Kirjoittaja Aihe: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board  (Luettu 221475 kertaa)

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #425 : 11 Kesäkuu, 2014, 22:30:34 »
Ekana tulee mieleen et onkohan vastarin antenni huonosti kiinni?
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa TedMaul

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #426 : 12 Kesäkuu, 2014, 15:11:36 »
Tuo yhteyden katkeamisesta seuraava "Error no yaw input" on kimurantti ongelma. Mulle tuli tämä vastaan kun säätelin uuden radion fail-safe toimintoa. Päädyin lopulta siihen, että laitoin trimmilla fail-safe tilassa 1-2 yksikköä yaw:ta. Eli jos yhteys katkeaa niin self-level menee päälle, kaasu puolelle teholle, valot päälle ja yaw:ta pari naksua. Tuntui auttavan, mutta ei ole mikään varma patentti. Kesken lennon tuota ei onneksi ole koskaan tapahtunut vaan ainoastaan kun olen sammutellut radiota.

Poissa heliko

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #427 : 12 Kesäkuu, 2014, 19:24:50 »
Tuli testattua tuo kantama. Kone maahan, käyntiin ja kävellen poispäin. 10-15 metrin päässä alkoi pätkiminen moottoreilla ja kun radion antennin peitti kämmenen sisään katkesi yhteys, lähemmäs kävellen toimi taas. Vastarin vaihdolla en saanut enään pätkimistä aikaiseksi eli vastari tuossa ilmeisesti se syyllinen oli. Lentoa en vielä päässyt testaamaan.

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #428 : 12 Kesäkuu, 2014, 20:20:28 »
Avaa vastari. Taitaa olla antennin juotos rikkipoikki.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa heliko

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #429 : 12 Kesäkuu, 2014, 20:36:46 »
Joo näin oli tarkoitus tehdä, eipä tuossa mitään menetä vaikka nyt vika tuossa antennissa olisikaan mutta tuleepahan  tarkasteltua kuitenkin.

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #430 : 12 Kesäkuu, 2014, 21:20:03 »
Mulla repesi yhdessä torpissa koko antenni irti. Mut kun on acroiluun tarkoitettu tricopter, hyvin sillä pärjää ;-) kk:ssa on todellakin se huono puoli ettei palaa normaali tilaan vaikka vastari tuliskin taas eloon.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #431 : 13 Kesäkuu, 2014, 08:00:05 »
Eli radioissa on siis se vika. Kun en tuota radiota tunne niin onko siinä mahdollista tehdä ns. range check. Eli lähettimestä lähetys teho minimiin ja katsotaan kuinka kauas päästään.
Kantama testin Pitäis pystyä tekemään lähettimen takana olevaa nappia pohjassa pitämällä - ainakin pari vuotta sitten tuossa mankassa oli range check nappi siellä.
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa heliko

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #432 : 14 Kesäkuu, 2014, 18:08:05 »
Nyt toimii kopu niin kuin pitää, onnistuneita lentoja takana muutama. Kaasua vois vielä säätää radiosta, puolesta välistä kaasu tikkua leijuu mukavasti, pienellä liikkeellä vain ampuu ylös vauhdilla, säädänkö kaasulle expoa että tuo keski alue ei olisi niin "herkkä" ?

Poissa Petsku

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #433 : 14 Kesäkuu, 2014, 18:11:02 »
Nyt toimii kopu niin kuin pitää, onnistuneita lentoja takana muutama. Kaasua vois vielä säätää radiosta, puolesta välistä kaasu tikkua leijuu mukavasti, pienellä liikkeellä vain ampuu ylös vauhdilla, säädänkö kaasulle expoa että tuo keski alue ei olisi niin "herkkä" ?

Kaasukäyrä kannttaa tehdä jos on mahdollista, saat siitä just sellasen ku haluut. Muuten sitä expoa.

Poissa heliko

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #434 : 14 Kesäkuu, 2014, 18:16:43 »
Kiitos,  noilla ohjeilla mennään eteenpäin.  Tuli tehtyä linkin mukaiset jalat kopuun ja vaimentaa hienosti laskuja:

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #435 : 16 Kesäkuu, 2014, 11:49:55 »
Kiitos,  noilla ohjeilla mennään eteenpäin.  Tuli tehtyä linkin mukaiset jalat kopuun ja vaimentaa hienosti laskuja:


Hyvä idea, paitsi että moiset koukut jäävät kivasti kasvuston alle, joku risu on varmaan usein tiellä nousussa.

Poissa zapster

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #436 : 16 Kesäkuu, 2014, 11:58:51 »
Jalat on helpompi tehdä leveästä nippusiteestä. Kestää ja helppo korjata jos joskus hajoaa.


Poissa Monikopteri

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #437 : 18 Kesäkuu, 2014, 21:34:19 »
Tarvitseeko kk2.1.5 ohjaimen *batt-liitimeen liittää akkua. Olen tilannut akun balance-porttiin liitettävän summerin, joten ohjaimen oma summeri jäisi turhaksi. Onko tuo *batt-liitin siis ohjaimessa vain tuota summeria varten vai toimiiko kk jos jätän liittimen tyhjäksi?

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #438 : 18 Kesäkuu, 2014, 21:43:45 »
Tarvitseeko kk2.1.5 ohjaimen *batt-liitimeen liittää akkua. Olen tilannut akun balance-porttiin liitettävän summerin, joten ohjaimen oma summeri jäisi turhaksi. Onko tuo *batt-liitin siis ohjaimessa vain tuota summeria varten vai toimiiko kk jos jätän liittimen tyhjäksi?
Voi jättää tyhjäksi ja kortti ottaa virran noparin liitännästä. Itse taas tykkään ottaa akkuhälyn kortilta. Makuasioita ;)
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa gemini 95

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #439 : 18 Kesäkuu, 2014, 21:48:57 »
Ainakin uusimmissa softissa hälytyksen volttiraja on säädettävissä jolloin päästään haluttuun kulutukseen. Nuo akkuihin liitettävät summerit kun voivat hälyttää liian aikaisin / myöhään.

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #440 : 18 Kesäkuu, 2014, 21:59:38 »
Nuo akkuihin liitettävät summerit kun voivat hälyttää liian aikaisin / myöhään.
Itsellä on hälyjä joissa voi säätää milloin rääkäisee.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Monikopteri

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #441 : 18 Kesäkuu, 2014, 22:00:46 »
Asia selvä, pitänee yrittää jotain siihen viritellä kunhan loput osat saapuvat.

Muuten alkaakin quattrokopteri jo löytää muotonsa.


OT: Tuohon RX701-vastariin kuitenkin ilmeisesti sähköä tungetaan *batt-porttiin. Kysymys kuuluukin, että varastanko suoraan BEC-piuhasta hänelle jännitteen?

Poissa heliko

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #442 : 18 Kesäkuu, 2014, 22:05:26 »
Tuohon piti ilmeisesti tinailla googlen mukaan yksi liitin nasta lisää että saa nuo akun voltin näyttöön (linkkiä en nyt löytänyt) sitten kait niitä häly rajoja voi säädellä ?

Poissa Petsku

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #443 : 18 Kesäkuu, 2014, 22:14:36 »
OT: Tuohon RX701-vastariin kuitenkin ilmeisesti sähköä tungetaan *batt-porttiin. Kysymys kuuluukin, että varastanko suoraan BEC-piuhasta hänelle jännitteen?

Vastaanotin ottaa virtansa KK:lta eli et tarvitse erillistä virransyöttöä sille.

Poissa Monikopteri

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #444 : 18 Kesäkuu, 2014, 22:18:03 »
Sepäs on kätevästi tehty. Nyt vain odottamaan HK:n toista tilausta, jossa on tulossa tarvittavat kaapelit quattron toimintakuntoon saattamiseen.  ;)

Poissa heliko

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #445 : 18 Kesäkuu, 2014, 22:29:04 »
Tuossa on tuo lisäjohto mikä pitää lisätä jotta saa akun tiedot näytölle.

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1675613&page=485

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #446 : 18 Kesäkuu, 2014, 23:26:32 »
Tuohon piti ilmeisesti tinailla googlen mukaan yksi liitin nasta lisää että saa nuo akun voltin näyttöön (linkkiä en nyt löytänyt) sitten kait niitä häly rajoja voi säädellä ?
KK2.0 kortissa pitää juottaa akusta + johto, mutta KK2.1.5 kortissa tuo on valmiina.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa heliko

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #447 : 21 Kesäkuu, 2014, 21:16:57 »
Joo näin on. Juotin tuohon lautaan liittimen ja + johdin siihen, nyt näyttää voltit. Hälyttämään tuota en saanut vaikka säädin hälyn 11volttiin eli säädetty 110 niin kuin ohjeet tuohon löysin.... ?? Kaasukäyrää radiosta olen säätänyt mutta ongelma kaasutikun kanssa jatkuu, puolessa välissä tikkua toi kopu leijuu ja toimii mutta pienikin hipaisu tikkua ylös niin kopu nousee niin maan p.....sti, tuolle pitäisi jotakin keksiä että saisi rauhallisemmin nostamaan kaasua puolen välin jälkeen, vaikeuttaa aikalailla korkeuden pitämistä hallinnassa.

Poissa proffa84

  • Pro torppari
  • ****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #448 : 21 Kesäkuu, 2014, 22:11:47 »
Joo näin on. Juotin tuohon lautaan liittimen ja + johdin siihen, nyt näyttää voltit. Hälyttämään tuota en saanut vaikka säädin hälyn 11volttiin eli säädetty 110 niin kuin ohjeet tuohon löysin.... ?? Kaasukäyrää radiosta olen säätänyt mutta ongelma kaasutikun kanssa jatkuu, puolessa välissä tikkua toi kopu leijuu ja toimii mutta pienikin hipaisu tikkua ylös niin kopu nousee niin maan p.....sti, tuolle pitäisi jotakin keksiä että saisi rauhallisemmin nostamaan kaasua puolen välin jälkeen, vaikeuttaa aikalailla korkeuden pitämistä hallinnassa.

ei tuohon kyl minkään luokan kaasukäyriä kuulu tehä... tai saahan sitä tehä, mutta aluksi kyllä pitää saada toimimaan niinkuin kuuluu. Kyllä se sillä kk:n omalla esc-kalibroinnilla kuuluu mennä(olenko tätä maininnut aikaisemmin?) jotta kaasualue on oikein. Ja se päivitys uusimpaan firmikseen  ::)
« Viimeksi muokattu: 21 Kesäkuu, 2014, 22:32:21 kirjoittanut proffa84 »
Omatekele Quad - vielä kun oppis lentämään, aivot meni vaihtoon(KK2.1)... kuhan oppis tavoille(tai sit pitää odottaa et saa omat aivot vaihtoon)
Gaiku, gaiu 500x, pirteä pikku pöristin Naza-lite+GPS
EuroRC Mini Quad 250 "full" Nazella, EDF-liukuri
Frsky Taranis Plus
"Kirppu" eli siis Walkera QR Ladybird Taranis+AnyTX-combo

Poissa jinx

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team EP
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #449 : 21 Kesäkuu, 2014, 22:40:51 »
Tuosta hälyttämisestä. Voi olla itsestään selvä asia, mutta onhan sulla se piippari kiinni? Ja liitin oikeinpäin? Se piippaa ihan kunnolla kun esim armaa laudan.
Blade mCPX BL
DJI S900, DJI Phantom 3 Advanced, Blackout Mini H, Diatone Lizard 160
TBS Caipirinha, X-UAV Mini Talon
Spektrum DX7s, FrSky Taranis Plus

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
6 Vastauksia
3528 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Huhtikuu, 2009, 16:55:25
kirjoittanut jpietari
26 Vastauksia
17641 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Kesäkuu, 2012, 18:07:14
kirjoittanut psi
6 Vastauksia
5962 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Kesäkuu, 2012, 01:08:05
kirjoittanut WB
3 Vastauksia
3939 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Lokakuu, 2014, 22:01:41
kirjoittanut JuRu
2 Vastauksia
3292 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Joulukuu, 2013, 14:03:47
kirjoittanut Old Eagle