Kirjoittaja Aihe: Mitä FPV laseja olet kokeillut ?  (Luettu 8705 kertaa)

Poissa zoomsky

  • Aloitteleva torppari
  • *
Mitä FPV laseja olet kokeillut ?
« : 06 Tammikuu, 2015, 22:41:12 »
Mitä laseja käytät tai olet joskus kokeillut ?
Oletko niihin tyytyväinen ?
« Viimeksi muokattu: 07 Tammikuu, 2015, 17:17:36 kirjoittanut zoomsky »

Poissa zoomsky

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Mitä FPV laseja käytät ?
« Vastaus #1 : 07 Tammikuu, 2015, 14:16:10 »
Itse käytän vielä tavallisia kaukolaseja, mutta haaveana olisi laittaa tilaukseen  8)
Olisi kiva jos saisi tietoa kokemuksista, koska näitä ei juuri pääse sovittelemaan eli joutuu ostamaan sian säkissä. ;D

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Mitä FPV laseja olet kokeillut ?
« Vastaus #2 : 07 Tammikuu, 2015, 18:18:06 »
Aika sian säkissä joutuu melkeen väkisin ostaa jos ei kavereilla ole laseja kokeiltavaks. Joillaki sopii lasit hyvin päähän ja jotkut sanoo että ei sitte mitenkään istu. Itselläni hyvä tuuri ja Fat Shark RCV922 AE istuu tosi hyvin päähän ja kuva on mukavan iso FOV 46.

Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Vs: Mitä FPV laseja olet kokeillut ?
« Vastaus #3 : 07 Tammikuu, 2015, 18:25:40 »
Viikon olen lasit omistanut joten kovin kattavia kokemuksia ei ole. Ves@:n RC922 AE:tä olen testannut päähäni kanssa, omani on Attitude V2:set.

En ole ikinä kokeillut 25 FOV:in laseja, mutta itse en sellaisia ostaisi. Tuo 46 asteen FOV on oikein makea mikä noissa Ves@:n ja Toehin laseissa on, harmi ettei sellaisia myydä enään. (Paitsi Dominator HD, hintakin sen mukainen). Itsellä on 35 asteen FOV ja kyllä sekin tuntuisi riittävän. Itselle sopii nuo Attituden V2:set hyvin päähän ja niissä on IPD-säätö, jota pitäisin todella tärkeenä. Kannattaa myös kiinnittää vastaanottimeen huomiota, niitten herkkyyksissä on eroa. Multa löytyy Hyvinkäätlä nuo Attitudet, jos joku haluaapi testata päähänsä.

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Mitä FPV laseja olet kokeillut ?
« Vastaus #4 : 07 Tammikuu, 2015, 18:33:24 »
35 FOV on itseasiassa tosi hyvän kokonen. Ei mee överi isoks, mutta siitä näkee jo tosi hyvin. 25 FOV:lla pärjää, mutta jos yhtään mitenkään malttaa ja pystyy sijottaa niin kannattaa laittaa tuo 35 FOV niin ei tarvi ostaa uusia laseja heti ku kokeilee jonku muun laseja päähän.  :D

Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Vs: Mitä FPV laseja olet kokeillut ?
« Vastaus #5 : 08 Tammikuu, 2015, 10:48:36 »
Mulla on Fat Sharkin sekä Predator V2 että Dominator V2 lasit. Predatoreissa se 25 asteen FOV. Niillä pärjäs melkein vuoden ihan hyvin, sitten vaan tuli "joku pakottava tarve" saada päivittää ja hommasin noi uudemmat domit. Onhan ne ihan toista luokkaa. :)

Eli kyllä sillä pienemmälläkin FOVilla toimeen tulee hyvin, mutta kuten Toeh sanoi, ei vaan saa koitella isompia... ;D
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

Poissa zoomsky

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Mitä FPV laseja olet kokeillut ?
« Vastaus #6 : 08 Tammikuu, 2015, 19:10:53 »
Kiitos paljon vastauksista. Täytyy tähdätä kunnolliseen FOV lukemaan

Onkohan Basessa ja kalliimmissa (Attitude ja Dominator) suuri ero kuvassa ja sen laadussa ?
http://www.fatshark.com/product/1723.html

Joissakin on head tracking (Goggle2), toimiikohan käytännössä ?

Milloinkahan DominatorHD  tulee kauppoihin ?
(HD voi tosin tehdä VGA-kuvasta suttua)
« Viimeksi muokattu: 08 Tammikuu, 2015, 19:13:23 kirjoittanut zoomsky »

Poissa Koippa

  • Seniori torppari
  • *****
  • Suoraa puhetta ja mielipiteitä. Yrittäkää kestää
Vs: Mitä FPV laseja olet kokeillut ?
« Vastaus #7 : 08 Tammikuu, 2015, 19:46:29 »
Mylla on ypäjällä noi Skyzonen lasit. Just tuli linssit ku ollut hitaassa kyydissä. Sen verran testattu et 10mW lähetinkin kantaa melkoisen pitkälle. Kuva ihan ok. Ei oo oikeen päässyt tosiaan testaan ilman linssejä. Saa tulla kokeileen jos haluu.
Kyosho Nexus 30 JetRanger + GY401 + YS50 ,telakalla
Align T-Rex 800 Trekker 3-blade(JR) + Naza-H, Align T-Rex 700E + Skookum 720BE+GPS + Hobbywing HV160V4 + OmG H4, Vario Benzin Trainer 3-blade+ Pixhawk, T-Rex 550E + Skookum 540
Walkera Genius CP V2, Ladybird,Phantom 2 Vision+, 250-guadcopter
Mankat, FrSky Taranis, Futaba T6EX 2,4GHz, Walkera Devo 7e

Poissa Petsku

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mitä FPV laseja olet kokeillut ?
« Vastaus #8 : 08 Tammikuu, 2015, 19:51:10 »
Kiitos paljon vastauksista. Täytyy tähdätä kunnolliseen FOV lukemaan

Onkohan Basessa ja kalliimmissa (Attitude ja Dominator) suuri ero kuvassa ja sen laadussa ?
http://www.fatshark.com/product/1723.html

Joissakin on head tracking (Goggle2), toimiikohan käytännössä ?

Milloinkahan DominatorHD  tulee kauppoihin ?
(HD voi tosin tehdä VGA-kuvasta suttua)

Onhan noita HD:ta jo liikenteessä, on vaan saatavuuden kanssa ongelmia.

tässä hyvä kuva mikä selkeyttää lasien välisiä eroja. Itellä Dominaattorin vanhemmat mallit ja todella tyytyväinen niihin, kuhan sain laitettua ski goggle modin (ei istu lasit mun päähän suoraan paketista). Halusin tarkan kuvan FOV:in kustannuksella.


Poissa Mh

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Mitä FPV laseja olet kokeillut ?
« Vastaus #9 : 08 Tammikuu, 2015, 21:07:47 »
Mites jos on tällainen puoli sokea vyötiäinen? Mites rillien käyttäjät ovat näiden kanssa pärjänneet ?

Poissa Petsku

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mitä FPV laseja olet kokeillut ?
« Vastaus #10 : 08 Tammikuu, 2015, 21:20:24 »
Mites jos on tällainen puoli sokea vyötiäinen? Mites rillien käyttäjät ovat näiden kanssa pärjänneet ?

Riippuu kumpaan suuntaan, dioptereita saa -2 -4 -6 korjauksella http://www.fatshark.com/product/1751.html . Osa on askarrellu vanhoista laseista linssit noihin. Ite käytän piilareita aina kun lennän.

Poissa Mh

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Mitä FPV laseja olet kokeillut ?
« Vastaus #11 : 08 Tammikuu, 2015, 21:31:53 »
No tuohan on hyvä.. Taidetaan olla nyt n. -2.
Kiitoksia

Poissa Koippa

  • Seniori torppari
  • *****
  • Suoraa puhetta ja mielipiteitä. Yrittäkää kestää
Vs: Mitä FPV laseja olet kokeillut ?
« Vastaus #12 : 09 Tammikuu, 2015, 07:53:54 »
Riippuu kumpaan suuntaan, dioptereita saa -2 -4 -6 korjauksella http://www.fatshark.com/product/1751.html . Osa on askarrellu vanhoista laseista linssit noihin. Ite käytän piilareita aina kun lennän.


Mulla on -2,5 ja -3,0 laseissa. Eilen tulleilla -2 linsseillä näkee hyvin. Silmä osaa korjata osan taittovirheestä ite ja sitä ei huomaa. Tänään pääsee kokeileen oikeen käytännössä. Mulle ei oo tähän asti mitkään piilarit sopineet. Tulee silmät kipeiksi.
Kyosho Nexus 30 JetRanger + GY401 + YS50 ,telakalla
Align T-Rex 800 Trekker 3-blade(JR) + Naza-H, Align T-Rex 700E + Skookum 720BE+GPS + Hobbywing HV160V4 + OmG H4, Vario Benzin Trainer 3-blade+ Pixhawk, T-Rex 550E + Skookum 540
Walkera Genius CP V2, Ladybird,Phantom 2 Vision+, 250-guadcopter
Mankat, FrSky Taranis, Futaba T6EX 2,4GHz, Walkera Devo 7e

Poissa Picofly

  • Seniori torppari
  • *****
  • FPV rocks!
Vs: Mitä FPV laseja olet kokeillut ?
« Vastaus #13 : 09 Tammikuu, 2015, 08:59:38 »

Milloinkahan DominatorHD  tulee kauppoihin ?
(HD voi tosin tehdä VGA-kuvasta suttua)

Minulla oli hetken aikaa Dominator HD:t mutta myin pois ja palasin käyttämään vanhoja Fatshark Baseja (RCV922) joissa on sama 45 asteen FOV. DOM HD:t olivat epämukavat käyttää (liian kapea runko, painopiste edessä niin että lasit valuvat nenälle) ja lasit piti asettaa millintarkasti päähän jos halusi ettei kuvan joku reuna jää epätarkaksi. Linssien 'sweet spot' on hyvin pieni eikä kuva tarkennu kunnolla jos käyttäjän silmät on yhtään syvemmällä päässä, kuten minulla.

Skyzonen laseja olen kokeillut pari kertaa eivätkä tuntuneet yhtään hassummilta. Kuvasuhde taisi olla 16:9 mutta lasit toimivat varmaan hyvin saman kuvasuhteen kameran kanssa.
« Viimeksi muokattu: 09 Tammikuu, 2015, 09:03:27 kirjoittanut Picofly »

Poissa Koippa

  • Seniori torppari
  • *****
  • Suoraa puhetta ja mielipiteitä. Yrittäkää kestää
Vs: Mitä FPV laseja olet kokeillut ?
« Vastaus #14 : 09 Tammikuu, 2015, 11:51:46 »
Tänään tuli kokeiltua laseja linssien kanssa. Kuva mielestäni hyvä, lähettävä kamera ei niinkään. Itse kokeilin Trex250 kopterin kanssa ja voi sanoa että on aika vaikeaa lentää cp-kopteria jossa normaali 3GX purkki, eikä esim atti-modea. Koko tuo vielä mukanaan nopean reagoimisen asentoon.
Kyosho Nexus 30 JetRanger + GY401 + YS50 ,telakalla
Align T-Rex 800 Trekker 3-blade(JR) + Naza-H, Align T-Rex 700E + Skookum 720BE+GPS + Hobbywing HV160V4 + OmG H4, Vario Benzin Trainer 3-blade+ Pixhawk, T-Rex 550E + Skookum 540
Walkera Genius CP V2, Ladybird,Phantom 2 Vision+, 250-guadcopter
Mankat, FrSky Taranis, Futaba T6EX 2,4GHz, Walkera Devo 7e

Poissa Mika Lukumies

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Mitä FPV laseja olet kokeillut ?
« Vastaus #15 : 11 Tammikuu, 2015, 13:59:28 »
Mulla on FatShark PredatorV2 ja koko turpavärkin peittävä Quanum DIY FPV.
Predator istuu hyvin naamalle ja oon kaikinpuolin tyytyväinen laseihin.
Quanum lasit taas vaatii munaa jos lentää paikassa jossa kävälee ohikulkioita. ;D
--Taranis, tuo kaikkien radioiden Tarzan--

Poissa kylmis72

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Mitä FPV laseja olet kokeillut ?
« Vastaus #16 : 11 Tammikuu, 2015, 14:32:57 »
Täällä kans FatShark Predator V2 ja kaikenpuolin ollut tyytyväinen (parempia en oo päässyt kokeileen). Joskus vähän meinaa huurtua mut se taitaa olla kaikissa ton tyyppisissä laseissa ongelma?!


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
2737 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Toukokuu, 2009, 16:07:46
kirjoittanut tuupola
36 Vastauksia
15652 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Marraskuu, 2017, 19:57:32
kirjoittanut Dutchman
95 Vastauksia
40520 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Helmikuu, 2014, 23:45:10
kirjoittanut Otou
27 Vastauksia
14205 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Heinäkuu, 2022, 20:22:23
kirjoittanut JasuT
21 Vastauksia
5382 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Joulukuu, 2017, 16:59:25
kirjoittanut Bnito