Kirjoittaja Aihe: "Miksi kopteri tippui, lähdin pakkaamaan autoa ja kopteri oli tippunut?"  (Luettu 4675 kertaa)

Poissa Willeh

  • Tavallinen torppari
  • ***
Nyt OIKEESTI - muistakaa näiden laitteiden turvallisuus (ja myös hinta). Törmäsin juuri Suomen Dji Phantom harrastajat facebook ryhmässä aivan uskomattomaan keskusteluun. Henkilö kysyi että miksi kopteri tippui maahan, ei ollut valitettavasti nähnyt sitä koska (tiivistetty yhteenveto) "Painoin RTH ja laitoin ohjaimen maahan ja lähdin pakkaamaan autoa, kun tulin hakemaan kopteria se oli palasina maassa."

Nuo laitteet ei oikeasti ole leluja. Itse toki sain bännit ryhmästä kun erehdyin (jälleen kerran) mainitsemaan turvallisen lentämisen kriteerit joista tuolla ryhmässä on yleensäkkin vähät välitetty.. mutta toivottavasti joillakin on edes järkeä päässä.

Poissa gnothi seauton

  • Tavallinen torppari
  • ***
Olen kohta vuoden verran seurannut kopteri-keskusteluja mm. tällä foorumilla. Olen saanut täältä paljon arvokasta tietoa, kiitos!

Näyttää kuitenkin siltä että kaksi koulukuntaa kohtaa ja välillä kipinöi:

1) wanhan liiton rc-miehet (jotka ovat itse rakentaneet ja romuttaneet erilaisia lennokkeja ja omaavat valtavasti kantapään kautta opittua arvokasta tietoa),

2) "liian helpolla" harrastuksen sisään päässeet kuvauskopteri-miehet (joista moni on ennen kaikkea kuvaamisesta kiinnostunut, nyt käytössä on lentävä kuvausjalusta jonka voi asettaa milloin mihinkin)

Varmasti molemmilla ryhmillä on toisiltaan opittavaa.

Poissa Willeh

  • Tavallinen torppari
  • ***
Olen kohta vuoden verran seurannut kopteri-keskusteluja mm. tällä foorumilla. Olen saanut täältä paljon arvokasta tietoa, kiitos!

Näyttää kuitenkin siltä että kaksi koulukuntaa kohtaa ja välillä kipinöi:

1) wanhan liiton rc-miehet (jotka ovat itse rakentaneet ja romuttaneet erilaisia lennokkeja ja omaavat valtavasti kantapään kautta opittua arvokasta tietoa),

2) "liian helpolla" harrastuksen sisään päässeet kuvauskopteri-miehet (joista moni on ennen kaikkea kuvaamisesta kiinnostunut, nyt käytössä on lentävä kuvausjalusta jonka voi asettaa milloin mihinkin)

Varmasti molemmilla ryhmillä on toisiltaan opittavaa.

Hain lähinnä sitä että kyllä tuossa voi olla peiliin katsomisen paikka jos 1000€ laite tulee tonttiin sen takia, ettei jaksa 10 metristä laskea sitä itse tikuilla alas vaan käyttää RTH toimintoa ja jättää kopterin lenteleen ittekseen (ja häipyy vielä paikalta). Lennän itsekkin Phantom 4 + Dji Inspire eikä kävisi mielessäkään käyttää RTH toimintoa ennen kun suunnilleen kaikki on pimeänä ohjaimesta lähtien. Olen omistanut useita koptereita enkä ole vielä (onneksi) koskaan joutunut tuota nappia käyttämään.
« Viimeksi muokattu: 14 Elokuu, 2016, 14:50:38 kirjoittanut Willeh »

Poissa viipurinrinkeli

  • Aloitteleva torppari
  • *
Löytääkö muut tuon ryhmän facebookista? Laitoin aikaisemmin liittymispyynnön kun tuollainen phantom on harkinnassa, mutta nyt naamakirja ei näytä mitään jälkeä kyseisestä ryhmästä.

Poissa Willeh

  • Tavallinen torppari
  • ***
Löytääkö muut tuon ryhmän facebookista? Laitoin aikaisemmin liittymispyynnön kun tuollainen phantom on harkinnassa, mutta nyt naamakirja ei näytä mitään jälkeä kyseisestä ryhmästä.

Siellä oli ilmeisesti ylläpitäjä, noh.. miten sen nyt sanois... hieman eläköityvää ikää. Ettei ois rukannut ryhmää vähän rankemmalla kädellä kun nuo turvallisuus ym asiat tuli siellä vähän väliä esiin, ja ylläpito ei tainnut olla niistä nyt ihan samalla aaltopituudella. ts kaikki siihen liittyvä keskustelu / huomauttelu oli vittuilua harrastajille.

Siellähän käytiin mm pitkä keskustelu miksi harrastajan pitäisi väistää oikeaa helikopteria jos se lentää alle 150m korkeudella, että kuka ottaa vastuun kun hän lentää sitä päin..
« Viimeksi muokattu: 14 Elokuu, 2016, 15:52:22 kirjoittanut Willeh »

Poissa Jeziz

  • Tavallinen torppari
  • ***
Pistin aamusella liittymispyynnön ryhmään ja nyt sitä oieastaan edes löydy. Herkkänahkasta sakkia kait ryhmäläiset.. 😂

Xperia z3

-Spektrum DX7s
-DJI F450 w/Naza-M
-Blade QX180 HD
-Phoenix simu
-Jiuchon Pro New

Poissa virtakuono

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kapteeni Sählä, Vuoden Torppari 2018
harrastajan pitäisi väistää KAIKKIA kulkuneuvoja... Itse löysin aamulla kans ryhmän mutta en jaksanut edes liittymispyyntöä laittaa kun en harrasta multeja. Multit on toki ok, mutta kyllä se vähän vatuttaa kun se pieni osa ''harrastajista'' pilaa muidenkin maineen töppöilyllään.
Kasama Srimok 90N 1kpl, Gaui NX4, Gaui X5, Henseleit TDR, Thunder Tiger Titan X50,
Spektrum DX9 black edition
Please be patient, I'm crashing my helis as fast as i can!

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
8 Vastauksia
5966 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Heinäkuu, 2008, 22:18:40
kirjoittanut Hermis
0 Vastauksia
1942 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Kesäkuu, 2009, 16:37:04
kirjoittanut Jokusenpojan faija
17 Vastauksia
9305 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Lokakuu, 2009, 10:21:04
kirjoittanut jupe
69 Vastauksia
35257 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Joulukuu, 2012, 21:46:21
kirjoittanut jarkko85
1 Vastauksia
3290 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Elokuu, 2016, 02:06:58
kirjoittanut Late