Kirjoittaja Aihe: EuroRC mini quad 250  (Luettu 140136 kertaa)

Poissa mikkox9x

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: EuroRC mini quad 250
« Vastaus #150 : 20 Maaliskuu, 2016, 11:30:26 »
Hajooko teillä helposti nämä moottorit? En ole kovin paljon ajanut ja jo kolme hajonnut ao tavalla. vai olenko se vaan minä? :D Hyvä olis jo ne propellerit menis helpommin rikki tjs.

Lenskö kellot ihan hukkaan asti vai akseleissa jotain vikaa, ettei saa enään paikolleen? Lähtikö nyt lukkorengas irti, vai akseli kellonpäästä irti? Ei pitäs kyllä hevillä ittekseen lennellä irti ellei lukkorenkaat oo vääränkokoset, tai irrotettu joskus ja siinä löystynyt. Mahdollista myös, että kellon päässä lukitusruuvi löystynyt ja sieltä irronnut. Siinä tapauksessa kyllä todennäköisesti huomaa sen reilun pitkittäisvälyksen ennenkuin lähtee irti ja ainakin omissa moteissa akselit on niin tiukasti kellossa, että tuskin lähtee ihan heti irti vaikkei ois koko ruuveja ollenkaan. Katto nyt, että lukkorenkaat on moteissa oikean kokoiset ja se kellon akselin paikoilleen kiristävä ruuvi on kireällä. Muistaakseni joku 0,9mm kokonen se kuusiokoloruuvi. Jos on löystynyt niin lukitetta sinne. Omissa moteissa oli tehtaalla unohtunut lukitteet sielä välistä ja moottorit siten hieman löysty, muttei ne kellot ittekseen minnekkään lentänyt.

Torpatessa kellon irtoaminen vaatii kyllä jo yritystä, että tuskin nyt siten oot saanu vähäisillä lentomäärillä kolmea kelloa irti. Jos lennät perus Gemfaneilla pitäs varmasti olla kyllä ihan tarpeeksi sulaketta. Lentäähän jotku hiilarisillakin ja ei kellot lähde joka torpissa irti. Akselit ei tosin tykkää iskuista. Ei pitäs olla kellojen ittekseen irtoaminen mikää ongelma Halko moteissa.

« Viimeksi muokattu: 20 Maaliskuu, 2016, 11:41:29 kirjoittanut mikkox9x »

Poissa MSigma

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: EuroRC mini quad 250
« Vastaus #151 : 20 Maaliskuu, 2016, 14:04:56 »
Kerran hajos radio moduulin vian takia, kiihdytti täysil.. onneksi verkkoaitaan. Ja kaks kertaa on hajonnut kun olen sitä LOS'inna lennättäny. kerran 1m korkeudelta, virrat pois ja tippui jäiseen lumihankeen. ja nyt eilen 1m korkeudelta asfalttiin, harmittaa, kun molemmilla kerroilla ei ollut kyllä edes kova vauhti tms. Ja aina murtunu se keskitappi/akseli sieltä. Eli tod. oon vaan nyt näissä aika onneton ollut :D jos niin helposti on hajonnu.

Perus 5030 gemfanit.
http://imgur.com/zLtvZjL
« Viimeksi muokattu: 20 Maaliskuu, 2016, 14:29:42 kirjoittanut MSigma »

Poissa mikkox9x

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: EuroRC mini quad 250
« Vastaus #152 : 20 Maaliskuu, 2016, 15:29:01 »
Kova isku asfalttii tjms. kuulostaa kyllä selvältä jutulta. Ihmetyttää tosin, että joka kerta murtunut akseli. Yleensä kai ne menee todennäkösemmin vaan kieroon. Mistä kohtaa ne murtuu? Kuvista ei käy ilmi, että mitä on tapahtunut. Itte oon kyllä kohinut DYS:n motteja huolella niin, että kellot ottanu osumaa, kolhuilla/lähtenyt materiaalia pois. Yksikin kello mennyt hieman läjään ja silti vaan toimii. Laakereita oon vaan saanu rikki, mutten akseleita.

En tosin harrasta urbaania lennätystä, mutta sorakkoon oon torppaillu ja puihin senki eestä.
« Viimeksi muokattu: 20 Maaliskuu, 2016, 15:31:26 kirjoittanut mikkox9x »

Poissa MSigma

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: EuroRC mini quad 250
« Vastaus #153 : 20 Maaliskuu, 2016, 16:10:20 »
Kova isku asfalttii tjms. kuulostaa kyllä selvältä jutulta. Ihmetyttää tosin, että joka kerta murtunut akseli. Yleensä kai ne menee todennäkösemmin vaan kieroon. Mistä kohtaa ne murtuu? Kuvista ei käy ilmi, että mitä on tapahtunut. Itte oon kyllä kohinut DYS:n motteja huolella niin, että kellot ottanu osumaa, kolhuilla/lähtenyt materiaalia pois. Yksikin kello mennyt hieman läjään ja silti vaan toimii. Laakereita oon vaan saanu rikki, mutten akseleita.

En tosin harrasta urbaania lennätystä, mutta sorakkoon oon torppaillu ja puihin senki eestä.

Tällä kerralla ihan alhaalta, muuten aina keskeeltä.
http://imgur.com/99qq7jP

Poissa MSigma

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: EuroRC mini quad 250
« Vastaus #154 : 21 Maaliskuu, 2016, 18:22:42 »
http://i.imgur.com/RP1wRmU.jpg

Vai saako tätä jotenkin korjattu? Sieltä on oikeastaan vaan palanen murtunu päästä pois. ja se  akseli/tappi tjs. sehän liikkuu kuitenkin yhdessä sen muun osan kanssa minkä sisällä se on, saakohan sen jotenkin kiinnitetty siihen? Hyvä ois jos pystyis tekee pienen hitsauksen siihen päähän :D mut ei sellainen varmaan ole mahdollista.

Poissa mikkox9x

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: EuroRC mini quad 250
« Vastaus #155 : 21 Maaliskuu, 2016, 21:09:21 »
No ei oikeen jos siintä on palanen lähteny eikä uus lukkorengas pysy paikollaan. Onhan toi akseli mahdollista vaihtaa ja ainaki RotorGeeksiltä löytyy. http://rotorgeeks.com/index.php?route=product/product&product_id=153

Luulen tosin, että voi olla aika kenkkumainen vaihtaa. On aika lujassa kiinni ja ainaki ilman kunnon työkaluja ei meinaa liikkua minnekkään. Mutta ehkä sopivilla työkalulla onnistuu näppärästi?

Poissa Horkka

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: EuroRC mini quad 250
« Vastaus #156 : 05 Huhtikuu, 2016, 17:49:55 »
Terve!

Tässä kasailen ekaa multia ja kyseessä eurorc 250 kit. Radiona taranis plus, vastarina frsky x4rsb ja fcnä naxe32 acro. Sbussin sain toimimaan +, - ja pinni 4 nazesta vastarin x, - ja SB pinneihin..
Olen koittanut saada telemtriatietoja taranikseen. Kytkin nazen pinnit 5 ja 6 yhteen ja siitä johto x4rsb sport s-pinniin. Cleanflghtillä aktivoin sportin ja telemetriatiedot. Taranis ei löydä kuitenkaan lähes mitään telemetriatietoja. Mikäs tässä avuksi?

Toiseksi olen koittanut yhdistää taraniksen koneeseen usbllä, mutta herjaa usbajurista. Latailin zadig nimisen ohjelman ja sillä uuden usbajurin. Nyt kertaalleen taranis löytyi mutta, windows alkoi herjaamaan, että laite ei toimi oikein. Olen koittanut yhdistää taraniksen ollessa pois päältä, sekä trimmi käynnistyksellä. Mikäs tässä olisi avuksi?

Taraniksessa on opentx 2.1.16. Kannattaako se päivittää 2.1.17 versioon? Lisäksi pitääkö sen firmware päivittää uusimpaan eu versioon ja samalla ilmeisesti x4rsb kanssa?

E: Telemetriatiedot lähti skulaamaan taistelun jälkeen. Oli jäänyt laittamatta CLIhin  "set telemetry_inversion = ON". Usb ongelma korjaanut laittamalla usb hub koneen ja usb johdon väliin(sopiva kuun asento?). Samasta portista ei toiminut pelkän usbjohdon kautta.

Vielä olis sitten toi Taraniksen ja vastarin firmwaret. Vastaanottimen ja taraniksen väliin tarvitsee ilmeisesti värkätä oma kaapeli.  Mistäs näitä sporttiin sopivia liittimiä saisi ja noita servo? vai mitä onkaan liittimiä mitkä sujahtavat noihin pinneihin? Saisi värkättyä juuri sopivat kaapelit vastarin ja fc välille, sekä tuota firmware hommaa varten.
« Viimeksi muokattu: 05 Huhtikuu, 2016, 23:18:13 kirjoittanut Horkka »

Poissa proffa84

  • Pro torppari
  • ****
Vs: EuroRC mini quad 250
« Vastaus #157 : 09 Huhtikuu, 2016, 18:10:20 »
Meinaat varmaan 2.0.16 -> 2.0.17?

Multikopterit.net:ssä myös näitä on puitu. 2.1.7 muistaakseni sallii suoraan ohjaimesta tuon ohjaimen sisäisen modulin sekä vastaanottimen firmiksen vaihdot(tarvii serjohdon mankan ja vastarin väliin). Noita päivitysjohtoja saa suoraan eurorc:ltä... itse tarvitsin vain 3 piikkiriman piikkiä kaveriks noiden päivitykseen.
Omatekele Quad - vielä kun oppis lentämään, aivot meni vaihtoon(KK2.1)... kuhan oppis tavoille(tai sit pitää odottaa et saa omat aivot vaihtoon)
Gaiku, gaiu 500x, pirteä pikku pöristin Naza-lite+GPS
EuroRC Mini Quad 250 "full" Nazella, EDF-liukuri
Frsky Taranis Plus
"Kirppu" eli siis Walkera QR Ladybird Taranis+AnyTX-combo

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: EuroRC mini quad 250
« Vastaus #158 : 10 Huhtikuu, 2016, 00:08:00 »
Mä oon pitäny Taraniksessa non-EU softan sisällä ja kun tarvii uutta vastaria, ostanut EuroRc:ltä EU version ja päivittänyt non-EU:ksi. Hoituu parissa minuutissa vastarin mukana tulevalla piuhalla, kytkemällä sen Taraniksen modulipinneihin.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa MSigma

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: EuroRC mini quad 250
« Vastaus #159 : 25 Huhtikuu, 2016, 14:44:19 »
Tässä ei oo kauheesti keskusteltu PID asetuksista jms. kun kerran varmaan identtiset kopterit on (paitsi painon keskipiste ehkä), helpottais varmaan jos näkiis muiden asetuksia, pääsis sillä hyviin alkuun vai onko defaultit hyvä lähtökohta?

Ja mites tämä looptime oon ymmärtänyt, että 667hz eli looptime 1500 on ihan ok näille ESC'lle?

Itselläni oli kaikki ennen ok ja olin hyvin onnellinen :D , OneShot ENABLED, Looptime = 1500, default PID asetukset, 0.7 ratet ja sille menii hyvin, nyt sitten vaihdoin flightcontrollerin samanlaiseen REV6'seen paitsi MAG ominaisuudella ja kopteri tärisee ja ei oo kyllä enää samaa kun oli ennen vaikka on samat asetukset. PI'ta pienetämällä saan sen ehkä vakaaksi, mut miksei enää samat asetukset kelpaa, ja tuleekohan siitä nyt jotnekin hidaampi kopteri, kun oli ennen, jos täytyy pienemmillä PI asetuksilla mennä? Kiinnostais vaan kovasti millaiset asetukset muilla on käytössä, sais siitä paremman kuvan :)


Poissa SMy

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: EuroRC mini quad 250
« Vastaus #160 : 25 Huhtikuu, 2016, 19:42:34 »
Mulla oli vastaavassa ihan sujuvasti looptime 500 eli 2kHz, tuolloin oli kaikki muut anturit pois pelistä paitti gyro. PID:t aikalailla vakiot. Mutta toviin ei ole enää ollut tätä kopteria. Millä lentomoodilla kokeilet? Looptime 1000 on sellainen hyvä raja jossa vielä kaikki anturitkin (acc,baro,mag jne.) on mukana pelissä ihan vakiona.

Olikos sulla betaflight?
« Viimeksi muokattu: 25 Huhtikuu, 2016, 19:45:56 kirjoittanut SMy »

Poissa MSigma

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: EuroRC mini quad 250
« Vastaus #161 : 25 Huhtikuu, 2016, 21:37:20 »
Jes. Acro ja Cleanflight. Betalla tärisii 2-3x enemmän kun Cleanilla vaikka oli samat asetukset.

Ahaa kiitos, jostain syystä mulla on aina toi looptime 1000 tuolla cleanflightin softassa, siellä alhaalla. Ihan sama mitä sinne syötän, muistaakseeni edellisellä FC'lla se  kyllä vaihtui.. (EDIT: lueskelin, just, että uusimmassa cleanflightissa toi looptime on aina 1000 tuolla, emt miks näin on)

Muuten löysin GTUNEN ja kokeilin sillä tuuna PID'ejä.. erittäin helppo työkökalu ja onnistuin siinä kyllä mielestäni erittäin hyvin ei oo vielä näin vakaa acrolla ikinä ollut, mut nyt kun kattelin softasta niin cleanflighteeen on tullut defaultit takaas :D

Tärinä oli kyllä hävinnyt ja vaikuttii erittäin hyvältä, enne se tärisi ihan perkeleesti jopa hitaasti lentäessä. Ainut ongelma on, että jos vauhti pääse kasvamaan, niin jotain alkaa pikkuisen tärisemään, erittäin vähään ja ihan kun jotain rajoittais mottoreitten tehoa, ei vaan mee niin täysille ja moottorit pätkii jättää väliin, mut esim. paikaalta tai hidaasti kiihdyttäessä se kyllä kiihdyttää täysil ja vaikuttaa muuten erittäin hyvältä ja mottorit myöskin menee täysil.

EDIT: Eli nopeemmin lentäessä, jos tarviin lisä potkua niin sitä ei vaan ole siinä tarpeeksi. Hidaammin kaikki toimii hyvin.
« Viimeksi muokattu: 26 Huhtikuu, 2016, 08:39:25 kirjoittanut MSigma »

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: EuroRC mini quad 250
« Vastaus #162 : 26 Huhtikuu, 2016, 19:27:16 »
Kalibroinu noparit? Kaasun end pointit oikein?
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa mikkox9x

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: EuroRC mini quad 250
« Vastaus #163 : 27 Huhtikuu, 2016, 16:09:20 »
Onko huiskat ok, ettei ole pahasti epätasapainossa? Epätasapainoset huiskat voi aiheuttaa kaikkea kummallista käytöstä. Vaikka Betassakin riittää reserviä pitämään konetta aisoissa huonoillakin huiskilla ihan ok, huomaa sen kyllä käytöksessä ja tehot saattaa ikään kuin tippua. Näin ainakin omien kokemuksien mukaan, muttei kyllä Cleanin pitäs paremmin pelata. Onko nopareissa uusin BlHeli-softa? Boris lupailee Betaflightissa tukea BleHeli nopareille 14.1 versiosta lähtien.

Poissa MSigma

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: EuroRC mini quad 250
« Vastaus #164 : 30 Huhtikuu, 2016, 13:35:44 »
Joo noparit calibroitu ja uusin blheli (cleanflight). Kaasun endpointit jms on kunnossa.. kokeilin myöskin max_throttle 1850 asetusta, cleanflightin manuaali väittää, että 1850 on tarkoitettu brushless moottoreille, mut ei sil varmaan väliä onko 2000 vai 1850. Kunhan ne noparit on aina kalibroitu sen jälkeen

Ok, pääsin vihdoin takaas leikkimaan.. ihmettelin, kun ennen edellisella FC'lla oli kaikki ok, niin pistin sen takaas ja kaikki oli ok ei mitään ongelmia.. en vaan saa siihen USB'lla yhteyttää, sekä TX  on siellä oikosulussa groundiin. (osd tx). noo kokeillan ja leikitään uuden FC'n PID asetuksilla, jos sais sen jotenkin toimimaan. Silti ois kivaa tietää millaisilla asetuksilla muut lentää, ehkä joku näist natsais, mut joo kannattais varmaan oppia säädämään :-)

Poissa MSigma

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: EuroRC mini quad 250
« Vastaus #165 : 16 Toukokuu, 2016, 09:26:48 »
gyro_sync = off ja looptime 1500 korjaas ongelman. Eli uusin cleanflight pakotti käyttämään looptime = 1000, gyro_syncilla saa sen pois päältä. Vois poistaa MAG anturin ja kokeilla, jos ehkä ois toimiva pienemmillä looptimella

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
122 Vastauksia
90310 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Elokuu, 2012, 18:56:12
kirjoittanut JuhoV
FPV-quad

Aloittaja Trnquill « 1 2 3 4 » Multikopterit

91 Vastauksia
57608 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Joulukuu, 2013, 10:12:08
kirjoittanut Trnquill
11 Vastauksia
8617 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Elokuu, 2013, 00:35:16
kirjoittanut varis
32 Vastauksia
14392 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Maaliskuu, 2015, 17:01:57
kirjoittanut Mika Lukumies
7 Vastauksia
11286 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Maaliskuu, 2016, 18:27:29
kirjoittanut VERTICAL