Kirjoittaja Aihe: Tohtorin torppivälineet  (Luettu 765123 kertaa)

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #575 : 11 Tammikuu, 2011, 15:36:59 »
Tuosta meinasin vielä tänään kirjoittaa, silloin alussa ne jännitteet meni joo tosi matalaksi. Ensilento oli lähes 1,5 min liian pitkä. About 5 lennon jälkeen tajusin että jännitteet laskee liikaa ja aloin purkaa 80% säännön mukaan. Varmasti vaikutti tuokin akun hajoamiseen.

Mutta tosiaan, kävi aika kuumana kun aloin rajummin heitellä, ja lopulta se yksi kenno petti sitten. Ladatessa kyllä huomasin että on hieman matalampi jännite kuin muilla, mutta en tajunnu lopettaa akun käyttöä. Nykyään tietää että ne palaa aika ilosesti : D.

Jos akut tuntuu kuumalta, niin luultavasti jossain on vikaa, yleensä ei vaan C arvo riitä. Suosittelen seuraamaan kennojännitteitä ahkerasti.
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #576 : 11 Tammikuu, 2011, 15:53:20 »
Suosittelen seuraamaan kennojännitteitä ahkerasti.

näin olen tehnyt ja meinaan jatkossakin tehdä! :)

kuhan ekaks saa koneen ja siihen sopivat akut!
luulen että päädyn johonkin kennoon joka painaa max 800g / kpl ja on vähintään 40C
katotaan sitte mitä kapasiteettejä noilla rahkeilla saa! :)

Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #577 : 11 Tammikuu, 2011, 15:55:54 »
Juu ei missään nimessä ole suositeltavaa ajaa akkuja lipocuttiin. Mun mielestä siihen asti ajaminen on akkujen turhaa rääkkämistä ja niiden käyttöiän tuhlaamista. Kieltämättä eka kerroilla kun telemetria oli kiinni vähän säikähti noita Voltti lukuja kun niitä näki näytöllä rasituksen aikana  :o  Ensin luulin että nyt meni akut...

mun on monta kertaa tehny mieli tehdä koe niin että kiinnitän akkutesterin balansointikarvaan laitan 500 rekkulan maahan kiekat täysille ja lapakulmaa alaspäin sen verran ku uskaltaa ettei länderit brakaa! :D on kuitenki jääny tekemättä!

DX8 mukana tulee telemetria ja Castlen noparin mukana logi joten eiköhän sitä mullekkin saada sitte niitä tykytyksiä ja pelon tunnetta :D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #578 : 11 Tammikuu, 2011, 16:04:18 »
Pitää tuota Castlen loggeria kokeilla kun pääsee taivaalle tuon 700E kanssa. Ilmeisesti on Eagletreen tyyppinen, ainakin kuvien perusteella.
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #579 : 11 Tammikuu, 2011, 16:05:59 »
mä oonkin tässä jo ihmetelly miten sä oot ollu ihan hiljaa ja antanu mun tehdä selvitystä ;)

 ;D Kai sitä nyt pitää astua ulos kaapista. Eli mulle on tulossa toi Tohtorin himoitsema 700E paketti.

Olen kaivanut aika paljon tietoa noista akuista ja olen kyllä tässäkin keveyden kannalla. Noi isot akut eivät välttämättä takaa kovin paljoa pitempää lentoaikaa, sillä painon mukaan myöskin virrankulutus kasvaa. Tämän lisäksi käytös ilmassa tulee painavammaksi, jota en halua. Perus Turnigyn akut eivät ole mitään kaikista kevyimpiä akkuja. Laitoinkin nyt testiksi ensin kaksi akkua tilaukseen noita Nanotech 4500mAh 25-50 akkuja. C-arvo ei ole mikään iso, joten se on selkeä kysymysmerkki, mutta eräs kaveri oli ajanut 20C akuillakin. Selkeä vahvuus noilla onkin se keveys verrattuna noihin 5000mAh 40C perus turnipseihin.

OP:n mainitsemaan hammaspeikko ongelmaan uskon että dedikoitu 700E on parempi kuin aiemmat konversiot, sillä moottorille on toinen laakeripukki, joten jouston pitäisi olla pienempää ja välyksen pitäisi pysyä kunnossa.

Kennojännitteitä seurattiin kesällä telemetria kanssa niin ajossa akut notkahtaa kuormituksessa jonnekin 3,3V ja jopa allekin ja kun lopettaa on lepojännite yleensä sitten 3,5-3,6V. Ali jos on säätänyt lipocutin 3,3V niin katkaisee siinä vaiheessa kun akuissa on vielä tuo 3,6V levossa ja vielä inhimillinen akuille.

Hyvää tietoa. Jossain vaiheessa tulee varmaan investoitua DX8, jotta pystyy seuraamaan noita jännitteita. Mulla oli 500:ssa ideana että säädän noparin rajoittamaan suhteellisen korkealta etten ajaisi akkuja liian tyhjäksi. Viimeksi oli 3,5V ja kylmällä ilmalla ei toiminut joillakin akuilla yhtään vaan pätkiminen alkoi melkein heti kylmille akuille. Kesällä tämä toimi kyllä ihan hyvin, jolloin akut olivat myös tuoreempia. Nyt alensin jännitteen 3,2V per kenno.

-

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #580 : 11 Tammikuu, 2011, 17:22:42 »
Maikko sinäkin  ;D. Mulla ois yks paksu Y deans kaapeli joutilaana, voin lahjottaa sen jommalle kummalle jos käytätte deanseja, YV:llä voi kysellä. Vai onks deansit liian old school  ;D

Mielenkiinnolla oottelen projektien etenemistä, ja varsinkin tietoa akkujen kestosta.


-op-
« Viimeksi muokattu: 11 Tammikuu, 2011, 17:30:18 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #581 : 11 Tammikuu, 2011, 18:37:06 »
niin mitähän liittimiä tässä kannattais käyttää? deansin virrankesto?
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #582 : 11 Tammikuu, 2011, 18:54:53 »
niin mitähän liittimiä tässä kannattais käyttää? deansin virrankesto?

Ääni EC5:lle. Itse en kyllä muita laittaisi.
« Viimeksi muokattu: 11 Tammikuu, 2011, 19:54:34 kirjoittanut Falconi »
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #583 : 11 Tammikuu, 2011, 19:15:36 »
niin mitähän liittimiä tässä kannattais käyttää? deansin virrankesto?

tarkemmin ajatellen en rupea tän kanssa enää deanseja käyttämään! deansissa on johdin kiinni liittimen kontaktin kyljessä vaan yhdeltä puolelta ja jostain muistan että luvataan kestävän 80A

jos tossa nyt jotain lämpöä rupee syntymään irtoaa karva paljon helpommin ku sellasesta liittimestä jossa johdot on jonkun holkin sisällä!

deansissa ei sinänsä ole mitään vikaa ja meinaan sitä kyllä luultavasti edelleen käyttää noissa pienemmissä mutta se ei taida vaan olla tän kokoluokan vehkeille enää tarkotettu!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #584 : 11 Tammikuu, 2011, 19:34:57 »
Miulla toimi deansit ihan lämpenemättä omassa, en usko että on ongelmaa. Tarpeeksi paksut johdot kannattaa laittaa.

edit: itsekkin kyllä laittaisin varmaan jotkut toiset liittimet jos nyt kasaisin 700E:tä.


-op-
« Viimeksi muokattu: 11 Tammikuu, 2011, 19:37:29 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #585 : 11 Tammikuu, 2011, 19:38:57 »
Deanssit kyllä kestää ja liitos on jämäkkä mutta ei liian tiukka. Itse olen Deansseihin tyytyväinen.

-Rane
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #586 : 11 Tammikuu, 2011, 19:42:47 »
Deanssit kyllä kestää ja liitos on jämäkkä mutta ei liian tiukka. Itse olen Deansseihin tyytyväinen.

-Rane

tyytyväinen olen minäkin! :)
meinasin pelata vaan varman päälle mutta kattoo nyt... voihan se olla että deanseillakin mennään!

tilasin nyt kokeeksi muutaman EC5 parin ni pitää niiden rakennetta tutkia kun saapuvat...
en tiedä käytänkö noita loppupeleissä mihinkään mutta voihan se olla että ovat laadukkaita ja
tuliskin käyttöön!? noihin tulee johdot holkkien sisään juottamalla! mitään Falconin mainitsemia DC5
liittimiä ei oo löytyny vielä ainakaan mistään!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #587 : 11 Tammikuu, 2011, 19:47:16 »
Kolvailin akkuihini (2x Nanotech 6S4000 25-50C ja 2x nanotech 6S4000 45-90C) hobbykingin EC5 liittimet.
Parin lennon kokemuksella on paha sanoa mitään, mutta on ne ainakin jämäkät liittimet.
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #588 : 11 Tammikuu, 2011, 19:54:12 »
Deanssit kyllä kestää ja liitos on jämäkkä mutta ei liian tiukka. Itse olen Deansseihin tyytyväinen.

-Rane

tyytyväinen olen minäkin! :)
meinasin pelata vaan varman päälle mutta kattoo nyt... voihan se olla että deanseillakin mennään!

tilasin nyt kokeeksi muutaman EC5 parin ni pitää niiden rakennetta tutkia kun saapuvat...
en tiedä käytänkö noita loppupeleissä mihinkään mutta voihan se olla että ovat laadukkaita ja
tuliskin käyttöön!? noihin tulee johdot holkkien sisään juottamalla! mitään Falconin mainitsemia DC5
liittimiä ei oo löytyny vielä ainakaan mistään!

Kappas tuli kirotushärö, siis EC5:a tarkoitin :D Editoin sen tuonne toiseenki viestiin, ettei kukaan muu turhaan hae :D
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #589 : 11 Tammikuu, 2011, 19:56:36 »
Deanssit kyllä kestää ja liitos on jämäkkä mutta ei liian tiukka. Itse olen Deansseihin tyytyväinen.

-Rane

tyytyväinen olen minäkin! :)
meinasin pelata vaan varman päälle mutta kattoo nyt... voihan se olla että deanseillakin mennään!

tilasin nyt kokeeksi muutaman EC5 parin ni pitää niiden rakennetta tutkia kun saapuvat...
en tiedä käytänkö noita loppupeleissä mihinkään mutta voihan se olla että ovat laadukkaita ja
tuliskin käyttöön!? noihin tulee johdot holkkien sisään juottamalla! mitään Falconin mainitsemia DC5
liittimiä ei oo löytyny vielä ainakaan mistään!

Kappas tuli kirotushärö, siis EC5:a tarkoitin :D Editoin sen tuonne toiseenki viestiin, ettei kukaan muu turhaan hae :D

nii mä vähän ajattelinkin :)

noita on nyt tulossa ja ainakin teoriassa vaikuttavat kyllä kieltämättä lupaavilta
ku kontaktipinnat on vissiin 5mm halkasijalla eli aika isot!

no sitte näkee mitä ne on ku tulee!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #590 : 11 Tammikuu, 2011, 19:58:41 »
Deanssit kyllä kestää ja liitos on jämäkkä mutta ei liian tiukka. Itse olen Deansseihin tyytyväinen.

-Rane

tyytyväinen olen minäkin! :)
meinasin pelata vaan varman päälle mutta kattoo nyt... voihan se olla että deanseillakin mennään!

tilasin nyt kokeeksi muutaman EC5 parin ni pitää niiden rakennetta tutkia kun saapuvat...
en tiedä käytänkö noita loppupeleissä mihinkään mutta voihan se olla että ovat laadukkaita ja
tuliskin käyttöön!? noihin tulee johdot holkkien sisään juottamalla! mitään Falconin mainitsemia DC5
liittimiä ei oo löytyny vielä ainakaan mistään!

Kappas tuli kirotushärö, siis EC5:a tarkoitin :D Editoin sen tuonne toiseenki viestiin, ettei kukaan muu turhaan hae :D

nii mä vähän ajattelinkin :)

noita on nyt tulossa ja ainakin teoriassa vaikuttavat kyllä kieltämättä lupaavilta
ku kontaktipinnat on vissiin 5mm halkasijalla eli aika isot!

no sitte näkee mitä ne on ku tulee!


Itse ainakin olen ollut todella tyytyväinen kun tuossa x5:ssa on noi EC5:t. Isoja = helppo käsitellä kun ovat aika tiukkojakin. Ja todella helppo juottaa, eikä pelkoa et sulattais kolvilla muovitkin kun noi holkit painetaan siihen liittimeen vasta juottamisen jälkeen.
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa artta

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Parolan LK
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #591 : 11 Tammikuu, 2011, 20:19:25 »
niin mitähän liittimiä tässä kannattais käyttää? deansin virrankesto?

Ääni EC5:lle. Itse en kyllä muita laittaisi.

Toinen ääni EC5:lle. Ehdottomasti parhaat ns. isoista liittimistä. Helppo kytkeä/irrottaa ja ennen kaikkea helppo juottaa. Eikä ole edes kalliita, 2,39€/pari räksäkaupassa, harrastekuninkaalta sitten vähän halvemmalla.
Gaui Hurricane 550, Ebay450PRO 6s, Align Trex250, Hirobo Shuttle Plus, NE Solo Pro V2
Sbach 60cc Bensa, Hangar9 Funtana X100 20cc Bensa, GP Tracer OS FS52, SIG Fazer, SIG Four-Star40 Saito FA-56, E-Flite Edge540BP, GP Spirit 2m, Simprop Solution, MPX Blizzard, El Toro
Futaba 8FG

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #592 : 11 Tammikuu, 2011, 20:27:52 »
Omassa 700:ssa on vastarissa ja akussa toi EC5 liitin (oli valmiiksi EC5:t AR7100 ja Outragen lipossa). Toi on ainakin ihan liian tiukka, saa repiä ihan tosissaan irti ja aina pelottaa että vastarista lähtee johdot mukana :). Liittimet tuntuvat "muovisilta" mutta onhan noi virtaa välittänyt kiitettävästi. Kyllä mä Deanssit vaihdan kun saan aikaseksi.

-R
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #593 : 11 Tammikuu, 2011, 20:59:38 »
Maikko sinäkin  ;D

Tiedän, vähän kyllä hävettää  :)

Noi Deansit on sen 80A ja vaikka kestääkin niin uskon että laitan jotain muuta. XT60:set on nyt Porossa ja olen ollut tyytyväinen. Ilmeisesti kuitenkin tossa kokoluokassa EC5:set olisivat hyvät.

-

Poissa 4D

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #594 : 11 Tammikuu, 2011, 21:03:22 »
Omassa 700:ssa on vastarissa ja akussa toi EC5 liitin (oli valmiiksi EC5:t AR7100 ja Outragen lipossa). Toi on ainakin ihan liian tiukka, saa repiä ihan tosissaan irti ja aina pelottaa että vastarista lähtee johdot mukana :). Liittimet tuntuvat "muovisilta" mutta onhan noi virtaa välittänyt kiitettävästi. Kyllä mä Deanssit vaihdan kun saan aikaseksi.

-R

Spectrumin vastareissa on se pienempi, eli EC3-liitin vakiona. EC5:lle taas luvataan 80A jatkuvaa ja piikeissä 100A, kun taas Deanssille 60A jatkuvaa ja 80A piikeissä. Kyllä nuo ECx-liittimet deanssin hakkaa, koska ainakin itsellä nuo 500:n Deanssit on niin tiukkoja, että pitää vetää johdoista irti kun ei saa sileästä liittimestä kunnollista otetta, lisäksi tarvitsee kutistesukat johtojen päälle, mitä ECx -liittimissä ei tarvitse. Deansseihin tosin saa niitä irtokuoria, millä pitoa parannetaan :-) Sitten on vielä mm. noita XT60-liittimiä, mitkä on kyllä hyviä irrottaa ja kiinnittää, mutta nekin tarvitsee sen kutisukan johdon päälle. Kaikilla näillä kyllä lennättää, aika makuasia minkä valitsee ;).

- 4D -
« Viimeksi muokattu: 11 Tammikuu, 2011, 21:05:04 kirjoittanut 4D »
fourdee

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #595 : 11 Tammikuu, 2011, 21:07:05 »
Omassa 700:ssa on vastarissa ja akussa toi EC5 liitin (oli valmiiksi EC5:t AR7100 ja Outragen lipossa). Toi on ainakin ihan liian tiukka, saa repiä ihan tosissaan irti ja aina pelottaa että vastarista lähtee johdot mukana :). Liittimet tuntuvat "muovisilta" mutta onhan noi virtaa välittänyt kiitettävästi. Kyllä mä Deanssit vaihdan kun saan aikaseksi.

-R

Spectrumin vastareissa on se pienempi, eli EC3-liitin vakiona. EC5:lle taas luvataan 80A jatkuvaa ja piikeissä 100A, kun taas Deanssille 60A jatkuvaa ja 80A piikeissä. Kyllä nuo ECx-liittimet deanssin hakkaa, koska ainakin itsellä nuo 500:n Deanssit on niin tiukkoja, että pitää vetää johdoista irti kun ei saa sileästä liittimestä kunnollista otetta, lisäksi tarvitsee kutistesukat johtojen päälle, mitä ECx -liittimissä ei tarvitse. Deansseihin tosin saa niitä irtokuoria, millä pitoa parannetaan :-) Sitten on vielä noita XT60-liittimiä, mitkä on kyllä hyviä irrottaa ja kiinnittää, mutta nekin tarvitsee sen kutisukan johdon päälle. Kaikilla näillä kyllä lennättää, aika makuasia minkä valitsee ;).

- 4D -

Ai no ok EC3:t siis ja ne vasta ovat jäykät. Mulle näköjän on sattunut hyvä deanssit, koska ovat riittävän jämäkät ja helppoja käytytää.

Kukin tavallaan :)

-R

-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #596 : 11 Tammikuu, 2011, 21:26:03 »
Omassa 700:ssa on vastarissa ja akussa toi EC5 liitin (oli valmiiksi EC5:t AR7100 ja Outragen lipossa). Toi on ainakin ihan liian tiukka, saa repiä ihan tosissaan irti ja aina pelottaa että vastarista lähtee johdot mukana :). Liittimet tuntuvat "muovisilta" mutta onhan noi virtaa välittänyt kiitettävästi. Kyllä mä Deanssit vaihdan kun saan aikaseksi.

-R

Spectrumin vastareissa on se pienempi, eli EC3-liitin vakiona. EC5:lle taas luvataan 80A jatkuvaa ja piikeissä 100A, kun taas Deanssille 60A jatkuvaa ja 80A piikeissä. Kyllä nuo ECx-liittimet deanssin hakkaa, koska ainakin itsellä nuo 500:n Deanssit on niin tiukkoja, että pitää vetää johdoista irti kun ei saa sileästä liittimestä kunnollista otetta, lisäksi tarvitsee kutistesukat johtojen päälle, mitä ECx -liittimissä ei tarvitse. Deansseihin tosin saa niitä irtokuoria, millä pitoa parannetaan :-) Sitten on vielä noita XT60-liittimiä, mitkä on kyllä hyviä irrottaa ja kiinnittää, mutta nekin tarvitsee sen kutisukan johdon päälle. Kaikilla näillä kyllä lennättää, aika makuasia minkä valitsee ;).

- 4D -

Ai no ok EC3:t siis ja ne vasta ovat jäykät. Mulle näköjän on sattunut hyvä deanssit, koska ovat riittävän jämäkät ja helppoja käytytää.

Kukin tavallaan :)

-R



mä oon kanssa monesti ihmetelly ku porukka mollaa noita deanseja!
itse olen tosin käyttäny vaan niitä sika kalliita aitoja mutta ne on ainakin
ollu just sopivan tiukkoja ja toimineet moitteetta! irtikin saa hyvin!
aidon deansin muovikin on niin hyvälaatuista että vaikea on kolvaamallakaan
sulattaa vinoksi jos ei oikein yritä :)

ne nyt on vaan turhan kesyjä tähän!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Jänkhäkopteristi

  • Seniori torppari
  • *****
  • a.k.a Mikael H
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #597 : 11 Tammikuu, 2011, 21:36:04 »
Sori mutta ääni EC:lle.. Jämäkät ja helpot juottaa.
T-Rex 100s
E-Sky Honey Bee CT

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #598 : 11 Tammikuu, 2011, 22:19:07 »
Löytyisköhän internetinmäeltä oikeen kunnon testiä millä virroilla nämä liittimet keskimäärin oikeasti sulaa/olisiko jollain mahdollisuutta kontrolloidusti näitä testata? Tarjoan liittimet.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Tohtorin torppivälineet
« Vastaus #599 : 11 Tammikuu, 2011, 22:33:52 »
Löytyisköhän internetinmäeltä oikeen kunnon testiä millä virroilla nämä liittimet keskimäärin oikeasti sulaa/olisiko jollain mahdollisuutta kontrolloidusti näitä testata? Tarjoan liittimet.

olis kyllä erittäin mielenkiintoinen ja hyödyllinen testi!

testiin pitäis sitte saada uusi ja paljon käytetty liitinpari jokaista mallia!

en jaksa uskoa että esim deans sulais vielä sadalla ankalla jos sellasia varsinkin piikkinä tulee
mutta tilanne on varmasti toinen vanhemmiten ku liittimessä on jo epäpuhtauksia ja kontaktin
jousivoima on osittain kuoleentunut!
« Viimeksi muokattu: 11 Tammikuu, 2011, 22:35:44 kirjoittanut Tohtori R »
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
5 Vastauksia
6166 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Maaliskuu, 2012, 19:37:39
kirjoittanut Tohtori R
35 Vastauksia
18273 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Helmikuu, 2014, 20:51:13
kirjoittanut Tohtori R
78 Vastauksia
59088 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Maaliskuu, 2015, 20:29:45
kirjoittanut Tohtori R
47 Vastauksia
17051 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Huhtikuu, 2015, 01:26:07
kirjoittanut TeroS
50 Vastauksia
24191 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Joulukuu, 2015, 10:21:45
kirjoittanut Pekka