Kirjoittaja Aihe: Tee se itse multikopteri  (Luettu 96827 kertaa)

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #175 : 19 Huhtikuu, 2014, 12:30:03 »
Mulla taitaa kaikki terät olla yhdessä läjässä ja pitää arpoa mikä niistä on metalliin ;-) ajattelin et jos väsäis 3mm levystä kintut ja 2mm runkoon. Mut toi 1.5mm riittäis varmaankin.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #176 : 19 Huhtikuu, 2014, 12:47:38 »
Mulla taitaa kaikki terät olla yhdessä läjässä ja pitää arpoa mikä niistä on metalliin ;-) ajattelin et jos väsäis 3mm levystä kintut ja 2mm runkoon. Mut toi 1.5mm riittäis varmaankin.
Niissä on hampaat yleensä aika tiheään ja pieniä.

Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #177 : 19 Huhtikuu, 2014, 14:18:29 »
Moto-saw on vielä paketissa. Parina päivänä koittanu järjestellä talliin tilaa sille. Tänään sain jo pöydän kasattua. :)

Mutta varmaan metalliterällä koitan ensin.

3mm jalkoja miettiny kans. Maailmalla käyttävät sitä jalkamateriaalina ja 2mm runkoon, hiilarista toki. Nyt on tulossa kokonaan 2mm levystä, pitää raportoida paljonko painaa kun saa leikattua.
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #178 : 19 Huhtikuu, 2014, 14:36:06 »
Blackout rungon kanssa on ollu keskustelua että 2mm jalat aiheuttais värinää 70% kaasun jälkeen ja täten fc sekoilee. Blackout muuttikin jalkojen paksuudeksi 3mm. Mutta siis porukka oli asentanut fc:n nylon holkkien päälle ja tottakai se siirtää kaiken gyroon. Itse oon aina heittänyt pehmeällä teipillä fc:t kiinni ja hyvin on toiminu.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #179 : 19 Huhtikuu, 2014, 16:35:24 »
Yhtenä vaihtoehtona mä olen miettinyt tuon 2mm levyn kanssa jos leikkais vielä ohuet suikaleet jalkojen alle ja parilla nylon korotusmutterilla kiinni. Jäykistäis huomattavasti, mutta painoa tulee taas vähän lisää. Tuossa vois ehkä kyllä riittää se 1,5 millinenkin levy. Sais heti neljänneksen painonpudotusta.
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #180 : 19 Huhtikuu, 2014, 17:12:51 »
Tolleen mä jäykistin yhtä proto kopterin jalkaa. Tai itseasiassa liimasin epoksilla pienet suikaleet alle ja jäykisti kummasti.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #181 : 20 Huhtikuu, 2014, 11:17:49 »
Ristimitta 270, ylä- ja keskilevyn kiinnityksissä nylon ruuvit, muuten kaikki metallisia. Paino nyt 186 grammaa. Periaatteessa hyväksyttävä, mutta sais muutaman kymmenen grammaa höylätä jostain pois. Täytyy tehdä kevennysreikiä niin paljon kuin uskaltaa. Nylonin keståvyyteen mulla ei tuossa ahtaan paikan multissa niin paljoa ole, että niihin vaihtaisin vaikka sillä painoa helposti saisikin pois. Nuo nykyisetkin vaihtuu metallisiin ennen lopullista kokoamista.
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

Poissa Petsku

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #182 : 20 Huhtikuu, 2014, 11:51:50 »
Metalli tolpat painaa aivan tautisesti. Vaiha ne nylonisiin ;)

Poissa Nurffe

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #183 : 20 Huhtikuu, 2014, 14:03:40 »
Metalli tolpat painaa aivan tautisesti. Vaiha ne nylonisiin ;)

Niihän ne tekee. jinx vaan käsittääkseni haluaa pitää nuo ettei ole koko ajan rikkipoiki. Itse rakentelemassa samanlaista ja ajattelin kyllä nylonista laittaa nuo spacerit tuohon väliin. Napsuvatpahan sitten siitä poikki eikä mee koko levy
Align T-REX 450 PRO FBL Stretch
Blade mCP X BL
Strider Flex Pro & Hammer Mini H
With great power comes total destruction

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #184 : 20 Huhtikuu, 2014, 14:14:31 »
Nylonin keståvyyteen mulla ei tuossa ahtaan paikan multissa niin paljoa ole, että niihin vaihtaisin vaikka sillä painoa helposti saisikin pois. Nuo nykyisetkin vaihtuu metallisiin ennen lopullista kokoamista.
35 millisenä 4 kpl tolppia 19 grammaa, nylon 4 grammaa. Yhtään tolppaa ei ole mulla hajonnut ja seuraavaan laitan ne kiinni 8mm nylon ruuvilla.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #185 : 20 Huhtikuu, 2014, 16:13:45 »
Meinaatko, että nylonisena kestäis? Mulla ei tuossa ainakaan tässä vaiheessa ole kuin neljä tolppaa akkuleylle. Nykyinen on metalliruuveilla- ja tolpilla kestäny kaiken mitä eteen on tullu.
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #186 : 20 Huhtikuu, 2014, 16:31:09 »
Meinaatko, että nylonisena kestäis? Mulla ei tuossa ainakaan tässä vaiheessa ole kuin neljä tolppaa akkuleylle. Nykyinen on metalliruuveilla- ja tolpilla kestäny kaiken mitä eteen on tullu.
Mulla on nykyisessä samat 4, mut nylonisena. Ei noi ole antautuneet, vaikka aika iskua ovat ottaneet. Edellisessä oli 6 kpl ja oli liian kestävät ;) Metalliruuveilla ja ajattelin jos kokeilis muovisena. Tavallaan olis hyvä jos jonkun pitää hajota, niin olis noi tolpat eikä sitten runkopalat.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #187 : 20 Huhtikuu, 2014, 23:06:00 »
Nyt jälkeenpäin tuli vasta mieleen noi metalliruuvit. Mä olen nylonilla ajatellut koko ajan sekä tolppia että ruuveja. Ja se yhdistelmä ei torppeja varmaan kyllä kestä.

Pitää katsoa mitä tuon kanssa tekee. Nyt ei hyllystä löydy kuin uros-naaras mallisia vähänkään pidempiä korotusholkkeja, eli ne on kyllä poissa laskuista. Kiinasta tms. mä en halua tuohon joutua rungon osia tilaamaan ja vekoylla saattoi olla pisin naaras-naaras holkki vaan 30mm. Täytynee vielä varmistaa.

Vaihdoin niiden nylon ruuvien tilalle jostain kiinanmoottorien jalkapaketeista löytyvät lyhyet metalliruuvit. Paino kasvoi huimat yhden gramman. :)
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #188 : 21 Huhtikuu, 2014, 00:50:17 »
Yleiselektroniikalla noita olis 30 millisenä. Itse tilasin kiinasta 35 millisiä kun ei kotomaasta saa. Jos tarviit, niin 4 irtoaa hyvin ja kulkis kirjeessä.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Henry.

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #189 : 08 Toukokuu, 2014, 22:42:10 »
Päivitelläänpä välillä kuulumisia.

Kopterilla on paljon lennelty ja alkoi tehdä mieli ketteryyttä, ostin F330 rungon jota äsken testailin.
Paino tippui n. 300-400grammaa ja AUW on nyt 3s 3300mah akun kanssa 1050grammaa.

Tuntuu että nuo ntm 900kv motit on melko hitaat, oisko sitten 1200kv motit kokeilun arvoiset? Painoa noista 900kv moteista tulee jo 250grammaa että näyttäisi olevan tarjolla 1200kv motteja joista tulisi painoa puolet vähemmän.

Poissa Henry.

  • Opetteleva torppari
  • **

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #191 : 11 Toukokuu, 2014, 11:19:52 »
Tuskin tuolla hinalla mitään huippuakaan, tuollakin huokea, ilman sovitetta tosin.

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #192 : 11 Toukokuu, 2014, 11:39:11 »
Noissa koneissa pitää vaan tuo jalan kiinnitys moottorin runkoon varmistaa vaikka liimalla.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #193 : 11 Toukokuu, 2014, 11:47:22 »
Noissa koneissa pitää vaan tuo jalan kiinnitys moottorin runkoon varmistaa vaikka liimalla.

Ruuvilukitetta lukitusruuveihin. Mutta niinhän metalli-metalli ruuvikiinnitykset aina kaipaa.
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #194 : 11 Toukokuu, 2014, 13:06:13 »
Onko tämän valmistajan vehkeet käypiä? Eivät olisi hinnalla pilattuja..

http://www.ebay.com/itm/New-EMAX-CF2822-1200KV-Brushless-Motor-w-Prop-Adapter-for-Quadcopter-Pack-of-4-/161289236182?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item258d966ed6

Varmaankin melko oikean kokoiset tuollaiseen setupiin. Mun 320 acrorungossa on 30-grammaset 1500kV, mutta lentopaino onkin vähän alle 700g. Mitkä potkurit oli käytössä?
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

Poissa Henry.

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #195 : 11 Toukokuu, 2014, 14:35:05 »
nyt kiinni 8045 gemfanit, kokeillu myös 9047 potkureita (jotai ebay halpoja), ei hirveästi eroja.

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #196 : 11 Toukokuu, 2014, 15:41:29 »
8" potkurit varmaan menis hyvin 1200kV:llä, 9":lle pitää tehdä laskelmat ja luulen et menee juuri ja juuri yli arvoista 40g moteilla, mulla oli 1130kV muistaakseni ja ecalc sanoi että menee just rajoille.
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
7 Vastauksia
4899 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Kesäkuu, 2010, 07:53:00
kirjoittanut maek
16 Vastauksia
9470 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Kesäkuu, 2011, 00:48:40
kirjoittanut Puhi
44 Vastauksia
37176 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Syyskuu, 2015, 21:53:16
kirjoittanut Hazardi
0 Vastauksia
2600 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Huhtikuu, 2013, 13:19:05
kirjoittanut ssulti
76 Vastauksia
30052 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Huhtikuu, 2015, 15:13:17
kirjoittanut taski63