Kirjoittaja Aihe: Bantam laturit  (Luettu 2781 kertaa)

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Bantam laturit
« : 02 Kesäkuu, 2011, 20:21:30 »
Alotetaas keskustelua Bantamin latureista, onko täällä kuinka monet tyytyväisiä omiinsa? Kovin moneesta tuotteesta mulla ei ole negatiivista sanottavaa, mutta Bantameita en kyllä suosittelisi oman kokemuksen perusteella kenellekkään. Kokemusta on BC6:sta ja BC8DX:stä, BC6:ssä vikana oli pari kuukautta oston jälkeen katkeavat 12v virtajohdot ja onnettoman hitaaksi muuttuva balansointi pikkasenkin vanhempien akkujen kanssa. Joutui poikkeuksetta kolvaamaan uudet johdot kaikkiin BC6:siin. Kaverilta hajosi BC6:sia toinen toisensa jälkeen ja meni takuuvaihtoon, tarkemmin en muista mitä kaikkea oireita tuli. Yksi oli oma moka, kun johdotus meni väärin.

Tuntuu että Bantameilla on tapana pikkuhiljaa "hautua" rikki, ominaisuuksia alkaa vähentyä tuottaen joka kerta "pikku v***tuksen" kunnes lopulta koko laturi on käyttökelvoton. Omasta BC8DX:stä hajosi ensimmäisenä näytön taustavalo. Sitten toinen balanseriportti alkoin temppuilla. Pian toinen latausportti ei suostunut lataamaan yli 3s akkuja, vaikka portit on speksattu 8s:lle. Nyt ei kummallakaan portilla voi enää ladata isoja akkuja, valittaa vaan connection erroria. Balanseritkaan ei toimi normaalisti enää. Laturi on 3 vuotta vanha ja koskaan en tietääkseni ole väärinpäin kytkenyt akkuja. Takuuhan siitä on mennyt umpeen jo kauan sitten. Sillä hinnalla mitä se makso suomalaisessa nettikaupassa sais 5-6 iChargeria hobbykingiltä. s******!

Toivottavasti muilla on ollu parempia kokemuksia  ;D
« Viimeksi muokattu: 02 Kesäkuu, 2011, 20:23:11 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Bantam laturit
« Vastaus #1 : 02 Kesäkuu, 2011, 20:34:29 »
Omassa BC8DX:sä ei ole ollut mitään valittamista, se on toiminut loistavasti kolmen vuoden ajan. Toki tuo balansoinnin hieronta kestää kauemmin, kuin iCharger 208B:n.
-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa LoneWolf

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Bantam laturit
« Vastaus #2 : 02 Kesäkuu, 2011, 20:41:30 »
BC6, toiminut nätisti noin kaksi vuotta, ei valittamista. Teho on onneton mutta kyllä sillä 3S:t ja lähetinakun saa ladattua...

Poissa reittila

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit Ry #44, VALKKA
Vs: Bantam laturit
« Vastaus #3 : 02 Kesäkuu, 2011, 20:53:14 »
Mulla BC8 n.5 vuotta ja BC8DX kohta kolme, eikä kummassakaan ollut ongelmia. BC8DX hieroo joo jokus vanhempia akkuja, mutta sen kanssa pystyy hyvin elämään, kun laittaa järkevät varoarvot ajalle yms.

Poissa Puhi

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Bantam laturit
« Vastaus #4 : 02 Kesäkuu, 2011, 21:30:11 »
Mulla BC6 dualpower ollut joku viitisen vuotta, ja en kyllä ole siihen tyytyväinen ollut.
Ensin takuuaikana meni verkkovirtapuoli rikki, lähettivät tehtaalle, olin ilman sitä lähes kaksi kuukautta parhaaseen kesäaikaan...
Jos yrittää ladata maksimivirralla, verkkopuolella, niin ylikuumenee ja menee "boottilooppiin". Ulkoisella virtalähteellä jaksaa ladata lämpenemättä yleensä, mut sillointällöin ylikuumenee silloinkin. 12v tuulettimen olen laittanut kylkeen, auttaa lämpöongelmiin.
Balansointi tosiaan törkeen hidasta.

Ichargeria oon kans kattellut tilalle...
Monta kopteria, mut Duuni ja Pösöt vieneet kaiken ajan...

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
20 Vastauksia
8344 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Toukokuu, 2009, 14:40:14
kirjoittanut Pertti
3 Vastauksia
5362 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Maaliskuu, 2014, 10:55:39
kirjoittanut VERTICAL
2 Vastauksia
2336 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Maaliskuu, 2015, 22:31:57
kirjoittanut Korppi
4 Vastauksia
3393 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Marraskuu, 2016, 19:52:44
kirjoittanut rane78
22 Vastauksia
6185 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Elokuu, 2019, 17:52:06
kirjoittanut privy