joka gyrohan pitää säätää mekaanisesti mahdollisimman hyvin,,jotta se myös voisi hoitaa
sen varsinaisen hommansa mahdollisimman hyvin.
tämä pätee lienee muihinkin gyroihin,,?
se että jos ei keskikohdan positiota ole tallennettu 401:lle,,
ilmenee siten että perä ryömii hissukseen laitaan etenkin
kopun maassa ollessa.
ja mielestäni se ei leijunnassakaan pelitä hyvin ilman tallennusta.
ite en ainakaan ole saanut sitä pelaan ilman tallennusta,,
einarin tapauksessa jos olet keskipositio tallennuksen tehnyt,,?
jos et ole,,tee se ekaksi gyro normi modessa.
ja jos käytös on kuvailemasi mukainen ja gain on vain 25%???
on mielestäni syytä tarkistella ohjausgeometrioita, eli linkistön suhteita servolla
ja perävaihteella.
neuvoisin et laita tönäri suunnilleen yhtä kauas akselipisteistä servolla
ja perässä aluksi,, ja kokeile sitten leijuttaa ja hae gyrogain kohdalleen?
jos tuntuma edelleen huono ja gyrogaini on esim 95% tai yli,,
siirrä tönäriä servoarmissa kauemmaksi akselista,,
ja taas kokeile uudestaan,,
vastaavasti jos gyrogain on matala säädettysi sen, siirrä
servoarmista tönäri lähemmäksi servoakselia.
ja sitten kun leijuttelemalla saatu vipusuhteet kohdalleen, ja gain ok,,
tarkista että servoarmi on edelleen 90 asteen kulmassa tönäriin?
jos ei,,taita perälavat, ja mittaa perälapojen päiden etäisyys toisistaan
resetoidulla gyrolla niin ettei kopua ole liikuteltu!
tämä siksi, että voit tehdä säätötoimia linkistölle ilman että nollapiste
setupit ei mene uusiksi.
kun lavankärkien väli on tiedossa, voi kääntää rauhassa armit suoraan ja
ruuvata tönärin oikean mittaiseksi, että se kärkien välimitta täsmää,,
anyway,,homman idea on,,että tankogeometria ja vipusuhteet tulee etsiä
kohdalleen niin että gyrogainin tulee asettua 80-95% välille leijunnassa.
käytännössä jos saat sen 85-90% haarukkaan niin se on parhaimmilleen.
liian matalalla gainilla gyro ei pelaa oikein kunnolla,,
käytös on epämääräistä ohjaus epätarkka, ja saattaa ryömiä leijunnassa ym,
ikäviä lieveilmiöitä,,
sanoisin että sen pitää olla olla väh 80% että se toimii luotettavasti
kaikinpuolin.
yllämainitut jutut kun laittelee kohdilleen niin GY401 toimii kuin ajatus.
itellä 401:set ovat toimineet hienosti edellä mainituin metodein.
vaikka uudempiakin gyroja on tullut, niin silti en ole mitään syytä nähnyt
lähteä vaihtamaan niitä, kun oikein säädettyinä 401 toimii pomminvarmasti!
flightmodessa gainia joutuu pudottaan yleensä, eli siis perussetuppi
viilataan kohdilleen leijunnassa, se on aina lähtökohta.
flightmoden gainin voi alustavasti haeskella kohdalleen maassa,,
kopu tulille,,aluksi leijunta kierroksille muttei nosteta maasta,,
idlle päälle,,jos perä ei ala vipattaa, voi nostaa varovasti leijuntaan,,
jos jossain vaiheessa vipatusta puolelta tai toiselle ilmenee,,kopua alas
heti ja lasketaan gainia.
yleensä 10-20% välille on omissa laitteissa joutunut flightmoden gainia
laskemaan verrattuna hoveringiin,,
riippuu kuitenkin aika paljon kopusta,,perälavoista,nupin/perän kierroksista,,
linkistöstä, kuun asennosta,,ym,,
toivottavasti tästä olis apua,,