Kirjoittaja Aihe: Perä vägää t-rex kuussatku np 3gx v4.0  (Luettu 7388 kertaa)

Poissa Minna

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Do not! look at the laser with the remaining eye!
    • Oma sääasema.
Perä vägää t-rex kuussatku np 3gx v4.0
« : 08 Helmikuu, 2014, 16:37:49 »
Mooros.
Otsikonmukainen ongelma. pientä, parisenttiä suuntaansa suht rauhallista vägäämistä oikeestaan kokoajan.
3gx v4.0 kax alikilin teippiä alla, johdot ei pääse heilumaan.
Perästä on vaihdettu kaikki osat justiin (alignin moninivelinen versio) perä ei kanita yhtään vaan herkistelyn jälkeen liukuu ku ajatus. Hiilikuitu tönäri, uus ds655 servo perällä. (teki samaa myös entisellä perällä ja servolla)
Gainit on käyty läpi alhaalta (veltto) ylös (raivokasta vägäystä)
Gyron säädöt on kaikki defaulteissa.

Seuraavaksi ajattelin ottaa yhden teipin pois, sitten päivitän alas versioon 3.1, sen jälkeen ostan Beastin.


Auttakee!
******************************************
Paljon helikoptereita ja sitte ohjain.
Oma sääasema
******************************************

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: Perä vägää t-rex kuussatku np 3gx v4.0
« Vastaus #1 : 08 Helmikuu, 2014, 16:42:58 »
Mooros.
Otsikonmukainen ongelma. pientä, parisenttiä suuntaansa suht rauhallista vägäämistä oikeestaan kokoajan.
3gx v4.0 kax alikilin teippiä alla, johdot ei pääse heilumaan.
Perästä on vaihdettu kaikki osat justiin (alignin moninivelinen versio) perä ei kanita yhtään vaan herkistelyn jälkeen liukuu ku ajatus. Hiilikuitu tönäri, uus ds655 servo perällä. (teki samaa myös entisellä perällä ja servolla)
Gainit on käyty läpi alhaalta (veltto) ylös (raivokasta vägäystä)
Gyron säädöt on kaikki defaulteissa.

Seuraavaksi ajattelin ottaa yhden teipin pois, sitten päivitän alas versioon 3.1, sen jälkeen ostan Beastin.


Auttakee!

Mystistä :o Eli ei muuttunut mihinkään? Teipillä ei varmasti vaikutusta asiaan.. Heivaa se 3gx mäkeen ;D
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa Minna

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Do not! look at the laser with the remaining eye!
    • Oma sääasema.
Vs: Perä vägää t-rex kuussatku np 3gx v4.0
« Vastaus #2 : 08 Helmikuu, 2014, 16:48:24 »
Joo, koetan sen downgraden huomenna jollei onnaa ni sitte BeastX plus.

******************************************
Paljon helikoptereita ja sitte ohjain.
Oma sääasema
******************************************

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: Perä vägää t-rex kuussatku np 3gx v4.0
« Vastaus #3 : 08 Helmikuu, 2014, 16:53:26 »
Joo, koetan sen downgraden huomenna jollei onnaa ni sitte BeastX plus.

Harmi ettei oo nyt yhtään ylim fbl gyrtsää jolla testais.. Alkaa olla tää duunireissu voiton puolella mut ukosta puristettu aika lailla kaikki mehut joten passaan varmaankin huomiset karkelot.. Liikkushan lavanpitimet jouhevasti?
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Perä vägää t-rex kuussatku np 3gx v4.0
« Vastaus #4 : 08 Helmikuu, 2014, 17:12:47 »
Mitäs on kierroksia. Taisteltiin juuri täysin samanlaisen ongelman kanssa kaverin protoksessa, sama purkki, peräservona allun DS620. Yhdeksi suurimmaksi ongelman aiheuttajaksi paljastui liian pienet kierrokset. Kierroksia nostamalla parani merkittävästi, kopterista tuli jo lennettävä.

Tänään rohkaisin mieleni ja koelensin sen kaverin kopterin rankassa lumisateessa. Kaveri kun lähtee kahdeksi viikoksi reissuun niin totesin että ehdin korjata sen jos särjen.  :P

Hyvä se ei ole vieläkään eli jos vertaa tuohon mun setuppiin niin se on edelleen hieman kuminauhamainen eikä pidä ihan niin hyvin kuin haluaisin ja kuten mulla toimii. Tosin vieläkään ei testattu täydellä kaasulla ja uskoisin että se paranee vielä kun pistetään kierroksia lisää.

Muutenkin tuo on täysin stock säädöillä, purkki on lentänyt vasta 10 akullista ja omistajakin hakee vasta tuntumaa. Kyllä siellä säätöjä riittää, mutta tuosta kannattaa aloittaa. En tiedä mikä anturi tuossa on on, mutta ainakin perineinen allun GP780 toimii kuin tauti hyvin säädettynä, en usko että tuossa on huonompaa anturia sisällä.

Jätä se beast-x myös kauppaan, ota suoraan mini v-bar, ei tartte enää sitten arpoa niin paljon vikoja, logeista näkee lähes suoraan missä vika on jos vikaa alkaa esiintyä.

Vähän jos haluaa säästää niin sitten Brain, toimii kuin tauti ja säätö helppoa kuin heinän teko. Toimii suoraan stock säädöillä varsin hyvin, ainoastaan järisyttävän suuret expot pitää muuttaa heti järjelliselle hehtaarille. Ei mitään tikulla arpomista enää vaan tietokoneen tai kännykän ruudulta exaktia faktaa mitä on on arvoina ja kun muuttaa jotain, tietää varmasti mitä on muuttanut, minkä verran ja mihin suuntaan.

Ujostelin itse aluksi tietokoneella tehtävää säätöä, mutta nyt kun tiedän mitä se on, en vaihda enää muuhun, sen verran selkeää se on. Vähän sama kuin noparin ohjelmointi, lasketko piippauksia vai katsotko kortista arvot.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Minna

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Do not! look at the laser with the remaining eye!
    • Oma sääasema.
Vs: Perä vägää t-rex kuussatku np 3gx v4.0
« Vastaus #5 : 08 Helmikuu, 2014, 17:25:28 »
No joo, toi kierrospuoli on kieltämättä katsomisen arvoinen, thx.
Mul on tosa ny govi ja manuaalin mukaan pitäs olla jenkaa id1 1950 ja id2 2050.
Mittarilla en oo kattonu ku en omista moista.

Tarvii testata etten tosiaan oo tössiny laskelmia...


t:m
******************************************
Paljon helikoptereita ja sitte ohjain.
Oma sääasema
******************************************

Poissa samiwhat

  • TLR-Tiimipelotti
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • Torppari #94, SIL, Valkka, Ämmässuo
Vs: Perä vägää t-rex kuussatku np 3gx v4.0
« Vastaus #6 : 08 Helmikuu, 2014, 17:33:35 »
Minä rassasin beemiäni viimekesänä ja tuloksena oli se että kentällä kokeillessa perä vägäsi ihan perhanasti. Ihan sama mitkä kiekat ja gainia säädettiin laidasta laitaan, niin ei auttanut. Brainia kans säädin vaikka kuinka paljon, mutta ei vaikutusta. Perä toimi kevyesti, joten olin varma että ei ole mekaaninen vika.

No kotona sitten Hf:ää selaillessani tajusin, että olin kasannut perän painelaakeriasetelman väärin päin. Eli niissä "prikoissa" oli eri kokoiset sisä halkaisijat ja suuremmalla sisähalkaisijalla kuuluin ns. sisäpuolelle. Tuonko korjasin, niin taas toimi kaikki niinkuin kuuluikin. :)

Varmaan semmoinen klassinen user failure  ;D
Ja taas jälleenkerran ois pitänyt aloittaa vianhaku sieltä mihin on itse viimeksi koskenut :)

Team TLR on eniten Suomen pääkaupunkiseudun RC-lennokkikentille levinnein Teami.
Mikado Logo Xxxtreme 800 / Mikado Logo 690SX/ MSH Protos 380

Poissa Minna

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Do not! look at the laser with the remaining eye!
    • Oma sääasema.
Vs: Perä vägää t-rex kuussatku np 3gx v4.0
« Vastaus #7 : 08 Helmikuu, 2014, 17:46:37 »
Minä rassasin beemiäni viimekesänä ja tuloksena oli se että kentällä kokeillessa perä vägäsi ihan perhanasti. Ihan sama mitkä kiekat ja gainia säädettiin laidasta laitaan, niin ei auttanut. Brainia kans säädin vaikka kuinka paljon, mutta ei vaikutusta. Perä toimi kevyesti, joten olin varma että ei ole mekaaninen vika.

No kotona sitten Hf:ää selaillessani tajusin, että olin kasannut perän painelaakeriasetelman väärin päin. Eli niissä "prikoissa" oli eri kokoiset sisä halkaisijat ja suuremmalla sisähalkaisijalla kuuluin ns. sisäpuolelle. Tuonko korjasin, niin taas toimi kaikki niinkuin kuuluikin. :)

Varmaan semmoinen klassinen user failure  ;D
Ja taas jälleenkerran ois pitänyt aloittaa vianhaku sieltä mihin on itse viimeksi koskenut :)

Tässäkin on taas pointti. Ostin tohon tosiaan uuden v2 alikilin lavanpitimet. Jos ovat tehtaalla tössinneet niin saattaa olla syy tuossakin. Avasin vaan senverran että laitoin uudet lukitteet, en purkanu ja kattonu onko painelaakerit oikein läjätty.
******************************************
Paljon helikoptereita ja sitte ohjain.
Oma sääasema
******************************************

Poissa Korppi

  • Seniori torppari
  • *****
  • 47
Vs: Perä vägää t-rex kuussatku np 3gx v4.0
« Vastaus #8 : 08 Helmikuu, 2014, 17:47:27 »
Omassa 450 roossa vägäs kanssa, eikä säädöt ja herkistely juuri auttanut, mutta servopyörällä pallon siirto likemmäs autto. Olikohan n9.5----8mm

Sent from Tapatalk
Align 450 prominator@V2, (3GX, DFC),
Align 600 pro, (3GX, EFL),
Gaui 500X@hk2.1,  Tarot TL250A@CC3D
Futaba 14SG, iCharger 308DUO
https://www.youtube.com/channel/UC6aUMsdgrpk3d-Q8v7T_CPQ

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Perä vägää t-rex kuussatku np 3gx v4.0
« Vastaus #9 : 08 Helmikuu, 2014, 17:49:56 »
Tässäkin on taas pointti. Ostin tohon tosiaan uuden v2 alikilin lavanpitimet. Jos ovat tehtaalla tössinneet niin saattaa olla syy tuossakin. Avasin vaan senverran että laitoin uudet lukitteet, en purkanu ja kattonu onko painelaakerit oikein läjätty.
Oon lukenu juttuja että Alignilla on joskus ollu tehtaalta väärin kasattuna. Ei muutaku ruuvata auki ja tarkistaa niin on se vaihtoehto suljettu pois.

Poissa xio

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Perä vägää t-rex kuussatku np 3gx v4.0
« Vastaus #10 : 08 Helmikuu, 2014, 18:47:56 »
Eikös sellanen hidas vägäys johtunu liian pienestä gainista gyrossa.
Jossei perään saa mitään jakoo purkkia säätämällä niin joko väärin kasattu tai tasapaino ei oo kohillaan.
Lavat tasapainoon ja tarkistaa perän balanssin. Päästään lähelle totuutta

Lainaus
Oon lukenu juttuja että Alignilla on joskus ollu tehtaalta väärin kasattuna. Ei muutaku ruuvata auki ja tarkistaa niin on se vaihtoehto suljettu pois.

Tarkista myös onko oikein kasattu!

Poissa Nube

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team E-P
Vs: Perä vägää t-rex kuussatku np 3gx v4.0
« Vastaus #11 : 08 Helmikuu, 2014, 19:20:00 »
Vähän offtopic mutta laitahan kokemuksia jos päädyt beast x plussaan, se vaikuttaa kiinnostavalta laitokselta :)

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Perä vägää t-rex kuussatku np 3gx v4.0
« Vastaus #12 : 08 Helmikuu, 2014, 19:26:27 »
Ota deläytä alas ja sitä perän ylimmäistä liukua 20 pykälää alas. Se on se luiku joka vaikuttaa suoraanlentoon. Soitan sulle vielä.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Perä vägää t-rex kuussatku np 3gx v4.0
« Vastaus #13 : 08 Helmikuu, 2014, 19:30:50 »
Itse en jaksa uskoa tuohon perälapojen tasapainottamiseen. En ole ikinä missään vehkeessä edes tarkistanut niiden tasapainoa eikä vika ole ikinä ollut siinä. Aina se on jostain muualta löytynty. Nykyään käytän Edgeä, mutta lensin toista vuotta paljon niillä lavoilla mitä sattui löytymään ja niissä oli paljon sellaisia, joita ei brandina kehuttu. Aina toimi jos muuten on mekaniikka ja säädöt kunnossa.

Jumittava laakeri sen sijaan saa mitä vekkulimpia juttuja aikaan, siinä on tarkistamisen arvoinen juttu.

Matti varmaan osaa tuon purkin kanssa auttaa parhaiten, kyllä sen toimimaan saa jos muut asiat on kunnossa.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Perä vägää t-rex kuussatku np 3gx v4.0
« Vastaus #14 : 08 Helmikuu, 2014, 19:58:59 »
Mulla oli 700:sessa syynä vägäämiseen oli rikkinäinen servo. En tiedä mistä moinen johtui, vaikka rudderi maassa toimi tikusta laidasta laitaan hyvin, eikä mitään ääniäkään kuulunut...

Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Vs: Perä vägää t-rex kuussatku np 3gx v4.0
« Vastaus #15 : 08 Helmikuu, 2014, 23:46:45 »
Oon lukenu juttuja että Alignilla on joskus ollu tehtaalta väärin kasattuna. Ei muutaku ruuvata auki ja tarkistaa niin on se vaihtoehto suljettu pois.
Mulla oli 450:n lavanpitimissä ylimääräinen levy painelaakerissa kun paketin avasin. :o Kyllä ne kannattaa tarkistaa...
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Perä vägää t-rex kuussatku np 3gx v4.0
« Vastaus #16 : 09 Helmikuu, 2014, 16:13:38 »
Ota deläytä alas ja sitä perän ylimmäistä liukua 20 pykälää alas. Se on se luiku joka vaikuttaa suoraanlentoon. Soitan sulle vielä.

Kun saatte tuon kuntoon niin viitsitkö pistää myös tänne vähän ohjeita, saatais kaverin kopteri myös kuntoon. Delayta tuossa jo laskettiinkin vähän, se luultavasti paransi tilannetta yhdessä isompien kierrosten kanssa.

Ei se kopteri edelleenkään mikään tykki ollut, joten uskoisin ettei kierroksia ollut vielä ihan mahdottomasti. Samalla epäilen ettei lapakulmakäyrät ole ihan symmetrisiä, sen verran äkäisesti lähti täydellä negalla kulkemaan verrattuna täyteen positiiviseen. Tosin tuulen suunta voi tuossa vähän hämätä.

Eli äkkiä listattuna erja omaan kopterin oli
-reagoinin hitaus (en tiedä mikä sen tekee, mutta viiveiseltä vaikutti, mankkana dx6i) Kuitenkin tuohon alkoi jo vähän adaptoitua akun loppupuolella.
-liikealueita riittävästi mutta vähän epätarkka ja kuminauhamainen nuppi, en tiedä paljonko expoa, käsittääkseni ei paljoa enempää kuin mullakaan. eli jotan 6 - 8%
-perä erittäin kuminauhamainen eikä pidä mutta vägää nopeassa lennossa. Suorastaan pelotti peruuttaa tuota vastatuuleen.

Osa hankalasta tuntumasta menee oudon mankan piikkiin. En ole lentänyt muiden koptereita kuin muutaman kerran ja lähes jokaisella on huomattavasti pidemmät tikut kuin mulla. Se tekee tällaiselle sunnuntailentäjälle vähän vaikeuksia tottua liikealueisiin. Tuo yhdistettynä huonoon näkyvyyteen ja haluun palauttaa kopteri lentokuntoisena aiheuttaa pientä ylimääräistä jännitystä vaikka huomasinkin aika rennosti lentäväni. Tarkoituksella jätin tietyt liikkeet kokeilematta koska en luottanut perään.

Muuten protos vaikutti kyllä mukavalta noin äkikseltään. Vaikka tuo lista kuulostaa valitukselta ja huonojen puolien hakemiselta, ei se kuitenkaan mahdoton ollut. Mielikuvaan tankohurricanesta tämä vaikutti paljon kevyemmältä, helpommalta ja suorituskykyisemmältä joka suhteessa. Uskon että siitä tulee hyvä kun vaan saadaan gyro lopullisiin säätöihin. X-vitosen verrattuna se tuntui kuitenkin painavammalta lentää, ei paljon mutta aavistuksen. 450 trexsiin verrattuna taas kevyeltä.
« Viimeksi muokattu: 09 Helmikuu, 2014, 16:21:29 kirjoittanut JuhoV »
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Minna

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Do not! look at the laser with the remaining eye!
    • Oma sääasema.
Vs: Perä vägää t-rex kuussatku np 3gx v4.0
« Vastaus #17 : 09 Helmikuu, 2014, 19:15:15 »
Ota deläytä alas ja sitä perän ylimmäistä liukua 20 pykälää alas. Se on se luiku joka vaikuttaa suoraanlentoon. Soitan sulle vielä.

Tässäpä tämä. Laitoin tänään kentällä Matin ohjeiden mukaan.
Kun kaxkytviis pojoa olin laskenu "Rudder lockin gainia" Homma oli hoidettu. Delayn arvo on nyt 60.
Vaihdoin eilen vielä servoarmin manuaalin mittoihin, mulla oli siinä se alikilin metallinen varsi jossa servopallo on n. 3mm kauempana servon akselista kuin originaalissa. (ei vaikustusta)
Näillä Matin ohjeilla asia kuiteski selvisi. Thx!

******************************************
Paljon helikoptereita ja sitte ohjain.
Oma sääasema
******************************************

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Perä vägää t-rex kuussatku np 3gx v4.0
« Vastaus #18 : 09 Helmikuu, 2014, 19:22:27 »
Tässäpä tämä. Laitoin tänään kentällä Matin ohjeiden mukaan.
Kun kaxkytviis pojoa olin laskenu "Rudder lockin gainia" Homma oli hoidettu. Delayn arvo on nyt 60.
Vaihdoin eilen vielä servoarmin manuaalin mittoihin, mulla oli siinä se alikilin metallinen varsi jossa servopallo on n. 3mm kauempana servon akselista kuin originaalissa. (ei vaikustusta)
Näillä Matin ohjeilla asia kuiteski selvisi. Thx!
Jees hienoa, kokeillaan kaverin kopteriin samoja kikkoja, eiköhän siitäkiin saada noilla opeilla hyvä.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Perä vägää t-rex kuussatku np 3gx v4.0
« Vastaus #19 : 09 Helmikuu, 2014, 21:01:03 »
Tässäpä tämä. Laitoin tänään kentällä Matin ohjeiden mukaan.
Kun kaxkytviis pojoa olin laskenu "Rudder lockin gainia" Homma oli hoidettu. Delayn arvo on nyt 60.
Vaihdoin eilen vielä servoarmin manuaalin mittoihin, mulla oli siinä se alikilin metallinen varsi jossa servopallo on n. 3mm kauempana servon akselista kuin originaalissa. (ei vaikustusta)
Näillä Matin ohjeilla asia kuiteski selvisi. Thx!
:) :)
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
13 Vastauksia
5621 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Lokakuu, 2008, 14:49:34
kirjoittanut 1m4s0_
9 Vastauksia
4099 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Joulukuu, 2008, 14:57:38
kirjoittanut harsa
108 Vastauksia
50063 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Marraskuu, 2009, 21:04:42
kirjoittanut Tuukka
11 Vastauksia
4345 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Tammikuu, 2009, 16:27:18
kirjoittanut 1m4s0_
37 Vastauksia
12632 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Toukokuu, 2009, 23:11:59
kirjoittanut kamakaze