Kirjoittaja Aihe: 350mm päälavat 450-luokan kopteriin ???  (Luettu 3989 kertaa)

Poissa macchina

  • Aloitteleva torppari
  • *
350mm päälavat 450-luokan kopteriin ???
« : 07 Syyskuu, 2009, 15:34:41 »
....
« Viimeksi muokattu: 20 Marraskuu, 2014, 09:34:38 kirjoittanut macchina »

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 350mm päälavat 450-luokan kopteriin ???
« Vastaus #1 : 07 Syyskuu, 2009, 15:38:23 »
Radixeja löytyy tuossa mitassa ainakin CYE:n oman tuotteen Raven takia. Sen esittelyteksteissäkin mainitaan:

Introducing the new Rave 450 sized electric helicopter designed by Curtis Youngblood and Next D Designs (A division of CJ Youngblood Enterprises). This helicopter features an all metal head, high quality parts, carbon fiber u-frame design, tube driven tail and can run either 325mm or 350mm main blades in its stock form.

Luulisin, että peräputken mitalla on ainakin merkitystä tuossa lapojen pituuden kasvattamisessa.

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: 350mm päälavat 450-luokan kopteriin ???
« Vastaus #2 : 07 Syyskuu, 2009, 16:54:29 »
Ukot ulkomailla kirjoittelivat asiasta.

Gazaur Marsin hiilariputki ja pituudeksi lyhennetään 375mm.

Outrage G5'n hihnalla, putken tuilla ja linkkitangolla saa venytyksen muut tarpeet pois.

Lapasia löytyy myös 450 / Outrage G5


Outrage G5'n putkella (lyhyempi kuin tuo Marsin putki) voi käyttää minititanin hihnaa


Lisäksi ne kovemmat ukot siellä laittavat saman tien vielä G5'n FB nupin ja muu setuppi saman tien 6S Outragen 1700 KV tai Scorpion HK2221-1603KV mosalla :D


Editti: Niin, ja skaalakäytössä ajavat normi peräputkella skaalamaista ajoa. Enemmän 3Dmäiseen käyttöön ukot vaihtavat lisäksi Outragen peräakselin ja hihnapyörän rekun perään.
Modaavat myös Blade nelisatasia noilla ym kamoilla.
« Viimeksi muokattu: 07 Syyskuu, 2009, 16:57:18 kirjoittanut Sammy »
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: 350mm päälavat 450-luokan kopteriin ???
« Vastaus #3 : 07 Syyskuu, 2009, 17:50:47 »
350mm ei käy kaikkiin kopuihin. Rave on tietääkseni hieman isompi kuin muut 450:t ja siksi voi käyttää 350 lapoja. Tuovat lisää vakautta ja enemmän nostovoimaa.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: 350mm päälavat 450-luokan kopteriin ???
« Vastaus #4 : 08 Syyskuu, 2009, 10:18:31 »
350mm ei käy kaikkiin kopuihin. Rave on tietääkseni hieman isompi kuin muut 450:t ja siksi voi käyttää 350 lapoja. Tuovat lisää vakautta ja enemmän nostovoimaa.


-op-
Juuri näin.
Noi ulkomaanukoilta lainaamani kirjoitukset oli siis neliviiskymppiselle rekulle tehtyjä modauksia, jotka toimii myös Blade 400'ssa.
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Hanska

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: 350mm päälavat 450-luokan kopteriin ???
« Vastaus #5 : 10 Syyskuu, 2009, 13:16:23 »
Päiväätä :)

Ehkä hieman tyhmä kyssäri mutta miksi 450 reksi kannattaisi päivittää 350mm lavoille?
Paraneeko suorituskyky yhtään? :P

-Hanska
Trex 600E
Futaba 9c super
Ei se oo harrastus ellei siihen mee kaikki rahat......

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: 350mm päälavat 450-luokan kopteriin ???
« Vastaus #6 : 10 Syyskuu, 2009, 13:34:42 »
Päiväätä :)

Ehkä hieman tyhmä kyssäri mutta miksi 450 reksi kannattaisi päivittää 350mm lavoille?
Paraneeko suorituskyky yhtään? :P

-Hanska

Ei välttämättä kannatakkaan...
350mm ei käy kaikkiin kopuihin. Rave on tietääkseni hieman isompi kuin muut 450:t ja siksi voi käyttää 350 lapoja. Tuovat lisää vakautta ja enemmän nostovoimaa.


-op-

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: 350mm päälavat 450-luokan kopteriin ???
« Vastaus #7 : 13 Syyskuu, 2009, 00:25:36 »
Hieman teoreettista pohdiskelua tuosta lapojen pidentämisestä:
- Jos kierroksia lasketaan samassa suhteessa kuin lapoja pidennetään, niin mikä tuo vakautta lisää, jossain varmaan on raja, vai tuskin 1km lavat kierros tunnissa, kovin vakaat olisivat ??? Vai onko tuohon olemassa ihan jokin kaava. Voisi kuvitellä että jos vakautta tulee lisää, niin samalla menetetään ketteryyttä/nopeutta (aile/ele liikkeiden suhteen).

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
3 Vastauksia
3038 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Toukokuu, 2008, 22:23:35
kirjoittanut Anzelmi
2 Vastauksia
2574 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Toukokuu, 2009, 16:47:05
kirjoittanut seppomikael
2 Vastauksia
2413 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Marraskuu, 2009, 13:17:58
kirjoittanut mrsaila
7 Vastauksia
2542 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Syyskuu, 2010, 09:43:18
kirjoittanut Vispilä
20 Vastauksia
18914 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Elokuu, 2014, 09:33:15
kirjoittanut njs