Kirjoittaja Aihe: Meganen mankka ja kopteri  (Luettu 6861 kertaa)

puisto_kemisti

  • Vieras
Meganen mankka ja kopteri
« : 13 Heinäkuu, 2010, 21:50:36 »
Noniin. Nyt vetästiin tänään ekaa kertaa torpit 450 rekkulalla. Syynä radiohäiriö.
Ei kylläkää hajonnu muuta ku pääakseli vähä väänty ku rupes vispaamaa aika rajusti  ;D

Tästä tulikin mieleen että kuka teistä vielä lennättää koptereita megasilla radioilla?

JCA

  • Vieras
Vs: Meganen mankka ja kopteri
« Vastaus #1 : 13 Heinäkuu, 2010, 22:00:51 »
Honkiaisella on mun wanhat kolmevitoset.. enkä näe syytä miksen vois itekki vielä megasilla lentää. Hyvin nekin toimii, se sun align on radiovika ittessään :D Ei vaiskaan..

Poissa Timo Huhtamäki

  • Seniori torppari
  • *****
  • BadAsss Compass
Vs: Meganen mankka ja kopteri
« Vastaus #2 : 13 Heinäkuu, 2010, 22:11:56 »
Megahertsiä täälläkin niin kauan ku tulee se eka häiriö, ja sitte jatketaan megaisilla ku on häiriölähde korjattu/poistettu.

Mikä ihme niistä megaisista on ny niin vaaralliset tehny viimeisen neljän vuoden aikana? ennen nuita kikakikkuloita kaikki lens megasilla ja suuri osa ilman häiriöitä.


Ja vielä tuhannennnennn kerran. EI ne kikaratijot niitä häirijöitä poista, ne vaan sietävät enempi häiriöitä ku megaiset. Ja sitte vielä että jos elektroonisella sytkällä varustetun bensamoottorin tulpajohdon suojavaippa rikkoutuu, menee monesti myö kikakikkulat tukkoon ja laite peltoon!!
Compass Knight 50 Sport / YS 50st - Zimmermann muffler - HeliArtist MD500E -  Mikado V-Bar 5.1Pro-governor + 3x Futaba 9255 + 9257 + BLS254 - 5x Rotortech 600 - 30%/23%

HK450 TT Pro / Scorpion 2221-8 v2 - Turnigy K-Force 40A - Futaba GY520 + 9257 - Edge mains KBDD tails and paddles - Zippy FlightMax 2200mAh

SJM400v2 / SJM 9pol outrunner 3950kv - Phoenix 25 - MKSpropo GY-293 - SJM GF 300mm - FlightPower EVO20 1800mAh  Futaba 12FG

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Meganen mankka ja kopteri
« Vastaus #3 : 13 Heinäkuu, 2010, 22:25:04 »
Mikä ihme niistä megaisista on ny niin vaaralliset tehny viimeisen neljän vuoden aikana? ennen nuita kikakikkuloita kaikki lens megasilla ja suuri osa ilman häiriöitä.
On aivan pakko sanoa, että: Jokusen kymmentä vuotta sitten kaikki ajoivat autoa ilman turvavyötä ja suuri osa hengissä. :D Eli ei uusi ja parempi (tai "parempi") tekniikka vanhasta absoluuttisesti sen huonompaa tee, mutta verrattuna uuteen eroa löytyy. Eihän -95 ostettu tietokonekaan ole yhtään sen vähemmän tykki tänäpäivänä, kuin mitä se vuonna -95 oli. ;)

Poissa fosa

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Meganen mankka ja kopteri
« Vastaus #4 : 15 Heinäkuu, 2010, 11:42:46 »
Jotenki yhdyn edelliseen puhujaan.. Ei uusi tekniikka tee edellisestä sen huonompaa todellakaan.. Melkeen uskaltaisin väittää että jopa toisin päin, ei satu niin herkästi megasia samalle kentälle ku entistä isompi osa käyttää gigasia..  8)

Ps. itellä gigaset
"Jos väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hänkin."

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: Meganen mankka ja kopteri
« Vastaus #5 : 15 Heinäkuu, 2010, 12:21:57 »
No nyt on omasta mielestäni radiohäiriö korjattu, syynä tais olla "lyhyt tayden kantaman jäykkä anteeni".
Nyt laitettii perus coronan piiska pitkänä kopterin taakse. Nyt pelaa taas.

Ainaki seuraavaa radiohäröö asti. Ei miulla kylläkää ole ikinä mikää muu tullu alas häiriö takia noilla megasilla.
Jatketaan nylpyttämistä ...

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Meganen mankka ja kopteri
« Vastaus #6 : 15 Heinäkuu, 2010, 16:37:17 »
No nyt on omasta mielestäni radiohäiriö korjattu, syynä tais olla "lyhyt tayden kantaman jäykkä anteeni".
Nyt laitettii perus coronan piiska pitkänä kopterin taakse. Nyt pelaa taas.

Ainaki seuraavaa radiohäröö asti. Ei miulla kylläkää ole ikinä mikää muu tullu alas häiriö takia noilla megasilla.
Jatketaan nylpyttämistä ...
Moi no ainakin ukkonen vaikuttaa noihin megasiin mutta en ole kuullu että gigasia olis tullu sen takia alas mutta ite vaihdoin sen takia ettei joku vahingossa aja samalla taajuudella, eli yksi torpin mahdollisuus karsittu.

Poissa Timo Huhtamäki

  • Seniori torppari
  • *****
  • BadAsss Compass
Vs: Meganen mankka ja kopteri
« Vastaus #7 : 15 Heinäkuu, 2010, 23:23:08 »
Ege mä ajoin toissapäivänä megasilla liidokin ukkospilven alle... Ei ollenkaan häiriöitä ja aivan kauheita termiikkejä ;)
Compass Knight 50 Sport / YS 50st - Zimmermann muffler - HeliArtist MD500E -  Mikado V-Bar 5.1Pro-governor + 3x Futaba 9255 + 9257 + BLS254 - 5x Rotortech 600 - 30%/23%

HK450 TT Pro / Scorpion 2221-8 v2 - Turnigy K-Force 40A - Futaba GY520 + 9257 - Edge mains KBDD tails and paddles - Zippy FlightMax 2200mAh

SJM400v2 / SJM 9pol outrunner 3950kv - Phoenix 25 - MKSpropo GY-293 - SJM GF 300mm - FlightPower EVO20 1800mAh  Futaba 12FG

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: Meganen mankka ja kopteri
« Vastaus #8 : 16 Heinäkuu, 2010, 00:59:35 »
Ege mä ajoin toissapäivänä megasilla liidokin ukkospilven alle... Ei ollenkaan häiriöitä ja aivan kauheita termiikkejä ;)

Kohtalon härnäämistä.  ::) Itellää jos tulee ukkone ni pitää laittaa koneillekki kumpparit jalkaan. Miun tuuri tiedetään.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Meganen mankka ja kopteri
« Vastaus #9 : 16 Heinäkuu, 2010, 18:58:53 »
Timo, mikään liidokki ollu ku suihkukone  ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: Meganen mankka ja kopteri
« Vastaus #10 : 17 Heinäkuu, 2010, 00:15:50 »
Timo, mikään liidokki ollu ku suihkukone  ;D

Joo, Sami tosiaa, Suihkukone ja high alphaa vedettii ukkosrintamaa päi sillee et mooseski jäi toiseks....

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Meganen mankka ja kopteri
« Vastaus #11 : 17 Heinäkuu, 2010, 00:31:21 »
Timo, mikään liidokki ollu ku suihkukone  ;D

Joo, Sami tosiaa, Suihkukone ja high alphaa vedettii ukkosrintamaa päi sillee et mooseski jäi toiseks....
:D...

Jussi Savolainen

  • Vieras
Vs: Meganen mankka ja kopteri
« Vastaus #12 : 17 Heinäkuu, 2010, 17:03:05 »
Mulla on vielä meganen radio. Odotan vain milloin saan sen päivitettyä gigasiin.

Ko. radiossa ei vielä ole ollut mulla häiriöitä.

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: Meganen mankka ja kopteri
« Vastaus #13 : 18 Heinäkuu, 2010, 00:55:33 »
Mulla on vielä meganen radio. Odotan vain milloin saan sen päivitettyä gigasiin.

Ko. radiossa ei vielä ole ollut mulla häiriöitä.

Hitecin Opticci tehdään RAUDASTA. Eihän siihe mitää häiriöö nyt per***e tuu ikin.
Sehä on valmiiksi valurautaa. Nauha kaulaan ja leuka on valmiiksi alaspäin kohti uusia pettymyksiä.

Hitec miehet on erikseen. Antaa näiden muovimiesten vetää ihan omaa elektroniikkaa. Vähä ku nintendooo pelaa jos JiiÄrrällä lentää  ::)

Poissa Puhi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Meganen mankka ja kopteri
« Vastaus #14 : 18 Heinäkuu, 2010, 01:56:41 »
Mä modasin megaseen 7C radioon Flyskyn gigasen modulin, ja nyt voi napista vaihtaa megan ja gigan välillä... 8)
Yhtään häiriötä ei oo tullut gigasella, megaisella PPM kylläkin. PCM koodilla ei kylläkään oo häiriöitä myöskään ollut.
Monta kopteria, mut Duuni ja Pösöt vieneet kaiken ajan...

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: Meganen mankka ja kopteri
« Vastaus #15 : 18 Heinäkuu, 2010, 11:25:35 »
Mä modasin megaseen 7C radioon Flyskyn gigasen modulin, ja nyt voi napista vaihtaa megan ja gigan välillä... 8)


Oliko miten vaikea toimenpide?

Poissa Puhi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Meganen mankka ja kopteri
« Vastaus #16 : 18 Heinäkuu, 2010, 20:13:39 »
Oli sinänsä hommaa, kun ei netin syövereistä oikein löytynyt suoraa ohjetta tuohon... Joutui hieman pähkäilemään muutamia juttuja parikin iltaa... Mut muuten kyllä helppo tehdä, jos kolvi pysyy yhtään kädessä. Tarkoitus olisi tehdä juttu kuvineen tuonne toiseen topicciin, jahka nyt ehdin lähes viidenviikon kesälomilta toipumaan ja kotiutumaan kunnolla.
Niin siis tuonne... http://www.kopterit.net/index.php?topic=8710.0
Monta kopteria, mut Duuni ja Pösöt vieneet kaiken ajan...

Poissa kimce

  • Pro torppari
  • ****
  • - sähköllä olisit jo ilmassa -
Vs: Meganen mankka ja kopteri
« Vastaus #17 : 18 Heinäkuu, 2010, 21:57:52 »
Ege mä ajoin toissapäivänä megasilla liidokin ukkospilven alle... Ei ollenkaan häiriöitä ja aivan kauheita termiikkejä ;)
Mä en olis niinkään lennokista ja radiohäiriöistä niin huolissani kuin lennättäjästä, joka on aukealla paikalla ukkospilven lähellä metallipiiska törröttämässä. ::) Ei tartte olla edes pilven alla, kun salama voi töräyttää kiinni.
Walkera 4#3B V2 + 4G3
Gaui ep 200v2 fes microbeast
Formosa
Dymond Albatros
Hangar 9 - DeNight Special
Futaba 7C 2,4 GHz

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Meganen mankka ja kopteri
« Vastaus #18 : 18 Heinäkuu, 2010, 22:11:04 »
Mä modasin megaseen 7C radioon Flyskyn gigasen modulin, ja nyt voi napista vaihtaa megan ja gigan välillä... 8)


Oliko miten vaikea toimenpide?

Muistakaa sitten laittaa iso "Flysky" lippu pystyyn lennätyspaikalle. Notta osaavat varoa muut, koska on laaturadio saastutettu arvaamattomilla kiinan osilla...
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa artta

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Parolan LK
Vs: Meganen mankka ja kopteri
« Vastaus #19 : 18 Heinäkuu, 2010, 22:19:21 »
Eipä noi ole vielä karanneet vaikka Coronat on molemmissa JR:ssä. Tai sitten ne ei vaan huomaa eroa...
Gaui Hurricane 550, Ebay450PRO 6s, Align Trex250, Hirobo Shuttle Plus, NE Solo Pro V2
Sbach 60cc Bensa, Hangar9 Funtana X100 20cc Bensa, GP Tracer OS FS52, SIG Fazer, SIG Four-Star40 Saito FA-56, E-Flite Edge540BP, GP Spirit 2m, Simprop Solution, MPX Blizzard, El Toro
Futaba 8FG

Poissa Puhi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Meganen mankka ja kopteri
« Vastaus #20 : 18 Heinäkuu, 2010, 23:48:06 »
Joo, ei taida olla toiminnassa ja toimintavarmuudessa mitään eroa "laatu" merkkeihin... Mut mä kun en köyhänä halua maksaa brandista ja nimestä... ;)
Enemmän mulla on ollut suhteessa häiriöitä futaban laitteissa megaisena 83-vuodesta lähtien (jolloin aloin ajaa futaban radioilla kisaa autoilla), kuin nyt muutaman kuukauden lennätetyllä "halpis" modulilla. Siis ei kertaakaan häiriöitä.
SIL-Shopissakin pojat puhuivat, kun isompi eurooppalainen tukkuri on ottanut valikoimaansa Flyskyn, taitaa olla laadukasta kamaa hiukan halvemmalla hinnalla kuluttajille.

Toki kun kentälle samaanaikaan eksyn, niin kannattaa laittaakkin kypärä päähän... Kun enhän mä osaa edes leijuttaa vielä... :P
Monta kopteria, mut Duuni ja Pösöt vieneet kaiken ajan...

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
7 Vastauksia
3965 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Lokakuu, 2009, 18:59:29
kirjoittanut juza
19 Vastauksia
10433 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Marraskuu, 2009, 15:39:24
kirjoittanut jkaija
7 Vastauksia
4517 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Toukokuu, 2011, 19:59:38
kirjoittanut B12
2 Vastauksia
2537 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Lokakuu, 2012, 18:48:50
kirjoittanut Eispii
3 Vastauksia
1935 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Toukokuu, 2013, 13:09:54
kirjoittanut Aki T