Kirjoittaja Aihe: Kopteri nubille... (minä)  (Luettu 33966 kertaa)

Poissa HMakela

  • Opetteleva torppari
  • **
Kopteri nubille... (minä)
« : 26 Tammikuu, 2009, 16:30:37 »
Arvon ammattilaiset!

Olisin harrastusta aloittelemassa, ja nyt haluaisin kysyä muutamia kysymyksiä. Ensimmäiseksi "kunnon" kopteriksi olen tässä nyt katsellut vähän vaihtoehtoja, myyntipalstalla näyttää olevan parikin hyvää ehdokasta.

Raptor 90 STD
Ys 90 moottori + muflervaimentaja
futaban 7Cap radiot
startit ym ja 500 eurolla varaosia olisi yksi vaihoehto. tuolle paketille kaikkineen hintaa tulisi noin 1700 euroa (pyyntihinta) mitä mieltä tästä?
itse olen (täältä) lukenut että isommalla kopterilla helpompi alottaa kun jollain muovirimpulalla. tosin muoviahan tuokin on, ei sisällä mitään alumiinihienouksia.
http://www.kopterit.net/index.php?topic=3129.0

sitten harkitsin myös trex-storesta paketin kasaamista, mutta totuus on että suunnilleen samoihin hintoihin nousee paketti, varsinkin varaosien hinnat huomioiden. tässä toki saisi kaikki alumiinikilkkeet ja hiilikuiturngon.

myyntipalstalla lisäksi tuo 600E paketti, joka ilmeisesti olisi melkolailla lentovalmis paketti, (parin varaosan hankinnan jälkeen) tällä hintaa 800€, radiona T7C FASST 2,4Ghz. Tähän kopteriin tarvitsisi vähän varaosia vielä hommata että saa edes lentoon, mutta muuten pakettiin sisältyisi ilmeisesti kaikki. eli tämä: http://www.kopterit.net/index.php?topic=3787.0

Olen kallistunut aika jyrkästi jo tuohon raptor pakettiin, koska ainakin osaava kaveri joka myy tuota, eli varmasti voisi opettaa kaikki säätämiset ym, kopteri valmiiksi läässä, säädöissä ym eli olisi todella helppo.

Tuli nyt taas vähän huonosti muotoiltu viesti mutta haluaisin siis teidän gurujen mielipiteitä kuulla. eli mikä radio on paras, haittaako vaikkei tuossa rapukassa mitän hiilikuituerkkuja olekaan ym. onko hintansa väärti paketti? tuon saa tietysti myös ilman radiota, ja sitten voisi vaikka tuosta trex paketista ostaa radion :P
kaikki on nyt teistä kiinni! kertokaapa hyviä neuvoja niin saadaan yksi uusi harrastaja mukaan! Kiitos jo etukäteen!

-Henri
« Viimeksi muokattu: 10 Elokuu, 2011, 12:52:31 kirjoittanut Sammy »
Trex 600E
joku ihime hitec mangga

Poissa Emtec

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kopteri nubille... (minä)
« Vastaus #1 : 26 Tammikuu, 2009, 16:37:59 »
Suosittelisin aloittamaan ensiksi jollakin 450 rexällä.
Tuppaa nuo 90:set olemaan hieman isoja aloittelijalle.
450:sella pääsee suht halvalla alkuun ja torppaukset ovat halpoja suhteessa isoon nitroon.
Pienellä tapahtuu pienempää jälkeä,isolla voi lähteä henki.

Hurjat tekee mitä haluaa,muut mitä pystyy.

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopteri nubille... (minä)
« Vastaus #2 : 26 Tammikuu, 2009, 16:42:23 »
Hienoa että tajuat ostaa heti hyvän kopterin!!!
Ittellä ei tosta/ton kokosista ole kokemusta, mutta kuulemma noillakin on tosi hyvä alottaa.
Muistelen että R90 on oikee kunnon 3D peli (vai olenko väärässä??). Hinta on aika korkea (1700€??), en tiiä oikeeta hintaa uudesta mutta käytettynä kuulostaa aika kalliilta...

Tällä foorumilla on jo monesti todettu että Spektrum DX7 on varmaankin se yksi parhaimmista lähettimistä aloittelijalle, ja muutenki hyvä hinta/laatusuhde.


Ps, jos on kärsivällisyyttä viedä se kopteri aina kauas kun lentää niin ehdottomasti iso kopteri heti vaan.

Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Kopteri nubille... (minä)
« Vastaus #3 : 26 Tammikuu, 2009, 16:58:49 »
Itsekkin varmaan ehdottaisin 450 jolla itse aloitin hyvä, vakaa peli ja varaosat edullisia, tai 500 trex on varmasti kanssa hyvä vaihtoehto.
Tuo 600E taitaa olla enemmän tai vähemmän laiska kapistus.
Sähkön etu aloitellessa varmasti sen helppous.
600 nitron on kanssa mukava ja helppo lentää, moottorin säätö onnistui näin keltanokaltakin aika hyvin perus asetuksille... hieno säätö puuttuu. (omassani perässä ongelmaa, niin ei älyttömästi ole vielä päässyt rääkkäämään)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Happymen

  • Vieras
Vs: Kopteri nubille... (minä)
« Vastaus #4 : 26 Tammikuu, 2009, 17:01:28 »
juu, tossa 500:sessa on parempi teho/painosuhde. suosittelisin ennemmin sitä kuin 450.. luulisinpa että on vakaampi kuin 450. minulla olis toi mankka kaupan...  ;)

Poissa Tuukka

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit Ry #14
Vs: Kopteri nubille... (minä)
« Vastaus #5 : 26 Tammikuu, 2009, 17:16:38 »
Jos Raptoriin kallistut niin fast-ladissa on tommonen viikkotarjous etusivulla: http://www.fast-lad.co.uk/
Esky Lama V3 !

- Conquer your credit card -

Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopteri nubille... (minä)
« Vastaus #6 : 26 Tammikuu, 2009, 17:36:28 »
Tuosta rapukasta. Itse konehan on ihan mainio vehje varmasti.

Mutta esim servot (Fut 3010) on ihan perus analogiset servot, ei mitenkään mairittelevat joskin varmasti menee normi leijuttelussa ok. Gyro(401 ja tod.näk.9254 kaverina, ei mainittu) on ok, joskin jo hieman vanha. Jälleen, menee varmasti alkuunsa. Moottori on ilmeisesti YS90ST tai SR (?????), ei mainintaa kumpi. Molemmat on huippukoneita. Muflervaimentajasta en tiedä mitä lie tarkoittaa, vaimentaja on vaimentaja (=muffler).

Varaosakasa on aina hyvä olla olemassa, mutta mieluummin ostaa sellaisen kopterin jonka varaosasaatavuus ja toimitusnopeus ovat hyvät suomessa. Raptoriin saa osia ilmeisesti suomesta muualtakin kuin Sabesta, en ole varma. Esim. Aligniin saa T-Rex Storesta osat päivässä parissa joten ei tarvitse pitää itsellä koko arsenaalia hyllyssä.

Radiosta sen verran, Fut 7 menee ihan ok, joskin on varmaan MHz vehje joten en itse ole kovin kärkäs puhumaan sen puolesta...

Noh, siinä ajatuksia, lue rivien välistä... :P

« Viimeksi muokattu: 26 Tammikuu, 2009, 17:50:08 kirjoittanut ropellihattu »
Nada

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Kopteri nubille... (minä)
« Vastaus #7 : 26 Tammikuu, 2009, 17:51:35 »
Jos vertaa 450 sähköä ja 90 polttista, niin 90 on erittäin vakaa ja tuo 450 on kiikkerä tuuliherkkä kapine.

90 ylläpito ja polttoaine kustannukset ovat "kovat" (lavat 70-120Eur)
450 on halpa, mutta ajan kuluessa tulet hankkimaan kuitenkin suuremman kopun. pikkusta voi heitellä taivaalla rohkeammin, kun ei juuri maksa mitään.

Mun 5Cent Osta Fastladilta tuo uus rapu 903d, Seppomikaelilta YS91SR, jostakin 2.4Ghz radiot (vaikka tuolta Fastladiltä Spektrum DX7 mankka paketti vastarilla. Servot varmaan samasta paikasta.

Tai Osta mistä haluat sen 90 kopun. iso koko rules ja näkyy kauempaakin.
Melu noilla polttiksilla on yleinen ongelma;) mutta onhan noita paikkoja ympäriinsä, missä lennättää.

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa HMakela

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Kopteri nubille... (minä)
« Vastaus #8 : 26 Tammikuu, 2009, 18:53:28 »
Kiitokset nopeista vastauksistanne!

nyt paria pakettia tuolla fastladilla kasaamassa, raptor 90 ja trex 600n. Olen kyllä päättänyt isolla lähteä liikenteeseen, ei tarvitse sitten heti päivitellä, jos koskaan.  kysymyksiä vaan heräsi:
kumpaan kannattaa opetella, mode1 vai mode2? tuossa dx7 mukanahan tulee 4kpl jotain digiservoa, nuo varmaan kelpaisi tohon nuppin ja kaasuservoksi?
selvästi ylihintaa muuten tuolla radiolla mitä kauppasi mulle futaba 7cap (250€), koska tuo dx7 on halvempi a sisältää enemmän, unotamatta tietenkään että on 2.4ghz peli.  Paljonkohan tuosta seppomikaelin ys:stä joutuisi kyöhtymään???

edit: niin, ja semmonenki kysymys vielä että onko hintansa arvosta eroa ys91st vs ys91sr?
mitä govea suosittelette?
« Viimeksi muokattu: 26 Tammikuu, 2009, 19:02:51 kirjoittanut HMakela »
Trex 600E
joku ihime hitec mangga

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: Kopteri nubille... (minä)
« Vastaus #9 : 26 Tammikuu, 2009, 19:02:25 »
Toi Sepon moottori ois hyvä 700 Rexissä  ;) , jätä 600n ja Rapukka pois ja osta 700 Rexi .

EDIT: en laittaisi noita Spektrumin servoja enää 600 kokoluokan nitro koneeseen, sähkö 600E menee vielä jotenkin..ehkä. Itse 600 nitrossa sain noita DS 821 hajalle useita. Kaasussa mulla tosin oli DS 821 ja säilyi ehjänä.
« Viimeksi muokattu: 26 Tammikuu, 2009, 19:04:20 kirjoittanut Mikaelni »
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

z0tis

  • Vieras
Vs: Kopteri nubille... (minä)
« Vastaus #10 : 26 Tammikuu, 2009, 19:06:48 »
Itellä ei oo kanssa kokemusta noista isoista vehkeistä mutta tuli sama mieleen itelle kun mitä Mikealni kirjotti, että 700 rexä vois olla kova :)

Poissa Tuukka

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit Ry #14
Vs: Kopteri nubille... (minä)
« Vastaus #11 : 26 Tammikuu, 2009, 19:23:17 »
  kysymyksiä vaan heräsi:
kumpaan kannattaa opetella, mode1 vai mode2?

Mode2 !

 

Esky Lama V3 !

- Conquer your credit card -

Poissa HMakela

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Kopteri nubille... (minä)
« Vastaus #12 : 26 Tammikuu, 2009, 19:38:44 »
jospa kuitenkin hypätään hienoiselle säästölinjalle, ja rakennetaan paketti 600n ympärille, mitä muuta tarvitaan kuin:

T-REX 600 Nitro Super Pro Combo Blue (Including Engine) KX0160NP (£599.95)
DX7 2.4GHz 7-channel Programmable System Mode 2 (£234.99)
Logictech LTG-6100G + LTS-6100 servo (ropellihattu myy 150€)
jos aluksi ja harjoitteluun kelpuuttaisi nuo dx7:n mukana tulevat servot nuppiin ja kaasuun.
tietysti löpöä ja startteri, jotain muuta?
Trex 600E
joku ihime hitec mangga

Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopteri nubille... (minä)
« Vastaus #13 : 26 Tammikuu, 2009, 19:41:08 »
Kyllä minäkin jättäisin rapulan hyllyyn ja kallistuisin 700 reksin puoleen, jos .90 polttiksen haluaa. Siinä tulee govikin mukana joten ei tartte sitäkään ihmetellä... ;D

ST vai SR, ei liiemmälti merkitystä. SR:stä saa hiukan enemmän tehoja irti (pidempi isku) mutta ainakin noin periaatteessa vaatii enemmän nitroa joten on hieman kalliimpi ajaa.
Nada

Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopteri nubille... (minä)
« Vastaus #14 : 26 Tammikuu, 2009, 19:48:26 »

tietysti löpöä ja startteri, jotain muuta?

Noh, jonninmoinen laturi tuolle LiPolle tarttis olla, ja toki kasa työkaluja. Muutenhan tuolla olis jo melkein taivaalla...
Nada

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2023
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Kopteri nubille... (minä)
« Vastaus #15 : 26 Tammikuu, 2009, 19:52:53 »
Lainaus
ja startteri, jotain muuta?
Onkos tämä nyt ihan ihan eka kopteri? Siinä tapauksessa joku simu voisi tehdä hyvää lompakolle.

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Kopteri nubille... (minä)
« Vastaus #16 : 26 Tammikuu, 2009, 19:55:26 »
Jaahas onpas tullut paljon kommentteja lyhyessä ajassa, kaikilla tuntuu olevan eri mielipide.. Täällä foorumilla on ilmeisesti toitotettu 450 kokoisia koneita niin paljon että suositellaan niitä aloittelijoille budjetista ja henkilöstä riippumatta. 450 on pienempiin koneisiin verrattuna selkeästi vakaampi ja helpompi huoltaa, mutta ei se ole lähelläkään 500 tai 600 kokoisten helppoutta ja vakautta. 90 kokoinen on iso, totta, mutta vaikeus ja turvallisuus on täysin käyttäjästä kiinni. Jos on oikeasti jaksamista perehtyä asiaan niin 50 tai 90 kokoinen (eli 600 ja 700) on täysin sopivia koneita. Kaikki vaatii opettelua ja onhan se itsestään selvää ettei niiden kanssa pärjää samalla määrällä työtä kuin jonkun RTF kopterin kanssa.

Olit harkinnut rapukkaa, hyvä kone. Kannattaa harkita muitakin, esim. Trex 700 ja Synergy N9 kopuja. Rapukka on loistava mutta hieman vanhentunut konsepti. Aloittelijalle menee tosin enemmän kuin loistavasti. Kannattaa katsella käytettynä, voi löytä hyviä blingattujakin paketteja. Uutena esim. Trex 700 kitti on siitä hyvä, ettei siihen oikeastaan tarvitse yhtään päivitysosaa. Runko on yksinkertaisempi ja sitä on jonkin verran helpompi huoltaa. Rapukan hyviä puolia on laatu ja yleisesti katsoen hyvä suorituskyky. Nykyään 50 kokoluokasta löytyy tosin minun mielestä rapukkaa paljon parempia vaihtoehtoja, kuten Trex 600N, Vibe 50, Knight 3D ym. Ittellä oli toissakesänä vielä rapukka ja oli se hyvä kone, pidän kyllä nyt 600N:stä silti enemmän, yleinen suorituskyky on vaan huomattavasti parempi. Kyllä rapukankin saa liikkumaan mutta ei ihan suoraan paketista.

600E paketti mikä on tällä hetkellä tuolla myynti osiossa myynnissä on mun mielestä ihan loistava aloittelijalle. Laadukkaat sähköt tulee mukaan. Juuri tuollaisia kannattaa metsästää, saa hyvää kamaa halvalla. Turha maksaa liikaa. Itse suosittelisin tuollaista pakettia ennemmin kuin rapukkaa. Trexiin saa osia helpommin, sähkökone on käyttövarma ja akutkin on vielä järkevän hintaisia. Mitä isompi kone sen helpompi huoltaa ja säätää. Pikku koneet on aika nirsoja säädöistä, ilmenee yllättäviä ongelmia ellei kaikki ole täysin kunnossa.

Radioksi DX7, muuta ei tarvitse pitkään aikaan. Mukana tulevat servot on melko turhat, en käyttäisi edes kaasulla. Noita on hajoillut monella, ei voi enää olla kyse yksittäistapaksista. Missään nimessä eivät ole soveliaat ison koneen nuppiin. Kannattaa muutenkin ostaa alusta lähtien laadukkaat osat, köyhällä ei vaan oo varaa ostaa halpaa  :).

Gy401 + s9254 on erittäin toimiva ja tasainen combo alussa, ei mitään vikaa.

Lainaus
nyt paria pakettia tuolla fastladilla kasaamassa, raptor 90 ja trex 600n. Olen kyllä päättänyt isolla lähteä liikenteeseen, ei tarvitse sitten heti päivitellä, jos koskaan.  kysymyksiä vaan heräsi:
kumpaan kannattaa opetella, mode1 vai mode2? tuossa dx7 mukanahan tulee 4kpl jotain digiservoa, nuo varmaan kelpaisi tohon nuppin ja kaasuservoksi?
selvästi ylihintaa muuten tuolla radiolla mitä kauppasi mulle futaba 7cap (250€), koska tuo dx7 on halvempi a sisältää enemmän, unotamatta tietenkään että on 2.4ghz peli.  Paljonkohan tuosta seppomikaelin ys:stä joutuisi kyöhtymään???

edit: niin, ja semmonenki kysymys vielä että onko hintansa arvosta eroa ys91st vs ys91sr?
mitä govea suosittelette?

Mode 2 on se mitä täällä käytetään. Ei mitään hyötyä mode 1:llä lentämisestä. Niinkuin sanoin, elä käytä mukana tulevia servoja. Myy pois ja pyydä liikettä jättämään ne pois paketista. Minäkin tein niin. YS91SR on hyvä kone, jotkut tosin sanoo että ST on edelleen parempi.. Enpä ole koettanut mutta uskon SR:n toimivuuteen sen suosion takia. Yssit on aina olleet laadukkaita.

Tosiaan jos olet päättänyt mennä isommalla koneella niin suosittelen katsomaan 700N koneita.

Setuppi voisi olla tälläinen:

DX7 + ar7000
Trex 700N
YS 91SR
Hatori SB-19
3x s9452
kaasulle s9252
Spartan gyro + s9256 servo
Multigov Pro
Outrage 2500 vastariakku
Align 2in1 regulaattori

Gyro servo comboksi voi laittaa myös esim. tuon gy401 + s9254 mutta sitä ei kannata ostaa uutena, hirveä riistohinta vieläkin revitään. Spartan + s9256 servon saa melkein samalla hinnalla. Osia on paljon ja tuossa on vaan murto osa mahdollisista vaihtoehdoista, vastariksi menisi myös ar9000 tai ar7100, servoiksi nuppiin esim. ds8717 tai bls-451 tai s9252. Erilaisia govejakin on markkinoilla niin ettei voi sormilla laskea. Nuo osat ei ole kalleimmat mutta ei myöskään halvimmat, perus hyvä paketti 90 koneeseen. Trex 700N paketissahan tulee mukana govi, sekin kelpaa hyvin. Goveja käytetään tosin enemmän 3D lennossa joten aloittelijalle melko lailla turha kapistus. Leijutellessa govi "sinnepäin" säädettynä lisä kierrosten epävakautta ja aiheuttaa häiriöitä. Suosittelen ajelemaan vähän aikaa käyrillä ja ottamaan govin käyttöön vasta kun taivaslento onnistuu hyvin.

Kopteria hommatessa kannattaa ostaa myös simu, Reflex XTR tai Phoenix. Helpompi sitten harjoitella oikealla koneella. Startteriksi isolle koneelle Sullivanin Dynatron, se on "like no other".

Ja ehdottomasti kaveri auttamaan säädöissä, ja malttia mukaan.


-op-
« Viimeksi muokattu: 26 Tammikuu, 2009, 20:01:43 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Kopteri nubille... (minä)
« Vastaus #17 : 26 Tammikuu, 2009, 19:58:11 »
jospa kuitenkin hypätään hienoiselle säästölinjalle, ja rakennetaan paketti 600n ympärille, mitä muuta tarvitaan kuin:

T-REX 600 Nitro Super Pro Combo Blue (Including Engine) KX0160NP (£599.95)
DX7 2.4GHz 7-channel Programmable System Mode 2 (£234.99)
Logictech LTG-6100G + LTS-6100 servo (ropellihattu myy 150€)
jos aluksi ja harjoitteluun kelpuuttaisi nuo dx7:n mukana tulevat servot nuppiin ja kaasuun.
tietysti löpöä ja startteri, jotain muuta?

Jaaha kirjotin edellistä niin kauan että tuli jos useita vastauksia siinä ajassa. Edelleen elä laita niitä servoja mihinkään, edes kaasulle. Tuon kitin mukana tulee Align 50 (OS 50) polttis moottori, ei ihan yhtä toimintavarma kuin YS mutta mutta.. Toimii  :).

Säätölinjalle jos mennään niin sitten osta se 600E paketti pois. Muiden ja omasta kokemuksesta voin sanoa että nollasta aloittaessa ei polttisten kanssa ole sellaista asiaa kuin säästölinja   ;).


-op-
« Viimeksi muokattu: 26 Tammikuu, 2009, 19:59:44 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa HMakela

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Kopteri nubille... (minä)
« Vastaus #18 : 26 Tammikuu, 2009, 20:13:57 »
no siinä oli asiantuntevan oloinen vastaus! siitä suurkiitos! valaisi monia asioita.

ja eihän tämä nyt ihan ensimmäinen kopteri ole, noita walkeran muovirimpuloita on takana pari, ei mitään hyvää sanottavaa kyllä ole niistä.
nyt sitten rupesin tuota 600E pakettia miettimään, siinä olevat sähköthän voisi sitten siirtää myöhemmin 600N jos mieli muuttuu ja voisi tuon kopun myydä pois häviämättä hirveästi. varmaan jotenkin näin eikös?

Trex 600E
joku ihime hitec mangga

Poissa okallio

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kopteri nubille... (minä)
« Vastaus #19 : 26 Tammikuu, 2009, 20:24:17 »
Sen kummemmin kantaa ottamatta (pieni)sähkis VS (iso)polttis mitähän nykyisten polttoaineiden hinnoilla maksaa lentominuutti harjoitteluleijuntaa/kevyttä taivasajoa 50 (50 YS tahi OS) vs. 90 (90 OS tahi YS yms)? Lähinnä vaan muistan itse kun aloittelin niin 30:sta Nexusta 50:een Ergoon siirtyessä meinas huimata kun yhtäkkiä meni gallona päivässä fuilia  ???

Aloitellessa kuitenkin kun on tavoitteena kerätä kaputittomia lentotunteja mahdollisimman tiuhaan että menee tikutus selkäytimeen niin mielestäni tuolla lentohinnallakin on merkitystä. Varsinkin jos joutuu fuileja hankkimaan tilailemalla jolloin aina tulee hintaan postit etc. Onko kellään dataa mitä oikeasti on tullut maksamaan per lento jos vaikka joutuu tilailemaan tai muuta? Tuossa fuilia Britanniasta säikeessä on jotain juttua vaan lähinnä ajattelin jos yksin nesteensä hankkii.

Itse olen polttista ajanut viimeksi kolme vuotta sitten joten en edes tiedä mistä tänne Kemiin saisi fuilia näppärimmin  ;D joten sinänsä voin olla ihan hakoteillä...

t. Oula

Edit. Hui kauhia  :o Onko tosiaan jo Suomen listahinnat 20-30% valmisfuileille lähempänä 40:tä kuin 30:a euroa gallona? Onneksi en ostanut herätteenä lennu.netistä stuntin nälkään Sombreroa ja satanelikymppistä Räksä-OS:sia. Miten tuon Britannian tilauksen kanssa kävi? Mitä tuli gallonahinnaksi 20/30% nitrolla?
« Viimeksi muokattu: 26 Tammikuu, 2009, 20:47:14 kirjoittanut okallio »

Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopteri nubille... (minä)
« Vastaus #20 : 26 Tammikuu, 2009, 20:30:23 »
Totta. Freyaan saa gallonasta sellaset 6 tankillista. ~12 minuuttia per tankki.

Aamulla klo 9 kentälle ja illalla vaikka viiden nurkilla pois niin siitä voi sitten laskea mitä vähän laiskempikin pilotti saa tärvättyä päivässä.
Nada

Poissa HMakela

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Kopteri nubille... (minä)
« Vastaus #21 : 26 Tammikuu, 2009, 20:36:50 »
hmm katselinpa tuossa fastladissa noita trex 600e hintoja. _hieman_ kuulostaa kalliilta tuo 240 euroa rikkinäisestä kopusta kun alle 300 euroon saa jo uuden...
ja samoin tuo fuaban radiosetti on ieman hintava kun kaupasta saa dx7 uutena 208 eurolla... tarkoitus ei tietenkään ole marista tai ilkeillä, mutta ihmettelenpä vain. eihän se ole tyhmä joka pyytää...  on se vaikeata ää valinta. nyt kallistelen tuohon 600E:hen :D jos vaikka tuosta paketista ostais nuo servot ja gyron sitten kaveriks.
ja tosiaan tuo on todella hyvä pointti tuo polttoaineen menoerä... Eihän kellään voi olla varaa ajella tuollaisella! ei varmaan yhtään vaikeaa saada 100 euroa päivässä menemään pelkkään löpöön! kiitos ei :D ehkä kuitenkin 600E.
« Viimeksi muokattu: 26 Tammikuu, 2009, 20:39:07 kirjoittanut HMakela »
Trex 600E
joku ihime hitec mangga

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopteri nubille... (minä)
« Vastaus #22 : 26 Tammikuu, 2009, 20:50:42 »
ja tosiaan tuo on todella hyvä pointti tuo polttoaineen menoerä... Eihän kellään voi olla varaa ajella tuollaisella! ei varmaan yhtään vaikeaa saada 100 euroa päivässä menemään pelkkään löpöön! kiitos ei :D ehkä kuitenkin 600E.
Hauska näkökulma... entä yli 200 euroa maksavat akut, jotka hajoaa torpeissa, yli 300 euron laturi, jolla voi sitten ladata kahta isoa akkua yhtäaikaa? Sitten huomaa, että se 6S teho ei ihan riitäkään ja ostetaan 500 eurolla uusi nopari + moottori (riittääköhän?) ja aletaan maksamaan 8S/10S akuista yli 300 kappale ja nekin hajoaa torpeissa ja sitten huomaa et hetkinen, eihän näillä akuilla pystykään lentämään ku 6 min kerralla ja mulla on niitä vaan 3. Dammit, ostetaan lisää akkuja ja toinen 300 euron laturi... Arvaat jo varmaan tässä vaiheessa kumpi 600:nen mulla on ;D.

Tervetuloa palstalle ja varmaan jo tämän ketjun perusteella opit, että mielipiteitä on paljon ja kannattaa lukea valikoivasti :).

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Kopteri nubille... (minä)
« Vastaus #23 : 26 Tammikuu, 2009, 20:57:33 »
50 nitron fuilin kulutus on vielä järkevä, ainakin kun tilaa ulkomailta isomman erän fuilia niinkuin tehtiin ennen joulua (380 galloonaa tilattiin UK:sta  ;)). Yhdelle laatikolle 30%:sta tuli hintaa n. 105€ veroineen ja posteineen Suomeen jos oikein muistan. Siinä on 20 litraa eli 5.29 galloonaa, jos ajattelee että 90 kone vetää 6 lentoa galloonalla, laatikolla lentäisi 31½ lentoa. Lennolle tulee hintaa 90:llä n. 3.5€. 50 kokoisella lentää galloonalla semmoset 10 lentoa, hintaa lennolle tulee n. 2€. Vielä vähemmän jos käyttää 20% fuilia. Suomessa fuili on kaksin verroin kalliimpaa joten voi kertoa hinnat kahdella jos aikoo valmis fuilia tilata kotisuomesta.

Jos on paketilla korkea hinta niin aina voi tinkiä  :P. Kuuluu Suomalaiseen pennin venytyskulttuuriin  ;).


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa HMakela

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Kopteri nubille... (minä)
« Vastaus #24 : 26 Tammikuu, 2009, 20:59:00 »
Joopa joo. Loivennetaas vähän. 22.2V akku, 5200 mah = 150 euroa
laturi joka lataa YHTÄ akkua 90 euroa X 2 = 180 euroa

a kyllä niissä teho riittää (riittäähän) :P :D

ja tuolla 5200 mah lentoaikaa pitäis olla yli 6min

(en tietenkään tiedä, sähkökoputtajat  äkkiä puolustelemaan!) :D
Trex 600E
joku ihime hitec mangga

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
45 Vastauksia
18928 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Huhtikuu, 2008, 20:17:14
kirjoittanut Penara
37 Vastauksia
18633 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Syyskuu, 2008, 12:59:46
kirjoittanut sgtpepper
14 Vastauksia
7428 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Syyskuu, 2008, 21:29:01
kirjoittanut Jyri
12 Vastauksia
8575 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Heinäkuu, 2011, 22:09:31
kirjoittanut SJo1
8 Vastauksia
7863 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Joulukuu, 2009, 16:44:00
kirjoittanut Rotary