Kirjoittaja Aihe: Eka "oikea" kopteri RATKAISTU!!  (Luettu 35263 kertaa)

Poissa Nobody.

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Leijutuksen kirous on liian voimakas...
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #50 : 23 Syyskuu, 2012, 22:08:11 »
Miika tossa meinasin sitä kun rahaa oli sillon jo 3000 mutta sullon mietin että paljonko käytän, taidan puhua aika epäselvästi
- TT MiniTitan e325 -> Hiilarirunko, alunuppi, aluperä
- TT MiniTitan e325 -> Vakio muovi
- Spektrum DX6i
- Phoenix V4.0
- SkyRC Ultimate 400W Charge Station

Poissa Tuoppi

  • Seniori torppari
  • *****
    • Kopteri blogi
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #51 : 23 Syyskuu, 2012, 22:13:18 »
Tuo 12v ja 600:nen kopu ensimmäiseksi laitteeksi vain on yhdistelmä, joka tuntuu aika epäilyttävältä.
JOS tämä ei ole trollaus  ja ikää on 12v, niin sitä suuremmalla syyllä:
-mene ensin katsomaan lennätyspaikalle laitteita. Keskustele harrastajien kanssa ja kuuntele heitä.
-Osta ensin simulaattori. Treenaa esimerkiksi talvi ja osta kopteri vasta keväällä.
-Liity jäseneksi paikalliseen kerhoon.
-Rakenna kopteri kerholla yhdessä kokeneen harrastajan kanssa.
-Anna kokeneen harrastajan tehdä säädöt ja ensilento.
-Lennätä aluksi vain kokeneen harrastajan kanssa toisella radiolla (buddybox) siihen asti, että kokeneempi lennättäjä katsoo kopun pysyvän hanskassa yksinkin.

Tämä siksi, että 600:nen kone on jo tappava / pysyvästi vammauttava väärin koottuna / käsiteltynä sekä lennättäjälle, että ulkopuolisille.

Oletko huomioinut kuinka iso tuo 600:nen kone on? Millä saat sen lennätyspaikalle? Millä lataat akkuja yms? Käytännössä 450:nen on sen kokoinen, että se kulkee boxissa bussissa ja akkuja mahtuu reilusti reppuun. 600:nen tarvitsee kuljetukseen jo auton saattaa olla ettei mahdu kaverin mopoautoon.
Kaljakombattikone. Durafly Tundra. Spectrum DX8.
rc-kopteri.blogspot.com/

Poissa Nobody.

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Leijutuksen kirous on liian voimakas...
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #52 : 23 Syyskuu, 2012, 22:16:49 »
Kyllä mulla on isän auto käytettävissä, mutta en mä varmaan sit osta mirään kopua kun kukaan ei suostu auttamaan ja kaikki luulee trollaukseks  :'(   Poistakaa modet vaan mun tili täältä luovutan tän suhteen
- TT MiniTitan e325 -> Hiilarirunko, alunuppi, aluperä
- TT MiniTitan e325 -> Vakio muovi
- Spektrum DX6i
- Phoenix V4.0
- SkyRC Ultimate 400W Charge Station

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #53 : 23 Syyskuu, 2012, 22:22:06 »
noo...
eipäs nyt luovuteta kun kerran vasta päästiin kunnolliseen alkuun. Jos ison sähkön aiot ostaa, niin tarvitset aggregaatin, se maksaa noin 500€. Todellakin kuten tuoppi sanoi nämä eivät ole leluja, tuon kopterin lapojen kärjissä alkaa olemaan kiväärin luodin iskuvoima. Eli käy kentällä juttelemassa muille harrastajille. sieltä saa asiallisia neuvoja, ja tutustut lajiin lähemmin, jos vielä kiinnostaa, niin sitten ensin ostat vaikka simun ja radion, kokeilet sillä tavalla millainen harrastus on, jos vielä kiinnostaa niin sitten sen kopterin ostoon, tämä harrastus ei ole hätähousuille ;)

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2023
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #54 : 23 Syyskuu, 2012, 22:22:58 »
Kyllä mulla on isän auto käytettävissä, mutta en mä varmaan sit osta mirään kopua kun kukaan ei suostu auttamaan ja kaikki luulee trollaukseks  :'(   Poistakaa modet vaan mun tili täältä luovutan tän suhteen
Oman käden kautta tältä foorumilta lähdetään ;)  ei mitään syytä poistaa.
Ihmiset on vaan huolissaan turvallisuudesta, thats it.
Trollailusta tiedät itse totuuden, mutta kun laitat kopterin hankintaan, kasaan ja pääset faijan kanssa kentälle niin sitten viimeistään homma selviää muillekin.
On sitä muutkin nuorella iällä aloittaneet isommalla kopterilla. Miksipäs se ei onnistuisi kun järki on päässä.


Lainaus
Jos ison sähkön aiot ostaa, niin tarvitset aggregaatin, se maksaa noin 500€.
Käyvän auton akusta voi repiä sellaisen 600-700W,  eli ei ihan pakkohankinta jos on auto kentällä.
« Viimeksi muokattu: 23 Syyskuu, 2012, 22:26:03 kirjoittanut Jussi. »

Poissa Tuoppi

  • Seniori torppari
  • *****
    • Kopteri blogi
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #55 : 23 Syyskuu, 2012, 22:29:55 »
Jep. Mutta ota huomioon, että isän aika ei välttämättä aina riitä kuskailemaan lennätyskentälle silloin kun itse haluaisit. Toki jos saatte tästä yhteisen harrastuksen, niin sehän on loistavaa. Hyvin monesti vain lennättäjän ja autokuskin itressit ovat ristissä ja lennättämään pääseminen voi olla hankalaa. Tämän takia kerholaiset ovat myös hyvä apu. Koska kyyti lennätyskentälle onnistuu kimppakyydillä varmasti helpommin. Ei muuta kuin joukkoon mukaan.
Kaljakombattikone. Durafly Tundra. Spectrum DX8.
rc-kopteri.blogspot.com/

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #56 : 23 Syyskuu, 2012, 22:32:49 »
No jostain syystä jos tässä nyt oliski jotain perää (jota epäilen).

Tuollainen Alignin 700E T-REX on jo kooltaan muuten aika suuri 12v ikäisen käsiteltäväksi. Samoin tuo 600E. Ite kyllä suosisin tuota mCPX osastoa ihan ekana. mCPX:ällä voi lentää jo periaatteessa ilman simutustakin. mCPX + Phoenix RC ja sen jälkeen sitten miettiä sitä seuraavaa pykälää. Tuo mCPX on itsellänikin aina kentällä mukana ja jos tarpeeksi tyyntä on niin kyllä sekin joka kerta lentoja saa eli ei kai siitäkään voi ulos kasvaa.

Mutta kaikkihan saavat itse päättää kuinka tekevät.

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #57 : 23 Syyskuu, 2012, 22:35:05 »
Jussin kanssa täysin samaa mieltä. Kyllä jokainen saa ostaa just sellasen kopun kun tykkää. Ko. vaihtoehdoista suosittelen ehdottomasti 600:nen ja simu. Kyllä sä matkan varrella opit ja hiffaat kaikki käytännön asiat.

Älkäään kiihtykö
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Nobody.

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Leijutuksen kirous on liian voimakas...
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #58 : 23 Syyskuu, 2012, 22:41:38 »
Tuopille ja muillekkin tässä että viikonloppuna varmaan Kivikkoon tulen kattoon vähä minkälaisia nuo vimpaimet on
- TT MiniTitan e325 -> Hiilarirunko, alunuppi, aluperä
- TT MiniTitan e325 -> Vakio muovi
- Spektrum DX6i
- Phoenix V4.0
- SkyRC Ultimate 400W Charge Station

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #59 : 23 Syyskuu, 2012, 22:43:04 »
Tuopille ja muillekkin tässä että viikonloppuna varmaan Kivikkoon tulen kattoon vähä minkälaisia nuo vimpaimet on
No se on se paras vaihtoehto. Tuommosen 700 ja 600 kokosen koneen koko nimittäin luonnossa yllättää. Varsinki jos aiemmin ei sellasta oo nähny.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #60 : 23 Syyskuu, 2012, 22:48:02 »
Käy rohkeasti samalla esittäytymässä, niin saataisiin mahdollinen epäilyksensiemen kitkettyä..

Poissa Kehno

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #61 : 23 Syyskuu, 2012, 22:54:24 »
Tässä on moni nyt puhunut pienen kopterin puolesta. Mulle taas tässä tuli sellanen seikka mieleen, että 600/700 kokoluokan kopteri ei anna harhakuvaa, etteikö se olisi vaarallinen. Pienillä koptereilla voi tulla mieleen, että niillä voi ajella nepparin edessä ja miten sattuu. 600/700 -luokan kopulla (ja parilla pienemmälläkin) tulee kyllä selväksi heti ekasta spoolupista, että kyseessä ei ole lelu.

Jokasen tapauksessa, tervemenoa =) Kivikkoon. Siellä on kyllä päteviä ukkoja näyttämässä kuinka kopteri taipuu.

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #62 : 23 Syyskuu, 2012, 23:03:48 »
Nyt on oikeaa puhetta,kentälle tutustuun rohkeasti vaan!
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #63 : 24 Syyskuu, 2012, 07:55:46 »
Tuopille ja muillekkin tässä että viikonloppuna varmaan Kivikkoon tulen kattoon vähä minkälaisia nuo vimpaimet on
Näin se harrastus pitää aloittaa :)
Mutta ota se Iskäkin sinne mukaan niin näkee kans mihkä se poika on sijoittamas rahojaan ja samalla näkee sen kokoluokkien eron

Tosta se lähtee......,mut talvi tulee joten jäänee aikas laihaks tän vuoden pörräämiset......pienel pikkukopul pääsis ottaan vähän maistiaisia
jossain sisävuorolla tai sit siinä lähikentällä.

Nää on näitä ajatuksia vaan.....
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Nobody.

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Leijutuksen kirous on liian voimakas...
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #64 : 24 Syyskuu, 2012, 08:35:18 »
Juu kävi mieles joku pikkusatku talveks nii pääsee jollakin sentään torppimaan :)
- TT MiniTitan e325 -> Hiilarirunko, alunuppi, aluperä
- TT MiniTitan e325 -> Vakio muovi
- Spektrum DX6i
- Phoenix V4.0
- SkyRC Ultimate 400W Charge Station

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #65 : 24 Syyskuu, 2012, 09:02:53 »
Tosta se lähtee......,mut talvi tulee joten jäänee aikas laihaks tän vuoden pörräämiset......pienel pikkukopul pääsis ottaan vähän maistiaisia
jossain sisävuorolla tai sit siinä lähikentällä.
Aloitin kans itse viime marraskuussa lennättämisen.... eipä se talvi paljoo haitannut kun oli niin kova polte päästä ilmaan aina kun vaan sormet pysyi sen verran lämpösenä, että ne ielä taipui.
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #66 : 24 Syyskuu, 2012, 11:25:53 »
Päätin etten tähän enää sotkeennu, mutta menköön vielä.

Eli mulla oli pari työkaveria katsomassa miten tuollainen 500 kokoinen lentää ja miltä se näyttää. Pelkkä spool up oli jo vaikuttava näky, ekat kommentit kovista kierroksista kuului jo siinä vaiheessa kun tuo mun nopari lähtee liikkeelle, se pyörii tasaisella vaudilla jonkin aikaa (siis hitaasti) ennen kuin se lopulta kerää ne kierrokset, jolla lähdetään lentämään. Siinä vaiheessa kun se starttasi oikeasti ja otti lopulliset kierrokset, porukka otti asekeleen taakse päin ja alkoi vaistomaisesti hakeutua mun selän taakse turvaan. Sitä ennen olin jo käskenyt porukat kauemmas kopterista, kun olivat mun mielestä liian lähellä kurkkimassa.

Ekan akun ajelin kohtuullisen rauhallisesti ympyröitä, kaseja ja flippejä, pari kovaa ohilentoa. Siinä vaiheessa porukka alkoi ymmärtää lopullisesti ettei nämä ole mitään perjantai-illan leluja, joita kaveri porukalla pikku pienissä lennätellään pienenä välikevennyksenä.

Toisen akullisen nykäisin sitten ilmaan lähes täysillä kierroksilla ja täysillä lapalkulmilla. Siinä vaiheessa porukka tajusi lopullisesti kuin lujaa nuo oikeasti lähtee. Vertailukohta on varsin näyttävä kun se katoaa yhtä-äkkiä kovan äänen saattelemana kohti pellon reunaa. Kuitenkin tuo mun leikki on vielä pientä ja kevyttä kun katsot mitä tekijämiehet tekee 700 kokoisella.

Viimeksi pari päivää sitten oli sykähdyttäviä hetkiä katsella kun Toni ajoi X-7:aa ja käytti sitä mun silmiin todella lähellä maanpintaa ja kun se siihen stoppaa, lavat päästää aika miehekkään äänen niin se on pelottava ja vaikuttava näky tottumattomalle. Toni ei todellakaan ottanut kuitenkaan sitä riskiä että se tulisi tonttiin, saati että se tulisi mun tai kaverin päälle eli turvaetäisyyttä oli edelleen mukavasti. Silti se tuntui hiuksia nostattavalta näyltä.

Jos ole ihan oikeasti tuollaista hankkimassa niin toivotaan että tekijämiehet näyttää sulle mikä "lelu" tuo oikeasti on. Mieti että ne tehokkaimmat moottorit vois pultata mopon runkoon ja se kulkee satasta sillä vähän aikaa. Se lähtee kuin kuin risteilyohjus eikä montaa sekuntia ole aikaa arpoa kun se meni jo.
« Viimeksi muokattu: 24 Syyskuu, 2012, 12:00:46 kirjoittanut JuhoV »
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #67 : 24 Syyskuu, 2012, 15:08:15 »
tervetuloa kivikkoon ihmettelemään! :)

itse olen töistä vapaalla ensi vkl joten säiden salliessa olis tarkotus mennä sorvaamaan! :) katotaan saisko vielä eri kokosia vehkeitä parsittua kasaan ku osia on matkalla :)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Nobody.

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Leijutuksen kirous on liian voimakas...
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #68 : 24 Syyskuu, 2012, 21:19:20 »
Offtopiccina hieman, että tässä viikonloppuna tulen tai sitten seuraavana Vuosaaren Sataman länsipuolelle
- TT MiniTitan e325 -> Hiilarirunko, alunuppi, aluperä
- TT MiniTitan e325 -> Vakio muovi
- Spektrum DX6i
- Phoenix V4.0
- SkyRC Ultimate 400W Charge Station

Poissa jarkko85

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Eka "oikea" kopteri
« Vastaus #69 : 23 Joulukuu, 2012, 21:46:21 »
Caliber 4(elintenluovuttaja/ ilmakon maalitaulu)
Futaba 8FG 2.4Ghz
Phoenix RC
Hirobo SST-Eagle Freya
Hirobo Shuttle plus 2

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
8 Vastauksia
5966 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Heinäkuu, 2008, 22:18:40
kirjoittanut Hermis
3 Vastauksia
2264 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Heinäkuu, 2009, 10:02:09
kirjoittanut Mikka
8 Vastauksia
4504 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Elokuu, 2010, 11:40:18
kirjoittanut Lassi Luukkonen
1 Vastauksia
3290 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Elokuu, 2016, 02:06:58
kirjoittanut Late
6 Vastauksia
4675 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Elokuu, 2016, 20:30:13
kirjoittanut virtakuono