Kirjoittaja Aihe: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board  (Luettu 210214 kertaa)

Poissa tapio.l.

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #325 : 07 Huhtikuu, 2014, 09:12:18 »
Innostuin hiukan säätämään 500mm Quadille ihanne arvoja ja onko normaalia että Aileron/Elevator/Rudder P.Gainia voi nostaa jopa 250 eikä vieläkään ala ilmassa kiikkumaan?

I-gain nollilla ja autolevel pois päältä? Jos tosiaan ei noilla gain-arvoilla oskiloi niin on kyllä hyvin tärinätön sun runko! Itsellä alkaa oskiloida yleensä siinä p-gain 100 tuntumassa

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #326 : 07 Huhtikuu, 2014, 09:18:19 »
Innostuin hiukan säätämään 500mm Quadille ihanne arvoja ja onko normaalia että Aileron/Elevator/Rudder P.Gainia voi nostaa jopa 250 eikä vieläkään ala ilmassa kiikkumaan?
Kuulostaa oudolta. Flip Fpv:hen laittelin KK2.0:an ja oskilointi alkoi 110 tuntumassa. Lopulta 90 oli just ok.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Mika Lukumies

  • Pro torppari
  • ****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #327 : 07 Huhtikuu, 2014, 09:58:51 »
Juu autolevel on pois päältä, mutta I Gainia on kyllä 25 eli täytyy nollata se.
Tärinätön se kyllä on ja lisäksi kortti on levynpalasessa joka on irti rungosta silikooni tassuilla.
Mikä tarkotus tuolla I Gain säädöllä sitten on?

Edit: I Gain 0 ja edelleen todella vakaa ilman ravistusta... ::)
« Viimeksi muokattu: 07 Huhtikuu, 2014, 10:06:32 kirjoittanut Mika Lukumies »
--Taranis, tuo kaikkien radioiden Tarzan--

Poissa tapio.l.

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #328 : 07 Huhtikuu, 2014, 11:32:43 »
Tässä hyvä video mikä havainnollistaa miten mikäkin vaikuttaa

Poissa Mika Lukumies

  • Pro torppari
  • ****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #329 : 07 Huhtikuu, 2014, 16:41:15 »
Ahaa, siis kopterille pitää antaa kunnolla runtua säätöjä hakiessa. Meikä poika se vaan leijutteli kopteria paikallaan ja lisäsi Gainia.. :D
Jep jep, nyt ulkona kokeillessa 200 vastaa suurinpiirtein viedeolla olevaa vaappumista. Tattista vaan vinkeistä. :)
--Taranis, tuo kaikkien radioiden Tarzan--

Poissa Mika Lukumies

  • Pro torppari
  • ****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #330 : 09 Huhtikuu, 2014, 10:46:40 »
Pakko kyllä todeta että olisi kauan aikaa sitten jo pitänyt kokeilla erillaisia säätöjä, eikä vaan lennellä suoraan paketista vakio asetuksilla vaikka hyvinhän ne on taivaalla pysynyt, mutta säätöjen hakemisella saa kuitenkin ne pienetkin riffaamiset kuriin.
Surkeasta kielitaidosta johtuen muutama juttu on vielä epäselvää ja sukunimikin sen jo todistaa, että osaan pyöritellä päässä vain lukuja. :D

Eli siis mikä idea tuossa String tuning naruista roikottamisessa on verrattuna normaaliin naru viritykseen jossa siis kaikki potkurit pyörii?
Ja mikä ihmeen rajoitin se I-limit on?
--Taranis, tuo kaikkien radioiden Tarzan--

Poissa tapio.l.

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #331 : 11 Huhtikuu, 2014, 18:17:56 »
Itse en ole yhtään naruviritystä vielä saanut toimimaan,  vaan kaikki on lentämällä säädetty. 

Tässä koskien limittejä,  voin kääntää suomeksi myöhemmin illalla  :)


Q: What are the "limit" values in "PI Editor"?
A: About the "limit" values. They set the maximum of the available motor power to be used for correction. 100 is 100%. The "I limit" value is also known as "anti wind-up" in PID theory.
The limits is most important on the yaw axis. The prevent a large yaw correction from saturating the motors (giving full or no throttle), causing no control of the roll/pitch axis.
The default values permit 30% ("P Limit" 20 + "I limit" 10) of the motor power to be used to yaw correction, making 70% available for the roll/pitch axis, the most important ones.
You can increase "Yaw P Limit" for faster Yaw response. Note that Yaw response is also limited by the craft itself.
You can increase "Roll/Pitch/Yaw I Limit" for increased heading-hold "memory", that is how far it can deviate and still return to original attitude. Too large memory can cause problems if you have a "blow out" on one of the axis, tries to correct it with opposite control input and then when the blow-out conditions disappear, the craft will try to return to an unknown attitude.
Unless you know what you are doing, leave the limit values as default. Default values has no impact on The PI tuning process.
Also leave the self-level "I gain" and "I limit" at zero. The I part of the self-level algorithm does not work well, this will be fixed later. (Accelerometers is too slow)

Tässä vielä vakiolimitit

Roll/Pitch P-limit: 100
Roll/Pitch I-limit: 20

Yaw P-limit: 20
Yaw I-limit: 10
« Viimeksi muokattu: 11 Huhtikuu, 2014, 18:19:51 kirjoittanut tapio.l. »

Poissa Mika Lukumies

  • Pro torppari
  • ****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #332 : 11 Huhtikuu, 2014, 19:32:47 »
Joo itsellä kanssa samankaltaisia havaintoja, että kyllä ne lopulliset säädöt pitää ilmassa tehdä tai sitten en vaan osaa. :)

Ois tosi hieno juttu jos tuon tekstin saisi suomeksi, mutta ei mielellään mitään Google-kääntäjä käännöksiä. ;D
--Taranis, tuo kaikkien radioiden Tarzan--

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #333 : 11 Huhtikuu, 2014, 19:58:25 »
Kk on helppo säätää. 1.6++ rev3 sisään, quick tune tilaan ja alkaa hakemaan p gain arvoa ylös. Aluksi kympin askelissa ja hakee milloin alkaa oskiloimaan. Kun löytyy tuo piste, hiljalleen hakee alaspäin että oskilointi loppuu.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Mika Lukumies

  • Pro torppari
  • ****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #334 : 11 Huhtikuu, 2014, 21:54:36 »
Kk on helppo säätää. 1.6++ rev3 sisään, quick tune tilaan ja alkaa hakemaan p gain arvoa ylös. Aluksi kympin askelissa ja hakee milloin alkaa oskiloimaan. Kun löytyy tuo piste, hiljalleen hakee alaspäin että oskilointi loppuu.
Jep, mutta tuntuu että se I Gain vaikuttaa myös oskilointiin. Eli kun on säätänyt P Gainia niin paljon, että alkaa oskiloimaan, niin sitten kun lisää I Gainia niin oskilointi loppuu. Tai sitten muistan väärin. :D
--Taranis, tuo kaikkien radioiden Tarzan--

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #335 : 11 Huhtikuu, 2014, 22:57:21 »
Jätä I gain omilleen ja kokeile säätää sitä P gainiä. Saat sen kohdilleen ja testaa miten lentää.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa tapio.l.

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #336 : 11 Huhtikuu, 2014, 23:07:48 »
Jep, mutta tuntuu että se I Gain vaikuttaa myös oskilointiin. Eli kun on säätänyt P Gainia niin paljon, että alkaa oskiloimaan, niin sitten kun lisää I Gainia niin oskilointi loppuu. Tai sitten muistan väärin. :D

Kun p gainia on niin paljon että oskiloi, pudotetaan p gainia kunnes oskilointi loppuu. Nyt p-gain on lopullisessa arvossaan. Nyt alat nostamaan I gainia niin kauan että alkaa uusi, hitaampi oskilointi, pudota I gainia kunnes tämä hitaampikin oskilointi lakkaa. Nyt gainit ovat niin korkeat kuin ilman oskilointia voi olla. Itse säädän aina niin että pistän i-gainin nollaan -> nostan p-gainia kunnes oskiloi -> pudotan p-gainia 10 yksikköä -> asetan i-gainin 50% p-gainista -> valmis

Poissa tapio.l.

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #337 : 11 Huhtikuu, 2014, 23:24:30 »
Rupesin suomentamaan tuota tekstiäni sanasta sanaan mutta totesin että parempi vähän oikoa ja kaivaa sieltä ne pointit.

Eli limitit määrittävät kuinka paljon moottorien tehosta voidaan käyttää kopterin asennon korjaamiseen. arvo 100 on 100%. Limitit vaikuttavat eniten pystyakselilla kääntymiseen (yaw).  Vakioarvoilla voidaan käyttää 30% moottoritehosta (Yaw P-limit: 20 Yaw I-limit: 10) pystyakselilla kääntymisen (yaw) vakauttamiseen, loput 70 käytetään pituus- ja poikkiakselin vakauttamiseen. Teoreettisesti siis jos yaw limitit olisi 100%, voi kopteri pudota koska kk2:lla on lupa käyttää kaikki moottoriteho pystyakselilla kääntymisen korjaamiseen.

kapteinkuk joka kyseisen ohjaimen on kehittänyt suosittelee että limitit jätettäisiin vakioarvoihin.

Poissa Mika Lukumies

  • Pro torppari
  • ****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #338 : 12 Huhtikuu, 2014, 06:46:14 »
Teoreettisesti siis jos yaw limitit olisi 100%, voi kopteri pudota koska kk2:lla on lupa käyttää kaikki moottoriteho pystyakselilla kääntymisen korjaamiseen.
No ni, nyt selvis sitten tämäkin miksi kopterista sain epävakaan tuulisella ilmalla vaikka säätelin pelkästään Yaw limittejä.

Kiitoksia teille paljon, nyt on homma hanskassa. :)
--Taranis, tuo kaikkien radioiden Tarzan--

Poissa Mika Lukumies

  • Pro torppari
  • ****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #339 : 12 Huhtikuu, 2014, 15:37:12 »
Tarttis päivittää noi kortit 1.6++ rev 3:een mutta mistä helkutti olette ladanneet USB ajurin? Hobbykingin sivulta latasin kaikki mahdolliset ajurit mutta Windows 7 ei vaan löydä sitä.
--Taranis, tuo kaikkien radioiden Tarzan--

Poissa Korppi

  • Seniori torppari
  • *****
  • 47
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #340 : 12 Huhtikuu, 2014, 16:15:25 »
USBasp-win-driver-x86-x64-ia64-v1.2.4                    kk2.1:n päivitin ja tuo tais olla ajuri
Align 450 prominator@V2, (3GX, DFC),
Align 600 pro, (3GX, EFL),
Gaui 500X@hk2.1,  Tarot TL250A@CC3D
Futaba 14SG, iCharger 308DUO
https://www.youtube.com/channel/UC6aUMsdgrpk3d-Q8v7T_CPQ

Poissa Mika Lukumies

  • Pro torppari
  • ****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #341 : 12 Huhtikuu, 2014, 17:48:30 »
USBasp-win-driver-x86-x64-ia64-v1.2.4                    kk2.1:n päivitin ja tuo tais olla ajuri

Ainakin oma windows 7 on 32 bittinen, onko sillä merkitystä? Tuolta latasin Download links are below ja ensimmäinen linkki: http://www.protostack.com/blog/2012/01/updated-usbasp-windows-driver/ mutta yllätys yllätys ettei toimi.
--Taranis, tuo kaikkien radioiden Tarzan--

Poissa proffa84

  • Pro torppari
  • ****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #342 : 12 Huhtikuu, 2014, 18:22:22 »
Tarttis päivittää noi kortit 1.6++ rev 3:een mutta mistä helkutti olette ladanneet USB ajurin? Hobbykingin sivulta latasin kaikki mahdolliset ajurit mutta Windows 7 ei vaan löydä sitä.

ittellä ainakin tuo toiminu win7 32bit
Omatekele Quad - vielä kun oppis lentämään, aivot meni vaihtoon(KK2.1)... kuhan oppis tavoille(tai sit pitää odottaa et saa omat aivot vaihtoon)
Gaiku, gaiu 500x, pirteä pikku pöristin Naza-lite+GPS
EuroRC Mini Quad 250 "full" Nazella, EDF-liukuri
Frsky Taranis Plus
"Kirppu" eli siis Walkera QR Ladybird Taranis+AnyTX-combo

Poissa Mika Lukumies

  • Pro torppari
  • ****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #343 : 12 Huhtikuu, 2014, 19:05:20 »
Ei toimi ei. Ilmoittaa jostain virheestä. (Koodi 43) Nooh, jatketaan 1.5:lla kun kuitenkin toimii hyvin.
--Taranis, tuo kaikkien radioiden Tarzan--

Poissa proffa84

  • Pro torppari
  • ****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #344 : 12 Huhtikuu, 2014, 19:22:53 »
Ei toimi ei. Ilmoittaa jostain virheestä. (Koodi 43) Nooh, jatketaan 1.5:lla kun kuitenkin toimii hyvin.

kyllä on kumma... kokeileppas sit tuolla
Omatekele Quad - vielä kun oppis lentämään, aivot meni vaihtoon(KK2.1)... kuhan oppis tavoille(tai sit pitää odottaa et saa omat aivot vaihtoon)
Gaiku, gaiu 500x, pirteä pikku pöristin Naza-lite+GPS
EuroRC Mini Quad 250 "full" Nazella, EDF-liukuri
Frsky Taranis Plus
"Kirppu" eli siis Walkera QR Ladybird Taranis+AnyTX-combo

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #345 : 12 Huhtikuu, 2014, 19:38:10 »
Onko koitettu usbitikkua eri paikkoihin? Itseläni ajuri asentui vasta, kun koitin näytön kyljen usbireikää...

Poissa Mika Lukumies

  • Pro torppari
  • ****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #346 : 12 Huhtikuu, 2014, 21:59:23 »
Sama vika koodi tulee ja ei auttanut muutkaan usb paikat.
No nyt on ainakin sitte ajureita joka lähtöön. :)
--Taranis, tuo kaikkien radioiden Tarzan--

Poissa proffa84

  • Pro torppari
  • ****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #347 : 12 Huhtikuu, 2014, 22:01:16 »
Sama vika koodi tulee ja ei auttanut muutkaan usb paikat.
No nyt on ainakin sitte ajureita joka lähtöön. :)

onpahan ainakin yritetty  ;D
Omatekele Quad - vielä kun oppis lentämään, aivot meni vaihtoon(KK2.1)... kuhan oppis tavoille(tai sit pitää odottaa et saa omat aivot vaihtoon)
Gaiku, gaiu 500x, pirteä pikku pöristin Naza-lite+GPS
EuroRC Mini Quad 250 "full" Nazella, EDF-liukuri
Frsky Taranis Plus
"Kirppu" eli siis Walkera QR Ladybird Taranis+AnyTX-combo

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #348 : 12 Huhtikuu, 2014, 22:07:44 »
Sama vika koodi tulee ja ei auttanut muutkaan usb paikat.
No nyt on ainakin sitte ajureita joka lähtöön. :)

No harmi, tässä tuo aikaisempi oma juttuni:

Ajattelinpas sitten itsekin päivittää kontrollerini, ja tikku koneeseen: "Windows has stopped this device because it has reported problems. (Code 43)" Ei tunnistu päivitystikku, eikä suostu ottamaan ajuria. Tuo win7:ssa, 8 taas sanoo että inf-tiedosto ei ole hyväksytty tms.

Ni, asensin xp-moden, siihen ajurin asennus onistui mutta Flash tool ei löydä silti tikkua ;-)
Edit:
rc-gropsissa yhdellä ihan samat laulut ja hänellä auttoi pelkkä usbin vaihto "Thank you very much for your efforts to help me.

Yessssss I solved my issue ...............

I connected USBasp on an external USB port (keyboard with USB port) and ... my laptop recognized new device. I installed driver and flashed my kk2 board !!"

Minullakin tunnistui kun tirvaisin tikun näytön usbiin, ja sain ajurin sisään. No, jatketaan...

Poissa Mika Lukumies

  • Pro torppari
  • ****
Vs: KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
« Vastaus #349 : 12 Huhtikuu, 2014, 22:41:48 »
Kiitoksia teille avusta, täytyy joskus taas yrittää uudelleen jos löytyy mielenkiintoa. Voihan se olla että tikkukin olisi sökö, mutta kyllä siihen valo syttyy ja korttiinkin tulee virrat.
--Taranis, tuo kaikkien radioiden Tarzan--

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
6 Vastauksia
3261 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Huhtikuu, 2009, 16:55:25
kirjoittanut jpietari
26 Vastauksia
16761 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Kesäkuu, 2012, 18:07:14
kirjoittanut psi
6 Vastauksia
5531 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Kesäkuu, 2012, 01:08:05
kirjoittanut WB
3 Vastauksia
3732 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Lokakuu, 2014, 22:01:41
kirjoittanut JuRu
2 Vastauksia
3044 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Joulukuu, 2013, 14:03:47
kirjoittanut Old Eagle