Kirjoittaja Aihe: Tohtorin torppivälineet  (Luettu 761152 kertaa)

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #525 : 08 Tammikuu, 2011, 23:30:13 »
Bensassa enemmän viemistä kentälle kuin sähkössä?

Ei kyllä ole mitään eroa, sähkössä akut ja bensassa bensa... nitrossa tulee ylimääräisenäs startteri...
Bensan kanssa riittää se pieni 5l kanisteri helposti pitemmäksikkin aikaa, sähkössä repullinen akkuja... eli pienempi vaiva bensassa  ;D
Itselläkin on bensa lennokki, aivan ehdoton kampe... tankki täyteen ja käymään = akku kiinni ja lentoon
Näin itse miettisin toiseen lentoon asti taistelut kentällä..

Sähkö:
1. Akku koneeseen
2. Lennä akku
3. Uusi akku koneeseen
4. Vanha akku lataukseen
... 2 kierros alkaa

Nitro:
1. Nitroa tankkiin
2. "ryypytys"
3. hehkupäälle
4. starterilla käyntiin (toistetaan muutaman kerran enneku pysyy käynnissä :D )
5. lennä tankki
6. tankkaa
7. hehkuta
8. starttaa
... 2 kierros alkaa

Bensa:
1. Bensa tankkiin
2. Sytkäpäälle
3. Ryyppy kunnes hörähtää (nyitään narusta tai pyöritellää potkurista)
4. potkurista/narusta käyntiin
5. lennä
6. tankkaa
... 2 kierros alkaa

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #526 : 09 Tammikuu, 2011, 00:21:44 »
Turnigy 6S5000mAh 40C =90taalaa eli 90 * 0,78 = 70,2e * 2 + mahdollinen alvi 23% = 172.7e / akkupaketti
Niinkuin kentällä puhuttiiin niin en ole varma että tarvitaanko 40C:n akkuja välttämättä, sillä 12s:n jännite on kuitenkin korkea jolloin ainakin 700E:n vakiomoottorilla virrat pysyy piikeissäkin 120A:ssa. Thyyning moottoreissa mennään sitten jo yli 200A:n :o.

oma kokemus 500 rekkulassa on että yhtä vanhat, saman verran lennetyt ja samalla lailla kohdellut akut joista yks on 30C ja 2 on 40C ni noi 40C akut on ihan ryhdissään (60 sykliä! no joo ei nää enää oo uusia muttei pahasti menettäny potkuaan ja tasautuu hyvin)
kun taas 30C akku on pullea kuin tyyny ja tasauksen kanssakin kestää ikuisuus! myös tehoa puuttuu!

tän takia mä melkein sijottaisin muutaman kympin siihen että tulis akuille vähä enemmän ikää!

e. tämä ei perustu tietoon vaan alikilin ilmottamiin specseihin koskien 700MX mosaa:
jatkuva teho 4000W eli 4000/44,4=90A
piikki teho 6600W eli 6600/44,4=148,5A :o (aikamoista kaapelia ja hyvät liittimet ja juotokset saa olla noparissa ja akuissa)
« Viimeksi muokattu: 09 Tammikuu, 2011, 00:26:43 kirjoittanut Tohtori R »
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #527 : 09 Tammikuu, 2011, 00:24:35 »
Bensassa enemmän viemistä kentälle kuin sähkössä?
No mulla on ekassa pakissa mankka ja akut vaikkapa sähköön ja bensaan, eli kahteen kopteriin. Seuraava pakki sisältää laturit. Sitten kannetaan polttoainetta ja rättiä, pumppua sekä sprayta mahdolliseen loppupuhdistukseen, jos haluat pitää vehkeet siisteinä ja eukon tyytyväisenä... on muuten varteen otettava seikka!!!

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #528 : 09 Tammikuu, 2011, 00:46:31 »
myös se pitää ottaa huomioon että mitä pienempi C arvo akussa on sen enemmän se lämpenee kuormituksessa!
ja jos on varaa ostaa vaikka se pari kolme akkua ja kunnon laturi ni siinä menee lennätykset odotteluks että akut jäähtyy!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #529 : 09 Tammikuu, 2011, 10:04:04 »
ei kyllä se mun valinta on 700E ei sille mitään mahda!
kokoajan löydän itseni kattelemasta 700E videoita juutuubista! :D

ei noissa kustannusten valossa mitään kauhean isoa eroa edes ole!
ja läträäminen tuntuu todella vastenmieliseltä ku kaikki on aina öljyssä (myös sähköt)!

itse kopteriin pitää kyllä vähän varoja vielä säästellä mutta täytyy alkaa pikkuhiljaa haalimaan latureita akkuja
jne oheis rensseleitä! mitään järkeä tässä päätöksessä ei ole ja sen takia se sopiikin mulle ku nenä päähän! ;D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Meitzi

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #530 : 09 Tammikuu, 2011, 20:34:45 »
tänä kevääksi olis tarkotus siirtyä välillä hieman isonpaan päin...
sitten onkin hyllyllä Trex perheen 250se(fbl), 500esp ja uutena 700E / NPLE (fbl)!
Sää vaikut vähä semmoselta kolmivuotiaalta joka on kaupassa ja osoittelee hyllylle "mää haluan tuon.. ja tuon.. ja tuon!"
8)

Mutta niinhän se on, että vanheneminen on pakollista, aikuistuminen ei.  ;)
* Storm 450 GF   [4 * MKS Ds95 | Hobbywing Platinum 40A Pro ESC | Futaba GY520 ]
* Spektrum DX7s
* Phoenix RC V3
* ClearView RC Flight Simulator

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #531 : 09 Tammikuu, 2011, 20:39:21 »
tänä kevääksi olis tarkotus siirtyä välillä hieman isonpaan päin...
sitten onkin hyllyllä Trex perheen 250se(fbl), 500esp ja uutena 700E / NPLE (fbl)!
Sää vaikut vähä semmoselta kolmivuotiaalta joka on kaupassa ja osoittelee hyllylle "mää haluan tuon.. ja tuon.. ja tuon!"

kyllä mä tosta lauseesta aika hyvin itseni tunnistan välillä! :D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Iski

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #532 : 09 Tammikuu, 2011, 21:24:45 »
"Tuntien" Tohtorin, niin hän haluaa vaan parasta, ja joka itselleen parhaiten sopii  :)

(Muutenhan hän ajaisi viel' "piikin" prätkällä..., mut ku tykkää tehoista ja osaa  :) )

Pitihän tääkin taas mennä sanomaan.... ;D
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #533 : 10 Tammikuu, 2011, 11:02:52 »
dodii!

edelleen pyöri päässä jotkut ihmeen nitroajatuksetkin välillä ja oli pakko tappaa ne pois tilaamalla latauskalustoa jota en
tarvitse jos en osta isoa sähköä! :D

eli 2 tällasta tuli nyt hankittua ku hinta oli kohillaan ja arvostelut hyvät!
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6792
toivottavasti toimivat ja tasaavat kunnolla! ilmeisesti tasausta pääsee säätämään itsekkin joten uskalsin tilata...

mietin ensin niitä turnigyn 400W "mega" latureita kahta kappaletta mutta palaute oli pelkkää paskaa!

tämä lataa auton jännitteillä 6s5000mAh pakan puoleen tuntiin ja kun pakkoja on 2 (12s setuppi)
niin tarvii olla 2 laturiakin! nopeusero 250W vs 400W on kuitenki aika yhden tekevä ja auton oma laturi
ei kuitenkaan jaksa tyhjäkäynnillä puskea mitään kilowattia palamatta! :)

autosta siis meinaan ladata kentällä ja kotona mulla on 2kpl noita hobbykingin 350W virtalähteitä!
(toinen LauriP ltä palaneena ostettu pitää vielä korjata mutta viat on tutkittu ja osa osista pitää vaan hakea
ku seuraavaksi käy hyllyjä täyttämässä elektroniikkaliikkeessä)

konetta ei oo varaa ostaa vielä joten ei oo akuillakaan kiire... päätinkin odotella josko nanotech turnipsia tulis
jossain välissä varastoon (jos ei tule ni sitte 40C akkuja samaan rahaan joita tuntuu olevan tarjolla paremmin)

myös sen DX8 mankan meinaan ostaa ennen kopua! vastarin tarvitsen kuitenkin ja jos se setti maksaa sen
350e josta voi laskea miinusta vastarin (100e) ja jos vanhasta mankasta sais vaikka vajaan satkun niin toikin kannattaa
kyllä nyt päivittää samalla ku tulee maksamaan ehkä sen 150e loppupeleissä ;)

onkohan noissa i-latureissa sama tasausliitin ku esim turnipsin akuissa vakiona?

alkaahan noita koptereita sitte jo olemaan eli lennellään noilla pienemmillä sillä väliin ku isoa ladataan :)
500 rekkulaan on 8 akkua ja 250 rekkulaan 7 + yhteensä 5 laturia niitä varten :D
« Viimeksi muokattu: 10 Tammikuu, 2011, 11:13:40 kirjoittanut Tohtori R »
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

mika a

  • Vieras
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #534 : 10 Tammikuu, 2011, 11:14:02 »
Noista Fuili jutuista voisin sen verran kommentoida et nitrolle ei ole pakko ostaa valmista fuilia. Vaan sitä voi helposti sekoittaa itsekkin. No onhan siinä se läträämisen vaiva mutta jos paljon lennättää niin kyllä siinä paljon säästää kun itse sekoittelee. Esim mulla menee kesässää 150-200 litraa fuilia niin ei tulis mieleenkään ostaa sitä valmiina.

Ompa tässä itellekkin tullu haaveita isommasta kopusta. Ja oma valinta isossa kopussa menee kyllä nitroon tai bensaan. Nitrossa houkuttelee, teho, keveys, startteri hehkut ym sälä löytyy, tottunut värkäämään nitrojen kans. Bensassa taas polttoaine talous puhtaus pitäs olla vaivattomampi. 

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #535 : 10 Tammikuu, 2011, 11:16:04 »
Noista Fuili jutuista voisin sen verran kommentoida et nitrolle ei ole pakko ostaa valmista fuilia. Vaan sitä voi helposti sekoittaa itsekkin. No onhan siinä se läträämisen vaiva mutta jos paljon lennättää niin kyllä siinä paljon säästää kun itse sekoittelee. Esim mulla menee kesässää 150-200 litraa fuilia niin ei tulis mieleenkään ostaa sitä valmiina.

Ompa tässä itellekkin tullu haaveita isommasta kopusta. Ja oma valinta isossa kopussa menee kyllä nitroon tai bensaan. Nitrossa houkuttelee, teho, keveys, startteri hehkut ym sälä löytyy, tottunut värkäämään nitrojen kans. Bensassa taas polttoaine talous puhtaus pitäs olla vaivattomampi.  

joo tiedän kyllä että voi itsekkin sekotella!

mutta kun nyt tehon otit puheeksi niin
700N = 3,4 heppaa
700E = 9 heppaa

muakin houkuttaa nimeomaan se teho :P

teen kuitenkin käytännössä varmaan erilaisia lentotiloja tohon esim: idle1 maltilliset rundit ja +-13 kulmat, idle2 niin paljon rundia ku kamat kestää järkevästi ja +-15 kulmat  ;D

luulis tolla saavan vähä sitä lentoaikaakin lisää siitä 5min
« Viimeksi muokattu: 10 Tammikuu, 2011, 11:18:33 kirjoittanut Tohtori R »
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

mika a

  • Vieras
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #536 : 10 Tammikuu, 2011, 11:24:49 »
Noista Fuili jutuista voisin sen verran kommentoida et nitrolle ei ole pakko ostaa valmista fuilia. Vaan sitä voi helposti sekoittaa itsekkin. No onhan siinä se läträämisen vaiva mutta jos paljon lennättää niin kyllä siinä paljon säästää kun itse sekoittelee. Esim mulla menee kesässää 150-200 litraa fuilia niin ei tulis mieleenkään ostaa sitä valmiina.

Ompa tässä itellekkin tullu haaveita isommasta kopusta. Ja oma valinta isossa kopussa menee kyllä nitroon tai bensaan. Nitrossa houkuttelee, teho, keveys, startteri hehkut ym sälä löytyy, tottunut värkäämään nitrojen kans. Bensassa taas polttoaine talous puhtaus pitäs olla vaivattomampi.  

joo tiedän kyllä että voi itsekkin sekotella!

mutta kun nyt tehon otit puheeksi niin

700N = 3,4 heppaa
700E = 9 heppaa

muakin houkuttaa nimeomaan se teho :P

teen kuitenkin käytännössä varmaan erilaisia lentotiloja tohon esim: idle1 maltilliset rundit ja +-13 kulmat, idle2 niin paljon rundia ku kamat kestää järkevästi ja +-15 kulmat  ;D

luulis tolla saavan vähä sitä lentoaikaakin lisää siitä 5min



No pakko tunnustaa että en ole perehtynyt Sähkö vs niton teho juttuihin. Mut jos toi teho ero on tosiaan noin iso niin sitten olen kyllä ssaanu nitro miehiltä väärän kuvan tehoista. Kun olen kuullu sanottavan et et nitro ois tehokkaampi. Toki siihen olen suhtautunut vähän varauksella kun F3a lennokeissakin sähkö hakkaa nitron tehoissa mennen tullen. No kuitenkin jos ite hommaan jossain vaiheessa isomman kopun ja jos se on isompi kuin 600 niin sähkö tippuu pelistä pois mun kohdalla.
« Viimeksi muokattu: 10 Tammikuu, 2011, 11:26:47 kirjoittanut mika a »

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #537 : 10 Tammikuu, 2011, 11:27:10 »
Noista Fuili jutuista voisin sen verran kommentoida et nitrolle ei ole pakko ostaa valmista fuilia. Vaan sitä voi helposti sekoittaa itsekkin. No onhan siinä se läträämisen vaiva mutta jos paljon lennättää niin kyllä siinä paljon säästää kun itse sekoittelee. Esim mulla menee kesässää 150-200 litraa fuilia niin ei tulis mieleenkään ostaa sitä valmiina.

Ompa tässä itellekkin tullu haaveita isommasta kopusta. Ja oma valinta isossa kopussa menee kyllä nitroon tai bensaan. Nitrossa houkuttelee, teho, keveys, startteri hehkut ym sälä löytyy, tottunut värkäämään nitrojen kans. Bensassa taas polttoaine talous puhtaus pitäs olla vaivattomampi.  

joo tiedän kyllä että voi itsekkin sekotella!

mutta kun nyt tehon otit puheeksi niin

700N = 3,4 heppaa
700E = 9 heppaa

muakin houkuttaa nimeomaan se teho :P

teen kuitenkin käytännössä varmaan erilaisia lentotiloja tohon esim: idle1 maltilliset rundit ja +-13 kulmat, idle2 niin paljon rundia ku kamat kestää järkevästi ja +-15 kulmat  ;D

luulis tolla saavan vähä sitä lentoaikaakin lisää siitä 5min



No pakko tunnustaa että en ole perehtynyt Sähkö vs niton teho juttuihin. Mut jos toi teho ero on tosiaan noin iso niin sitten olen kyllä ssaanu nitro miehiltä väärän kuvan tehoista. Kun olen kuullu sanottavan et et nitro ois tehokkaampi. Toki siihen olen suhtautunut vähän varauksella kun F3a lennokeissakin sähkö hakkaa nitron tehoissa mennen tullen. No kuitenkin jos ite hommaan jossain vaiheessa isomman kopun ja jos se on isompi kuin 600 niin sähkö tippuu pelistä pois mun kohdalla.

tais toi sun lainaus mennä vähä miten sattuu ;)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #538 : 10 Tammikuu, 2011, 11:43:13 »
Tehot on hieman erilaisia E/N. Ei pelkät hepat sitä kerro. Nitrossa on erilaista tehoa joka ainakin itseäni miellyttää. Jokainenhan kuitenkin tekee päätökset miltä tuntuu. Itse oon laskenut tunti tolkulla kumpi ompi järkevämpi, ja nyt pienen kokemuksen kautta nitro ainakin on ihan järkevän hintanen lennättää.. omista sähköistä en voi sanoa samaa. Jopa 600:n akkuihin on mennyt enemmän rahaa kuin nitron fuileihin ja lennetty molemmilla n. 120, lentoja (kaikilla koneilla) yhteensä 383kpl + ehkä 10-20 loggaamatonta. Sen perusteella tykkään nitrosta todella paljon ja teho riittää loistavasti omiin suorituksiin.

700E:tä olen miettinyt ja en vielä nykyakuilla näe järkeä sen hankimisessa, ehkä nanot mullistaa tilanteen... aika näyttää. Myöskään se kentällä latailu ei hirmusti houkuttele.

-Rane
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #539 : 10 Tammikuu, 2011, 11:52:00 »
Tehot on hieman erilaisia E/N. Ei pelkät hepat sitä kerro. Nitrossa on erilaista tehoa joka ainakin itseäni miellyttää. Jokainenhan kuitenkin tekee päätökset miltä tuntuu. Itse oon laskenut tunti tolkulla kumpi ompi järkevämpi, ja nyt pienen kokemuksen kautta nitro ainakin on ihan järkevän hintanen lennättää.. omista sähköistä en voi sanoa samaa. Jopa 600:n akkuihin on mennyt enemmän rahaa kuin nitron fuileihin ja lennetty molemmilla n. 120, lentoja (kaikilla koneilla) yhteensä 383kpl + ehkä 10-20 loggaamatonta. Sen perusteella tykkään nitrosta todella paljon ja teho riittää loistavasti omiin suorituksiin.

700E:tä olen miettinyt ja en vielä nykyakuilla näe järkeä sen hankimisessa, ehkä nanot mullistaa tilanteen... aika näyttää. Myöskään se kentällä latailu ei hirmusti houkuttele.

-Rane

tässä on monta puolta niinku muutaman viimesivun perusteella on tässä ketjussa tullu ilmi!

isoimmat valintaani vaikuttavat tekijät nyt tais olla (sähkö vai nitro)

-teho (oli minkälaista hyvänsä nii sähkö hakkaa nitron silti 10-0) vaikutus n. 5/10  ;D
-nitro sotkee (maikon N9ä katoin henttaalla ja oli ihan yltä päältä öljylimassa <- ei kiitos! )  vaikutus 5/10

molemmista vaihtoehdoista tulee kuluja mutta ei tätä kukaan oo halvaksi sanonutkaan!

ja kyllä! nitron tehot olis varmasti myöskin riittäny mulle mutta se nyt vaan on huomattu että välillä
sitä vaan yksinkertasesti kaipaa lisää vaikka tossa viissatasessakin sitä on hevosvoimina mitattuna enemmän ku
painoa kiloina!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

mika a

  • Vieras
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #540 : 10 Tammikuu, 2011, 12:05:46 »
No tuossahan se Rane vei sana suusta. Mua kun pänii kotonakin iltaisin latailla akkuja niin kenttä ei ole se paikka mihin mää haluun mennä lataileen akkuja. Vaan tahtoo lennättää :D. Ja kyllä se mulla painaa aika paljon myös toi kustannus puoli. Ja mitänyt olen päässy sivusta seuraamaan tota Ranen lennätystä 700N;llä niin eipä teho lopu.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #541 : 10 Tammikuu, 2011, 12:09:29 »
No tuossahan se Rane vei sana suusta. Mua kun pänii kotonakin iltaisin latailla akkuja niin kenttä ei ole se paikka mihin mää haluun mennä lataileen akkuja. Vaan tahtoo lennättää :D. Ja kyllä se mulla painaa aika paljon myös toi kustannus puoli. Ja mitänyt olen päässy sivusta seuraamaan tota Ranen lennätystä 700N;llä niin eipä teho lopu.

kukin valitsee omilla kriteeleillään!
itseni tuntien jos olisin nyt ostanu startterit jne nitrorensselit latureiden
sijaan olis päätös ruvennu harmittamaan ja kaivamaan jo heti huomenna! :-\
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

mika a

  • Vieras
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #542 : 10 Tammikuu, 2011, 14:16:14 »
No tuossahan se Rane vei sana suusta. Mua kun pänii kotonakin iltaisin latailla akkuja niin kenttä ei ole se paikka mihin mää haluun mennä lataileen akkuja. Vaan tahtoo lennättää :D. Ja kyllä se mulla painaa aika paljon myös toi kustannus puoli. Ja mitänyt olen päässy sivusta seuraamaan tota Ranen lennätystä 700N;llä niin eipä teho lopu.

kukin valitsee omilla kriteeleillään!
itseni tuntien jos olisin nyt ostanu startterit jne nitrorensselit latureiden
sijaan olis päätös ruvennu harmittamaan ja kaivamaan jo heti huomenna! :-\

Jep näinhän se on jokaiselle on se oma vaihto ehto. Toine tykkää tyttärestä toinen äiteestä. ;D

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #543 : 10 Tammikuu, 2011, 15:12:53 »
ja joku isästä tai pojasta  ;D

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

mika a

  • Vieras
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #544 : 10 Tammikuu, 2011, 15:16:08 »
Juu ja pojat tykää tytöistä ja tytöt tykää pojista  8)

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #545 : 10 Tammikuu, 2011, 16:32:27 »
9 heppaa on kyllä aika paljon. Mitä logeja oon siitä mx motista nähnyt niin aika lailla siinä 5 hepan tienoilla pyörii. Toki siinä 700m motissa vähemmän tehoa.

Mutta sittenhän se selviää kun loggailee joka lennon niin tietää tarkalleen. :)

Onnea valinnasta, itsekkin olisin sähkö/bensa puolelle kallistunut. Toki olisin ostanut jonkun kopteri merkin mitä minulla ei ole, esim mikadon.
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #546 : 10 Tammikuu, 2011, 16:39:58 »
9 heppaa on kyllä aika paljon. Mitä logeja oon siitä mx motista nähnyt niin aika lailla siinä 5 hepan tienoilla pyörii. Toki siinä 700m motissa vähemmän tehoa.

Mutta sittenhän se selviää kun loggailee joka lennon niin tietää tarkalleen. :)

Onnea valinnasta, itsekkin olisin sähkö/bensa puolelle kallistunut. Toki olisin ostanut jonkun kopteri merkin mitä minulla ei ole, esim mikadon.

mä en kaipaa eksotiikkaa tai sellasta laitetta mitä muilla ei ole! en ole koskaan sellasta toimintaa oikein ymmärtänytkään!
kaipaan toimivaksi todettua laitetta johon saa hyvin varaosia ja mitä enemmän noita porukalla on sitä parempi!
voipahan vertailla ja jakaa tietoa eikä tarvitse kaikkea itse keksiä / ratkoa! :)

niinkuin jo sanottu trex-storen toiminta on niin esimerkillistä että se jo pelkästää puoltaa isosti alikiliä!
(toimiva selkeä nettisivu ja osia varastossa! jos varastossa ei ole niin tilaamalla yleensä tulee!)
myös fast-ladilla ja align-trex-co.uk lla on hyvät varastot ja nopea toimitus!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Jerkku

  • Modetorppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #547 : 10 Tammikuu, 2011, 18:19:15 »
Lainaus käyttäjältä: Tohtori R
onkohan noissa i-latureissa sama tasausliitin ku esim turnipsin akuissa vakiona?
Sama on ainaki mulla.
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #548 : 10 Tammikuu, 2011, 21:14:09 »
9 heppaa on kyllä aika paljon. Mitä logeja oon siitä mx motista nähnyt niin aika lailla siinä 5 hepan tienoilla pyörii. Toki siinä 700m motissa vähemmän tehoa.

Mutta sittenhän se selviää kun loggailee joka lennon niin tietää tarkalleen. :)

Onnea valinnasta, itsekkin olisin sähkö/bensa puolelle kallistunut. Toki olisin ostanut jonkun kopteri merkin mitä minulla ei ole, esim mikadon.

mä en kaipaa eksotiikkaa tai sellasta laitetta mitä muilla ei ole! en ole koskaan sellasta toimintaa oikein ymmärtänytkään!
kaipaan toimivaksi todettua laitetta johon saa hyvin varaosia ja mitä enemmän noita porukalla on sitä parempi!
voipahan vertailla ja jakaa tietoa eikä tarvitse kaikkea itse keksiä / ratkoa! :)

niinkuin jo sanottu trex-storen toiminta on niin esimerkillistä että se jo pelkästää puoltaa isosti alikiliä!
(toimiva selkeä nettisivu ja osia varastossa! jos varastossa ei ole niin tilaamalla yleensä tulee!)
myös fast-ladilla ja align-trex-co.uk lla on hyvät varastot ja nopea toimitus!


Jep, meitä on moneen junaan. Toisille ei riitä, että on hyvä joillekkin nimittäin pitää olla paras ja _tehokkain_ ja näin ei varmasti tule tapahtumaan jos ei ole valmis kokeilemaan mitään muuta.

Itse tykkään vertailla eri merkkien laatu / "paremmuus" eroja, ja ehkäpä törmää huomattavasti parempaan / itselle sopivampaan merkkiin / malliin ja saa oikeasti kokemusta ja faktaa eri tuotteista. (esim. toi mun gaui on mielestäni "laadukkaampi / parempi" kuin mun 500 esp, toki ei sekään huono ole.)

Saa noihin muihinkin osia, tosin ei välttämättä Suomesta. Oikeastaan Suomesta ostaessa on enää se etu että tavara tulee nopeaan (trex-store), muuta syytä en keksi miksi tilaisin sieltä. Kyllä sieltä fast-ladilta saa muihinkin merkkeihin osia.

Nettisivut ovat muuten hyvät, mutta jos heiltä on varasto nollilla ei kyseistä tuotetta näy ollenkaan listoilla. Se pistää hieman miettimään onko niillä edes myynnissä sellaista tuotetta. Tosin nyt kun jo tietää miten homma pelaa niin ok.

Jospa tämä valaisi vähän ymmärrystäsi, meitä muitakin kohtaan :)
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #549 : 10 Tammikuu, 2011, 21:21:59 »
Millä setupilla 9hp:tä saadaan?

-R
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
5 Vastauksia
6036 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Maaliskuu, 2012, 19:37:39
kirjoittanut Tohtori R
35 Vastauksia
17836 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Helmikuu, 2014, 20:51:13
kirjoittanut Tohtori R
78 Vastauksia
58470 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Maaliskuu, 2015, 20:29:45
kirjoittanut Tohtori R
47 Vastauksia
16648 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Huhtikuu, 2015, 01:26:07
kirjoittanut TeroS
50 Vastauksia
24043 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Joulukuu, 2015, 10:21:45
kirjoittanut Pekka