Kirjoittaja Aihe: Puhelimen käyttö näyttönä?  (Luettu 4726 kertaa)

Poissa Wilhö

  • Aloitteleva torppari
  • *
Puhelimen käyttö näyttönä?
« : 17 Elokuu, 2015, 17:42:56 »
Moro! Tuli vaan mieleen, että voiko puhelinta käyttää näyttönä? Omassa luurissa näyttö melkein 5 tuumaa ja tarkkuuskin kiitettävä. Luulis että siihenkin on joku sovellus keksitty. Vai kysynkö täysin typeriä ???

Poissa Wilhö

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Puhelimen käyttö näyttönä?
« Vastaus #1 : 17 Elokuu, 2015, 17:49:44 »
Onhan täällä foorumilla joku jo testannutkin, eipä tullu tarkemmin selailtua :o

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: Puhelimen käyttö näyttönä?
« Vastaus #2 : 17 Elokuu, 2015, 18:22:37 »
HD-tasoista vai analogista?

Analogista videota saa Android-puhelimen ruudulle esim. Easycap-donglen tai LaserBGC:n usb-modulin läpi. Viivettä on hieman enemmän kuin perinteisin menetelmin mutta ei ihan mahdottomasti kuitenkaan. Jotkut DJI-kopterit pystyvät lähettämään luuriin myös HD-tasoista videota mutta sen toimivuudesta tai viiveesta minulla ei ole omakohtaista kokemusta.

Tässä on linkki yhteen aihetta sivuavaan keskusteluun RCGroupsissa:

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2416458



« Viimeksi muokattu: 17 Elokuu, 2015, 18:24:48 kirjoittanut Picofly »

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: Puhelimen käyttö näyttönä?
« Vastaus #3 : 17 Elokuu, 2015, 18:56:28 »
Tässä kaksi esimerkkiä Android-puhelimesta FPV-näyttönä.

Ensimmäisen kokoonpanon latenssi on hieman pienempi. Sen lisäksi täytyy sanoa, että puhelimeni FullHD-resoluutio on hieman turhan pieni VR-laseille koska ruutu jaetaan molempien silmien kesken ja FOV on noin 90 astetta:

A. Samsung Galaxy S5 + OTG-kaapeli + LaserBGC:n usb-moduuli + Fatshark 32 ch racing band-vastaanotinmoduuli
B. Zeiss VROne VR-silmikko + Samsung Galaxy S5 + OTG-kaapeli + Easycap (UTV007-piirillä) + ulkoinen diversity-vastanotin
« Viimeksi muokattu: 17 Elokuu, 2015, 21:15:51 kirjoittanut Picofly »

Poissa Wilhö

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Puhelimen käyttö näyttönä?
« Vastaus #4 : 17 Elokuu, 2015, 20:44:38 »
Analoginen kelpaa mulle. Juuri tuota sinun viestiketjua rupesin selaamaan heti kun olin tänne kysymyksen laittanu, mutta kun olin niin hätäinen että en malttanu ensin katsoa ::) Kiitos näistä vinkeistä!

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: Puhelimen käyttö näyttönä?
« Vastaus #5 : 29 Elokuu, 2015, 12:02:37 »
FPV Hobby postitti minulle testikäyttöön uuden LaserBGC:n Android-moduulin. Se on varsin näppärän kokoinen kapistus. Laitteen kyljessä on microUSB-liitin joka sopii suoraan useimpien Android-puhelimien kylkeen. Moduulin päällä on paikka Fatshark Dominaattoreiden vastaanottimelle, joten käytännössä kaikki yleisesti käytössä olevat kanavat (1.3GHz, 2.4GHz ja 5.8GHz) ovat saatavilla. Itselläni tuossa on kiinni Fatsharkin 32-kanavainen racing band-vastari. En ole vielä ehtinyt koelentämään uutta moduulia mutta ensitestien perusteella kuvanlaatu on ok ja latenssi on minimaallinen. Katseluohjelmaksi sopii esim. maksullinen USB Webcam viewer jossa on myös videon tallennustoiminto. Toivottavasti pikapuolin  pääsen testailemaan näitä Eyebox Smart FPV-lasien kanssa.

Vertailun vuoksi kuvassa on myös LaserBGC:n vanhempi USB-moduuli.
« Viimeksi muokattu: 29 Elokuu, 2015, 13:04:53 kirjoittanut Picofly »

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
9 Vastauksia
3829 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Syyskuu, 2009, 16:02:42
kirjoittanut Sandu
6 Vastauksia
3903 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Elokuu, 2010, 14:54:40
kirjoittanut JCA
17 Vastauksia
12167 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Tammikuu, 2015, 00:32:39
kirjoittanut mop
10 Vastauksia
5793 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Syyskuu, 2014, 23:54:24
kirjoittanut IL3
5 Vastauksia
5413 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Helmikuu, 2018, 09:26:56
kirjoittanut mad moose