Kirjoittaja Aihe: Eka "oikea" kopteri RATKAISTU!!  (Luettu 35257 kertaa)

Poissa Nobody.

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Leijutuksen kirous on liian voimakas...
Eka "oikea" kopteri RATKAISTU!!
« : 20 Syyskuu, 2012, 21:20:12 »
Moi! :)

Olen siis ostamassa pian ekan kopun... Älkää turhaan ehdottako muita koptereita, olen käynyt kaikki mahdolliset vaihtoehdot läpi. Vaihtoehdot on T-Rex 600E, T-Rex 700E ja T-Rex 700N.
Tänne voi kertoa mielipiteitä noista ja haluisin myös tietää kustannukset HYVILLE KAMOILLE eli en ole ostamassa mitää kiinankamaa... Huomioikaa hinnassa kaikki mitä tarvitsen, esim. Pööniksi simu ja hyvä mankka, kuten Spektrumin DX7 tai DX8 tai jotain Futabaa. Budjetti hieman alle 2 tonnia. En tarvitse aluksi irrallista gyroa, alignin oma kelpaa, ja sen kopun tilaan mieluiten trex storesta. Kiiros jo etukäteen!
« Viimeksi muokattu: 29 Syyskuu, 2012, 10:30:07 kirjoittanut AloittelijaC »
- TT MiniTitan e325 -> Hiilarirunko, alunuppi, aluperä
- TT MiniTitan e325 -> Vakio muovi
- Spektrum DX6i
- Phoenix V4.0
- SkyRC Ultimate 400W Charge Station

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #1 : 20 Syyskuu, 2012, 21:26:58 »
Moi! :)

Olen siis ostamassa pian ekan kopun... Älkää turhaan ehdottako muita koptereita, olen käynyt kaikki mahdolliset vaihtoehdot läpi. Vaihtoehdot on T-Rex 600E, T-Rex 700E ja T-Rex 700N.
Tänne voi kertoa mielipiteitä noista ja haluisin myös tietää kustannukset HYVILLE KAMOILLE eli en ole ostamassa mitää kiinankamaa... Huomioikaa hinnassa kaikki mitä tarvitsen, esim. Pööniksi simu ja hyvä mankka, kuten Spektrumin DX7 tai DX8 tai jotain Futabaa. Budjetti hieman alle 2 tonnia. En tarvitse aluksi irrallista gyroa, alignin oma kelpaa, ja sen kopun tilaan mieluiten trex storesta. Kiiros jo etukäteen!

No ei kai tuossa paljon lisättävää ole ;D Kerroit jo oleellisen.

Eli valkkaat mieleisen kopun super combona (eli sähköt tulee mukaan) ja jonkun noista radioista ja ostat simun. Lisäksi kasa työkaluja esim. 1-2kpl align 4in1 kuusiokolo avain, ruuvi lukitetta, kopteriin sopivia akkuja, liittimiä ja niin edelleen. :) jos nitroon päädyt niin tarvitset fuilia ja startterin.

Mikään noista ei mene pahasti mönkään :)

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #2 : 20 Syyskuu, 2012, 21:34:55 »
Tietty linkkipihdit, laturi, fuilipumppu on kanssa tarpeellisia. Nitrokitin mukana ei tule moottoria ja pakaria.

Poissa njs

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #3 : 20 Syyskuu, 2012, 21:43:11 »
Vähän tiukkaa tekee edes 600E tuolla budjetilla:

Futaba T8FG 2.4 GHz + 6208SB 410€ (Trex-Store.com)
T-REX 600 E PRO Super Combo 745€ (Trex-Store.com)
Akut 4 x Gens Ace 3300mAh 22.2V 25C 236€ (Eurorc.com)
Phoenix RC 100€ (Trex-Store.com)
Laturit 2 x iCharger 106b+ 240€ (Sabe.fi)

Yht. 1730€ ja siitä puuttuu vielä virtalähteet latureille + kaikki työkalut.

Niin ja kannattaa muistaa, että tuollaisen torppaaminen maksaa helposti 200€ kerta.

Poissa Nobody.

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Leijutuksen kirous on liian voimakas...
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #4 : 20 Syyskuu, 2012, 21:43:46 »
Kysyinkin tässä että paljonko kustantaa,  ja minä noista ois paras
- TT MiniTitan e325 -> Hiilarirunko, alunuppi, aluperä
- TT MiniTitan e325 -> Vakio muovi
- Spektrum DX6i
- Phoenix V4.0
- SkyRC Ultimate 400W Charge Station

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #5 : 20 Syyskuu, 2012, 21:49:12 »
700 kokoinen onkin sitten mukava torpata aloittelijan pikku- ja tikkuvirheillä. Pelkät lavat maksaa jo toista sataa euroa eikä se siihen pääty. Monta muutakin juttua menee aina rikki kun tulee pikku kämmi.

Onhan se vakaa, iso ja hieno, mikäs siinä jos tulotaso antaa myöten korjata sitä paljon, sillä on varmaan helpointa aloittaa. Isona se näkyykin hyvin, joten ei tarvi arpoa miten päin se on. Myöskään ei tarvi näperrellä nuppineulan pään kokoisten osien kanssa.

Pikkulaturillahan tuon akkuja ei enää ladata, tarvii muutama elektroni saada liikkeelle jos aikoo reaaliajassa ladata akut, tai sitten hallita nitromoottorin säätö siinä samalla kun opettelee leijuttelua ja suuntia. Ai niin, virtaa pitää myös saada sille laturille eli kohtuu jämäkkä virtalähde. Muutama akkupari, 700 sarjan koput on 12 S setupilla.

Riittääköhän 2 tonttua 700 kokoiseen kaikkine mahdollisine tarvittavine osineen, varusteineen, simuineen, mankkoineen yms. Tontun saa varmaan varata alkuvaiheessa myös korjauskuluihin. Se tulee äkkiä jo pelkistä lavoista. Kaveri nykäisi 500 kokoisen tonttiin ja maksoi reilut pari sataa.

Hommasin halvan 500 kokoisen ja kaikkene romuineen mitä ikinä tarvin alkuun pääsyyn ja silti meni lähes tonni. Sillä rahalla ei oltu lennetty vielä yhtään ja itse kopterin hinta oli alle puolet tuosta.

Futaban T8FG super + toinen vastari todella hyvällä tarjouksella reilut 400€

Eli laske oikeasti myös kestääkö lompakko torpit jos niitä alkaa tulla samaan tahtiin kuin mulla.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #6 : 20 Syyskuu, 2012, 21:53:15 »
Kysyinkin tässä että paljonko kustantaa,  ja minä noista ois paras

Nuosta mikään ei ole "paras" kaikki toimiva, mutta erilaisia. Nitro moottorissa joudut opettelemaan moottorin säädön jos et sitä entuudestaan osaa.
Siinä siis vielä vähän extra opittavaa.

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2023
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #7 : 20 Syyskuu, 2012, 21:54:09 »
Lainaus
Vaihtoehdot on T-Rex 600E, T-Rex 700E ja T-Rex 700N.
Jos uutena ostaa, mitään ei vielä ole hommattuna ja budjetti on hieman alle paritnnia niin 700E:n voi unohtaa.

600E 869€
Simu 100€,
laturi+virtalähde isoille 6s akuille (ei mikään 50W) 100-200€
Mankka  300-400€ (ei kai Dx7:aa nyt enää kantsi ostaa, ainakaan uutena (vaikka toimiva radio onkin, niinkuin moni muukin)),
600E akut, ~110€/kpl aika minimi jos kiinasta ei halua (kiinassa ne kaikki akut kyllä tehdään) 6s 600:seen ei mitään 25C akkuja kannata laittaa.
Työkaluja + liittimiä etc.. 100€?

Kolmella akulla ollaan jossain 1800€ hinnassa.
700E, muuten sama mutta kitti on 1390€ ja akkukustannus tasan tupla (6s vs 12s) joten minimissään liikutaan jossain 2500€ luokassa kolmella akkuparilla.

700E on noista paras :)
Nitroist en tiiä mittää?

« Viimeksi muokattu: 20 Syyskuu, 2012, 21:58:43 kirjoittanut Jussi. »

Poissa heikkit

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #8 : 20 Syyskuu, 2012, 21:54:15 »
Moi! :)

Olen siis ostamassa pian ekan kopun... Älkää turhaan ehdottako muita koptereita, olen käynyt kaikki mahdolliset vaihtoehdot läpi. Vaihtoehdot on T-Rex 600E, T-Rex 700E ja T-Rex 700N.


Kerro miksi olet päätynyt juuri näihin?
Mitkä on valintakriteerit?

Poissa njs

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #9 : 20 Syyskuu, 2012, 22:04:37 »
700E, muuten sama mutta kitti on 1390€ ja akkukustannus tasan tupla (6s vs 12s) joten minimissään liikutaan jossain 2500€ luokassa kolmella akkuparilla.

Kyllähän se 600E on myös 12S kopteri nykyään. Eikai sitä 6S mallia edes enää saa mistään.

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2023
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #10 : 20 Syyskuu, 2012, 22:12:08 »
Kyllähän se 600E on myös 12S kopteri nykyään. Eikai sitä 6S mallia edes enää saa mistään.
Ainiin, maailma muuttuu :)
Eli akkukustannus 600E mallissa nousee hieman.

Tiukka on, tuo alle parintonnin budjetti.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #11 : 20 Syyskuu, 2012, 22:16:52 »
700 nitron hinta oli 905€, 90 YS:sin ja Hatori-pakoputken hinta Sabessa yht. 472€, startteri akulla ja starttiakselilla ehkä noin 130€. Mankka vastarilla noin 400€. Hehkulaitteet 30€, perus laturi vastarinakun lataamiseen max. 80€, gallona 20% nitroa 40€, fuilipumppu 20€, ja työkaluja ehkä 150€:n verran.. Yht: 2227€

Käytettynä noita saa varmasti edullisemmin. Paraskin kopteri on juuri niin hyvä, kuin on aloitteleva pilotti.

Poissa Waldemar

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #12 : 20 Syyskuu, 2012, 22:35:36 »
Aika paljon muutakin sitä on joutunut hankkimaan pelkän kopterin lisäksi. Tehdään nyt vaikka lista mitä kaikkea oheistuotetta on kiva olla vaikka osa onkin jo lueteltuna ja osa varmasti tästä listasta puuttuu:

- Mankka & vastari(ehkä satelliitteja), kaulapanta mankan roikottamiseen
- Simu
- Laturi
- Virtalähde
- Akkuja, ajo & vastari
- Harjotusjalakset
- Kuusiokoloavaimia, manuaalissa kerrotaan mitä kokoja
- Ruuvari, manuaalissa kerrotaan mitä mallia & kokoa
- Työntömitta
- Vaaka, lapojen tasapainotukseen
- Lapakulmamittari
- Swashplate leveler
- Kolvi & tinaa
- Liittimiä
- Suojasukkaa/kutistesukkaa
- Ruuvilukitetta
- Mikäli 12S setup niin ylimääräisiä akkukiskoja & strappeja
- Linkkipihdit
- Silikonispray
- Pikaliimaa, ei niihin ruuveihin vaan canopyn kiinnikkeisiin
- Nippusiteitä
- 12S setupille kunnollista johtoa jotta saa tehtyä akkujen sarjaankytkennän
- Jakoavain tai lenkki niin voi muttereita vähän pitää vastaan kun vääntelee
- Main blade holder, onko se sitten lapatuki suomeksi
- Pyyhe, on se vaan mukava ettei ruuvit pompi kovin pitkälle pudotessaan, putoo ne kuitenkin
- Noparin ohjelmointiin jokin lisälaite mikäli mukana ei tule

Paljon on sellaista jota ei tule miettineeksi, mutta sen puuttumisen huomaa heti kun sitä tarvitsee. Työkaluissa halvin ei välttämättä ole aina hyvä. Harmittaa jos saa kannat tai meisselin heti ekalla kerralla mysöttyä. Jos lähes nollasta lähtee varusteiden kanssa niin parilla tonnilla 600 on varmaan hyvä valinta.
T-Rex 600Pro, MSH Mini Protos, Walkera  v120d02s, E-Flite Nano CP X, CarbonCore H6 950
Futaba 14SG, Spektrum DX6i

Poissa Nobody.

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Leijutuksen kirous on liian voimakas...
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #13 : 21 Syyskuu, 2012, 06:49:33 »
No onha se mahollista pistää 2,5 tonniaki nyt kun oin vasta säästämässä
- TT MiniTitan e325 -> Hiilarirunko, alunuppi, aluperä
- TT MiniTitan e325 -> Vakio muovi
- Spektrum DX6i
- Phoenix V4.0
- SkyRC Ultimate 400W Charge Station

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #14 : 21 Syyskuu, 2012, 07:50:15 »
Mun mielestä noi 600++ kokoiset on niin helkkarin vaarallisia vekottimia ruveta harjoitteleen, vaikka ovatkin vakaampia, että olisi hyvä ottaa aluksi ilmaan (simun harjoittelun jälkeen) vaikka käytettynä ostettu FBL 450 kokoinen kopteri.
Kun muutaman kerran torppaat sen 450 kokoisen niin lompakkosi kiittää erittäin suuresti ettei ne torpit tulleet 600-700 kokoisilla koptereilla.
Rauhalliseksi säädetty FBL 450 kulkee myös kuin raiteilla, jopa tuulessa.
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa Waldemar

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #15 : 21 Syyskuu, 2012, 08:46:49 »
Harjoittelua saattaa helpottaa myös jokin pieni kopteri kuten e-flite mcpx tai walkera genius cp. Sekin saattaa auttaa päätöksen tekemisessä, että menee kentälle katsomaan muiden lennätystä. Tuntuu olevan joka puolella Suomea joku lentämässä.
T-Rex 600Pro, MSH Mini Protos, Walkera  v120d02s, E-Flite Nano CP X, CarbonCore H6 950
Futaba 14SG, Spektrum DX6i

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #16 : 21 Syyskuu, 2012, 09:54:58 »
Kun muutaman kerran torppaat sen 450 kokoisen niin lompakkosi kiittää erittäin suuresti ettei ne torpit tulleet 600-700 kokoisilla koptereilla.
Rauhalliseksi säädetty FBL 450 kulkee myös kuin raiteilla, jopa tuulessa.
Tuohon kun vielä lisätään että eka torppi tulisikin jonkin säätövirheen vuoksi niin naama kääntyy nurin päin aika nopsaan.

Suosittelen lämpimästi laskemaan etukäteen mitä torppi maksaa minkäkin kokoisella laitteella. Omasta mielestä 500 kokoinen on vielä täysin järjen rajoissa kokoluokaltaan. Se on jo niin vakaa ettei opettelu ole varmasti siitä kiinni ja jos sillä ei opi, niin ei onnistu isommallakaan. Sekin on kuitenkin 450 kokoiseen verrattuna jo kunnioitusta herättävän kokoinen, varsinkin alkuvaiheessa. En vapaaehtoisesti ottais sitäkään näpeille, tarkemmin ajateltuna en edes puolipakolla.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Tuoppi

  • Seniori torppari
  • *****
    • Kopteri blogi
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #17 : 21 Syyskuu, 2012, 12:02:57 »
Täältä myös ääni 500 kokoiselle kopterille ensimmäiseksi leluksi.
Ainakin täällä päin on saanut todistaa kuinka nätisti tuollainen T-REX 500 EFL PRO Super Combo lentää aloittelijan käsissä. Tehoakin näyttää olevan sen verran ettei heti kyllästy.
Kaljakombattikone. Durafly Tundra. Spectrum DX8.
rc-kopteri.blogspot.com/

Poissa zenix

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0236
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #18 : 21 Syyskuu, 2012, 12:57:03 »
Itse alottelijana hommasin Align T-Rex 500 E Pro:n. Nyt intermediate lentäjänä tuntuu, että oli hyvä päätös! Kopteri on sopivan kokoinen ja osat ovat vielä kohtuuhinnoissa. Tuon lisäksi suosittelen jotain kirppua sisä/hallilentelyyn.
Futaba T8FG Super

Poissa Nobody.

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Leijutuksen kirous on liian voimakas...
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #19 : 21 Syyskuu, 2012, 14:17:00 »
Lukisitte viestini, turhaan ehdotatte mitään muita kopsuja
- TT MiniTitan e325 -> Hiilarirunko, alunuppi, aluperä
- TT MiniTitan e325 -> Vakio muovi
- Spektrum DX6i
- Phoenix V4.0
- SkyRC Ultimate 400W Charge Station

Poissa Miika

  • Seniori torppari
  • *****
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #20 : 21 Syyskuu, 2012, 14:27:08 »
Lukisitte viestini, turhaan ehdotatte mitään muita kopsuja

Kannattaa kuitenkin vielä kuunnella kokeneempia ja miettiä kertaalleen mihin kopteriin päätyy. Yleensä kokeneemmilta saa ihan hyviä neuvoja...  ::)

Mutta jos olet kerran päätynyt että kopterin on oltava 600E/700E/700N niin tuolla ylempänä Waldemar heitti jo pitkän listan tarvikkeista joita tarvitset, joten ei muuta kuin tilaamaan. 600EFL on mahtava kopteri ja tykkään siitä itse kovasti, mutta en kuitenkaan sitä aloittelijalle suosittelisi. Se mokoma kun on pelottavan tehokas ja isokokoinen. Ensilento tuolla 600 oli pelottava kokemus, vaikka olin sitä ennen lentänyt 450:illä pari vuotta ja tiesin miten kopteri käyttäytyy.

Siispä, hommaa iso kopteri jos budjetti kestää heti alkuun n. 200€ torpit. Jos budjetti ei kestä, valitse kokeneempien vinkistä 450 tai 500 kokoinen.
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #21 : 21 Syyskuu, 2012, 14:37:26 »
Mitä isompi kopu sitä helpompi se on hahmottaa ja se on käytösessään paljon rauhallisempi. Kasaillessakin on paljon mukavampi kun ei tarvitse suurennuslasia ja pinsettejä. Suosittelen siis lämpimästi, itse en oikeen enää suostu pieniä kopuja ostamaan. Toki yksi pieni on hyvä olla sisä/pienen paikkojen "leluna". Ihan sama mikä kokoluokka kaikki nämä ovat vaarallisia (myös quadrot), sopiva välimatka ja ajatusta mukaan niin ei niitä haavereita niin helposti satu, aika harvinaisia ovat.

Tosiaankin nitroissa on suomessa hankaluutena tuo nitron saatavuus, kärkkäiseltä saa aineita jos omat litkunsa haluaa sekoitella. Jos ei halua niin sabesta saa ainakin valmista litkua, nythän helipeoplella on meneillään tuohon nitron kimppatilaukseen haku. Nitrossa voi todella pitää hyvänä puolena sitä että sillä oikeasti saa lentää! ei tarvitse huolestua akuista tai odotella niiden latautumista, senkus vaan tankki täyteen ja taas ilmaan. Miinuksena sotkuisuus ja moottorin säätö.

Sähköissä taas on enemmän tehoa. Akut ovat kohtuu kalliita, lataus vaatii yleensä melko kalliin latauskaluston näissä isommissa. Pitää olla lataustehoa jos haluaa lentää. Vaatii myös yleensä joko töpselisähköä tai jos sitä ei kentällä ole saatavilla niin agregaatin ostoa. Nämä ovat huomattavasti siistimpiä, eivätkä pidä niin kovaa meteliä (niinpä niin, lapaäänet on kyllä kovemmat ;) ). Akkuja kannattaa olla vähintäänkin kaksi ja sitten sellainen laturi mihin saa 2 akkua yhtä aikaa kiinni, tässä suositeltavaa olisi että tehoa on väh 600W tai sitten yksittäisiä latureita kaksi ja laturissa olisi hyvä olla tehoa sellainen 250W tai enemmän. Sitten tietysti virtalähde näiden mukaan. Monet ovat modailleet omiaan esim. HP:n serverivirtalähteistä.

Nitroa jos ostat niin ehdottomasti tuo 700N, näitä on tuolla pyörinyt käytettynä, itseltänikin saattaisi liueta sellainen....

Akkukuluissa ei hirveää eroa ole 600 ja 700 kokoisen välillä kun molempia ajetaan 12s setupilla. 600:ssa toki hieman pienempi kapasiteetti. Lentotuntumaltaan kokoluokissa on huomattava ero, suosittelen siis 700 kokoista. Torppihinnoissakaan ei enää isojen kokoluokkien välillä suurta eroa ole, suhteessa nämä ovat oikeastaan halvempia torpata kuin pienet. Ajatellaan että maksat alignin lentokuntoisesta nelipuokista 400€ ja torppaat sen ja korjaukseen menee 100€ (kohtuu helposti) niin se on 25% kopterin hinnasta. Jos torppaat 700 kokoisen alignin kopterin ja olet maksanut siitä lentokuntoisena sen 1300-1400€, itselläni torpin keskikustannukset ovat olleet sellaista 200-250€ niin tuo on summasta noin 17% ;)

Myös isoja sähköjä varsinkin aligneja on tuolla myyntipalstalla käytettynä pyörinyt... jos hieman haluaa säästää niin kannattaa käydä tarkistamassa ;)

Ja ihan sama mikä kokoluokan kopteri on, on ensilento aina jännittävä ;)
« Viimeksi muokattu: 21 Syyskuu, 2012, 16:24:40 kirjoittanut Sandu »

Poissa Nobody.

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Leijutuksen kirous on liian voimakas...
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #22 : 21 Syyskuu, 2012, 16:13:03 »
Ymmärrän kyllä että kokeneet ehdotatte viissatkua ja nelipuokkia alkuun mutta tiedän kyllä ja olen ottanut huomioon torppikustannukset yms.. Voi yvllä sanoo jos on myynnissä valmis kopu eli lentokuntonen, vaan mankka puuttuu.

EDIT
Ja muuten vielä että ON pakko hommata 700 kokoluokan vehje. Joku siellä jo valintaperusteitakin kysy, niin se valintaperuste on se, että saan vaan yhden kopun kerrallaan säilyttää, niin en jaksais sit ruveta myymään semmosia viissatkuja kun haluisin heti kummiinki ostaa sen seittensatkun.
« Viimeksi muokattu: 21 Syyskuu, 2012, 16:17:26 kirjoittanut AloittelijaC »
- TT MiniTitan e325 -> Hiilarirunko, alunuppi, aluperä
- TT MiniTitan e325 -> Vakio muovi
- Spektrum DX6i
- Phoenix V4.0
- SkyRC Ultimate 400W Charge Station

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #23 : 21 Syyskuu, 2012, 16:41:59 »
Ja muuten vielä että ON pakko hommata 700 kokoluokan vehje.
No ei muuta kun Rekkulakauppaan ostoksille,kun on lomppa kunnos :)
jaksais sit ruveta myymään semmosia viissatkuja kun haluisin heti kummiinki ostaa sen seittensatkun.
:o
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #24 : 21 Syyskuu, 2012, 16:49:45 »
Pari pikku kyssäriä.

Onko sinulla minkäänlaista kokemusta lentävistä laitteista tai RC laitteista ylipäätään? :)

Oletko koskaan nähnyt livenä mitään kopteria ja jos niin mitä kokoluokkia? Ennen kuin mitään ostat niin kannattaa mennä esim kivikkoon katsomaan kuin muut lennättäjät lentää ja minkälaisia laitteita heillä on.

Onko käytössä autoa ja oletko ottanut selville lähimmät lennätys paikat? Sillä 700 kokoisen kopterin ja sen oheis härpäkkeiden kuskaaminen ei ole mikään pikku juttu.
Näytät asuvan stadissa joten siellä ei montaa lennätys mestaa ole. Kivikko taitaa olla ainut mihin pääsee julkisilla fiksusti, mutta tuo nyt ei välttämättä ole se aloittelija ystävällisin mesta maaston puolesta. Ihmiset ovat kyllä mukavia ja auttavat varmasti :) Jos sulla on auto niin sitten on muutama paikka enemmän pk seudulla.

Vaikka 700 kokoluokka on se isoin (no on vielä 800 kokoluokka, mutta se erikseen)
niin se ei välttämättä ole se paras vaihtoehto aloittelijalle. Tosin sijoituksena tulevaisuuteen se on hyvä niin ei tarvitse heti alkaa päivittelemään laitteita.
Vaarallisia nämä kaikki laitteet on, mutta mitä isompi niin sitä vaarallisempi niin itselleen kuin muille! Jostain säikeestä luin että 700 lavan kärki idle upilla vastaa noin kiväärin luodin voimaa.
No joo, ei tule niin lävistävästi, mutta energiaa siinä on sen verran että yksi ihmisen kallo ei tunnu missään. Karusti sanottuna...
Torppaat kopterin varmasti ennemin tai myöhemmin, kannattaa miettiä seurauksia :)

Muista myös että 700 kokoluokka ja varsinkin nitro rajoittavat lennätys paikkoja aika oleellisesti melun ja tarvittavan tilan takia.
450-500 kokoluokkaa lentää pienemmässä tilassa :)

PS. se "viissatku" ei ole niin pieni kuin ehkä ymmärrät, lapojen kärkiväli on noin 1 metri.

700 kokoluokka ja ihminen.
Lainasin Tohori Rn kuvaa sen my fleet ketjusta.
http://www.kopterit.net/index.php/topic,8246.750.html


 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
8 Vastauksia
5966 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Heinäkuu, 2008, 22:18:40
kirjoittanut Hermis
3 Vastauksia
2262 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Heinäkuu, 2009, 10:02:09
kirjoittanut Mikka
8 Vastauksia
4504 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Elokuu, 2010, 11:40:18
kirjoittanut Lassi Luukkonen
1 Vastauksia
3290 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Elokuu, 2016, 02:06:58
kirjoittanut Late
6 Vastauksia
4674 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Elokuu, 2016, 20:30:13
kirjoittanut virtakuono