Kirjoittaja Aihe: E325  (Luettu 45113 kertaa)

heko-eki

  • Vieras
Vs: E325
« Vastaus #75 : 07 Tammikuu, 2008, 19:57:02 »
Terveppä taas: Olen miettinyt vaihtavani uuden nopeuden säätimen tuon TT:en tilalle kun se on ruvennut toimimaan hieman epäluotettavasti :-\. Katselin tuommoista Dualsky:n 40A säädintä http://www.verticalhobby.com/kauppa/product_info.php?cPath=21&products_id=195

Kysymys kuuluu että voiko tuota säädintä käyttää tuossa TT:en omassa harjattomassa moottorissa?, ja tuo taitaa tarvita myös sen oman ohjelmointi kortinkin.
Olisiko tässä järki sijoitus?, niin ja selvennyksenä vielä että perus säädintä etsin.
« Viimeksi muokattu: 07 Tammikuu, 2008, 19:59:57 kirjoittanut heko-eki »

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: E325
« Vastaus #76 : 07 Tammikuu, 2008, 22:23:59 »
kyllä sen pitäisi toimia mutta nuo dualskyt on enemmän lennokeihin tarkoitettuja säätimiä, ja niiden heli ominaisuudet on aika vähäiset. Halpa perus säädin vois olla esim. joku Castlen Phoenix säätimistä. Jos haluut todella hyvän säätimen niin suosittelen Jazz 40-6-18:ta. Mulla on semmonen rexässä ja yhden lennon jälkeen olin myyty  ;)

-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Teo Mähar

  • Seniorijäsentorppari
  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit ry #315 EastSide
Vs: E325
« Vastaus #77 : 07 Tammikuu, 2008, 22:27:53 »
Niin mut Vispilä sun pitää muistaa että kaikki ei ole "high end pilotteja" ja kaikki eivät halua maksaa sataa-neljääkymppiä (140) säätimestä ;D
Teo

"Kallein vaihtoehto on yleensä edullisin vaihtoehto!"

riku

  • Vieras
Vs: E325
« Vastaus #78 : 07 Tammikuu, 2008, 22:32:01 »
Aivan, Kontronik on kirjoitettu hyvää mutta hinta on tosiaan tuplaten tuohon Dualskyhyn verrattuna.
Yksi halvempi (kuin Dualsky) vaihtoehto voisi olla Quark Universal ESC 33A BEC 5V/3A w/ Govenor Mode ?

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: E325
« Vastaus #79 : 07 Tammikuu, 2008, 22:44:22 »
Sanoinkin että jos haluu todella hyvän säätimen. Castle menee hyvin perus escinä. Mielestäni aina pitää ehdottaa myös sitä minkä tietää parhaiten toimivaksi, vaikka maksaisi omaisuuden ja hakusessa olisikin halvemman hintaluokan tuote.

-op-
« Viimeksi muokattu: 07 Tammikuu, 2008, 22:51:37 kirjoittanut vispilä 1 »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

seppomikael

  • Vieras
Vs: E325
« Vastaus #80 : 07 Tammikuu, 2008, 22:48:36 »
Laadusta joutuu maksamaan!
Kontronik on Hyvä säädin ihan peruslennättäjällekin.
Governööri toimii hyvin eikä muutenkaan ole poikkipuolista sanaa sanottavana.
Kaasukäyrän skaalaus vaan ihmetyttää. Kun antaa 50%lla jo täydet kierrokset.
Mutta 30-35% käyrä on hyvä leijutteluun.

Myös noi Castlen säätimet ovat hyviä.
Melkein noiden välillä tekisin valinnan vaikka kyllä noissa halpissäätimissäkin varmasti on hyviä. Onko Rikulla kokemuksia tuosta omasta ehdokistaan?

riku

  • Vieras
Vs: E325
« Vastaus #81 : 07 Tammikuu, 2008, 23:08:22 »

 Onko Rikulla kokemuksia tuosta omasta ehdokistaan?

No itse asiassa ei ole kokemuksia tuosta Quark 33A noparista...:-[  Satuin vain lukemaan kun Jason Krause sitä kehuu omilla sivuillaan : http://www.jkheli.com/Trex/index.htm 

Mulla oli Castle 35A nopari joka hajosi omia aikojaan, joten en sitä viitsinyt suositella, mutta en kehdannut omia halpis nopareitakaan suositella...

Itse lennän hdx450 kopteria vieläkin Kokkalalta viime vuonna käytettynä ostamani HobbyWing 40A noparilla. Se on todella halpa (alle 30e) ja se on moitteettomasti toiminut.
Toimintavarmuuden ja helppokäyttöisyyden (sekä hinnan) takia ostin myös HDX500:seen HobbyWing 60A noparin, sama ohjelmointikortti käy ja niissä on ponuksena vielä hyvät piisit...  ;D

 

seppomikael

  • Vieras
Vs: E325
« Vastaus #82 : 07 Tammikuu, 2008, 23:14:23 »
Jep!
Ja rattaiden uusimismoodi... ;D ;D
Tuollaisen säätimen saa multakin postikulujen hintaan.
Se sammui sipoossa ilmassa ja on kerran silittänyt rattaat...

Poissa Teo Mähar

  • Seniorijäsentorppari
  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit ry #315 EastSide
Vs: E325
« Vastaus #83 : 07 Tammikuu, 2008, 23:14:48 »
Ne "biisit" on ihan karmeita hiljaisina kesäiltoina puitossa lennttäessä ;D ;D
Teo

"Kallein vaihtoehto on yleensä edullisin vaihtoehto!"

riku

  • Vieras
Vs: E325
« Vastaus #84 : 07 Tammikuu, 2008, 23:35:54 »
Jep!
Ja rattaiden uusimismoodi... ;D ;D
Tuollaisen säätimen saa multakin postikulujen hintaan.
Se sammui sipoossa ilmassa ja on kerran silittänyt rattaat...

Noi HDX500:sen alkuperäiset päärattaat olivat aika surkeita, joten en noparia ehkä siitä syyttäisi...
Ei taida muuten ole ihan sama nopari, mutta melkein kyllä joten maksan postimaksut  ;)
 

seppomikael

  • Vieras
Vs: E325
« Vastaus #85 : 07 Tammikuu, 2008, 23:42:20 »
OK!
Myyty tuolle vinoantennisen radion omistajalle!
Pistäs osoitetiedot yvenä niin pistän paketin tulemaan.
Saat ohjelmointikortin kaupanpäälle. Ja torppaustakuun!
Se myllytti ne hampaat noin 1mm tikun liikkeellä kun päätti rynnätä tuolla kaasutuksella täysille.
Esittelin vielä kopteria vieraille. Onneksi ei osunut keheenkään...

heko-eki

  • Vieras
Vs: E325
« Vastaus #86 : 08 Tammikuu, 2008, 19:19:11 »
Oho tulipas paljon vastauksia noparista :D, no tilasin verticalhobbysta tuon dualskyn säätimen ja ohjelmointi kortin.
Niin ja sitten vielä semmoista että kenelläkään kokemusta että sopiiko E Sky:n hiilikuitu lavat titaniin?, lavat on 315mm pitkät mutta ei taitane niin paljon haitata.

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: E325
« Vastaus #87 : 08 Tammikuu, 2008, 20:11:45 »
Oho tulipas paljon vastauksia noparista :D, no tilasin verticalhobbysta tuon dualskyn säätimen ja ohjelmointi kortin.
Niin ja sitten vielä semmoista että kenelläkään kokemusta että sopiiko E Sky:n hiilikuitu lavat titaniin?, lavat on 315mm pitkät mutta ei taitane niin paljon haitata.
Jos lavat saa tungettua pitimiin ja ne ei osu peräroottoriin, niin sillon ne sopii. Olen itse ajanut Kingiä 288mm lavoilla, vaikka virallisesti siihen menee 275mm, sekä Zap400:sta 300mm lavoilla, vaikka omat on 288mm, hyvin toimi. Pienet pituuserot ei haittaa mittään.
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa sniiki

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Hei me lennettiin
Vs: E325
« Vastaus #88 : 09 Tammikuu, 2008, 16:00:13 »
Oho tulipas paljon vastauksia noparista :D, no tilasin verticalhobbysta tuon dualskyn säätimen ja ohjelmointi kortin.
Niin ja sitten vielä semmoista että kenelläkään kokemusta että sopiiko E Sky:n hiilikuitu lavat titaniin?, lavat on 315mm pitkät mutta ei taitane niin paljon haitata.

Eikö ne alkuperäset puulavatki oo 315mm pitkät vaikka kopun nimi viittaakin toisin?

EDIT. Eli ei. vaan 325 tyvestä kärkeen
« Viimeksi muokattu: 12 Tammikuu, 2008, 14:02:41 kirjoittanut sniiki »
T-Rex 700G Helibug
Spektrum DX7
PhoenixRC

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: E325
« Vastaus #89 : 09 Tammikuu, 2008, 20:15:52 »
Oho tulipas paljon vastauksia noparista :D, no tilasin verticalhobbysta tuon dualskyn säätimen ja ohjelmointi kortin.
Niin ja sitten vielä semmoista että kenelläkään kokemusta että sopiiko E Sky:n hiilikuitu lavat titaniin?, lavat on 315mm pitkät mutta ei taitane niin paljon haitata.

Eikö ne alkuperäset puulavatki oo 315mm pitkät vaikka kopun nimi viittaakin toisin?

Ei kyllä ne 325set on.

-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Syrjäniemi

  • Pro torppari
  • ****
  • Ei riitä että se lentää
Vs: E325
« Vastaus #90 : 10 Tammikuu, 2008, 20:44:33 »
Terveppä taas: Olen miettinyt vaihtavani uuden nopeuden säätimen tuon TT:en tilalle kun se on ruvennut toimimaan hieman epäluotettavasti :-\.


Sama juttu mulla tuon Minititanin alkuperäisen noparin kanssa.  Ongelmia kun nopeudensäädin ei kestänyt.
Rupes sen jälkeen kun olin opetellut ja oppinut ihan leijuttaan uuella kopterilla ja aloin lentää jo vähän räväkämmin, niin jo rupesi nopeudensäädin toppaileen.
Ihan hyvin jaksoi nopari leijuttelemiset ja hiljaista taivaslentoakin, mutta siihen lakkasi toimiminen luotettavasti.  Nopeudensäädin sammutti moottorin noin puoleksi sekunniksi aina parin minuutin välein lennossa, varsinkin kovilla kierroksilla, ja ajan myötä nämä sammumiset vain lisääntyivät ja tihenivät. Akku kului tosi nopeasti ja lämpeni kovasti.    >:(   Tehtiin johtopäätös, että tämä johtui noista "piikeistä" joita kaasusauvalla tehtiin kun pomputettiin kopteria. Luultavasti se niissä piikeissä haukkaa virtaa niin paljon että nopeudensäädin ei kestä sitä (40A:n nopeudensäädin).
Ostettiin uusi nopeuden säädin, joka on nyt 55A ja virta riittää akussa ihan hyvin ja nopeudensäädin tää uusi on toiminut todella luotettavasti.
Se uusi nopeudensäädin on BMI modelsin Spitz 45/55A   ja siinä tuli ohjelmointikortti mukana.  :)  Maksoi kai jotain 85 e.   
SAB Goblin 420 Sport
T-Rex 450L Dominator 6s
Futaba 10C Fasst                                                                       
 Lauri Syrjäniemi

JHypp

  • Vieras
Vs: E325
« Vastaus #91 : 12 Tammikuu, 2008, 12:08:52 »
Oho tulipas paljon vastauksia noparista :D, no tilasin verticalhobbysta tuon dualskyn säätimen ja ohjelmointi kortin.
Niin ja sitten vielä semmoista että kenelläkään kokemusta että sopiiko E Sky:n hiilikuitu lavat titaniin?, lavat on 315mm pitkät mutta ei taitane niin paljon haitata.

Eikö ne alkuperäset puulavatki oo 315mm pitkät vaikka kopun nimi viittaakin toisin?

Ei kyllä ne 325set on.

-op-

MT:n alkuperäiset puulavat on 315set, kopun nimestä poiketen.

Terveppä taas: Olen miettinyt vaihtavani uuden nopeuden säätimen tuon TT:en tilalle kun se on ruvennut toimimaan hieman epäluotettavasti :-\.


Sama juttu mulla tuon Minititanin alkuperäisen noparin kanssa.  Ongelmia kun nopeudensäädin ei kestänyt.
Rupes sen jälkeen kun olin opetellut ja oppinut ihan leijuttaan uuella kopterilla ja aloin lentää jo vähän räväkämmin, niin jo rupesi nopeudensäädin toppaileen.
Ihan hyvin jaksoi nopari leijuttelemiset ja hiljaista taivaslentoakin, mutta siihen lakkasi toimiminen luotettavasti.  Nopeudensäädin sammutti moottorin noin puoleksi sekunniksi aina parin minuutin välein lennossa, varsinkin kovilla kierroksilla, ja ajan myötä nämä sammumiset vain lisääntyivät ja tihenivät. Akku kului tosi nopeasti ja lämpeni kovasti.    >:(   Tehtiin johtopäätös, että tämä johtui noista "piikeistä" joita kaasusauvalla tehtiin kun pomputettiin kopteria. Luultavasti se niissä piikeissä haukkaa virtaa niin paljon että nopeudensäädin ei kestä sitä (40A:n nopeudensäädin).
Ostettiin uusi nopeuden säädin, joka on nyt 55A ja virta riittää akussa ihan hyvin ja nopeudensäädin tää uusi on toiminut todella luotettavasti.
Se uusi nopeudensäädin on BMI modelsin Spitz 45/55A   ja siinä tuli ohjelmointikortti mukana.  :)  Maksoi kai jotain 85 e.  

'Opeta' uudelleen se noparisi! Nyt max. servopulssi saattaa mennä yli opetetusta ja nopari ei ymmärrä mistä on kyse. Eli kun tikku on täysillä, niin nopari laittaa hanskat tiskiin tai nyhtää. Jos otat vähän liikealuetta kaasun yläpäästä pois, niin vieläkö stoppaa?
En tiedä setuppiasi, mutta en ihan heti usko tuohon 40A:n täyttymiseen, eikä se silloinkaan pitäisi stopata se vaan rajaa sen siihen.

- Jari
« Viimeksi muokattu: 12 Tammikuu, 2008, 12:31:51 kirjoittanut JHypp »

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: E325
« Vastaus #92 : 12 Tammikuu, 2008, 12:22:44 »

MT:n alkuperäiset puulavat on 315set, kopun nimestä poiketen.


Niitäkin ilmeisesti sitten eri pituisia, Sabelta ostin minititanin lavat ja sain 325:set.

-op-

Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

JHypp

  • Vieras
Vs: E325
« Vastaus #93 : 12 Tammikuu, 2008, 12:30:09 »
Höh ??? minulla oli 315:set paketin mukana, ei tosin ole enää mitä mitata...varaosaluettelo n mukaan PV0745 - MAIN ROTOR BLADE, 315mm
, mutta ei väliä. Laitoin heti ekalennolle Radixit, eikä ole ongelmia ilmennyt niiden osalta :D.

- Jari

Poissa Teo Mähar

  • Seniorijäsentorppari
  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit ry #315 EastSide
Vs: E325
« Vastaus #94 : 12 Tammikuu, 2008, 12:38:41 »
Toi 315mm on varmaan siitä kiinnitys reiästä kärkeen ja se 325mm tyvestä kärkeen.
Teo

"Kallein vaihtoehto on yleensä edullisin vaihtoehto!"

JHypp

  • Vieras
Vs: E325
« Vastaus #95 : 12 Tammikuu, 2008, 13:10:37 »
Toi 315mm on varmaan siitä kiinnitys reiästä kärkeen ja se 325mm tyvestä kärkeen.

Olet oikeassa, eli kokonaispituus on 325mm, ihme kun tuo valmistaja ilmoittaa sitten varaosatiedoissa
mitan reiästä kärkeen. Ei ole kauhean tärkeä asia, mutta mittailin mielenkiinnosta vähän lapoja:

Radix 325 on 315mm reiästä kärkeen ja kokonaispituus 325mm
Radix 600 on 600mm reiästä kärkeen ja kokonaispituus 615mm - loogista vrt. 325?
SAB 0330 on 600mm reiästä kärkeen ja kokonaispituus 620mm

Mitattu paikallaan kopussa, joten muutaman millin mittavirheitä saattaa olla.

- Jari

heko-eki

  • Vieras
Vs: E325
« Vastaus #96 : 12 Tammikuu, 2008, 21:26:04 »
Kävin tänään testaamassa uutta säädintä, en oikein ole varma että meniköhän tuo säätimen ohjelmointi oikein kun tuntui että hieman äkäisesti lähti roottori pyörimään vaikka pitäisi olla super-soft start :-\.
Kopterissa oli myös kiinni E-Sky:n hiilikuitu lavat, olipas hienompi ääni verrattuna puulapoihin.

Sitten semmoista vielä että pitäisikö tarkistella ensimmäiseksi stabiili tankoa kun tuntui että kopteria piti kokoajan vähän ohjailla että pysyi suurinpiirtein paikallaan. Oli vähän kuin kopteri oppaassa kerrottu pallonpäällä taiteilu ilmiö mutta nyt tuntui kyllä että oli todella liukas pallo :D.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
E325

Aloittaja sniiki « 1 2 ... 16 17 » Thunder Tiger Sähkö

401 Vastauksia
177010 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Tammikuu, 2013, 21:07:28
kirjoittanut KL
21 Vastauksia
11240 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Tammikuu, 2009, 16:14:01
kirjoittanut Syrjäniemi
2 Vastauksia
3506 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Toukokuu, 2011, 17:13:37
kirjoittanut Syrjäniemi
5 Vastauksia
4448 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Lokakuu, 2012, 19:00:55
kirjoittanut aleksi
21 Vastauksia
8118 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Elokuu, 2013, 22:55:14
kirjoittanut Nitebiker