Kirjoittaja Aihe: Official Biker Thread, mopoilevat kopteristit  (Luettu 111233 kertaa)

JCA

  • Vieras
Official Biker Thread, mopoilevat kopteristit
« : 24 Huhtikuu, 2012, 00:03:53 »

Moro!

Mitä olen kuullut luotettavilta lähteiltä (facebook) niin kopteristien harrastuksiin kuuluu myös moottoripyöräily.

Tossa jo olikin tollai randomi heitto mikä vois ehkä saadakkin ilmaa siipiensä alle, kopteristien mopo miitti! Tosin riippuu ihan siitä montako meitä on?
Olis vaan kiva käyä tutun porukan kanssa ajelemassa ja kahvottelemassa.

Tässä ketjussa vois muutenkin jauhaa ko. aiheesta, jos ei häiritte muita foorumin käyttäjiä täällä liirim laarumissa.

Omistatko siis mopoaskootteriahoodeetam oottoripyöräästreetfight erianakuacustomiapirkkah oodeeta?

Ittellä kadonneen respektin metsästys alkoi noin puolitoista kuukautta sitten kun ostettiin Jetekin kanssa puoliksi Honda X-11. Sen jälkeen on talliin ilmestynyt toinenkin kaksi pyöräinen, jonka ajoin viime perjantaina Maskusta. Lämpötila oli sillon +4C ja vettä satoi vaakasuorassa, yöllä tultiin turun moottoritietä. Oli vähän jäässä kun pääsi Espooseen. Jeteki voi kertoa siitä enemmän jos haluaa :)

Kilometrejä tälle kaudelle on tullut nyt aikalailla tasan 1000km, josta parisataa tolla Maskusta haetulla.

Pari aitoa HD kuskia on jo nostanu lapaa tuolla liikenteessä ja yksi jopa nosti mun aurinkolasit kun ne tippu maahan peruuttaessani tallista Hondaa ulos. Respektiä on siis jo tullut! 8)

Laittakaapa kuvia ja faktaa omista pärristänne! Mie laitan pari kuvaa jahka pääsen täältä töistä joskus kolmelta pois.

JCA

  • Vieras
Vs: Official Biker Thread, mopoilevat kopteristit
« Vastaus #1 : 24 Huhtikuu, 2012, 03:09:59 »
Niitä kuvia, Honda X-11 siis kyseessä.
Vuosimallia 2001, ajettu 13 000km.











Noi nyt on kännykällä otettuja kuvia, mutta asia käy selväksi. :)
« Viimeksi muokattu: 24 Huhtikuu, 2012, 03:12:15 kirjoittanut Johny »

Poissa Timo Huhtamäki

  • Seniori torppari
  • *****
  • BadAsss Compass
Vs: Official Biker Thread, mopoilevat kopteristit
« Vastaus #2 : 24 Huhtikuu, 2012, 04:59:29 »
Honta CeePeeÄrr 600 Ähvä lähdössä Jämi FlyInniin 2011 (kuvat joissa laukut paikallaan)...

Tämän kesän kertyneet kilsat n. 250
« Viimeksi muokattu: 24 Huhtikuu, 2012, 05:01:02 kirjoittanut Timo Huhtamäki »
Compass Knight 50 Sport / YS 50st - Zimmermann muffler - HeliArtist MD500E -  Mikado V-Bar 5.1Pro-governor + 3x Futaba 9255 + 9257 + BLS254 - 5x Rotortech 600 - 30%/23%

HK450 TT Pro / Scorpion 2221-8 v2 - Turnigy K-Force 40A - Futaba GY520 + 9257 - Edge mains KBDD tails and paddles - Zippy FlightMax 2200mAh

SJM400v2 / SJM 9pol outrunner 3950kv - Phoenix 25 - MKSpropo GY-293 - SJM GF 300mm - FlightPower EVO20 1800mAh  Futaba 12FG

JCA

  • Vieras
Vs: Official Biker Thread, mopoilevat kopteristit
« Vastaus #3 : 24 Huhtikuu, 2012, 08:45:04 »
Komia peli!
Mitkä noi sivulaukut on ja mistä oot hakenu? Onko ollu hyvät ja tilavat?

Äxään pitäis kans loppukesästä kehitellä vähän lisää laukkua kun saattais olla pidempää reissua tulossa.

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Official Biker Thread, mopoilevat kopteristit
« Vastaus #4 : 24 Huhtikuu, 2012, 11:20:36 »
Mulla on nyt kolmas harrikka menossa. Ensin oli kaksi sportsteria, 900 ja 1200 kuutioiset ja nyt 01-vuosimallia oleva Dyna superglide. Kuutioita tuossa taitaa olla 1450.

Ensimmäisen mopo oli ollut jossain tulipalossa jenkeissä ja ostettu sieltä vakuutusyhtiöltä. Laitoin sen sitten talven aikana kuntoon ja kilpiin sitten keväällä, olisko ollut 07 vai 08.

Toisen pyörän ostin suoraan Ebaysta joltain Floridalaiselta äijältä. Ne toivat sen sieltä sitten satamaan josta Seinäjokilainen firma nappasi sen konttiin. Tämä pyörä oli muutettu 1200 kuutioiseksi aikanaan Floridassa. Tällä pyörällä ei oikein pidempää matkaa voinut tehdä. 150km jälkeen ei tuntenut enää että mihin kohtaan perse loppuu ja satula alkaa :) Konekin on tässä mallissa pultattu suoraan runkoon kiinni ilman kumiripustuksia, joten tuntui kuin olisi ollut kaksi sähköhammasharjaa jalkojen alla :)

Emännällä oli kanssa sportsteri, mutta kahden pyörän pitäminen kävi vähän kalliiksi, joten vaihdoimme kaksi pyörää yhteen viime kesänä. Dynalla ei ole oikein ehtinyt tulla vielä tänä vuonna kilometrejä kun ensin temppuili akku ja nyt ilmeisesti puola :( Täytyy laittaa Dynasta kuva myöhemmin.

Kuvassa toinen pyörä, eli 1200 sportster. Tämä oli tullessaan vähän eri näköinen, mutta mun makuuni vähän tylsä. Värikin oli tullessaan se perus musta. Harrikassa on se hyvä puoli että kaikenlaista päivitysosaa löytyy ihan älyttömästi.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Re: Official Biker Thread, mopoilevat kopteristit
« Vastaus #5 : 24 Huhtikuu, 2012, 11:38:12 »
Lasketaanko mut mukaan invamopon kanssa?
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa Noxi

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Official Biker Thread, mopoilevat kopteristit
« Vastaus #6 : 24 Huhtikuu, 2012, 11:53:42 »
Sukulaiset on aina pärräilly nii on oltu kyytissä ja testailtu :). Itellä on ollu mopo ja kevari. Pari kesää oli myös Kawasaki VN1500 käytössä. Mukava putputin, mutta ei matkapyörä :D Vähän on sellaista ikävä..

Nyt on ollu leluna kolmisen vuotta tämmönen:


Loistava metsäpoluilla  8)
| Flybar lentoa ja FPV rallia |
            T8FG Super

Poissa vimpu

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Official Biker Thread, mopoilevat kopteristit
« Vastaus #7 : 24 Huhtikuu, 2012, 13:17:25 »
itse tuli aikasemmassa elämässä ajeltua pyöriä paljon jo työnkin puolesta. nyttemmin tulee ajettua enään kuntojumppaa kurapyörällä.

kuva on vastaavasta pyörästä, omastani ei ollut koneella kuvia.

eli pyörä valkokilpinen ktm 450 exc-r

Poissa Iski

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
Vs: Official Biker Thread, mopoilevat kopteristit
« Vastaus #8 : 24 Huhtikuu, 2012, 18:43:17 »
Nyt ku Johny avas tällaisen ketjun, niin on pakko heittää yx kymsys  ;) Todella OT:nä !

Mistä tunnistat kopteria lennättävän/omistavan henkilön ?

No tietenkin siitä, että niillä on muitakin hienoja "pelejä" ..., kuten prätkät ja autot vimosen päälle  :)
Tai sit hiton hienot asunnot, joista on foorumilla hienoja videoita/kuvia kun lennättävät himassa pikkuisia kopujaan  8)
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Official Biker Thread, mopoilevat kopteristit
« Vastaus #9 : 24 Huhtikuu, 2012, 19:04:46 »
Nyt ku Johny avas tällaisen ketjun, niin on pakko heittää yx kymsys  ;) Todella OT:nä !

Mistä tunnistat kopteria lennättävän/omistavan henkilön ?

No tietenkin siitä, että niillä on muitakin hienoja "pelejä" ..., kuten prätkät ja autot vimosen päälle  :)
Tai sit hiton hienot asunnot, joista on foorumilla hienoja videoita/kuvia kun lennättävät himassa pikkuisia kopujaan  8)
OT, minulla ei ainakaan oo mitään noista.  ;D Kaikki vähäinen menee 450 kopun ylläpitoon. Mutta poikkeus vahvistaa säännön.

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Official Biker Thread, mopoilevat kopteristit
« Vastaus #10 : 24 Huhtikuu, 2012, 20:59:51 »
Mun invamopo jouluaaton ympäriajoissa:
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Official Biker Thread, mopoilevat kopteristit
« Vastaus #11 : 24 Huhtikuu, 2012, 21:03:58 »
Tulen ulos kaapista, tässä hän on!
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa ak9

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Official Biker Thread, mopoilevat kopteristit
« Vastaus #12 : 24 Huhtikuu, 2012, 21:24:09 »
Oho, raneltahan löyty melkonen tykki..damn
Blade mCPX
  DX7
Realflight G4

Poissa Petpass

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • mCPx, RJX 90E LV
Vs: Official Biker Thread, mopoilevat kopteristit
« Vastaus #13 : 25 Huhtikuu, 2012, 10:12:43 »
Tommonen vanhus löytyy tallista.
Structurally compromising impact
            -Club member-

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Official Biker Thread, mopoilevat kopteristit
« Vastaus #14 : 25 Huhtikuu, 2012, 10:21:48 »
V2-POWERRRRRRrrrr

[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa ZZ

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Official Biker Thread, mopoilevat kopteristit
« Vastaus #15 : 25 Huhtikuu, 2012, 10:40:29 »
Näitä mopon kuvia olen jo johonkin aiheeseen laittanut, mutta tässä kootusti muutama:



Varsinainen ajopyörä eli H-D vm. 1963 "Panhead"



Museorekisterissä oleva Yamaha XS650 vm. 1978



Kawasaki S2 Mach II vm. 1973 - Näiden lisäksi muutama enemmän tai vähemmän vaiheessa oleva projektipyörä


Gaui X7 | Gaui X5 FES | Gaui 550 FBL, UH-1 "Huey"
Gaui 550 | Gaui 425 | Gaui 255
Trex 500, UH-1 "Huey" | Trex 450, UH-1 "Huey"
HK-450, Bell 206 "Jet Ranger" | Nine Eagles Solo Pro V2

JCA

  • Vieras
Vs: Official Biker Thread, mopoilevat kopteristit
« Vastaus #16 : 25 Huhtikuu, 2012, 10:58:52 »

Täällähän on bikereita ja wannabe bikereita (invamopo) jopa yllättävän paljon.

Ihan sairaan makee toi ZZ:n Panhead! Isona mäki tahon tollaasen. 8)

Poissa Kumppari

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Official Biker Thread, mopoilevat kopteristit
« Vastaus #17 : 25 Huhtikuu, 2012, 12:11:16 »
vaikken koskaan ole mikään mopoilija ollut, niin silti mua on kyllä aina kiehtonut noi vuodet kun mentiin vielä kakstahtimoottoreilla. se ääni, aijai :) ja mitä enempi mäntiä sen parempi. eikös kawalla ollut nelisylinterinenkin joskus?

laitetaan nyt samaan syssyyn kuva mun jamahasta, apupyörät ja kaikki ;D

Poissa ZZ

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Official Biker Thread, mopoilevat kopteristit
« Vastaus #18 : 25 Huhtikuu, 2012, 17:36:16 »
Lähdin tänään kopteroimaan Tuusulan urheilupuistoon. Muutaman akullisen ehdin lennättämään, kun juuri ohi ajanut mopotyttö tuli sanomaan, että tuossa lähellä on moottoripyörä ja mies nurin metsikössä. Kun sain kopterin alas ja riensin paikalle, niin ei siinä ollut enää mitään tehtävissä. Hälytyskeskus lähetti kuitenkin paikalle aikamoisen määrän kalustoa skootteripoliisista pelastuskopteriin.

Nyt vaivaa suunnattomasti miten en itse huomannut tapahtunutta. Paikalle ajaessa on suora näköyhteys siihen paikkaan, joten olisin varmaan nähnyt, jos kolari olisi tapahtunut jo minun siihen kentällä tullessa. Vieläpä muistan kuulleeni siihen pyörään sopivan äänen lennätyksen aikana, mutta rysähdyksestä ei ole mitään havaintoa vaikka olin vajaan sadan metrin päässä kolaripaikasta. En tiedä olisinko siltikään voinut auttaa mitenkään, mutta ei tarvitsisi nyt jossitella näin paljoa.

Olkaa hyvät veljet nyt varovaisia niiden pyörien kanssa, ihmishenki on aika löyhässä!!!
Gaui X7 | Gaui X5 FES | Gaui 550 FBL, UH-1 "Huey"
Gaui 550 | Gaui 425 | Gaui 255
Trex 500, UH-1 "Huey" | Trex 450, UH-1 "Huey"
HK-450, Bell 206 "Jet Ranger" | Nine Eagles Solo Pro V2

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Official Biker Thread, mopoilevat kopteristit
« Vastaus #19 : 25 Huhtikuu, 2012, 17:57:01 »
Lähdin tänään kopteroimaan Tuusulan urheilupuistoon. Muutaman akullisen ehdin lennättämään, kun juuri ohi ajanut mopotyttö tuli sanomaan, että tuossa lähellä on moottoripyörä ja mies nurin metsikössä. Kun sain kopterin alas ja riensin paikalle, niin ei siinä ollut enää mitään tehtävissä. Hälytyskeskus lähetti kuitenkin paikalle aikamoisen määrän kalustoa skootteripoliisista pelastuskopteriin.

Nyt vaivaa suunnattomasti miten en itse huomannut tapahtunutta. Paikalle ajaessa on suora näköyhteys siihen paikkaan, joten olisin varmaan nähnyt, jos kolari olisi tapahtunut jo minun siihen kentällä tullessa. Vieläpä muistan kuulleeni siihen pyörään sopivan äänen lennätyksen aikana, mutta rysähdyksestä ei ole mitään havaintoa vaikka olin vajaan sadan metrin päässä kolaripaikasta. En tiedä olisinko siltikään voinut auttaa mitenkään, mutta ei tarvitsisi nyt jossitella näin paljoa.

Olkaa hyvät veljet nyt varovaisia niiden pyörien kanssa, ihmishenki on aika löyhässä!!!
Joo se on taas kevät tullu ja kokeillaan talven jälkeen, että kulkeeko se pyörä samoin ku aiemman kesän muistikuvissa. Moottoripyöräilykin on harrastus ja harrastuksissa ei kiirehditä turhaan eli älkäähän loukatko itteänne! ZZ, kopun ääni on melko luja lähellä leijuessa ja varsinki jos moottoripyörä on kopun laskeutumishetkellä ajanu metsään niin eihän sitä kuule. Minun ainaki on radion piippauksia turha edes yrittää kuunnella jos kopu on lähellä leijumassa, vaikka onkin vain 450 kokoinen.

Poissa Iski

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
Vs: Official Biker Thread, mopoilevat kopteristit
« Vastaus #20 : 25 Huhtikuu, 2012, 18:30:55 »
Lähdin tänään kopteroimaan Tuusulan urheilupuistoon. Muutaman akullisen ehdin lennättämään, kun juuri ohi ajanut mopotyttö tuli sanomaan, että tuossa lähellä on moottoripyörä ja mies nurin metsikössä. Kun sain kopterin alas ja riensin paikalle, niin ei siinä ollut enää mitään tehtävissä. Hälytyskeskus lähetti kuitenkin paikalle aikamoisen määrän kalustoa skootteripoliisista pelastuskopteriin.

Nyt vaivaa suunnattomasti miten en itse huomannut tapahtunutta. Paikalle ajaessa on suora näköyhteys siihen paikkaan, joten olisin varmaan nähnyt, jos kolari olisi tapahtunut jo minun siihen kentällä tullessa. Vieläpä muistan kuulleeni siihen pyörään sopivan äänen lennätyksen aikana, mutta rysähdyksestä ei ole mitään havaintoa vaikka olin vajaan sadan metrin päässä kolaripaikasta. En tiedä olisinko siltikään voinut auttaa mitenkään, mutta ei tarvitsisi nyt jossitella näin paljoa.

Olkaa hyvät veljet nyt varovaisia niiden pyörien kanssa, ihmishenki on aika löyhässä!!!

Moikka !

Luulen, että kokeneena motoristina olisit tapauksen huomannut ohi ajaessasi, jos olisi tapahtunut jo aiemmin !
Erittäin hienoa toimintaa, että menit tilannetta katsomaan kun mopotyttö sulle asiasta tuli kertomaan  ??? Tuskin olisit voinut tehdä enää mitään henkilön pelastamiseksi, luulisin.
Oliko joku jo soittanut apua paikalle vai soititko itse ? (Ei tarvitse vastata, ellet halua).
Kun lennättää ja kuten mainitsit äänistä, niin ei kaikkia ääniä oman toiminnan ohella VOI EDES kuulla !
Älä "ota asiaa itseesi", sillä aina ei voi tehdä mitään, jos jotain on tapahtunut !
Tsemppiä ja jaksamista, SULLE !!!!!

Ja, todellakin, vanhana motoristina tiedän, että kadut/tiet ovat vielä liukkaita hiekan ja pölyn takia.
Kannattaa ottaa vaan iisisti.

(Toivottavasti en omalla kirjoituksellani "loukannut" muita henkilöitä....)  :(
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Official Biker Thread, mopoilevat kopteristit
« Vastaus #21 : 25 Huhtikuu, 2012, 18:45:46 »
Lähdin tänään kopteroimaan Tuusulan urheilupuistoon. Muutaman akullisen ehdin lennättämään, kun juuri ohi ajanut mopotyttö tuli sanomaan, että tuossa lähellä on moottoripyörä ja mies nurin metsikössä. Kun sain kopterin alas ja riensin paikalle, niin ei siinä ollut enää mitään tehtävissä. Hälytyskeskus lähetti kuitenkin paikalle aikamoisen määrän kalustoa skootteripoliisista pelastuskopteriin.

Nyt vaivaa suunnattomasti miten en itse huomannut tapahtunutta. Paikalle ajaessa on suora näköyhteys siihen paikkaan, joten olisin varmaan nähnyt, jos kolari olisi tapahtunut jo minun siihen kentällä tullessa. Vieläpä muistan kuulleeni siihen pyörään sopivan äänen lennätyksen aikana, mutta rysähdyksestä ei ole mitään havaintoa vaikka olin vajaan sadan metrin päässä kolaripaikasta. En tiedä olisinko siltikään voinut auttaa mitenkään, mutta ei tarvitsisi nyt jossitella näin paljoa.

Olkaa hyvät veljet nyt varovaisia niiden pyörien kanssa, ihmishenki on aika löyhässä!!!


No just, pikkasen alko tutisuttaan kun tuon lukasin. Pitää todellakin olla varovainen, eikä hölmöillä niillä kaksi pyöräisillä. Voimia sinne, ei varmasti tunnu hyvältä tollanen.

Heitänkin tässä moottoripyöräileville kopteristeille haasteen ilmoille. Ei sakkoja ym. hölmöilyjä kauden aikana tai OP tasapainottaa haluamansa sinun kopterin lavat asfalttiin :D

-R
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

JCA

  • Vieras
Vs: Official Biker Thread, mopoilevat kopteristit
« Vastaus #22 : 25 Huhtikuu, 2012, 20:32:27 »

No just, pikkasen alko tutisuttaan kun tuon lukasin. Pitää todellakin olla varovainen, eikä hölmöillä niillä kaksi pyöräisillä. Voimia sinne, ei varmasti tunnu hyvältä tollanen.

Heitänkin tässä moottoripyöräileville kopteristeille haasteen ilmoille. Ei sakkoja ym. hölmöilyjä kauden aikana tai OP tasapainottaa haluamansa sinun kopterin lavat asfalttiin :D

-R

Mukana!

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa ak9

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Official Biker Thread, mopoilevat kopteristit
« Vastaus #24 : 25 Huhtikuu, 2012, 23:53:40 »
Blade mCPX
  DX7
Realflight G4

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
127 Vastauksia
46803 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Huhtikuu, 2011, 12:40:04
kirjoittanut ropellihattu
23 Vastauksia
8748 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Marraskuu, 2013, 23:47:18
kirjoittanut varis
66 Vastauksia
33530 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Huhtikuu, 2013, 16:26:15
kirjoittanut Sammy
21 Vastauksia
9003 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Heinäkuu, 2018, 16:53:53
kirjoittanut HJK
2 Vastauksia
2488 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Marraskuu, 2013, 05:56:11
kirjoittanut Pursi