Kirjoittaja Aihe: Maikon Synergy N9  (Luettu 18940 kertaa)

Poissa jannu

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Maikon Synergy N9
« Vastaus #25 : 16 Elokuu, 2009, 19:38:43 »
http://www.mcb-bregenz.at/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=148&Itemid=85#Gewichtsreduktion
tuol on juttua synergyn tuunauksesta ellei sivu oo jo entuudestaan tuttu.
ikävä kyl saksaks sivu mutta kuvista saa idean.
jr e6-550
jr forza 700
jr xg8

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Maikon Synergy N9
« Vastaus #26 : 16 Elokuu, 2009, 20:00:56 »
Eilen ajattelin että nyt tsekataan että saako tosta nupista enemmän irti. Näin päivää myöhemmin voi sanoa että on tullut perehdyttyä tohon N9:n nupin kommervekkeihin aikaslailla. Teinkin koko nupin setupin uusiksi ja kyllä oli hieromista. Menee ihan sikana aikaa säätämiseen ja mittaamiseen, säätäminen ja mittaaminen...

Päivitin pari pallolinkkiä pidemmän mallisiin sillä nuppiin oli tullut päivitys juurikin suuria kulmia varten. Tämä mahdollistaa suuremmat liikkeet. Vielä bindaa yhdessä kohtaa täysillä negatiivisilla, jotta saisi lisää cyclickkiä. Tätä varten pitää tilata uusi osa.

Saas nähdä että huomaako mitään eroa muutoksilla lentoon.

-
Millasia kulmia haet nyt N9:n nupista ja mitä siitä pitäisi irrota?

Poissa Maikko

  • Jäsen 2019
  • *****
Vs: Maikon Synergy N9
« Vastaus #27 : 16 Elokuu, 2009, 20:11:24 »
http://www.mcb-bregenz.at/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=148&Itemid=85#Gewichtsreduktion
tuol on juttua synergyn tuunauksesta ellei sivu oo jo entuudestaan tuttu.
ikävä kyl saksaks sivu mutta kuvista saa idean.


Joo, oon mä totakin tavannut. Tarvittaisiin vaan apua saksan kanssa, Markuuuuuuuus  ;D

RR:ssä on myös paljon juttua ja threadeja säädöistä. Nämä nykyiset säädöt on tehty RR:n kommenttien mukaan. Aikapaljon ohjeiden mukaan (engineering updates). Yleensä jos itse kohtaa jonkun ongelman on sen myös joku toinen kohdannut aiemmin.

Tällähetkellä mulla ottaa washout arm head blokkiin jos yrittää saada isoja cyclic liikkeitä (täysillä negatiivisilla). Käytössä on sisempi reikä washout armista ja se on ton Berndtin ohjeen mukaan katkaistu lyhyemmäksi. Nyt kuitenkin haluaisin kokeilla ulompia reikiä, jolloin etäisyys headblokkiin kasvaa ja liikkeet muuttuvat suuremmiksi. Pitää ilmeisesti tilata uusi washout arm ja kokeilla.

Millasia kulmia haet nyt N9:n nupista ja mitä siitä pitäisi irrota?

Tällähetkellä on 11 astetta pitchiä ja 7,5 astetta elev ja 8 ail. sain pihalle 12,5 astetta. Tällöin tosin cyclick kulmat jäi pieniksi about 6 astetta (juuri ton negatiivisella bindaamisen takia, joka siis on ainoa rajoittava tekijä). Tosta saa kuulemma 14 astetta pihalle ja 9-10 astetta cycklikkiä, mulle riittää vähempi. Cycklik kulmia haluaisin mekaanisesti menemään tonne 9 asteeseen josta niitä voisi tarvittaessa rajoittaa ja pitchiä vaikka 12 astetta.

Btw: Ei tarvitse kirjoittaa tähän perään että ei se moottori jaksa noita kulmia ;).

-

Poissa mnentwig

  • Jäsen 2019
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: Maikon Synergy N9
« Vastaus #28 : 16 Elokuu, 2009, 20:42:09 »
Hmmm yes


"Disassemble the heli into small pieces. Take a hammer and carefully smash them. Then buy a T-Rex"
Who wrote this ??  :)

>> Kollisionspunkte im Bereich des Rotorkopfes bei großen Ausschlägen:
>> Mischhebel am Rotorkopf bei großen Ausschlägen:

So there seem to be a couple of spots where you have to grind away some to get more pitch (probably you figured that out...)
Follow the green arrows.
The mixing lever can deflect far enough that the ball links come off => grind off the edges
Especially the lower side is important.

>>Eine weitere verbesserte Variante stellt diese Maßnahme dar (Danke an Frank Bräutigam):
Then, they changed some ball heads against longer ones (107-108 version).
Ball link on the see-saw: Shorten the thread by 1.5 mm, continue using the brass washer.

To get the same cyclic range as before the mod, dial down on the Tx by 8 %. Linkage needs to be extended by 2 to 3 turns (set for symmetrical pitch with pitch gauge).

>> Kürzen des Pitchkompensatorarme:
Washout arms: Use inner hole and shorten, so that they can't hit the phase pins (?) in case of vibrations (looks like they need to bend a bit to hit anything, but they recommend to cut off the end).

>>Zyklischer Ausschlag erhöhen:
Even more cyclic range. Yippee. (I'm not sure if you should do all those mods at the same time. Probably those are different variants to achieve the same goal).
On the swashplate, use the 107-108 ballheads, 2 mm longer than default => same swash deflection, more pushrod travel, more pitch. clever!
Warning, the balls on the washout / radius arms remain unchanged.
You need to grind off a bit from the swashplate => green arrows.

there are some collision points between swashplate and linkage rods at full negative => grind some more.

>>Pitchausschläge einstellen +/-14°:
Setting pitch: All other links remain at default length. The lower end of the swashplate at -14 degrees should be 10.5 mm above the chassis.
Servo arm length: 14.5 mm (picture).
linkage rod upper swash-to-mixing arm: 62.5 mm (picture)
the three lower links swashplate: 8.5 mm (picture).

I hope this makes some sense  :)
« Viimeksi muokattu: 16 Elokuu, 2009, 20:46:22 kirjoittanut mnentwig »

Poissa Maikko

  • Jäsen 2019
  • *****
Vs: Maikon Synergy N9
« Vastaus #29 : 16 Elokuu, 2009, 22:09:50 »
"Disassemble the heli into small pieces. Take a hammer and carefully smash them. Then buy a T-Rex"
Who wrote this ??  :)

Got it. Disassembled, hammered and ordere... NO WAIT!!  ;D ;D ;D

>>Eine weitere verbesserte Variante stellt diese Maßnahme dar (Danke an Frank Bräutigam):
Then, they changed some ball heads against longer ones (107-108 version).
Ball link on the see-saw: Shorten the thread by 1.5 mm, continue using the brass washer.

Joo, nämä mä vaihdoinkin.

>> Kürzen des Pitchkompensatorarme:
Washout arms: Use inner hole and shorten, so that they can't hit the phase pins (?) in case of vibrations (looks like they need to bend a bit to hit anything, but they recommend to cut off the end).

Käytän tällähetkellä sisintä reikää, sillä luin jostain aiemmin että "kaikki" käyttää sitä. En ymmärrä miten ne voisivat osua phase pinneihin?!? Aah, se tarkoittaa sitä että katkaise loppu pois, jottei osu anti rotation brackettiin. Tämän olen siis jo tehnyt. Ja nyt oli idea ostaa uudet eikä katkaistaa vaan taivuttaa anti rotation brackettia ja käyttää ulompaa reikää.



>>Pitchausschläge einstellen +/-14°:
Setting pitch: All other links remain at default length. The lower end of the swashplate at -14 degrees should be 10.5 mm above the chassis.
Servo arm length: 14.5 mm (picture).
linkage rod upper swash-to-mixing arm: 62.5 mm (picture)
the three lower links swashplate: 8.5 mm (picture).

Saan nykyiselläkin setupilla riittävästi pitchiä, joka taitaa olla aika samanlainen kuin tyo yllä oleva. Cyclickkiä pitäisi vaan saada lisää.

-

Poissa mnentwig

  • Jäsen 2019
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: Maikon Synergy N9
« Vastaus #30 : 16 Elokuu, 2009, 22:12:23 »
>> En ymmärrä miten ne voisivat osua phase pinneihin?!?
Yeps, make that "anti rotation bracket" instead of "phase pin". It said only "guidance".

Poissa Maikko

  • Jäsen 2019
  • *****
Vs: Maikon Synergy N9
« Vastaus #31 : 23 Elokuu, 2009, 15:15:30 »
Vihdoin sain oikein omaa lentoakin kuvattua. Tässä on video viime torstain N9 lennosta.

Laatu ei ole kaikista parhainta. Video on kuvattu MiniDV kameralla ja muunto parametrit on vähän vielä hakusessa.

edit: jos katsoo HD:nä laatu on vähän parempaa.



-

Poissa Maikko

  • Jäsen 2019
  • *****
Vs: Maikon Synergy N9
« Vastaus #32 : 08 Syyskuu, 2009, 20:17:25 »
Ysin nupissa oli todella paljon klappia. Pari viikkoa sitten vaihtelin pallolinkkejä uusiin, jolloin nuppi jämäköityi hieman. Tänään N9 sai sitten Hyperleverit. Vanhat muoviset mixing armit olivat kuluneet joten niissä oli klappia. Näissä rakenne on hieman erilainen joten klappia ei pitäisi päästä syntymään. Hieman klappia jäi phase pinnien ja washout basesta johtuen. Mutta on toi nyt paljon parempi, kuin ennen operaatiota. Vaikea sanoa oliko 30€:n arvoista? Toivottavasti huomaisi edes jotain eroa lennossa.



Lisäksi tilasin hyperringsit, eli jäykemmät yhdessä olevat lepatuskumit. Mitään vikaa ei nykyisissä kyllä ole, mutta voisi noitakin jossain välissä kokeilla. Raportin mukaan nämä on niin jäykät että aluksi esiintyy tärinää 1800 kiekat kohdilla, kunnes on ajettu sisään.



Mitäs sitten ostettaisiin???

-

Poissa Maikko

  • Jäsen 2019
  • *****
Vs: Maikon Synergy N9
« Vastaus #33 : 24 Lokakuu, 2009, 16:41:32 »
No sitten ostettiin Hyperperformance 4mm konversio kitti. Laitoin lisäksi Trex700:sen stabbaritangon ja stabbarit. Ruuvasin myös kiinni nyt noi hyperringssit, jotka oli muuten huomattavan paljon jäykemmät kuin originaali kumit.

Painoja:
Stabbaritanko orig 5mm 85g ja trex 4mm 54g (noin 1-2 cm pidempikin)
Stabbarilavat orig 25g ja trex 20g

Tänään testilennolla sitten oli ihan kivaa. Nopeammin lähtee pyörähteleen ja kevyempi kääntää sen takia. Eli jätän kiinni. Lähettelin meiliä Matt Botokselle ja kyselin vinkkiä säätöihin. Hänellä on sama setti ja lisäksi vielä vielä erilainen mikseri armi setti ja linkit sisemmässä reijässä kiinni. Voisi kokeilla sitä vielä.

Ossista puskee pihalle kaasarista (jostain) jotain mustaa p*skaa. Tiivisteet pitäis olla ok. Eihän toi nyt kovin hyvä ole säädöille ainakaan. Paukkua ei ole keskivaiheilla riittävästi. Yssi mulla odottaa kylläkin asennusta, mutta kyllähän tonkin pitäisi toimia.

Lisäksi tuli ajettua kaksi lentoa Samin Srimokilla. Nätisti liikkuu kyllä.

-

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Maikon Synergy N9
« Vastaus #34 : 24 Lokakuu, 2009, 18:11:25 »
Lainaus
Ossista puskee pihalle kaasarista (jostain) jotain mustaa p*skaa.

Mulla teki vanha ossi joskus ihan samaa. En saanut selville mistä tulee, mutta tuskin kovin hyvä juttu ainakaan moottorille ja viittaisi siihen ettei seos pala kovin hyvin.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Maikko

  • Jäsen 2019
  • *****
Vs: Maikon Synergy N9
« Vastaus #35 : 07 Marraskuu, 2009, 19:58:16 »
Synergy sai uuden moottorin voimalähteeksi. YS 91 SR hyrrää nyt kabiinin alla ja putkena pilkistää Hatori SB-19 ruuditettuna Kasaman Headerilla.

Tänään oli sitten sisäänajot vuorossa. Kolme tankillista ajelin rikkaalla. Ensimmäinen leijuttelua normimodessa pienehköillä kierroksilla. Toisella kertaa jo sitten Idle uppia väliin. Edelleen aika tasaista. Kolmannella jo vähän pompottelin. Neuloja ruuvasin rikkaammalle kuin oli ohjeessa mainittu ja ihan hyvin savutti.

Vielä ei oikein suorituskyvystä voi sanoa mitään, mutta so far so good. Kierrokset yritin pitää matalana.

-

Poissa Maikko

  • Jäsen 2019
  • *****
Vs: Maikon Synergy N9
« Vastaus #36 : 18 Kesäkuu, 2010, 13:48:23 »
Pääakselin vaihtamisen yhteydessä punnitsin N9:n pääakselin (12mm). Vakio pääakseli painaa muhkeat 128g. Pitäisi kestää kieputusta :). Tohon on upgrade akseleita, mutta en tiedä niiden painoja.

Mites esim Reksin pääakseli?

-

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Maikon Synergy N9
« Vastaus #37 : 18 Kesäkuu, 2010, 13:54:09 »
Pääakselin vaihtamisen yhteydessä punnitsin N9:n pääakselin (12mm). Vakio pääakseli painaa muhkeat 128g. Pitäisi kestää kieputusta :). Tohon on upgrade akseleita, mutta en tiedä niiden painoja.

Mites esim Reksin pääakseli?

-
Reksin akseli on myös 12 millinen ja ontto. Paino on näköjään 103g.

Poissa Maikko

  • Jäsen 2019
  • *****
Vs: Maikon Synergy N9
« Vastaus #38 : 18 Kesäkuu, 2010, 14:16:23 »
Reksin akseli on myös 12 millinen ja ontto. Paino on näköjään 103g.

Thanks, eli 25g ei mikään dramaattinen ero, mutta eroa kuitenkin. Kuten huomaat vahdin kopterini linjoja ;). No vakiolla mennään.

Joku tyyppi oli FBL konversion yhteydessä sheivannut ton pääakselin painamaan vajaat 80g.

-

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Synergy N9 <3
« Vastaus #39 : 29 Lokakuu, 2010, 21:54:23 »
2 tai 3 vuotta olen tällaista himoinnut... nyt on ;D

Se on kaunis...
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Maikko

  • Jäsen 2019
  • *****
Vs: Maikon Synergy N9
« Vastaus #40 : 29 Lokakuu, 2010, 22:05:00 »
Jesh!!!  Ajelehan kevyesti tolla. Reksille sikaa ja tolla vaan pintakaasulla leijuntaa ettei vaan kulu  ;). Ei vaite, anna runtua niin paljon kun lähtee, kyllä se kestää!

Hommasit näköjään heti uuden Canomodin, hyvännäköinen!

-

Poissa Puisto Kemisti

  • Seniori torppari
  • *****
  • Mie e lennä ku suoraaa ja oikeeperi ja nitrolla
Vs: Kuvia Synergy N9:stä
« Vastaus #41 : 29 Lokakuu, 2010, 23:41:28 »
Kyllä on komee kabiini!  :D

Mitä isompi lerssi, sitä kovempaa sattuu ku tullee tonttihin.
Ei buranat auta ku kivekset on kierteellä.
Kyösti Caliper 3, Quark S.R.B x 2, KIRKKOLILLUTIN
Hitec Optic 6, 
"35,120" Ei kuule teirä kikottimet taivu näihi lukemiii...
...wanhat ja turvonneet akut...
...wanha ja turvonnut pilotti...

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
23 Vastauksia
6392 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Toukokuu, 2009, 06:38:20
kirjoittanut nik-92
1 Vastauksia
3185 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Elokuu, 2009, 14:51:02
kirjoittanut Maikko
623 Vastauksia
138803 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Elokuu, 2019, 11:19:27
kirjoittanut Mesihukka
Synergy 766

Aloittaja jkkmobile « 1 2 » Synergy

32 Vastauksia
76132 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Syyskuu, 2015, 08:09:40
kirjoittanut Pekka
2 Vastauksia
9043 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Toukokuu, 2017, 17:40:56
kirjoittanut samiwhat