Kirjoittaja Aihe: Futaban päivitykset.  (Luettu 11351 kertaa)

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Futaban päivitykset.
« : 13 Maaliskuu, 2011, 10:39:03 »
« Viimeksi muokattu: 13 Maaliskuu, 2011, 17:59:42 kirjoittanut Ege »

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Futaban päivitykset.
« Vastaus #1 : 13 Maaliskuu, 2011, 17:54:23 »
Nonii nyt saatiin 14MZ päivitettyä ja 12Z myös. Päivitys paketti pitää purkaa SUORAAN muistikortille eli ei missään vaiheessa kovalevylle purkua. Ja lähettimen akku täyteen ladattu. Ja päivitys ei onnistunut mun 4GB Kingston kortilla mutta Futaban omalla 32MB kortilla onnistu.
« Viimeksi muokattu: 13 Maaliskuu, 2011, 18:23:44 kirjoittanut Ege »

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Futaban päivitykset.
« Vastaus #2 : 13 Maaliskuu, 2011, 18:20:49 »
Oliko mitään muuta kuin tuo 3 axis gyro valikko uutta? Kun ei maksa vaivaa päivittää toimivaa laitetta jos ei mitään itseisarvoa päivityksellä...
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa reittila

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit Ry #44, VALKKA
Vs: Futaban päivitykset.
« Vastaus #3 : 13 Maaliskuu, 2011, 18:23:57 »
Eipä näyttäis olevan muuta uutta.

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Futaban päivitykset.
« Vastaus #4 : 13 Maaliskuu, 2011, 18:25:53 »
Oliko mitään muuta kuin tuo 3 axis gyro valikko uutta? Kun ei maksa vaivaa päivittää toimivaa laitetta jos ei mitään itseisarvoa päivityksellä...
En tiedä ku en ole kerenny kattomaan mutta päivitys ei onnistunu ku tolla Futaban omalla kortilla.

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Futaban päivitykset.
« Vastaus #5 : 13 Maaliskuu, 2011, 18:29:57 »
Eipä näyttäis olevan muuta uutta.

Tätä juuri meinasin kun en muuta infromaatiota päivityksestä myöskään löytänyt kuin tämän.
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Futaban päivitykset.
« Vastaus #6 : 13 Maaliskuu, 2011, 18:32:59 »
No meidän oli vähän pakko tehdä toi ku ekalla kerralla saatiin toi Revittelijän 14MZ mykäks ja johtu tosta mun kortista puolessa välissä sammu sitte tolla orginaali kortilla saatiin takas elävienkirjoihin toi lähetin ja nyt meillä molemmilla on toi uusin päivitys. Ainahan noissa se riski on että ei mene kaikki toiveitten mukaan varsinki jos koko futaban tehdas on hävinny tuolta Japanista vai missä nyt lienee.
« Viimeksi muokattu: 13 Maaliskuu, 2011, 18:34:47 kirjoittanut Ege »

Poissa reittila

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit Ry #44, VALKKA
Vs: Futaban päivitykset.
« Vastaus #7 : 13 Maaliskuu, 2011, 18:46:40 »
12FG:stä sais lisäksi näppäinäänet pois, mutten silti taida päivittää. Eikä tuo servotesterin turvafiitserikään jaksa innostaa.

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Futaban päivitykset.
« Vastaus #8 : 13 Maaliskuu, 2011, 19:13:45 »
No se äänien pois saaminen voisi olla jo päivittämisen arvoinen asia niin saisi öisin sitten rauhassa naputella uusia setupejja  ;)  Nyt kun pentu koira ei tykkää siitä ja alkaa elämöimään aina, eli rajoittaa harrastamista.

Kuitenkin aina riski noiden päivitysten kanssa että toimivasta tulee vähemmän toimiva niin pitää miettiä kannattaako pilata hyvää toimivaa laitetta sen vuoksi.
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Futaban päivitykset.
« Vastaus #9 : 13 Maaliskuu, 2011, 19:15:26 »
Saattaapi myös olla että toi lähetin ei tunnista ku 2GB kortin päivityksessä että toi 4GB on liikaa no tässä näitä varotuksia jos joku päivittelee lähetintä.

Poissa reittila

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit Ry #44, VALKKA
Vs: Futaban päivitykset.
« Vastaus #10 : 13 Maaliskuu, 2011, 19:40:16 »
No se äänien pois saaminen voisi olla jo päivittämisen arvoinen asia niin saisi öisin sitten rauhassa naputella uusia setupejja  ;)  Nyt kun pentu koira ei tykkää siitä ja alkaa elämöimään aina, eli rajoittaa harrastamista.

Kuitenkin aina riski noiden päivitysten kanssa että toimivasta tulee vähemmän toimiva niin pitää miettiä kannattaako pilata hyvää toimivaa laitetta sen vuoksi.

Joo, toi äänien poiskytkentä kyllä aavistuksen houkuttaa, mutta vain aavistuksen. RC-autoja 25 vuotta harrastaneena on tullut tutuksi periaate, että älä koskaan säädä toimivaa autoa, joka kyllä on pirun totta ja itse päivityskin on aina oma riskinsä.

Poissa reittila

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit Ry #44, VALKKA
Vs: Futaban päivitykset.
« Vastaus #11 : 13 Maaliskuu, 2011, 19:42:54 »
Saattaapi myös olla että toi lähetin ei tunnista ku 2GB kortin päivityksessä että toi 4GB on liikaa no tässä näitä varotuksia jos joku päivittelee lähetintä.

Ainakin 12FG:hen tuli vasta edellisen päivityksen mukana tuki 2GB korteille, eli jos ei ole "pakko", ei varmaankaan kannata urheilla isommalla kortilla.

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Futaban päivitykset.
« Vastaus #12 : 13 Maaliskuu, 2011, 19:49:49 »
Ainakin 12FG:hen tuli vasta edellisen päivityksen mukana tuki 2GB korteille, eli jos ei ole "pakko", ei varmaankaan kannata urheilla isommalla kortilla.
Joo ei nyt mulla on toi Futaban 32MB ja Revittelijälle pistettiin se 4GB ja kyllä se sen päivityksen jälkeen se kortti siinä toimi Herjas vaan tossa päivityksessä jotain toi isompi kortti. No nyt kaikki pelaa kuitenki hyvin.

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Futaban päivitykset.
« Vastaus #13 : 13 Maaliskuu, 2011, 19:53:42 »
No se äänien pois saaminen voisi olla jo päivittämisen arvoinen asia niin saisi öisin sitten rauhassa naputella uusia setupejja  ;)  Nyt kun pentu koira ei tykkää siitä ja alkaa elämöimään aina, eli rajoittaa harrastamista.

Kuitenkin aina riski noiden päivitysten kanssa että toimivasta tulee vähemmän toimiva niin pitää miettiä kannattaako pilata hyvää toimivaa laitetta sen vuoksi.
Eikö sulla Anssi muka ole tota Sound valikkoa siinä sun lähettimessä  :o mulla se on System valikon toinen heti Trainerin jälkeen mistä voi säätää ääniä.
« Viimeksi muokattu: 13 Maaliskuu, 2011, 19:55:28 kirjoittanut Ege »

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Futaban päivitykset.
« Vastaus #14 : 13 Maaliskuu, 2011, 20:09:25 »
Voi se siellä ollakin  ;)  Ei vaan ole ollut vielä ongelma vasta kuin nyt kun uusi pentu tuli taloon eikä nyt ole vielä niin aktiivisena itse ollut. Aikaisemmin ei ole mitenkään äänet haitannut. Pitääkin illalla heti vilkaista kun kotiin ehtiin.
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa Timo Huhtamäki

  • Seniori torppari
  • *****
  • BadAsss Compass
Vs: Futaban päivitykset.
« Vastaus #15 : 13 Maaliskuu, 2011, 20:10:34 »
Ainakin 12FG:hen tuli vasta edellisen päivityksen mukana tuki 2GB korteille, eli jos ei ole "pakko", ei varmaankaan kannata urheilla isommalla kortilla.


Ei muuten pidä ihan kokonaan paikkansa... Mun 12FG on toiminu jo versiosta 1.1 4GB Sandisk Ultra II kortin kans.... ;)


Mutta toisaalta sitten mulla on toinen minkälie merkkinen 4GB kortti jolla ei toiminut...
« Viimeksi muokattu: 13 Maaliskuu, 2011, 20:12:49 kirjoittanut Timo Huhtamäki »
Compass Knight 50 Sport / YS 50st - Zimmermann muffler - HeliArtist MD500E -  Mikado V-Bar 5.1Pro-governor + 3x Futaba 9255 + 9257 + BLS254 - 5x Rotortech 600 - 30%/23%

HK450 TT Pro / Scorpion 2221-8 v2 - Turnigy K-Force 40A - Futaba GY520 + 9257 - Edge mains KBDD tails and paddles - Zippy FlightMax 2200mAh

SJM400v2 / SJM 9pol outrunner 3950kv - Phoenix 25 - MKSpropo GY-293 - SJM GF 300mm - FlightPower EVO20 1800mAh  Futaba 12FG

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Futaban päivitykset.
« Vastaus #16 : 13 Maaliskuu, 2011, 20:17:31 »

Ei muuten pidä ihan kokonaan paikkansa... Mun 12FG on toiminu jo versiosta 1.1 4GB Sandisk Ultra II kortin kans.... ;)


Mutta toisaalta sitten mulla on toinen minkälie merkkinen 4GB kortti jolla ei toiminut...
Mulla oli toi Kingstonin Compact flash 4GB ja se ei jostain syystä nyt pelannu tossa päivityksessä.

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Futaban päivitykset.
« Vastaus #17 : 13 Maaliskuu, 2011, 20:20:31 »
Mutta tuskin Futaba noita päivityksiä jakelis noilla sivuilla jos ne ei toimis, sen takia päätettiin päivittää noi lähettimet eiköhän ne ole testannu noi ennenku pistävät sivuilleen jakoon.

Poissa reittila

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit Ry #44, VALKKA
Vs: Futaban päivitykset.
« Vastaus #18 : 13 Maaliskuu, 2011, 20:23:04 »

Ei muuten pidä ihan kokonaan paikkansa... Mun 12FG on toiminu jo versiosta 1.1 4GB Sandisk Ultra II kortin kans.... ;)


Mutta toisaalta sitten mulla on toinen minkälie merkkinen 4GB kortti jolla ei toiminut...

Voipi olla, mutta Futaban tiedotteen mukaan oli noin, joten ns. viralllinen tuki tuli 2.0:n/2.1:n mukana.

Edit: Tässä dokumenttia. PDF:n sivu 3.
« Viimeksi muokattu: 13 Maaliskuu, 2011, 20:32:57 kirjoittanut reittila »

JCA

  • Vieras
Vs: Futaban päivitykset.
« Vastaus #19 : 13 Maaliskuu, 2011, 20:53:49 »
Ei osunut silmiin, mutta saakohan 10CG:tä päiviteltyä lainkaan?
Ei sillä että sitä tarttis päivitellä, mutta tuli vaan mieleen..

Poissa Timo

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Futaban päivitykset.
« Vastaus #20 : 13 Maaliskuu, 2011, 20:59:11 »
Ei osunut silmiin, mutta saakohan 10CG:tä päiviteltyä lainkaan?
Ei sillä että sitä tarttis päivitellä, mutta tuli vaan mieleen..

Ei tuo onnistu ainakaan ilman, että lähettää mankkaa huoltoon. Tuon firmiksen voi päivittää noista Futten mankoista vain 8FG, 12 ja 14 sarjan kaikkiin radiohin sekä vastaavalla FX-40 malliin.

--
Timo
Kyllä jokainen osaa flipin tehdä, mutta osaako kaikki lentää 10m suoraan...

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Futaban päivitykset.
« Vastaus #21 : 13 Maaliskuu, 2011, 21:30:12 »
No se äänien pois saaminen voisi olla jo päivittämisen arvoinen asia niin saisi öisin sitten rauhassa naputella uusia setupejja  ;)  Nyt kun pentu koira ei tykkää siitä ja alkaa elämöimään aina, eli rajoittaa harrastamista.

Kuitenkin aina riski noiden päivitysten kanssa että toimivasta tulee vähemmän toimiva niin pitää miettiä kannattaako pilata hyvää toimivaa laitetta sen vuoksi.
Niin mulla on tämmönen ääni valikko mistä voi säätää kaikkia ääniä.

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Futaban päivitykset.
« Vastaus #22 : 13 Maaliskuu, 2011, 21:36:18 »
Hienosti meni uusi firmis sisälle FG:hen. Mihin te tarvitte niin isoja kortteja? Mulla on giganen, ja siihenkin saa lähes pari tuhatta mallimuistia ;D

Uutta tuli ainakin:

-gyroja lisää
-äänet saa pois
-pystyy erikseen määrittämään valittaako virtoja päälle pistäessä lentotiloista tai kaasutikun asennosta
-lähetinmodulia ei tarvi enää erikseen kytkeä päälle käynnistäessä ainakaan FASST modulilla, 35mhz modulilla en vielä kokeillut
-pää näyttöruutuun saa timerit kissan kokosilla kirjaimilla

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Futaban päivitykset.
« Vastaus #23 : 13 Maaliskuu, 2011, 21:39:24 »
Hienosti meni uusi firmis sisälle FG:hen. Mihin te tarvitte niin isoja kortteja? Mulla on giganen, ja siihenkin saa lähes pari tuhatta mallimuistia ;D

Uutta tuli ainakin:

-gyroja lisää
-äänet saa pois
-pystyy erikseen määrittämään valittaako virtoja päälle pistäessä lentotiloista tai kaasutikun asennosta
-lähetinmodulia ei tarvi enää erikseen kytkeä päälle käynnistäessä ainakaan FASST modulilla, 35mhz modulilla en vielä kokeillut
-pää näyttöruutuun saa timerit kissan kokosilla kirjaimilla
Tiedän että toi mun kortti oli iso mutta verkko.com ei pienempää Kingstonin korttia sillo saanu olisin ottanu jos olis ollu.

JCA

  • Vieras
Vs: Futaban päivitykset.
« Vastaus #24 : 13 Maaliskuu, 2011, 23:35:20 »
Ei tuo onnistu ainakaan ilman, että lähettää mankkaa huoltoon. Tuon firmiksen voi päivittää noista Futten mankoista vain 8FG, 12 ja 14 sarjan kaikkiin radiohin sekä vastaavalla FX-40 malliin.

--
Timo

Ok, näin hieman tuuminkin. Kiitosta! :)

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
24 Vastauksia
8979 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Toukokuu, 2010, 22:21:08
kirjoittanut mrsaila
1 Vastauksia
2235 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Kesäkuu, 2010, 13:52:06
kirjoittanut Jokusenpoika
11 Vastauksia
13980 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Maaliskuu, 2015, 23:42:57
kirjoittanut VERTICAL
0 Vastauksia
2110 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Kesäkuu, 2015, 17:46:37
kirjoittanut sakke4321
3 Vastauksia
3642 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Tammikuu, 2019, 14:13:02
kirjoittanut Laitman