Kirjoittaja Aihe: Maikon Synergy N9  (Luettu 18777 kertaa)

Poissa Maikko

  • Jäsen 2019
  • *****
Maikon Synergy N9
« : 29 Joulukuu, 2008, 20:14:01 »
Terveeksi,

Toisessa ketjussa kysyttiin kuvia N9:stä ja tässä niitä nyt sitten tulee. Kuvassa oma kopterini, jonka ostin Jarilta muutama kuukausi sitten. Kuvassa myös tämän joulun paras joululahja, uusi kabiini (parempi puolisko osti  :-*).

Kopteri on siis 90-luokan polttiskopteri, jonka ovat suunnitelleet Jason Krause (ennen Alignille menoaan) ja Todd Bennett. Kopteri on hyvin yksinkertainen rakenteeltaan (pitää ottaa kuvia joskus ilman koppaa). Esimerkiksi kaikki kolme cyclic servoa on rivissä kopterin päällä.

Tällähetkellä Synergyllä ollaan tekemässä N5:sta, eli 50-luokan polttista jonka pitäisi näyttää suurinpiirtein samalta kuin isoveljensä. Synergyllä ei ole maahantuontia Suomessa, mutta esim. Briteistä ja Saksasta löytyy osia.

Oma kopterini ei ole vielä lentänyt, sillä olen odottanut fuilitilauksen saapuvan. Nyt on fuilit kotona, joten odotetaan auringon saapuvan :). Ostohetkellä kyllä kokeilin Jarin radioilla ja päällimmäisenä jäi mieleen vakaus ja nopea reagointi pitchiin. Toivottavasti seuraavat kuvat saadaan lennosta.

Setup tulee olemaan:
- Moottori: OS 91 SZ-H
- Cyclic servot: Futaba 9252 @5,8v
- Gyro ja peräservo: Futaba 611 & Futaba 9256
- Kaasuservo: Futaba 9253
- CSM Revlock 20
- Sabin lavat (tarkempaa tietoa ei ole)
- Outragen 3600 maH 2s2p lipo

Oma mielestäni parhaimman näköinen kopteri.  8)

Btw: Onko näitä enemmän kuin kaksi kappaletta Suomessa. Toinen on käsittääkseni nimimerkillä Jannu Tampereen suunnalla.

« Viimeksi muokattu: 07 Helmikuu, 2009, 13:56:31 kirjoittanut Maikko »

Poissa Arctikdiver

  • Moderator
  • *****
  • Jari Salin RC-Kopterit Ry
Vs: Kuvia Synergy N9:stä
« Vastaus #1 : 29 Joulukuu, 2008, 20:19:38 »
Kyllä on komee kabiini!  :D

Mulla on tuo putki sulle odottamassa tuossa pöydän kulmalla.
Otan sen taas ens kerralla Lippulaivaan mukaan.

-jari-
Läskillä on aina lämmin
Miehen voi saada Lapista, muttei Lappia voi saada miehestä. -Lordi-

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Kuvia Synergy N9:stä
« Vastaus #2 : 29 Joulukuu, 2008, 21:58:15 »
On kyllä pirun hieno koppa, kateeksi käy... tuossa vielä on hienon muotoinen tuo  :)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Modetorppari
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Kuvia Synergy N9:stä
« Vastaus #3 : 29 Joulukuu, 2008, 23:03:20 »
On se härskin näköinen, todella upea 8)
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: Kuvia Synergy N9:stä
« Vastaus #4 : 29 Joulukuu, 2008, 23:40:43 »
Hieno peli. Siitä vaan Belt Pilotti kattomaan sen Suomi-konep...eiku -kopterin mallia, tekee saman tien 90-kokoisen kun kerran tekemään alkaa....
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Kuvia Synergy N9:stä
« Vastaus #5 : 29 Joulukuu, 2008, 23:42:06 »
Hieno canopi on kaikki kaikessa, sillä saa koneen lentämään puolet paremmin  8) ;).


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Maikko

  • Jäsen 2019
  • *****
Vs: Kuvia Synergy N9:stä
« Vastaus #6 : 29 Joulukuu, 2008, 23:54:45 »
Kiitti kommenteista!

Hieno canopi on kaikki kaikessa, sillä saa koneen lentämään puolet paremmin  8) ;).

Joo, tiedän sen takia se on hommattukin ;D.

Mutta oikeasti meikäläisen motto harrastuksessa on ollut: "Älä rakastu kopteriisi". Pointtina on tietenkin se että niitä pitää uskaltaa ajaa ilman sääliä. Ne omat taidothan tässä on ne mitä kehitetään, ei kopterit (vaikka kyllä sekin kiva puoli tässä harrastuksessa on). Kyllä toikin vielä kaivetaan Henttaan mutalammikosta pala kurkussa.  :)

-

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: Kuvia Synergy N9:stä
« Vastaus #7 : 29 Joulukuu, 2008, 23:56:10 »
Hieno canopi on kaikki kaikessa, sillä saa koneen lentämään puolet paremmin  8) ;).


-op-

Pahus, nyt se vasta mulle valkeni...kipin kapin värjäyttämään kuitukabiini, että pärjää Egelle kisoissa...fuilia säästyy kun ei tarviikkaan reenata  ;D
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Kuvia Synergy N9:stä
« Vastaus #8 : 30 Joulukuu, 2008, 00:01:35 »
Heh heh kylläsä nyt pärjäät ku en ole yhtään ajanu taivaalla. mutta viikon loppuna olis tarkotus ajaa jos toi kymijärven jää kestäis?
Sorry Off topic...
« Viimeksi muokattu: 30 Joulukuu, 2008, 00:06:57 kirjoittanut Ege »

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Kuvia Synergy N9:stä
« Vastaus #9 : 30 Joulukuu, 2008, 07:45:01 »
Maikko, et sä sitä sieltä Henttaan mutalammikosta kaiva:D
Sääli että tuohon Xtremeen ei taida saada hiaanoja koppia mistään, tai siis mikä olis sopiva siihen, kun tuo oma kuitukoppa joka ei ole niin hirveen siisti:)
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Maikko

  • Jäsen 2019
  • *****
Vs: Kuvia Synergy N9:stä
« Vastaus #10 : 18 Tammikuu, 2009, 16:03:43 »
Nyt on sitten saatu ensisavut Synergystä. Lensin tänään 3,5 tankillista Optifuel 20%:llä. Paikalla osan ajasta Martevuo ja Juza.

Kokemuksen mukaan seuraavaa. Äärimmäisen tarkka ja rauhallisen oloinen lentämään. Selvästi tasaisin lentämistäni koptereista. Tämän huomaa esimerkiksi leijutellessa tosi hyvin. N9 pysyy paikallaan hyvin. Niinkin hyvin, että hulluna ajatuksena tuli mieleen ensi kesän FAI kisat, nooh katsotaan :). Liikerat muuten olivat maltilliset, eli flipit olivat hitaita, sellaisia kiikkustuoli mallisia. Pikkasen lisäilin liikettä kenttäolosuhteissa, mutta pitää kotona laittaa lisää liikettä. Varmasti nopeutuu siitä.

Moottoria säädeltiin hieman laihemme perusasetuksista ja se saatiin paremmaksi, mutta vieläkin meinaa vähän hyytyä välissä. Täyskulma pompotteluissa se toimi kohtalaisesti (+-9-10 astetta), mutta täysi veto ja seljälleen niin meinaa hyytyä. Moottori on sellainen sormilämmin pohjasta, joten ei pitäisi olla laihalla ainakaan. Lisäksi se sammui maassa lennon jälkeen tyhjäkäynnille kun pysäytin lapoja. 3-neulaisesta kaasarista kokemusta ei ole paljoa, joten säädöt saattavat olla pielessä. Tähän pitää vielä paneutua. Lisäksi Hatorin putkessa on ihan käsittämätön kuristus vakiona, jonka vaikutus on aika kyseenalainen?!? Saa nähdä pitää palaa alkaa muokkaamaan vai ostaa Kasaman viripala väliin, noiden vaikutuksista ei vaan oikein ole tietoa löytynyt.

Pari kertaa ilmeni mystillinen ongelma perässä. Ensin perä vägäs flipin lopussa ja tähän ongelmaan tiputin gainia. Sitten se nykäisi kerran sivulle ihan leijunnassa.  ??? Mulla oli kyllä kopan alaruuvit tipahtaneet jotka saattoivat tärisyttää runkoa ja siten vaikeuttaa gyron toimintaa. Saattaa olla myös laakeri menneet pääakselilta. Takaraivossa vaan pelottaa se Raptorin kaputti viikko sitten, missä se ensi pari kertaa nykäisi ja sitten alkoi hurjat pirot. Pitää siis tutkia.

Loppukaneettina voisi sanoa että luottamusta henkivä kopteri. En olisi uskonut, että ensi lennoilla noinkin rennosti vetelen. Tic Tocitkin (laiskat sellaiset) tuntuivat yllättävän helpoilta, vaikka en niitä oikeastaan osaa vielä. Moottorin kun saa vielä tosta toimimaan kunnolla niin avot.

Poissa Juho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kuvia Synergy N9:stä
« Vastaus #11 : 18 Tammikuu, 2009, 17:32:54 »


Pari kertaa ilmeni mystillinen ongelma perässä. Ensin perä vägäs flipin lopussa ja tähän ongelmaan tiputin gainia. Sitten se nykäisi kerran sivulle ihan leijunnassa.  ??? Mulla oli kyllä kopan alaruuvit tipahtaneet jotka saattoivat tärisyttää runkoa ja siten vaikeuttaa gyron toimintaa. Saattaa olla myös laakeri menneet pääakselilta. Takaraivossa vaan pelottaa se Raptorin kaputti viikko sitten, missä se ensi pari kertaa nykäisi ja sitten alkoi hurjat pirot. Pitää siis tutkia.



Toi sun O.S taitaa olla ilman pumppua? Jos näin on, niin polttoaineen saanti voi olla ongelma. Flipin lopussa kone menee laihemmalle kun ei saa polttoainetta yhtä paljon, jolloin kiekat nousee ja perä vägää. Perän nykäisy voi olla häiriö joka johtuu epätasaisesta mottorin käymisestä.

Lopetat noiden flippien sun muiden tictoccien vääntämisen ja alat eurosportti-ohjelmaa treenaamaan :)
SAB Heli Team Finland - Supported by Bavarian Demon, Kontronik Drives, BK-Servos and Optipower batteries


Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Kuvia Synergy N9:stä
« Vastaus #12 : 18 Tammikuu, 2009, 17:37:44 »
Ulkomaanelävien foorumilla yleensä suositellaan pumputonta konetta 3D mosaksikin. Ei kyllä pitäs olla fuilin saanti pelkän pumpun varassa.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Maikko

  • Jäsen 2019
  • *****
Vs: Kuvia Synergy N9:stä
« Vastaus #13 : 18 Tammikuu, 2009, 18:25:57 »
Toi sun O.S taitaa olla ilman pumppua? Jos näin on, niin polttoaineen saanti voi olla ongelma. Flipin lopussa kone menee laihemmalle kun ei saa polttoainetta yhtä paljon, jolloin kiekat nousee ja perä vägää. Perän nykäisy voi olla häiriö joka johtuu epätasaisesta mottorin käymisestä.

Joo, ilman pumppua mennään. Olen kyllä lueskellut Vispilan tavoin samanlaisia kommentteja, että pumputon toimii aivan hyvin. Osa suosii pumputonta senkin takia että on yksi ongelmakohta vähemmän. Säätelyt ja kokemus tosta mosasta on niin alkutaipaleella, että mitään suurempia johtopäätöksiä voi vielä tehdä. Toi sun diagnoosi voi kyllä oikea että se menee laihemmalle tossa lopussa jolloin mennään keskineulan alueelle, kierrokset tosin laskee. Tällähetkellä ei ole governööri käytössä, vaan ihan kaasukäyrillä mennään.

Sä Juho olet varmaan säätänyt noita 3 neulaisia jonkin verran, joten onko neuvoja.
- Ensin varmaan pääneula lämpöjen mukaan täydellä kaasulla
- Sitten tyhjäkäynti niin että ei hyydy kierroksia nostaessa.
- Mites se keskineula säädetään, ohjeessa oli muistaakseni että siihen tarvitse yleensä koskea.

Nyt lisäsin liikealueita sen verran että Swash valikosta 50% --> 80%. Kulmissa täysillä kulmilla bindaa hieman. Nyt varmaan flippaa jo nopeampaa, sillä ainakin liikealueet kasvoi melkoisesti.

Lopetat noiden flippien sun muiden tictoccien vääntämisen ja alat eurosportti-ohjelmaa treenaamaan :)

 :)

Katsotaan nyt. Voishan sitä katsoa minkälaiset liikkeet tossa Eurosportissa pitää ajaa. Jotenkin se vaan tuntuu niin tylsähköltä. Joku päämäärä kuten esim kisat voisi tietenkin antaa motivaatiota. 3D on niin mageen näköistä kun vedetään limiitillä koko ajan ja ainoastaan mielikuvitus on temppujen rajoituksena.

-

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Kuvia Synergy N9:stä
« Vastaus #14 : 18 Tammikuu, 2009, 18:39:07 »
3D on niin mageen näköistä kun vedetään limiitillä koko ajan ja ainoastaan mielikuvitus on temppujen rajoituksena.

Oikee asenne, lopetat nyt sen Eurosportin vääntämisen  ;D. Konekkin on kunnon 3D peli niin mitä muuta enää puuttuu. Toivottavasti saat pelittämään moottorin.

Ittelläkin oli gyron kanssa vähän vägäys ongelmia flipeissä ja ylipäätään kaikessa kierroksia tiputtavassa. Monella kaksipuoleisella teipillä sulla on anturi kiinni? Huomattiin tänään että on paljon teipistä kiinni, Samin rexän perä ei toiminut enää yhtään hyvin kun vaihdettiin kovempaa teippiä vanhan tilalle.

-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Juho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kuvia Synergy N9:stä
« Vastaus #15 : 18 Tammikuu, 2009, 21:14:00 »

Sä Juho olet varmaan säätänyt noita 3 neulaisia jonkin verran, joten onko neuvoja.
- Ensin varmaan pääneula lämpöjen mukaan täydellä kaasulla
- Sitten tyhjäkäynti niin että ei hyydy kierroksia nostaessa.
- Mites se keskineula säädetään, ohjeessa oli muistaakseni että siihen tarvitse yleensä koskea.


Öö tota en oo :P
YSseistä on vaan kokemuksia. Mutta senverran että kyllä yleensä joka neulaan pitää koskea ainakin vähän. Toivotaan että alkaa pelittämään.


3D-konehan tuo on, mutta kyllä oli viimevuoden EM-kisoissa mielestäni kuvien perusteella ainakin yksi N9si, että kyllä se on suurimmaksi osaksi kuskista vaan kiinni miten lentää, kuitenkin laadukas vehje kyseessä.
SAB Heli Team Finland - Supported by Bavarian Demon, Kontronik Drives, BK-Servos and Optipower batteries


Poissa Maikko

  • Jäsen 2019
  • *****
Vs: Kuvia Synergy N9:stä
« Vastaus #16 : 18 Tammikuu, 2009, 22:10:44 »
Öö tota en oo :P
YSseistä on vaan kokemuksia. Mutta senverran että kyllä yleensä joka neulaan pitää koskea ainakin vähän.

OK, Ysseissä on siis kaksineulainen kaasari? Luulin että näissä isommilla moteissa on kaikissa kolme neulaa. No, varmaan löytyy ohjeita kun vaan jaksaa etsiä.

Ittelläkin oli gyron kanssa vähän vägäys ongelmia flipeissä ja ylipäätään kaikessa kierroksia tiputtavassa. Monella kaksipuoleisella teipillä sulla on anturi kiinni? Huomattiin tänään että on paljon teipistä kiinni, Samin rexän perä ei toiminut enää yhtään hyvin kun vaihdettiin kovempaa teippiä vanhan tilalle.

Gyron kiinnitysteippi näyttää ole yksikerroksinen teippi. Noiden lentojen aikana kerran se vägäs ja kerran potkaisi sivulle. Pääakselin laakerit olivat kunnossa kun just tsekkasin. Nyt tarvitaan lisää lentoja ja säätöjä alle. Spekuloidaan taas sitten lisää  :).

-

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kuvia Synergy N9:stä
« Vastaus #17 : 18 Tammikuu, 2009, 22:44:22 »
Epäilen tuon perän vägäyksen syyksi lähetintäsi. Raptori teki juuri samalla tavalla viikko sitten ennen kun otti hullut pirot ja tuli alas. Radiot eivät toimineen sillon enää maassa ollessa. Mulla olisi jo ainakin luotto mennyt niihin radiohin kun ei siitä raptorin torpista ole kun viikko ja nyt tänään sama alku toistu eri kopterilla ja eri vastarilla ja eri kiteellä.

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Kuvia Synergy N9:stä
« Vastaus #18 : 19 Tammikuu, 2009, 08:30:08 »
Maikko tuu katto tuota YS91SR mosaa, jos haluat ohjekkin on:)

Toki sun OS tarvii manuaalin, jos sulla ei sellasta jo ole http://manuals.hobbico.com/osm/91sz-h-manual.pdf
Tässä pelkkä 60B type kaasarin säätö ohje ilman muita ylimääräisiä lätinöitä http://manuals.hobbico.com/osm/27981010-manual.pdf
OS SZ-H ilman pumppuahan se oli, eikö? Muut manuskat löytyy: http://www.osengines.com/manuals/index.html

-Samppa
« Viimeksi muokattu: 19 Tammikuu, 2009, 08:32:54 kirjoittanut SJo1 »
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Maikko

  • Jäsen 2019
  • *****
Vs: Maikon Synergy N9
« Vastaus #19 : 07 Helmikuu, 2009, 14:08:47 »
Tänään lentämässä kolme tankkia sumussa (viittaan säätilaan, en mielentilaan :))

Ensimmäisellä lennolla säädin moottoria. Vihdoinkin sain sen jo niin hyväksi että flipissä ei hyydy. Tämä saavutettiin ihan moottorin säädöillä. Toisella lennolla sitten governööri käyttöön ensimmäistä kertaa (CSM Revlock 20). Ei dramatiikkaa sen suhteen vaan toimi niinkuin se kuuluisa junanvessa. Edellisenä iltana olin asentanut sen käyttöön ja aikaa meni varmaan pari tuntia. Huomasin samalla että mulla ei ollut kaasunkurkku avautunut ihan täysin aiemmin, joten tästä tuli luonnollisesti tehoa lisää. Gonernööri päällä kaasun toiminta parani. Vielä reagointi nopeutta pitää säätää nopeammaksi, mutta hyvä se oli jo noinkin. Kolmas lento oli sitten pelkkää lennättelyä, eikä tarvinnut säätämisiin enää keskittyä. Tästä se luottamus alkaa kehittyä (varsinainen parisuhde)  ;)

Täydellinen paketti se ei vielä ole (koska olisikaan), sillä hieman enemmän tehoa toivoisin. Toisaalta mulla ei ole 90-luokan kopukasta aiempaa kokemusta, joten en tiedä onko noi tehot normaalit. Käytössä tällähetkellä siis 20%-fuili ja laihemmalle en sitä enää viitsi säätää. No joka tapauksessa hyvillä fiiliksillä mennään sillä muuten tuntuu toimivan. Aikaa myöten tosta sitten varmaan saa lisää irti. Peruspaketti on nyt kunnossa.

edit: vaihdoin ketjun otsikon koskaei tähän muiden Synergyistä kuvia tullut.

-
« Viimeksi muokattu: 07 Helmikuu, 2009, 14:11:29 kirjoittanut Maikko »

Poissa Maikko

  • Jäsen 2019
  • *****
Vs: Maikon Synergy N9
« Vastaus #20 : 05 Huhtikuu, 2009, 18:34:23 »
Otin pari kuvaa Synergystä ilman koppaa, että saatte hieman kuvaa minkälainen kapistus on kyseessä.

Oma Setup on nyt myös muuttunut noista ensimmäisten kuvien ajoista ja nyt se on sitten 7100R:stä johtuen über simppeli setup. Johtoja on muutama ja niitäkin olen hieman yrittänyt piilotella.

Cyclic servot: Futaba 9252 --> JR 8717 (nää on monsterit)
Vastari: Hitecin QPCM --> Spectrum AR7100R
Vastari akkuna: 2s Life pakka (Outragen lipo pakka myös pakissa)
Änkkäri: Muscle Pipe --> Hatori 939

Moottoriin vaihdettu laakerit, laitettu uuden tiivisteet putkeen ja laitettu paksumpi shimmi kanteen.

Kun testailin hieman noita 8717:ja niin sain pelkällä cyclic pumppauksella (nopealla) menemään 8A virtaa  8). Näiden sevojen kanssa ei saa käyttää Alignin 6A BECiä, meinaan omani kyykkäsi aika helposti testipenkissä. 7100R toimii ainakin pikaisten testien perusteella hienosti.

Tänään säätelin moottoria ja ajoin ton setupin sisään. Laitoin expoa 20%, koska tuntui olevaan aika liikkuvaa sorttia. Aika sähäkät noi servot kyllä on ja koska ne ei paljon välitä vaikka olisi pikkasen ilmavirtaa joka pistää hanttiin. Moottorin kanssa edelleen taistelu jatkuu vaikka vähän valoa jo näkyy. Seuraavaksi tipautan maksimi kulmia että ne on about 9-10astetta.

-

Poissa Maikko

  • Jäsen 2019
  • *****
Vs: Maikon Synergy N9
« Vastaus #21 : 19 Huhtikuu, 2009, 20:29:35 »
Tullut taas ajeltua parina päivänä N9:llä ja nyt alkaa toimimaan. Moottori toimii nyt huomattavasti paremmin eli ei enää tipauta kierroksia flipeissä ja tiktokeissa. Perän pironopeutta kasvattamalla uskaltaa perääkin pyöräyttää silloin tällöin.  Lennättämisestä tolla värkillä on toissapäivän ja tämän päivän lennoilla alkanut oikein nauttimaan. Reagoiminen ohjausliikkeisiin on räväkkää ja välitöntä.

Toi 90-kokoluokka on kyllä hieno. Syöksystä suoristukset tapahtuu sellaisen pärähdyksen säestämänä kun isot lavat haukkaa kunnolla ilmaa. Pystykäännöksessä kun antaa kopterin pyöriä niin pitkä perä näyttää hienolta taivasta vasten. Kaiken lisäksi uskaltaa ajaa vähän kauempanakin, sillä näkyvyys on kunnossa. Mitään järjetöntä tehon tunnetta 50-luokkaan verrattuna ei ole ainakaan 20%:lla. Liike on isoa, mutta yllättävän ketterää.

Tänään oli niin tuulinen päivä lennättäminen oli vähän toispuoleista ja temput hajoili taivaalla, mutta menee se kyllä aika tasaisesti. Nopeassa eteenpäinlennossa tuntuu vaativan vetoa, en tiedä johtuuko tämä swash interaktionista vai mistä, mutta miksausta en ole vielä alkanut tekemään, sillä ei kauheasti kuitenkaan haittaa. Hieman ehkä expoa voisi vielä lisätä tikkuihin.

Keikkoja on nyt ajettu niin että ensimmäinen boksi optifuelia on tyhjä (20 litraa). Kulmat on nyt +-9 astetta eikä se juurikaan hyydy 20%:lla nousuissa ja FFF:ssä. En tiedä kannattaisiko seuraavaksi sekoittaa 25% nitrolle löpöä, vai ajaa pelkästään 20%:llä ja myöhemmin sitten 30%:llä. Ehkä sekoitan kannullisen 25% ja katsotaan on sillä merkittävää eroa 20%:en. En kuitenkaan tarvitse tehoa älyttömästi kyllä noilla tehoillakin pitäisi jo saada hyvännäköistä jälkeä aikaa jos vaan osaa ajaa.

-

Poissa Maikko

  • Jäsen 2019
  • *****
Vs: Maikon Synergy N9
« Vastaus #22 : 15 Elokuu, 2009, 19:25:56 »
Tänään taas pitemmän tauon jälkeen ajelin än-ysiä. Tauko johtui siitä että olen lennättänyt nyt paljon ElyQ:ta. Ostin Hatorin putkeen Kasaman headerin ja ajettelin sitä kokeilla. Yllätys oli suuri kun aloin ruuvaamaan sitä kiinni. Eihän se siihen mene, vaan reiät on eri kohdalla!?! Mun Hatorin putki ei olekkaan sitten SB-18 niinkuin olin olettanut ("tehty tolle Ossille"), vaan joku muu. No, ilman Kasamaa siis mennään. Kasaman tilauksessa tuli viton tiivisteet putkeen, sillä vanhat RJX:n riivisteet oli kulahtaneet. Vaihdon jälkeen motti kyllä pelasi paremmin.

ElyQ:n räväkkyyden ja rauhattomuuden jälkeen ensimmäinen fiilis N9:llä ajettaessa oli että kyllä tää on juna. Hieman alkoi häiritsemään liikkeiden hitaus, joten piti alkaa lisäämään liikkeitä. Tarkemmin pitää vielä kotona katsoa paljonko liikettä saa irti. Toisia stabbareita voisi myös kokeilla.

Ensimmäiset normi autorotaatiotkin tuli ajettua. Ekat meinasi tulla syliin (tulin kohti nenä itseen päin), sillä tuntuma oli erilainen kuin viiskymppisessä. Inverted tein ainoastaan ElyQ:lla ja sain siihen nyt hieman enemmän tuntumaa. Ekalla kerralla tosin oli lähellä ettei lavat kuolleet ilmassa (huh).

Huolto toiminta ja tarkkaavaisuus on parantunut itsellä ilahduttavasti. Tästä kielii se että enää ei ole tullut teknisistä murheista aiheutuvia kaputteja pitkään aikaan. Tänään oli lähellä N9:n kanssa, sillä kun säätelin lisää pironopeutta maassa ja tsekkailin perän mekaniikka huomasi että koko perä boksi oli enään yhden ruuvin varassa kiinni ja sekin oli niin löysällä että koko peräroottori heilui!! Tämän huomaamisen jälkeen tuntui kuin olisi laittanut rahaa pankkiin.

Tänään 3 lentoa N9:llä ja 3 ElyQ:lla. Sähkö kopu sai jäädä häpeämään kotiin, mutta akustani lainasin Jyrille pari elektronia :).

-

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Maikon Synergy N9
« Vastaus #23 : 15 Elokuu, 2009, 19:54:11 »
Tästä kielii se että enää ei ole tullut teknisistä murheista aiheutuvia kaputteja pitkään aikaan. Tänään oli lähellä N9:n kanssa, sillä kun säätelin lisää pironopeutta maassa ja tsekkailin perän mekaniikka huomasi että koko perä boksi oli enään yhden ruuvin varassa kiinni ja sekin oli niin löysällä että koko peräroottori heilui!! Tämän huomaamisen jälkeen tuntui kuin olisi laittanut rahaa pankkiin.

Itse kävin tänään säätelemässä 600 reksää niillä sulta ostamilla servoilla, videolle ei tallentunu vapisuttelua (kärkkäyksen yritystä). Mut onnistu ihan silleen et alko jo kuuluun pärinään :)

Ite oon tullu vainoharhaseks jo näitten tekniikan pettämisien suhteen. Viimmeset 5 torppia ihan puhdasta tekniikan pettämistä. Tarkistin ennen jokaista lentoa suurimman osan näkyvistä irtoavista ruuvveista... ja yks löyty mikä oli kadonnu. Et... tiijän mitä tarkotat tolla "rahaa pankkiin" -jutulla. Kiitos samoin ;)
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Maikko

  • Jäsen 2019
  • *****
Vs: Maikon Synergy N9
« Vastaus #24 : 16 Elokuu, 2009, 18:34:29 »
Eilen ajattelin että nyt tsekataan että saako tosta nupista enemmän irti. Näin päivää myöhemmin voi sanoa että on tullut perehdyttyä tohon N9:n nupin kommervekkeihin aikaslailla. Teinkin koko nupin setupin uusiksi ja kyllä oli hieromista. Menee ihan sikana aikaa säätämiseen ja mittaamiseen, säätäminen ja mittaaminen...

Päivitin pari pallolinkkiä pidemmän mallisiin sillä nuppiin oli tullut päivitys juurikin suuria kulmia varten. Tämä mahdollistaa suuremmat liikkeet. Vielä bindaa yhdessä kohtaa täysillä negatiivisilla, jotta saisi lisää cyclickkiä. Tätä varten pitää tilata uusi osa.

Saas nähdä että huomaako mitään eroa muutoksilla lentoon.

-

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
23 Vastauksia
6346 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Toukokuu, 2009, 06:38:20
kirjoittanut nik-92
1 Vastauksia
3143 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Elokuu, 2009, 14:51:02
kirjoittanut Maikko
595 Vastauksia
135249 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Huhtikuu, 2019, 16:31:37
kirjoittanut Toeh
Synergy 766

Aloittaja jkkmobile « 1 2 » Synergy

32 Vastauksia
76019 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Syyskuu, 2015, 08:09:40
kirjoittanut Pekka
2 Vastauksia
8722 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Toukokuu, 2017, 17:40:56
kirjoittanut samiwhat