Kirjoittaja Aihe: Walkera QR X350 FPV / video quadro  (Luettu 102032 kertaa)

Poissa KMikko

  • Opetteleva torppari
  • **
  • "Isolla vaihteella ja alamäet vapaalla"
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #175 : 19 Kesäkuu, 2014, 19:12:24 »
Moi,

Kiitokset kaikille... Tulipahan tuonkin kamppeen sielunelämä osittain selväksi..Tosin paljon jäi vielä loppu kesäksi..  :) :P :P

T.Mikko

Poissa Markku Lau

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #176 : 23 Heinäkuu, 2014, 10:21:37 »
Hei kaikille
Sain viikko sitten lahjaksi QR X350 GPS:n ja olen lennellyt joka päivä.
Hold ja go home kytkimestä ei tapahdu mitään vaikka mielestäni kaikki kalibroinnit on tehty kaikkien ohjeiden mukaan.
Olen laittanut usein Devo 7:n tehdasasetuksille ja yrittänyt taas uudestaan.
Onko Devossa jokin asetus joka pitää itse muuttaa vai missähän on vika.
Kiitän etukäteen vastauksesta.

Poissa lordjw

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #177 : 26 Heinäkuu, 2014, 10:02:30 »
Ilmeisesti HOLD/TRN on harjoitusmoodi. Normaalisti kytkimen asento alhaalla, pilotista poispäin. Jos teikäläisellä on kaksi Devo F7 ohjainta, toinen voi ilmeisesti olla oppilas ja toinen opettaja. Näin manuaalista tavasin.  "Go home" tekstiä ei mulla lue missään nappulassa, mutta kotiinpaluu on MIX kytkimen asenta "2".

Itse opin melko nopeasti välttämään Walkera QR X350 lentolaitteen automatiikkaa ja mieluummin lentelen manuaalisesti niin ei tule yllätyksiä. Patterivahtikin on ohitettu kovotasolla.


Poissa KMikko

  • Opetteleva torppari
  • **
  • "Isolla vaihteella ja alamäet vapaalla"
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #178 : 26 Heinäkuu, 2014, 13:57:03 »
Moi,

Kiinnostaa,miten poistit akkuvahdin?Teitkö sen tinaamalla vai miten "kovotasolla"?

T.Mikko

Poissa Markku Lau

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #179 : 26 Heinäkuu, 2014, 16:44:32 »
Sen Mix nappulan 1. asento on hold ja 2. to home.
Kyllä minäkin lentelen täysiä jokapäivä manuaalilla, mutta jos joskus katoaa näkyvistä niin olisi hienoa
painaa nappulaa ja saada se palaamaan.
Olen katsellut Youtubesta niin näyttää karkaavan juuri päinvastaiseen suuntaa tosi usein.

Poissa lordjw

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #180 : 28 Heinäkuu, 2014, 21:06:20 »
Lainaus
Kiinnostaa,miten poistit akkuvahdin?Teitkö sen tinaamalla vai miten "kovotasolla"?

Juottamista tarvittiin. Ohjeet löytyy juutuupista. Pidän kirjaa eri akkujen jännitteistä ja pystyn turvallisemmin lentämään munakellon kuin Walkeran jännitevahdin kanssa.

Pari juttua tähän ketjuun:

Jos käytätä G2D gimbalia ja ei pelkää värkkäämistä kannattaa tehdä seuraavaa: Heitä se isompi alumiinilevy pois ja poraa kumituteille kiinnitysreiät suoraan kopterin pohjaan siten, että kamerajalustan painopiste tulee keskelle kopteria. Ohjaimen voi laittaa nippusiteillä kopan kylkeen.

Walkeran FPV signaaliin tuppaa tulemaan häiriöitä - vaikka lähetysantenni on parempi ympärisäteilevä versio. Pitää kokeilla lisätä moottoriohjainten linjoihin häiriösuotimet (ferriittirengas). Ei se muutenkaan olisi pahitteeksi, painoa ei tuosta kovin paljon tule.

Devo F7 ohjaimen videoliitäntää varten oleva 3mm liitin on luvattoman laaduton. Olen juotellut erilaisia 3mm plugeja tuohon videolasien liitäntää varten, mutta tuntuu aina jossakin asennossa hiukan pätkivän. Kun liitintä pyöräyttää, toimiikin taas. Kokeilin toisella Devo F7 ohjaimella ja sama juttu. Pitänee juottaa videokaapelin piuhat seuraavaksi suoraan Devo F7 piirilevylle - jos siis vielä käytän Walkeran videolinkkiä.

Poissa KMikko

  • Opetteleva torppari
  • **
  • "Isolla vaihteella ja alamäet vapaalla"
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #181 : 29 Heinäkuu, 2014, 15:03:52 »
Moi,

Ok olen tuon saman tuubi pätkä nähnytkin...Heleppo homma  8)..Itse lisäsin muutaman euron piipparin,joka "huutaa" alhaalta apuja kun sähköisessä olomuodossa oleva energia hiipuu "varasto moduleista"

T.Mikko

Poissa genericpower

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #182 : 31 Heinäkuu, 2014, 07:39:03 »
Kertokaapas viisammat mikä asetus meni metsää kun jotain radiosta säätelin jokunen aika sitten (DevoF7) ja eilen sitten kun ajattelin testata kopteria niin ei suostunut menemään enää siihen kalibrointi tilaan lainkaan. Moottorin saa lukittua ja avattua mutta mitään kalibraatio toimenpiteitä ei laite suostu tekemään. GPS ledi(oikea) välkkyy kyllä.
Lentäminen siis mahdotonta...

Toinen juttu. Radion firmis näytti olevan alkuperin 0.6A ja ajattelin että päivitämpä sen sitten josko sais normaaliksi sitä kautta mutta eihän tuolta walkeran sivulta löytynyt kun 0.3A ja B versiot.
No nyt on ratiossa sitten 0.3A firmis. Mistähän tuommosen 0.6A version sais sitten takaisin ja mistä löytäs semmosen Config filun jossa nuo X350 alkuperäis säädöt tulis mukana.
Aikavarma olen että itse kopterissa ei oo mitään vikaa koska se toimi aikaisemmin ennen tuota radion peikalointia.

Poissa genericpower

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #183 : 01 Elokuu, 2014, 11:18:27 »
Kalibrointi alkoi pelaamaan kun kaasu trimmin laitton 0. Ja radion firmware 0.3A ei juurikaan poikennut alkuperäisestä 0.6A. Tosin en ole mistään kyllä löytänyt että tuolle radiolle olis edes tuommosta firmistä saatavilla.

Poissa Aronkko

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #184 : 06 Elokuu, 2014, 12:59:02 »
Tota joo. Missähän vikaa(tietysti käyttäjässä) kun en saa tuota kopun alkuperäistä DV04 kameraa päälle Gear Switch nappulasta.
Kameran takaa nappulasta toimii ja juuri tarkistin asetukset ja on 'Active' valittu.
T: Mihinkään en koskenut, se oli tuollainen kun sen ostin

Edit. Ihan ohjeen mukaan olen kytkenyt johdot ja nappulaa päälle & pois naksutellut.
Olisiko kopun sisältä jäänyt irti, kun ostin niiltä osin valmiina enkä ole avannut. Vähän niin kuin takuun vuoksi?
« Viimeksi muokattu: 07 Elokuu, 2014, 12:34:59 kirjoittanut Aronkko »

Poissa Pennanen

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #185 : 06 Elokuu, 2014, 13:13:47 »
Tota joo. Missähän vikaa(tietysti käyttäjässä) kun en saa tuota kopun alkuperäistä DV04 kameraa päälle Gear Switch nappulasta.
Kameran takaa nappulasta toimii ja juuri tarkistin asetukset ja on 'Active' valittu.
T: Mihinkään en koskenut, se oli tuollainen kun sen ostin

muistaakseni se meni siitä vivusta siten että, napautat on asentoon ja sekunnin päästä offiin, näin kamera menee päälle. eli ns "käytetään vaan" toisessa asennossa, ei jätetä sitä sinne kuten normaalisti. kameralle ikäänkuin annetaan pulssi vain. oletko toiminut näin? vai jättänyt kytkimen toiseen asentoon.
vai olikos se tallennus kun tuosta lähti, en muistakkaan enään!

Poissa lordjw

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #186 : 06 Elokuu, 2014, 18:15:51 »
Kyllä se noin toimii. Eli GEAR kytkin vain sekunniksi asentoon "1" ja takaisin nollaan. Tämä on nauhoituksen käynnistys ja pysäytys. REC pallukka näkyy näytöllä, jos on F7 ohjain.

Kameran piuhat pitää olla tietenkin kytketty oikein. Kopterin sisältä tulee kaksi piuhaa, musta ja sininen ja ne pitää vastaavasti kytkeä kameraan. Liittimet sopii suoraan yhteen.

Poissa Pennanen

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #187 : 14 Syyskuu, 2014, 14:06:04 »
Apuva. Tuli vaihdettua walkeran 2d gimbal 3d gimbaliksi, mutta nyt aux2 nupista kamera kääntyykin sivuttain, ei ylös alas. mietin vain, että miten tuon saa vaihdettua?

Poissa VERTICAL

  • Seniori torppari
  • *****
    • VERTICAL Hobby
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #188 : 14 Syyskuu, 2014, 20:27:36 »
Apuva. Tuli vaihdettua walkeran 2d gimbal 3d gimbaliksi, mutta nyt aux2 nupista kamera kääntyykin sivuttain, ei ylös alas. mietin vain, että miten tuon saa vaihdettua?

Vaihda sen pit signaalijohdon paikkaa roll:in kanssa.
Ilmainen toimitus yli 50 € tilauksille!.
Kopterit, Multikopterit, Lennokit, Autot, Tankit. 10 vuotta ammattitaitoista palvelua harrastajilta.

Poissa kylmis72

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #189 : 19 Syyskuu, 2014, 13:29:47 »
Mulla tota kameran kulmaa ei ole saanut käännettyä koskaan ohjaimesta,vaikka olen kaikkea säätöjä kokeillut.  Voisko olla vastarista kiinni niitä kun näyttää olevan ainakin kahta erinlaista tossa 350 pro:ssa? Mulla on 703 ja ohjeet mitkä tuli mukaan oli 703A. Sama toi kalibrointi ei onnistu ohjeiden mukaan vaan samanlailla kuin devo 7:ssa. Yks mitä olen huomannut, et kun katsoo devo 10 setup:sta monitorin
kohdalta näyttäis aux4 ja aux5 olevan monitorin mukaan aux8 ja aux9. Eikä minkään sortin aavistusta millä sen sen sais oikein?

Poissa Latikainen

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #190 : 18 Marraskuu, 2014, 16:44:40 »
Juottamista tarvittiin. Ohjeet löytyy juutuupista. Pidän kirjaa eri akkujen jännitteistä ja pystyn turvallisemmin lentämään munakellon kuin Walkeran jännitevahdin kanssa.

Toimiiko tämä jännitevahdin ohitus  pro mallissa?
« Viimeksi muokattu: 18 Marraskuu, 2014, 16:48:58 kirjoittanut Latikainen »

Poissa VERTICAL

  • Seniori torppari
  • *****
    • VERTICAL Hobby
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #191 : 19 Marraskuu, 2014, 19:28:04 »
Toimiiko tämä jännitevahdin ohitus  pro mallissa?

Toimii, mutta ei sitä tarvita. PRO V2 mallissa telemetrialla saat hälytyksen alhaisesta jännitteestä radioon jo ennenkuin kopterissa menee Land moodi päälle ja vanhemmassa PRO mallissa voit taas mission plannerilla muuttaa asetuksia. Eli voit tuon kytkeä pois päältä tai laittaa aktivointijännitteen alhaisemmaksi.
Ilmainen toimitus yli 50 € tilauksille!.
Kopterit, Multikopterit, Lennokit, Autot, Tankit. 10 vuotta ammattitaitoista palvelua harrastajilta.

Poissa Pennanen

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #192 : 21 Marraskuu, 2014, 19:33:49 »
Vaihda sen pit signaalijohdon paikkaa roll:in kanssa.

vaihdoin, ei vaikutusta.

Poissa Konna

  • Jäsen 2023
  • *****
  • Do yourself a favor and buy premium electronics!
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #193 : 02 Maaliskuu, 2015, 19:49:40 »
Devo F7:ssa on Clover leaf 5,8Ghz antenni sisällä ja näyttääpi olevan viritetty noille yläpään taajuksille, kun isommilla kanavilla parempi kantama. Antenni on ihan antenniliittimellä kiinni, eli saa suuntaavankin antennin tuohon kiinni, kunhan vaan tekee sen johdolle jonkilaisen ulostulon radiosta (ellei sitten jätä antennia sisälle).
Suosituksia antennista? Ulkopuolelle laittaisin.
Mikado Logo 700, Mikado GLOGO 690SX
Mikado Logo 550SX, Mikado Logo 480 XXtreme,
Mikado Logo 200,Goblin thunder sport 700,
Gaui NX4 -- Ja styroksipaaleja :D
Mikado Vbar Control Touch

Poissa KMikko

  • Opetteleva torppari
  • **
  • "Isolla vaihteella ja alamäet vapaalla"
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #194 : 07 Maaliskuu, 2015, 18:22:25 »
Moi,

Itse laitoin ulkopuolisen "herkkusieni" antennin. Lisäksi vaihdoin quadin lähettimen tehokkaampaan TX 5803 malliin.

Poissa Aronkko

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #195 : 03 Huhtikuu, 2015, 18:18:31 »
Tota joo. Mikä mahtaa olla väärin kun gps ei toimi yhdessä fpv lähettimen kanssa?
Oli samaa vaivaa joskus aikaisemminkin, mutta hävisi välillä. Ollut aina varsin levoton gps:n varassa, lennätän siis aina omin sormin.
Siis näin katoaa gps https://www.dropbox.com/s/2qokal5llf71zig/SUNP0001.AVI?dl=0 (Sori vähän heikko laatu :( MD80 3€ kiinan kopio&vastavalo. Ei hyvä.)
Liekkö vain heikko näkymä satelliitteihin tästä kohdin? Antaa kyllä parhaimmillaan neljä välkkyä kopusta.
Pitää kasata ja mennä ulos kokeilemaan. Huomenna.
Niin eikä tuo kamera vieläkään aktivoidu Gear nappulasta.
Johto on paikallaan ja gear vaihtaa aux2 tilan -100/100 kun monitorista tarkistaa.
Ja laite on siis RTF johon lisäsin nyt tuon OSD:n ja ohitin jännitevahdin kun tuli vuosi ostosta. Ei siis ehkä takuuta enään...
Jänniteohituksen jälkeen leijutin muutaman akullisen ja se modi toimi 3.5v kenno hälyllä ihan ok. Osd:n laitoin siksi että saisi piipparin pois.
T: Antti R.

Poissa Jassender

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #196 : 07 Toukokuu, 2015, 00:00:54 »
Devo F7:lla menee gimbaalin tilt AUX1 paikkaan. Muita toimintoja ei saa, kun kopteri vie jo kuusi kanavaa.

Ohjeet löytyy meidän sivuilta:
http://www.verticalhobby.com/kauppa/walkera-g2d-gimbal-asennus-a-43.html

Onko tosiaan niin että Devo F7 ei saa GoPron recordia mitenkään ohjaimen päähän?
Gimbal G-2 toimii ja sitä pystyy ohjaamaan ja kuva tulee F7:aa. Ainut mitä jään kaipaamaan että nauhoituksen saisi päälle ilmassa ollessa


Poissa KMikko

  • Opetteleva torppari
  • **
  • "Isolla vaihteella ja alamäet vapaalla"
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #197 : 07 Toukokuu, 2015, 15:42:56 »
Moi,

Mulla on sen GoPron kaketsu.. Sillä ainoastaan onnistuu ( tai kännykällä)..

T. Mikko

Poissa proffa84

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #198 : 07 Toukokuu, 2015, 16:34:08 »
Onko tosiaan niin että Devo F7 ei saa GoPron recordia mitenkään ohjaimen päähän?
Gimbal G-2 toimii ja sitä pystyy ohjaamaan ja kuva tulee F7:aa. Ainut mitä jään kaipaamaan että nauhoituksen saisi päälle ilmassa ollessa
Moi,

Mulla on sen GoPron kaketsu.. Sillä ainoastaan onnistuu ( tai kännykällä)..

T. Mikko

Riippuen nyt täysin GoPro mallista(en nyt löytänyt tarkkaa mallia mikä oli Jassenderilla) ja jos ohjaimesta/vastarista löytyy vapaita kanavia niin saa tommosella johdolla.
Omatekele Quad - vielä kun oppis lentämään, aivot meni vaihtoon(KK2.1)... kuhan oppis tavoille(tai sit pitää odottaa et saa omat aivot vaihtoon)
Gaiku, gaiu 500x, pirteä pikku pöristin Naza-lite+GPS
EuroRC Mini Quad 250 "full" Nazella, EDF-liukuri
Frsky Taranis Plus
"Kirppu" eli siis Walkera QR Ladybird Taranis+AnyTX-combo

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
19 Vastauksia
11885 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Kesäkuu, 2014, 20:18:21
kirjoittanut RRuo58
25 Vastauksia
70539 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Elokuu, 2014, 22:40:54
kirjoittanut VERTICAL
49 Vastauksia
25100 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Toukokuu, 2015, 20:56:59
kirjoittanut Raimund
1 Vastauksia
2560 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Heinäkuu, 2014, 09:13:54
kirjoittanut Makke76
35 Vastauksia
16923 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Elokuu, 2014, 21:48:11
kirjoittanut Ghostrider