta varten. Perä väpättää kun kierrokset nousee ja käyttäytyy ihan kummasti. Pari ihmettely lentoa eikä lähde toimimaan. Perähubissa on jotain hämärää, mutta ei taetta että vika on tässä. Great, ElyQ:kin poissa pelistä. Kaverin kommentti tähän väliin että "kyllähän niitä koptereita näköjään useamman tarvitsee".
Trex 500:nen ainoana lentävänä sitten tulille. En ole viimeaikoina lennättänyt sitä kovinkaan paljoa. Suoraan sanottuna siitä syystä, etten ole pitänyt siitä juurikaan. Olen jopa harkinnut sen myymistä, mutta toi on järkevän kokoinen sähkö, joten on saanut jäädä. No pari akullista veivasin ja hain tuntumaa ja kaveri räpsi kuvia. Sää heikkeni valitettavasti todella nopeasti ja alkoi tulla lunta, joten ihan optimi olot ne eivät olleet. Eka kuvauskeikka meni muutenkin harjoittelussa, mutta kai siellä pari onnistunutta on. Kuvat tulevat tänne näytille myöhemmin.
Kolmannella kerralla otettiin hieman videota kun nappasin video kaameran mukaan. Vielä en ole kovin sinut kopterin kanssa ja bounce back stopeissa on aika ruma (en ole saanut sitä pois säätämällä), vaikka olen kokeillut kaikkea. Vaihdoin mm peräservon
MKS 8910. Yksi neuvo maailman voorumeilta on tsekkaamatta, mutta palataan asiaan jos saan toimimaan. Alla kuitenkin video. Ei parasta mutta ihan tyytyväinen.
http://www.youtube.com/watch?v=DjGg4avXNZkTämän jälkeen oli vielä yksi akku jäljellä. Tarkoitus kuvata vielä sekin, mutta kameranakku meni puolivälissä tyhjäksi, joten kaveri juoksi hakemaan kameran. Aikani kikkailin, kunnes tuli elämäni yhdeksäs torppi. Torppia oli mallia pro, sillä ajoin stopin liian matalalle jolloin peräroottori sipaisi lumeen ja rikkoi mustan sulake rattaan. Pirotus alkoi, nykäisin holdin ja tämän jälkeen ja lennettiin about 20m. En saanut tuotua kovin nätisti, mutta ei näyttänyt pahalta. Lähinnä nauratti jälkeenpäin. Kuvia tuli tästäkin, kuulemma sellainen missä on perälavat pysähtynyt. Kotia tarkastamaan vahinkoja, sillä plakkarissa ei yhtään lentävää häksätintä.
Vihaan korjaamista
-