Kirjoittaja Aihe: align ds510 muovirattainen servo fbl käytössä  (Luettu 3674 kertaa)

Poissa viltsu

  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RY #109, SIL, Ämmässuo, HCTF
align ds510 muovirattainen servo fbl käytössä
« : 18 Heinäkuu, 2013, 00:37:24 »
Tervehdys kaikille fbl guruille :) onko kenelläkään kokemusta trex 500 vakio ds510 servoista fbl käytössä? Onko riittävän nopea servo ja ennen kaikkea riittääkö väänto ja kesto muovirattaissa?
SAB GOBLIN 380 (Bavarian demon 3X), SAB URUKAY COMP (Futaba CGY 750) SAB GOBLIN 500 (Bavarian demon 3sx) HIROBO EAGLE (Bavarian demon 3X). FUTABA 18SZ

   

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: align ds510 muovirattainen servo fbl käytössä
« Vastaus #1 : 18 Heinäkuu, 2013, 00:44:11 »
On, riittää. Hiukan sitä normaalia alignin välystä mutta kyllä se mulla meni kunnes vaihdoin pakotetuista syistä ds515m:iin nupissa.

Tuo 515 on 510:n "päivitetty versio" ja 515m on vastaava metallirattailla, eli miksei samantien se?

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: align ds510 muovirattainen servo fbl käytössä
« Vastaus #2 : 18 Heinäkuu, 2013, 00:44:53 »
Minulla MSH Prôtoksessa 500 kokoinen FBL kone ja hyvin piisaa raskaaseenki repimiseen. Ei normaali lennossa ongelmia, mutta esim autorotaatio jonka saa vähän huonosti alas ja lapa pukkaa vähänki nurmikkoon nii syö äkkiä hampaita pois eli niiltä osin ikävä. Toimii tosin hyvänä sulakkeena. Normaalissa lentelyssä ja näteissä laskuissa ei ikinä oo ollu ongelmaa.

Kiinnostaa kuitenki joskus tulevaisuudessa vaihtaa johonki metallirattaisee ja ei haittaa vaikka ois karvan verran nopeampiki. Saa ehdottaa hyviä vaihtoehtoja.

Poissa viltsu

  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RY #109, SIL, Ämmässuo, HCTF
Vs: align ds510 muovirattainen servo fbl käytössä
« Vastaus #3 : 18 Heinäkuu, 2013, 00:50:03 »
No sehän olisi hyvä jos riittäisi :)  Tuli torpattua rekkula oikein kunnolla niin ajattelin jos samalla hieman päivittäisi sitä. On vaan noihin servoihin rattaita laatikossa niin ei vielä viitsisi luopua :)
SAB GOBLIN 380 (Bavarian demon 3X), SAB URUKAY COMP (Futaba CGY 750) SAB GOBLIN 500 (Bavarian demon 3sx) HIROBO EAGLE (Bavarian demon 3X). FUTABA 18SZ

   

Poissa Teo Mähar

  • Seniorijäsentorppari
  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit ry #315 EastSide
Vs: align ds510 muovirattainen servo fbl käytössä
« Vastaus #4 : 18 Heinäkuu, 2013, 00:53:44 »
Mulla on Protos 500 härpäkkeessä DS510M servot joista kahdesta / kolmesta rikoin metallirattaa, vaihdoin kaikkiin servoihin muovirattat ja olen ollut tyytyväinen :o Olen kaatanut kopteria autorotaatio harjoituksissa mutta kumman hyvin ovat muoviset kestäneet. Nyt on 163 lentoa takana ja olen rikkonut kahdet metalliset ja kahdet muoviset rattaat (molemmat metalliset rikoin kolmannella lennolla). Ainakin mulle noitten servojen nopeus riittää, tosin lennän myös BeastXsällä niin en tiedä voiko minu ottaa vakavasti ::) Myös nimimerkki JKkmobile lentää T-Rex 500 HV setupilla ja DS510 servoilla on ne hänenkin servot kestäneet ja nopeus imeisesti riittää kun kehuu ko. servoja.
Teo

"Kallein vaihtoehto on yleensä edullisin vaihtoehto!"

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: align ds510 muovirattainen servo fbl käytössä
« Vastaus #5 : 18 Heinäkuu, 2013, 01:32:58 »
Mulla on Protos 500 härpäkkeessä DS510M servot joista kahdesta / kolmesta rikoin metallirattaa, vaihdoin kaikkiin servoihin muovirattat ja olen ollut tyytyväinen :o Olen kaatanut kopteria autorotaatio harjoituksissa mutta kumman hyvin ovat muoviset kestäneet. Nyt on 163 lentoa takana ja olen rikkonut kahdet metalliset ja kahdet muoviset rattaat (molemmat metalliset rikoin kolmannella lennolla). Ainakin mulle noitten servojen nopeus riittää, tosin lennän myös BeastXsällä niin en tiedä voiko minu ottaa vakavasti ::) Myös nimimerkki JKkmobile lentää T-Rex 500 HV setupilla ja DS510 servoilla on ne hänenkin servot kestäneet ja nopeus imeisesti riittää kun kehuu ko. servoja.
Onkos ne juuri nuo DS510M servot joissa on kuitenki yks ratas muovinen "sulake"? Sitä ei tietenkään erillisenä saanu ostaa vaan koko setti pitää ostaa.

Mua ihan hirvittää millon omille DS510:lle tulee tunnit täyteen ku ilmeisesti oon kolmas pilotti kyseisille servoille. Lentoja takana ilmeisesti aivan järjetön määrä. Tuntuu silti pelaavan hyvin ja enne lentoja tarkastelen että väännöt löytyy ja välykset ei oo kasvanu.

Poissa Teo Mähar

  • Seniorijäsentorppari
  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit ry #315 EastSide
Vs: align ds510 muovirattainen servo fbl käytössä
« Vastaus #6 : 18 Heinäkuu, 2013, 02:04:43 »
DS510M servossa kaikki rattaat on metallia.
Teo

"Kallein vaihtoehto on yleensä edullisin vaihtoehto!"

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
13 Vastauksia
5722 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Syyskuu, 2008, 17:05:53
kirjoittanut sWaltsu
33 Vastauksia
33431 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Toukokuu, 2009, 09:54:27
kirjoittanut ropellihattu
5 Vastauksia
3331 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Maaliskuu, 2010, 22:55:47
kirjoittanut Vatkain
3 Vastauksia
1955 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Maaliskuu, 2014, 13:42:35
kirjoittanut Tyylimylly
53 Vastauksia
39571 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Maaliskuu, 2015, 18:04:10
kirjoittanut oskuk