Kirjoittaja Aihe: Eka "oikea" kopteri RATKAISTU!!  (Luettu 35541 kertaa)

Poissa J@ni

  • Jäsen 2023
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #25 : 21 Syyskuu, 2012, 18:46:34 »
Hyviä neuvoja tulee kaikilta, mutta jos kaveri haluaa ostaa 700 kokoluokan kopun ekaks kopteriks, niin sehän ei kait ole laitonta?  ;)

Jos asustelet pääkaupunkiseudulla, niin tule moikkaamaan meitä "East siden" poikia Kivikkoon taikka East side helifieldille (talosaarentie). Meillä on lennossa varmaan kaikki mahdolliset kokoluokat, niin näet millasia vekottimia ne on.

Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #26 : 21 Syyskuu, 2012, 19:46:20 »
Jos todella vakaata kopukkaa haluaa, niin 700N kannattaa venyttää 800:seksi. Lavat maksavat vähän toistasataa €, ja putken pidennys jortaaneineen ja kilkkeineen vähän yli 30€...

Muistutukseksi vain, että aloitteleva kopteristi on ainakin minun mielestäni iso turvallisuusriski myös muille kentällä olijoille, koska kentällä voi olla muutakin sosiaalista kanssakäymistä, eikä samalla seurata lenskan tai kopukan lennättämistä. Toisinsanoen "OHO-tapahtumille" ei varsinkaan isolla kopterilla ole paljoakaan varaa. Torppi on edessä kumminkin ennemmin tai myöhemmin, ja aloittelevalla pilotilla ei varmastikaan kertoimet taida olla valitettavasti kauhean korkealla...  ;D
« Viimeksi muokattu: 21 Syyskuu, 2012, 20:22:59 kirjoittanut Dutchman »

Poissa artova

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #27 : 21 Syyskuu, 2012, 21:08:42 »
On tuo 700 kokoinen aika äijämäisen kokoinen laite :o Itsehän hommasin ekaksi "isoksi" kopuksi 450 kokoisen, ehkä juuri suurimpana syynä, että pidän itsestäni ja ainakin osasta kanssaihmisiä sen verran, ettei tuollainen ainakaan mun takia tule kenenkään päälle. Ei tietenkään toi 450:kaan vaaraton ole, mutta sen kanssa yhteenotosta todennäköisesti selviää hengissä... MCPX tuli pari kuukautta sitten sisällä päälle (meni liikesuunnat sekaisin), mukavan vekin sekin teki päänahkaan >:(



[/quote]
Blade: mCPX, mCPX BL, Nano CPX    
Align: T-Rex 250 DFC, T-Rex 450 Sport,
T-Rex 500E, T-Rex600N LE
Spektrum: DX8

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Re: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #28 : 21 Syyskuu, 2012, 21:13:42 »
Hyviä neuvoja tulee. Kannattaa niitä toki kuunnella mutta suosittelisin itsekkin että tulisit kentälle kattomaan ihan paikan päälle. Näät vähän mitä noi laitteet on ja minkälaista oheiskalustoa ne vaatii.

Me käydään kesäsin tossa talosaarentiellä ja nyt luultavasti tästä eteenpäin kivikossa aina kevääseen asti. Tämä sen takia että talosaarentien ojista on noussu tsunami eikä sinne voi mennä... Noilla molemmilla paikoilla on omat ketjunsa täällä ja me sovitaan niissä koska mennään. Kattele niitä ja tule ihmeessä käymään :)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #29 : 21 Syyskuu, 2012, 21:16:21 »
Tänään juostiin 500:sta karkuun jostain kopun häikästä johtuen. Toinen kerta mun uralla kun tulee lähelle. Eka oli ohjausvirhe, tämä lähti perän sekoilusta liikkeelle.

Mutta olethan jo päättänyt niin ei kai näillä enää ole mitään väliä. Toisaalta, koko ketjulla ei juuri ole väliä kun on päätökset tehty, normi vahvistuspyyntöjä että olenhan tehnyt hyvän päätöksen, enkö olekin.

Jos rahalla ei ole väliä ja massi kunnossa, lienee vielä parempiakin ratkaisuja olemassa. Ei nuo huonoja ole, en väitä sitä, mutta myös vielä parempiakin on. Miksi tehdä kompromisseja.

Olen nähnyt Ranen käskevän t-rexin 450 sähköä ja 700 nitroa ja aika vakuuttavan näköistä se oli, vaikka nitro kuulemma ei oikein toiminut. Mun mielestä se näytti pirun äkäiseltä sähäkältä.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa kaikor

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #30 : 21 Syyskuu, 2012, 21:26:13 »
ite hommasin 550 kokoisen ja ajatuksena oli 600 koko ekaksi kopteriksi. Nyt leijutellessani ja tuntumaa saadessani olen hankkinut kolme pienempää kokoa olevaa kopua. Polvet ei tutise ihan niin paljon kuin isommalla ja torpin sattuessa voi vaihtaa kopteria pienempään ja jatkaa treeniä...
Goblineita, rekkula ja roottos

Poissa jamppa991

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #31 : 22 Syyskuu, 2012, 11:34:55 »
Terve!

En haluais olla mitenkään intoa tappava tai typerä mutta kuitenkin katso tämä video =)
ALZRC 450 SPORT, TAROT 450 FBL, T-rex 500 FBL +MSH Brain
Turnigy 9x

Poissa japi

  • Pro torppari
  • ****
  • Valtion leipä on pitkä ja kapea tai lyhyt ja leveä
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #32 : 22 Syyskuu, 2012, 12:22:05 »
Video oli kyllä todella hyvä. Itse kattelin joskus jotain 3d taito lentoa josta innostus alkoi. Eikun kauppaan ostamaan 5 kanavainen lelu kopteri. Kokelut kehiin ja eikun ostamaan simu. sen jälkeen ohajin simuun. leijutus harjoittelua, pihalle pikku lelun kanssa ja hups käyttäytyi täysin erin lailla kuin simussa. No ostamaan isompaa kopteria ja hups rikki. varaosat 250 ekee...... nyt kaapissa odottamassa että oikeesti oppisi lentämään! Mun mielestä hanki joku pikkukopteri missä vara osat halpoja ja helppo korjata. sitten vasta siirry isompiin..... Mulle suositeltiin hirobon shuttlea ja sen myös hankin on rauhallinen polttiskopu kyllä aloittelijalle, pystyy kuulemma tekemään sillä silmukan, itsellä vatsa leijuttelusta kokemusta siitä kopterista.

Nine Eagels solo pro 180 3D ja 288
Kyosho caliber 4 motti: Kyosho GX36H
Hirobo shuttle plus +2 os 32 X 2Kpl.   T-REX 100X, 250 PRO Super Combo, 450 Sport V2 Super Combo + (kaapissa Kori 500E fuselage valoineen) 600 Nitro Pro
Reflex XTR2 ja PHONIX V4 simulaattorit
Enemmän pitäisi saada kuhan oppii lentämään!!

Poissa katti

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #33 : 22 Syyskuu, 2012, 12:59:41 »
Mun mielestä noi 600++ kokoiset on niin helkkarin vaarallisia vekottimia ruveta harjoitteleen, vaikka ovatkin vakaampia, että olisi hyvä ottaa aluksi ilmaan (simun harjoittelun jälkeen) vaikka käytettynä ostettu FBL 450 kokoinen kopteri.
Kun muutaman kerran torppaat sen 450 kokoisen niin lompakkosi kiittää erittäin suuresti ettei ne torpit tulleet 600-700 kokoisilla koptereilla.
Rauhalliseksi säädetty FBL 450 kulkee myös kuin raiteilla, jopa tuulessa.

Tässä olen täysin samaa mieltä. Torppeja tulee, toisiulla enemmän ja toisilla vielä enemmän. Olen huomannut että harjoitteluun tulee valituksi se 450 vaikka käden ulottuvilla olisi paljon parempi ja hienompi 500:nen. 450 on halvempi korjata ja kun energiat ja tehot on murto-osa 600..500-kopkoisen kopterin vastaavista niin yleensä myös vahingot on paljon pienempiä. Siinä kun kokenut 3D lennättäjä tekee todella näyttäviä torppeja joista ei oikein mikään kopteri selviä niin aloiuttelijan torpitkin on kesympiä. 450 vahingot päosin ovat muutaman euron luokkaa, yleisimmät on olleet pääratas ja lavat.  Olen Pilot4fn tapaan taipuvainen suosittelemaan jopa FBL kopteriakin jos vaan saa jonkun osaajan kanssa säädetyksi sen FBL-ohjaimen. Tavallisessä ei-FBL kopterissa säädöt on helpompia mutta nuppi ei kestä torppeja ollenkaan yhtä hyvin.

Toinen etu 450:n puolella on että kun sitten lennättäminen sujuu niin pitää olla akkuja käsillä. Ikävää jos homma luppuu kymmeneen minuuttiin ja sitten taas lataustauko. 450:n akut on edullisia ja mulla on kaksi B6AC laturia niin seuraava on likipitäen valmiina kun tarvitaan.
TBS Discovery pro, Tarot T810 (Arducopter, FPV)
TREX-500 2*HK450PRO-DFC
DA40-180 G1000 (kiinteäsiipinen)

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #34 : 23 Syyskuu, 2012, 09:54:31 »
Tai sitten ostat tuolta myydään palstalta tuollaisen 600nitroRexin ja loput rahat laitat työkaluihin, fuiliin ja varaosiin :)
Kyllähän se 700/90-kokoinen tuntuu kieltämättä vähän hurjalta ensimmäiseksi kopteriksi.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa Nobody.

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Leijutuksen kirous on liian voimakas...
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #35 : 23 Syyskuu, 2012, 11:27:15 »
Mistä muuten noita Radixin lapoja saa, ne näyttää olevan suosittuja, ja ajattelin myöhemmin myös pistää rahaa yölentovermeisiin.
- TT MiniTitan e325 -> Hiilarirunko, alunuppi, aluperä
- TT MiniTitan e325 -> Vakio muovi
- Spektrum DX6i
- Phoenix V4.0
- SkyRC Ultimate 400W Charge Station

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #36 : 23 Syyskuu, 2012, 11:29:43 »

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #37 : 23 Syyskuu, 2012, 11:29:52 »
Rahasta ei kuulosta tällä alottelijalla olevan kiinni joten aiheetonta vissiin torppikustannuksilla pelotella! ;D
Jos nyt oot ihan varmaksi päättäny joku noista kolmesta niin laita tuo 600E. Mut tee ensilennot paljon simuttamisen jälkeen ja jonkun kokeneen kanssa,jookosta!? :)

600 oli mulla toinen kopu,6 kennosella setupilla tosin, on kyllä jo iso kopteri mutta todella vakaa ajettava jo ja hyvä sillä oli opetella. Pitkään harmitti ku sen myin vaikka 700 tuli tilalle. 700 on jo sit sen verran iso ja kallis et rajottaa mun mielestä kehityskäyrää helposti jos ei oo mitään pienempää reenikopua.ei varmaan kaikilla mut on se vähän pelottava harjottelu kopuks.

Osta se simulaattori vaikka heti jos kopterin hankinta on kuitenki tuonnempana,saat tän harrastekassan kokoamisen aikana ajan talteen..
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Nobody.

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Leijutuksen kirous on liian voimakas...
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #38 : 23 Syyskuu, 2012, 20:17:47 »
Näyttää rahaa riittävän? Heheh  ;D   Kolmen tonnin sääsrämiseen ( TRex 700E laatukamoilla) menee 1.5-2 vuotta (lol) että rahaa riittää juujuu, no, oonki vast 12v. Lol ;D
- TT MiniTitan e325 -> Hiilarirunko, alunuppi, aluperä
- TT MiniTitan e325 -> Vakio muovi
- Spektrum DX6i
- Phoenix V4.0
- SkyRC Ultimate 400W Charge Station

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #39 : 23 Syyskuu, 2012, 20:22:32 »
Näyttää rahaa riittävän? Heheh  ;D   Kolmen tonnin sääsrämiseen ( TRex 700E laatukamoilla) menee 1.5-2 vuotta (lol) että rahaa riittää juujuu, no, oonki vast 12v. Lol ;D
Jotenkin rupee tuntuu et olis joku Trollaus menos ;)
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #40 : 23 Syyskuu, 2012, 20:22:54 »

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #41 : 23 Syyskuu, 2012, 21:00:09 »
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #42 : 23 Syyskuu, 2012, 21:16:40 »
Oli ihan hienoa, että porukka viitsi vaivautua antamaan vinkkiä ja neuvoja aloittelijalle. Itse en aio enää vaivaitua kyseisen nimimerkin eteen. Pitäisikö jättää esimerkiksi vähäksi aikaa vai pyyhkäistä heti roskiin?

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #43 : 23 Syyskuu, 2012, 21:21:58 »
No yllättävän siistinä on foorumi pysyny verrattuna esim. RC10 foorumiin, mutta onhan tässä ihan hyviä vinkkejä aloittelijoille, joten voihan tämä hetken aikaa olla.

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #44 : 23 Syyskuu, 2012, 21:23:13 »
Eikös tuo kannata opiksi esille jättää.
Kaikenlaista "vedätystä" sitä onkin...

Poissa jamppa991

  • Pro torppari
  • ****
Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #45 : 23 Syyskuu, 2012, 21:27:01 »
Tälläistä.
ALZRC 450 SPORT, TAROT 450 FBL, T-rex 500 FBL +MSH Brain
Turnigy 9x

Poissa zenix

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #0236
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #46 : 23 Syyskuu, 2012, 21:35:54 »
Threadi lukkoon ja jätetään roikkumaan, koska sisältää hyviä vinkkejä.
Futaba T8FG Super

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #47 : 23 Syyskuu, 2012, 21:39:13 »
Samaan johtopäätökseen tulin tuossa saunassa käydessä muutaman muunkin juuri mua ennen vastanneen kanssa.

Tässä nyt AloittelijaC sahaa omaa oksaansa ja kusee omaan kenkäänsä. Kannattaa miettiä vähän aikaa ennen kuin lähtee trollailemaan ihan satasella. Voi hyvinkin olla että jonain päivänä tarvit oikeasti apua, mutta täällähän on kiva vedättää. Nimimerkki jää muistiin ja annetaan pari "hyvää vinkkiä" Ne maksaa sulle äkkiä satasia ja etkä edes tajua mikä meni pieleen ennen kuin pitkän ajan päästä. Oli vaan kiva vähän vedättää. Siinähän meni sun kopu rikki, ei neuvon antajan.

Tällaisissa tapauksissa kannatan bannia kohtuu nopsaan.

AloittelijaC:n kannattaa myös pitää mielessä että suurimmalla osalla ihmisistä on tietyllä tavalla tunnistettava tyyli kirjoittaa. Se paljastuu kohtuulisen nopeasti vaikka nimimerkkiä vaihtaakin. Tuosta on kokemusta toisellakin foorumilla.

Todella surkeaa että tällekin foourumille tulee tällaista, tähän asti tämä on ollut selvästi paras ja siistein foorumi, jota olen seurannut. Pidetään tämä jatkossakin tällaisina ja annetaa tuollaisille kenkää.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Nobody.

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Leijutuksen kirous on liian voimakas...
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #48 : 23 Syyskuu, 2012, 21:50:25 »
Mä en nyt ihan tajunnu mistä mulle tässä suututtiin, sanoin vaan että rahojen hankintaan MENI ja menisi n. 1.5v, saatto ymmärtää väärin, mulla siis on rahaa 3  tonnia ja rapiat, ja kopu lähtee kohta tilaukseen..

EDIT
Ja pahoitteluni kaikille jotka kokivat tulleensa trollatuiksi tai vaivatuiksi, kunminkin pyysin vaan hinta-arviota ja neuvoa valintaan.
« Viimeksi muokattu: 23 Syyskuu, 2012, 21:53:32 kirjoittanut AloittelijaC »
- TT MiniTitan e325 -> Hiilarirunko, alunuppi, aluperä
- TT MiniTitan e325 -> Vakio muovi
- Spektrum DX6i
- Phoenix V4.0
- SkyRC Ultimate 400W Charge Station

Poissa Miika

  • Seniori torppari
  • *****
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #49 : 23 Syyskuu, 2012, 22:03:41 »
No onha se mahollista pistää 2,5 tonniaki nyt kun oin vasta säästämässä

Lainaus
mulla siis on rahaa 3  tonnia ja rapiat, ja kopu lähtee kohta tilaukseen..

Nopeastippa sen 500€ tienasit!  ::) Asia ei mulle enempää kuulu, jatkakaa... ;D
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
8 Vastauksia
6003 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Heinäkuu, 2008, 22:18:40
kirjoittanut Hermis
3 Vastauksia
2278 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Heinäkuu, 2009, 10:02:09
kirjoittanut Mikka
8 Vastauksia
4533 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Elokuu, 2010, 11:40:18
kirjoittanut Lassi Luukkonen
1 Vastauksia
3305 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Elokuu, 2016, 02:06:58
kirjoittanut Late
6 Vastauksia
4706 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Elokuu, 2016, 20:30:13
kirjoittanut virtakuono