Kirjoittaja Aihe: Phantom 3 otti ja lähti. Mitäs nyt  (Luettu 67572 kertaa)

Poissa ukki

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Phantom 3 otti ja lähti. Mitäs nyt
« Vastaus #25 : 14 Elokuu, 2015, 20:08:05 »
Onko tuolla 130 MHz lähetimmellä mahdollista sekoittaa tuota 5.8 GHz: n radio-ohjaintaajuutta koneen ja kapulan välillä?

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Phantom 3 otti ja lähti. Mitäs nyt
« Vastaus #26 : 14 Elokuu, 2015, 20:40:49 »
Paha kyllä sanoa.

Hitsi, mulla ois ollu joku flytrex vision plus kaapeli tossa pöydällä jouden =(
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Phantom 3 otti ja lähti. Mitäs nyt
« Vastaus #27 : 15 Elokuu, 2015, 14:35:39 »
Jaha, täälläkin teki temppuja.

Olin mopoendurancea kuvaamassa ja jo tunti puolitoista ilmassa, menin radan yhteen nurkkaan kopterin kanssa ja muina miehinä pörräsin kun iFap sanoi että signal lost.

Etäisyyttä oli noin 150m, korkeutta 33m, ei mitään esteitä.

Kopteri ei lähtenyt suunnistamaan minnekään, pitkältä tuntuneen hetken (10-20sec tms) ajan heiluttelin ja kääntelin Mankkaa ja yhteys takaisin ja manuaalisesti ajoin kopterin kotiin.

En tiedä olisiko voinut olla joku näistä useasta gopro (wifi päällä) joka sekoittanut pakan tai sitten tää uusin fw tai App on susi.

Enivei, ketjun aloittajan kannattaisi chatissa käydä selvittämässä oma tapaus että tulee tietoa sinnekkin päin.

Itse ajattelin illalla naputella.
« Viimeksi muokattu: 15 Elokuu, 2015, 17:27:14 kirjoittanut jesi »
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa ukki

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Phantom 3 otti ja lähti. Mitäs nyt
« Vastaus #28 : 15 Elokuu, 2015, 14:47:31 »
Lainaus
Siin vaiheessa kun tulee no signal, on ihan sama mikä moodi. Se lähtee kotiin.

Jos laittaa tuon failsafe => landing
Ja tuosta "low batteri level"
ottaa rastin pois Go-Home, voiko silloin olettaa, jos tulee "no signal", että kone laskeutuu, eikä kuitenkaan lähde hakemaan olettamaansa kotipaikkaa?
.

Kun kytkin koneen tuohon PT2- ohjelmaan, esittää alussa että Main Controller pitää päivittää 3.14 ver, nyt on ver. 3.08.
Onko tuo päivitys tarpeellinen ja välttämäton tehdä, yleensäkin päivitykset, jos kone toimii oikein?

Poissa Makke76

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Phantom 3 otti ja lähti. Mitäs nyt
« Vastaus #29 : 15 Elokuu, 2015, 17:58:48 »
Jaha, täälläkin teki temppuja.

Olin mopoendurancea kuvaamassa ja jo tunti puolitoista ilmassa, menin radan yhteen nurkkaan kopterin kanssa ja muina miehinä pörräsin kun iFap sanoi että signal lost.

Etäisyyttä oli noin 150m, korkeutta 33m, ei mitään esteitä.

Kopteri ei lähtenyt suunnistamaan minnekään, pitkältä tuntuneen hetken (10-20sec tms) ajan heiluttelin ja kääntelin Mankkaa ja yhteys takaisin ja manuaalisesti ajoin kopterin kotiin.

En tiedä olisiko voinut olla joku näistä useasta gopro (wifi päällä) joka sekoittanut pakan tai sitten tää uusin fw tai App on susi.

Enivei, ketjun aloittajan kannattaisi chatissa käydä selvittämässä oma tapaus että tulee tietoa sinnekkin päin.

Itse ajattelin illalla naputella.

Tänään KP Index melko korkealla eli saattaa aiheuttaa häiriöitä GPS yhteyksiin.

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Phantom 3 otti ja lähti. Mitäs nyt
« Vastaus #30 : 15 Elokuu, 2015, 18:00:36 »
Juu, mutku meni linja poikki lähetin <-> kopteri välillä.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa Makke76

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Phantom 3 otti ja lähti. Mitäs nyt
« Vastaus #31 : 15 Elokuu, 2015, 18:22:21 »
Juu, mutku meni linja poikki lähetin <-> kopteri välillä.

Joo totta :) Harmi jos Phantom 3 enemmän tällaista. Itse mietin ostaisinko seuraavaksi Phantom.3 Professionalin.vai Yuneec Q400 4K version. Parrot Bebopissa ollut omille teille lähtöä yleisesti vaikka valmistaja ei sitä suostu myöntämään. Jos Phantom 3 samaa vikaa niin.ikävä juttu.

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Phantom 3 otti ja lähti. Mitäs nyt
« Vastaus #32 : 15 Elokuu, 2015, 18:39:10 »
Joo, mulla tosiaan eka kerta kun p3 linja yskäsi.
Tosin vasta 63 kilometriä tuo lentänyt ja mulla ei tapahtunut flyawaytä.

edit:
Lainaus
Your request has been received and is being reviewed by our EU support staff.
« Viimeksi muokattu: 15 Elokuu, 2015, 22:03:33 kirjoittanut jesi »
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa Lippe86

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Phantom 3 otti ja lähti. Mitäs nyt
« Vastaus #33 : 16 Elokuu, 2015, 08:45:27 »
Kyllä on Dji:lle lähetetty tietoa asiasta. Hukkaanlennon jälkeen ei ole ollut mitään ongelmaa toimii hyvin. Ehkä taivaalta tippuminen korjasi vian. :)

Poissa ukki

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Phantom 3 otti ja lähti. Mitäs nyt
« Vastaus #34 : 08 Syyskuu, 2015, 20:47:22 »
Lainaus
14.8 tilasin Flytrex Live 3G: n ja Flytrex Live Plus Installation Cable For Phantom 2 Vision Plus

Tänään tuli paketti ja asensin paikalle.

Ensilento Flytrexin kanssa päättyi ohjattavuuden menetykseen ja maahan syöksyyn?

Kun huomasin, että kone ei tottele enää ohjausta, laitoin man-tilaan ja kaasun pohjaan, mutta kone jatkoi vain syöksyä vinoittain kohti maata.

Flytrexin mukaan korkeutta olisi ollut ennen putoamista 119m, ei kyllä pidä paikkaansa, puhelimen näytössä oli vähän ennen ohjattavuuden menetystä n. 20m.

Nyt kyllä herää epäilys,että GSM-singaalilla on osuutta em. tapahtumaan.?

Tuosta näkyy lento.http://www.flytrex.com/mission/antero-heikurainen-8fd6hTrZ/

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2023
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Phantom 3 otti ja lähti. Mitäs nyt
« Vastaus #35 : 08 Syyskuu, 2015, 21:15:33 »
Minähän en näistä vehkeistä mitään tiedä, mutta pari huomiota tuolta logeista tein. Ensinnäkin korkeus lähtötilassa oli 78m, eli tuo lienee korkeus merenpinnasta eikä maasta. Tällä perusteella olet ensin leijutellut 20m korkeudella ja siitä ottanut korkeutta neljäänkymmeneen metriin ennen kuin se on pudonnut alas. Toinen havainto oli se että akun jännite oli lähdössä 12.06V, eli ei lähellekään täyttä. Reilu puolisko akkua noin. Varsinkin loppua kohden jännite kyykkäilee jo aika paljon. Väistämättä tulee mieleen että siellä oli joku low battery alarm minkä perusteella se päätti ottaa homman haltuun ja tuoda vehjettä alas tai jotain?
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Phantom 3 otti ja lähti. Mitäs nyt
« Vastaus #36 : 08 Syyskuu, 2015, 22:15:39 »
Kyllä sitä on p2vp lennetty flytrex kanssa onnistuneesti ja muillakin paikantimilla.
Oisko asennuksessa käyny fiba?
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa ukki

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Phantom 3 otti ja lähti. Mitäs nyt
« Vastaus #37 : 09 Syyskuu, 2015, 18:29:21 »
Tarkastin vauriot, pääsin aika vähällä, tällä kertaa, potkurisuojat meni ja yksi potkuri.
Akku oli lentänyt n. 5 m päähän hylystä ja potkurisuojat kaikki murtuneet.

Tuota flyaway olen vielä olen kelannut, eli alkoi ensin paikaltaan siirtymään vaakatasossa sivulle, jonka jälkeen kääntyi sivuttain ja lensi potkurit edellä vinosti kohti maata.
Olisiko häiriö tullut ensin kompassiin ja sen jälkeen katkos lähettimeen, koska ei totellut täyskaasu pyyntöä, en laittanutkaan S1 kytkintä MAN-tilaan vaan S2 kytkimen HL, mutta olisihan koneen kuitenkin pitänyt vastata kaasu pyyntiin.

Lainaus
Oisko asennuksessa käyny fiba?

Tarkastin tuon johdon, joka tulee Flytrex-CAN välille, oli paikallaan ja GPS- liitin myös oli kunnolla kiinni.

Lainaus
että siellä oli joku low battery alarm minkä perusteella se päätti ottaa homman haltuun ja tuoda vehjettä alas tai jotain?

Asetuksena low battery on landing, mutta on kylläkin aikaisemmin antanut näyttöön jonkun kolmio-varoituksen batterista (en muista kumpi akku oli silloin paikalla), mutta en ehtinyt lukea sitä, häipyi näytöstä niin nopeasti, jotenkin itsekki olen nyt tuohon jännite vikaan kallistunut, jatkossa lennätän ainoastaa tuolla vara-akulla ja katson uusiutuuko flyaway.

Potkurisuojat ovat kyllä liian kovaa materiaalia, kun kaikki murtuivat kerralla, saako joustavampia suojia jostain? pikaliitin malleja olen myös yrittänyt etsiä mutta ei ole löytynyt mistään.

Lainaus
eli tuo lienee korkeus merenpinnasta

Niin näyttäisi olevan, mutta mitä tuo temperature- mittaus oikein mittaa, ei ainakaan ulkolämpötilaa.

Koelennätys suoritettu, näyttäisi kaikki toimivan.http://www.flytrex.com/mission/antero-heikurainen-IAFGzItJ/

Tuohon on nyt ilmaantunut uusi lokero, missä GPS-ATTI-MAN-FAILSAFE, ei hajua mitä tarkoittaa.

Copper

  • Vieras
Vs: Phantom 3 otti ja lähti. Mitäs nyt
« Vastaus #38 : 09 Syyskuu, 2015, 19:10:26 »
Oma Phantom 3pro teki aikaisemmilla firmiksillä tuota lost signalia. Silti kopteria pystyi ohjaamaan vaikkei kuvaa
Nexus9 enään välittynytkään (näköyhteys kopteriin koko ajan).
Uusimmalla firmiksella 1.4.0010 ja uudella DJI GO app 2.1.0 ei ainakaan vielä ole lostia ilmaantunut. GPS tilassakin olen lennättänyt, ei mitään ongelmaa. Uudet waypoint, point of interest,  follow me, home lock ja course lock ominaisuudet toimivat luvatulla tavalla.
Ja nämähän toimivat vain GPS tilassa. Jos GPS signaalia ei ole ei näitäkään voi käyttää.

http://www.dji.com/product/intelligent-flight-modes?utm_source=newsletter_intelligent-modescampaign&utm_medium=edm&utm_campaign=intelligent-modes0907&sc_src=email_326704&sc_eh=0b2338fd641c2acc1&sc_llid=4&sc_lid=7400525&sc_uid=1NaQmcgvWd

Poissa BigDaddyJ

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Phantom 3 otti ja lähti. Mitäs nyt
« Vastaus #39 : 10 Syyskuu, 2015, 08:29:41 »
Saattanu olla bitit poikittain viime päivinä ;)

http://www.n3kl.org/sun/images/noaa_kp_3d.gif

Poissa bk_t

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Phantom 3 otti ja lähti. Mitäs nyt
« Vastaus #40 : 10 Syyskuu, 2015, 10:08:36 »
Noita trackereitähän löytyy paljon, mutta tämä osottaitunut toimivaksi http://yepzon.com/fi/ . Ihan hyvä turva jos kone lähtee omia matkoja

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Phantom 3 otti ja lähti. Mitäs nyt
« Vastaus #41 : 11 Syyskuu, 2015, 22:47:22 »
Djj voisi itsekin tarjota tuollaista lisälaitetta ;-)

Poissa Dell879

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Phantom 3 otti ja lähti. Mitäs nyt
« Vastaus #42 : 01 Lokakuu, 2015, 00:29:29 »
Joo, tiedän miltä tuntuu kun kopteri häviää horisonttiin ilman että  vastaa mihinkään komentoon  :-\

Minkähänlaisen pienen jäljityslaitteen tuollaiseen voisi asentaa. Näyttäisi löytyvän "majakka" tyyppisiä jonka signaalia sitten vastaanottimella pitäisi yrittää jäljittää, kuten vanhanaikaisissa koiratutkissa ja sitten nämä modernit gps pohjaiset. Mitä ehdottaisitte? Laitteen olisi tietysti hyvä toimia omalla virtalähteellään sillä koneen oma akku ei välttämättä ole enää hengissä tai paikoillaan onnettomuustilanteessa.

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Phantom 3 otti ja lähti. Mitäs nyt
« Vastaus #43 : 01 Lokakuu, 2015, 09:27:08 »
Mä olin tyytyväinen tuohon Rf-v16, paljon fiksumpi mitä yepzon.

(mulla taitaa olla kiinnike vielä tuolle Rf-v16 to phantom 3)
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa Dell879

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Phantom 3 otti ja lähti. Mitäs nyt
« Vastaus #44 : 09 Joulukuu, 2015, 15:47:09 »
Mä olin tyytyväinen tuohon Rf-v16, paljon fiksumpi mitä yepzon.

(mulla taitaa olla kiinnike vielä tuolle Rf-v16 to phantom 3)
Tuli pari kappaletta tilattua noita RF-V16 paikantimia ja huomasin että DNA liittymällä molemmat toimivat suoraan (sekä prepaid että normaali liittymä), mutta toista paikanninta olisi tarkoitus käyttää  alueella jossa dna:lla on huono kuuluvuus.

Telefinlandin tai saunalahden sim-korteilla ei paikannin suostunut yhteistyöhön vaikka valon mukaan gsm yhteys olisi kunnossa. Mitään rajoituksia ei kyseisissä liittymissä pitäisi olla ja pinkoodin kyselykin oli kytketty pois päältä, että mahtaisiko joku tietää miksei toimi tai toimiiko näissä vain jotkut tietyt liittymät. ReachFar ilmoittaa vain että  paikannin olisi offline. Kuitenkin soitettaessa numeroon, puhelu menee perille.

DNA:n kortin kun heitti paikantimeen niin toimii taas täydellisesti.  ::)

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Phantom 3 otti ja lähti. Mitäs nyt
« Vastaus #45 : 09 Joulukuu, 2015, 16:42:06 »
Mä en muista mikä kortti mulla oli, mutta kuullostaa kyllä aika oudolta.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa Dell879

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Phantom 3 otti ja lähti. Mitäs nyt
« Vastaus #46 : 09 Joulukuu, 2015, 17:23:30 »
Niimpä. On sitä tässä nyt ihmetelty. Kumpikaan paikantimista ei suostunut telefinlandin kortilla toimimaan. Ei tässä nyt muita liittymävaihtoehtoja ole kokeiltavaksi joten dna on ainut jolla saimme toimimaan.

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Phantom 3 otti ja lähti. Mitäs nyt
« Vastaus #47 : 09 Joulukuu, 2015, 17:26:39 »
Harmi kun möin oman paikantimen pois, niin en pääse testaamaan tutkimaan asiaa.

Ei kai siinä auta muu kuin resetoida laite, koittaa kortit jossain muussa laitteessa ja antaa hetken aikaa maustua kortti sisällä ja laite päällä plus kysyä tekstarilla kuulumisia.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa petrim

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Phantom 3 otti ja lähti. Mitäs nyt
« Vastaus #48 : 09 Joulukuu, 2015, 18:39:53 »
Tilasin just tollasen:

http://www.aliexpress.com/item/A8-Mini-GPS-Tracker-Global-Real-Time-GSM-GPRS-GPS-Tracking-Device-With-SOS-Button-for/32482280153.html

Voin laittaa palautetta kunhan saapuu Kiinasta. Hinta ei ole kyllä paha.

Seloste vähän sitä sun tätä, mutta pitäs olla 5v inputti ja ei paha kulutuskaan, menee varmaan suoraan vastarista virrat. Painosta ei tosin mitään infoa, mutta ei kait tuo 40g enempää paina.  :o
Trex 600 / Compass Knight 50 Sport / TT Mini Titan E325s / Solo Pro 100 3D 3G / Stein Models Messerschmitt BF109-T / Great Planes Syncro / Tarot Quad+Naza / Reptile Quad+Naza, FlySky/DJT telemetry mod + muut lelut

Poissa Dell879

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Phantom 3 otti ja lähti. Mitäs nyt
« Vastaus #49 : 09 Joulukuu, 2015, 19:58:13 »
Harmi kun möin oman paikantimen pois, niin en pääse testaamaan tutkimaan asiaa.

Ei kai siinä auta muu kuin resetoida laite, koittaa kortit jossain muussa laitteessa ja antaa hetken aikaa maustua kortti sisällä ja laite päällä plus kysyä tekstarilla kuulumisia.
Kokeiltiin resetointia ja puhelimessa kaikki kortit toimivat normaalisti. Olisiko sitten palveluntarjoaja blokannut jostainsyystä noista liittymstä portin jota tuo käyttää datan lähettämiseen palvelimelle, koska kaikki muu toimii, mutta data ei vain liiku.

Onko muilla tuota RF-V16 käytössä ja millä liittymällä? Saisi vähän kartoitettua millä liittymillä toimii. DNA on ainakin yksi toimiva.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
22 Vastauksia
9685 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Kesäkuu, 2009, 13:50:02
kirjoittanut XciD
28 Vastauksia
7820 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Huhtikuu, 2014, 16:27:49
kirjoittanut Tumelius
11 Vastauksia
5312 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Heinäkuu, 2014, 12:38:08
kirjoittanut JCA
5 Vastauksia
8917 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Marraskuu, 2015, 13:26:15
kirjoittanut Jezze
53 Vastauksia
29283 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Lokakuu, 2016, 23:11:16
kirjoittanut TeroS