Kirjoittaja Aihe: Belt Cp V2 säätöihin  (Luettu 84941 kertaa)

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Belt Cp V2 säätöihin
« Vastaus #50 : 11 Helmikuu, 2011, 22:50:23 »
jos käyttäs idleä niin ois kierroksia?
Ilman idlee


Tuossa pitää säätää idle päällä kulmat 0 tikkukeskellä (motti irti) jos "oikein" haluaa tehdä niin sais symmetriseksi siltä osin.

Ainiin noi unohtu ;D

Mut olisko tossa mitään ideaa?
« Viimeksi muokattu: 11 Helmikuu, 2011, 23:02:24 kirjoittanut Eispii »
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Juge

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Belt Cp V2 säätöihin
« Vastaus #51 : 13 Helmikuu, 2011, 08:22:17 »
Minä olen ymmärtänyt, että hov.pit. nuppi säätää vain kulmia. Ei kierroksia.
- Belt CP V2
- FMT-500

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Belt Cp V2 säätöihin
« Vastaus #52 : 13 Helmikuu, 2011, 10:02:45 »
Minä olen ymmärtänyt, että hov.pit. nuppi säätää vain kulmia. Ei kierroksia.
Joo kulmia se säätää,mut jos kulmat pienenee niin eikös kierrokset lisäänny,kun vastus pienenee?? ??? ::)Vai?
En tiiä.

T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Juge

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Belt Cp V2 säätöihin
« Vastaus #53 : 13 Helmikuu, 2011, 14:24:36 »
No joo siinä suhteessä kyllä. Taitaa kuitenkin jäädä nimelliseksi tuo kierrosten nousu vastuksen vähentymästä. Tikulla pitää kuitenkin antaa lisää jengaa pienentyneiden kulmien takia.

Voihan sen kyllä säätää, mutta samaanhan pääset kun veivaat 0-kaasun kulman esim -2 ja täyskaasun +5 jolloinka 50 kaasulla sulla on kulmia vasta 1.5 kun normaalisti ois 3.5. Sitten Hov.Pit:llä voit lisätä kulmia jos on tarvetta tai vähentää vielä entisestään. :)

Jos meinaa tuolla setupilla kokeilla sitten idleä niin siellä on enempi sitten negatiivisia kulmia kuin posetiivisiä..
« Viimeksi muokattu: 13 Helmikuu, 2011, 14:26:56 kirjoittanut Juge »
- Belt CP V2
- FMT-500

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Belt Cp V2 säätöihin
« Vastaus #54 : 13 Helmikuu, 2011, 18:24:21 »

Jos meinaa tuolla setupilla kokeilla sitten idleä niin siellä on enempi sitten negatiivisia kulmia kuin posetiivisiä..

Hyvä pointti ;)
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Belt Cp V2 säätöihin
« Vastaus #55 : 16 Helmikuu, 2011, 14:10:51 »
On ruvennu Beltissä oleen pientä tärinää.
Eli kun laittaa kiekkoja n.70% niin rupee ne tukitangot(jotka lähtee landareista peräputkelle) väriseen ja värinä siirtyy peräevään saakka(vai mikä se ny on ;D)
Täytyy purkaa koko nuppi pois ja ruveta selvittään mikä tärinän aiheuttaa.
Laittaa ekas pelkkä pääakseli ja rattaat ja sit sitä  mukaan kun vika löytyy.

Jossain oli puhetta et ne 3 laakeria jonka läpi pääakseli menee,olis joku laakeri kanittanu ja näin ollen tehny pientä tärinää.
Täytyy nekin tsiikata samalla.

Lentämistä toi tärinä ei pahemmin haittaa :o tai en ainakaan oo huomannu et toi gyro olis jotenkin reagoinu siihen.

T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Belt Cp V2 säätöihin
« Vastaus #56 : 24 Helmikuu, 2011, 12:01:41 »
Noniin nyt on etsivän urakka ohi.
Tossa pari päivää sit ulkoillutin Belttiä ja itsekseni tuumaillin et kaikki ei oo kondiksessa.
Jotenkin tuntu et lähettimen ja kopun välinen radioaallot ei toimi,no ei aikaakaan kun Beltti tulla rysähti oikein kunnolla alas ???

Vahingot
nuppi melkein kokonaan
lepari/pääakseli kierot
lavat
pääratas
gyro lens paikoiltaan
peräputki kiero
peräputken toinen tukivarsi poikki
vaakafini huitsin nevadas

Ajattelin eihän tästä tuu taaskaan mitään koko ajan Belttiä karsitaan kasaan ;D
No vahingot korjattua ei muutakun kopu tulille,akku kii ei mitään kontaktia wtf ??? ??? ???
Eka ajattelin et vastari rikki/vaihtoon uus tilalle ei kontaktia. ::)

Pari päivää hain vikaa mut ei meinannu löytyä,mut kun rupesin tarkemmin katteleen tota nopeudensäädintä
niin huomasin et kaks johtoo oli irti(musta ja punanen) mikkä menee vastarille.
Ei muutakun n.säädin irti ja purkaan ja siinähän se valkonen johto irtos ;D,mut onneks olin merkannu mikä väri kuuluu mihinkin ;D

Nyt kysymys kuuluukin et kannattaako ruveta kolvaan noita johtoja takas?(on aikas pienet tilat)
Jos itteeni uskon niin kolvaan pari johtoo yhteen ;D mikä ei hyvä juttu.
Mut jos kaikki menee ok niin onko mitään "vaaran" mahkua? ::) ::) ::)(oikosulkua,akku"posahtaa", kaikkea muuta mitä en tiiä ???)

PS.Jos juotokset onnistuu niin voiko/kanattaako laittaa esim.kuumaliimaa juotoksien päälle vähän niinku eristeeks?
« Viimeksi muokattu: 24 Helmikuu, 2011, 12:13:20 kirjoittanut Eispii »
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Belt Cp V2 säätöihin
« Vastaus #57 : 24 Helmikuu, 2011, 13:05:37 »
Voi ne kolvata kiinni, jos on ahtaat paikat niin tarkkana saa olla.. jos epäilyttää niin melkein suosittelen siirtämään homman jollekkin joka hallitsee kolvin pyörittelyn. Itse yhden oman korjasin juuri saman syyn takia (maa piuha irti, musta siis).

Kuumaliimaa ei sinne tarvitse laitella jos tuo kolvaus onnistuu eikä tule niitä oikosulkuja, jänniteiden puolesta tuolla ei lisäeristeitä tartte.

ps.
Jos omistat yleismittarin niin sillä voit mitata ettei ole oikosulkua, diodimittaus- tai vastusasetus. diodi asetuksella piippaa (jatkuva piippaus) jos on oikosulku. Vastus siellä on todennäköisesti megaohmeja, jos on lähellä 0 niin joku vikana... Napaisuus voi vaikuttaa tähän jos siellä on just joku napausuus suoja tms. Mittaa diodiasetuksella, helpompi  ;D
« Viimeksi muokattu: 24 Helmikuu, 2011, 13:08:59 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Belt Cp V2 säätöihin
« Vastaus #58 : 24 Helmikuu, 2011, 17:28:43 »
Nyt on johdot kolvattu takas,ainakin omasta mielestä meni ok ahdasta oli ja räpylä "vähän" täris kun oli ahdasta.
Kyllä vähän jänskää kokeilla onnistuko kolvaukset.
Vai pitäiskö kokeilla tota mittari hommaa mitä 1m4s0_  sano.
Tosin ittellä ei mittaria oo ja vaikka olis en ymmärtäis noitten asioitten päälle mitään ;D
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Belt Cp V2 säätöihin
« Vastaus #59 : 25 Helmikuu, 2011, 15:10:33 »
Jeps johdot kolvattu ja kokeiltu,mut ei mtään kontaktia.
Akun kun laittaa kii niin pieni kontaktiääni kuuluu mut ei muuta ???

Mistähän sitä lähtis kokeilleen/ettiin vikaa?
Olisko vastari saanut siipeensä?(sama vastari kun tuli torppi)
Joltain sähkövialta kuulostaa kun ei saa mitään kontaktia.Eihä tossa montaa mahdollisuutta oo(nopari,vastari,moottori näitä ainakin itte ajattelin)

Olisko mitään ideoita?

PS:Unohdin mainita että tohon vastariin ei syty valoo kun laittaa akun kii
Jos motti olis rikki niin eikös tohon vastariin pitäis syttyä valo? ??? ::)
« Viimeksi muokattu: 25 Helmikuu, 2011, 15:32:25 kirjoittanut Eispii »
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Belt Cp V2 säätöihin
« Vastaus #60 : 25 Helmikuu, 2011, 16:18:13 »
Voi myös olla että se nopari on rikki.
Kolvasitko ne johdot varmasti oikein päin... en tiedä millainen suoja vastareilla on jänniteen napaisuuden suhteen, voi olla että rikkoisi vastarin jos on väärinpäin... tai sitten oikosulkee becin ja tämä polttaa sen noparista.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Belt Cp V2 säätöihin
« Vastaus #61 : 25 Helmikuu, 2011, 16:32:16 »
Kolvasitko ne johdot varmasti oikein päin...
Ainakin omasta mielestä ;D ;D ;D

Täytyy tilata toi uus nopari ens viikol
Tän ajattelin tilata http://www.leluja.net/000836-speed-controller-p-399.html eli sama kun nyt on
Olisko nää hyvät tohon nuppiin servoiks http://www.roboshop.fi/hxt900-9g-1-6kg-12s-mikro-servo.html
Sopisko toi sama takaservoks?

Olisko tää gyro parempi ku toi eskyn oma http://www.roboshop.fi/mystery-gyro-gy401.html
En tiiä onko lentämisen kannalta mitään uutta( pitääkö perä paremmin,servot parempia)
Mut olis ainakin jotain tekemistä ja säätämistä ;D ;D ;D

PS.Jos jollain olis nopari myynis (mikä tohon belttiin käy) Tampereen alueella niin ei muuta ku YV:tä peliin niin katellaan.
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Belt Cp V2 säätöihin
« Vastaus #62 : 26 Helmikuu, 2011, 11:59:59 »
Mitäs "kuhat" olis mieltä tosta setistä? ;D :o ::)
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Belt Cp V2 säätöihin
« Vastaus #63 : 27 Helmikuu, 2011, 17:49:57 »
En itse vaihtas Belttiin mitään sähköjä, vaan radion. Sillä tulee jo iso ero. Alkup. gyro servo combo pitää ihan ok ellet halua tehdä perä eellä syöksyjä.

edit: veikkaan että Eskyn servot on parempia ku noi HXT:t. Ainakin omien kokemusten mukaan. Jos halluut jotain värkkäämistä niin tilaa vaikka HS65MG:t  :)

Tuos yks uus video



« Viimeksi muokattu: 27 Helmikuu, 2011, 17:56:37 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Belt Cp V2 säätöihin
« Vastaus #64 : 27 Helmikuu, 2011, 18:08:35 »
En itse vaihtas Belttiin mitään sähköjä, vaan radion. Sillä tulee jo iso ero. Alkup. gyro servo combo pitää ihan ok ellet halua tehdä perä eellä syöksyjä.

edit: veikkaan että Eskyn servot on parempia ku noi HXT:t. Ainakin omien kokemusten mukaan. Jos halluut jotain värkkäämistä niin tilaa vaikka HS65MG:t  :)

Tuos yks uus video





Mitä tohon nyt enään sanoo ;D ;D ;D
Jos on tommosta orkkis vehkeillä niin EN KOSKAAN TEE BELTTIIN MITÄÄN MUUTOKSIA ;) ;) ;)
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Belt Cp V2 säätöihin
« Vastaus #65 : 27 Helmikuu, 2011, 18:20:28 »
Tuo lento oli orkkis radiolla.

Täs on sit JR 9303:lle säädettynä, kopteri muuten orkkis.

« Viimeksi muokattu: 27 Helmikuu, 2011, 18:22:40 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Belt Cp V2 säätöihin
« Vastaus #66 : 14 Toukokuu, 2011, 19:00:28 »
Sain Beltin torpin jälkeen kasaan ja ajattelin käydä vähän kokeillemas.
Kaasua vähän kaikki ok kaasua lisää niin huomasin pientä nykimistä koko ajan
ajattelin et joku pikku juttu sitten Belttiä leijutukseen niin koko ajan nyki ???

Purkasin Belttiä pikku hiljaa paikantaakseen vikaa,mut ei meinannu löytyä vaikka oli nuppi irti.
Pyöritin moottoria ilman nupin päärattaita,mut en huomannu mitään.
No otin motin kumminkin irti ja kokeillin sitä käsis ja tuntu ihan selvästi kun motin sisällä nylkytti jokin.
Laitoin öljyä vähän jos auttais,mut ei.
Olisko se vaan niin et motti olis saanu hittiä torpis ja menny rikki???
Eli kun kierroksia antaa n.40% niin rupee nykiminen.
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

marko_

  • Vieras
Vs: Belt Cp V2 säätöihin
« Vastaus #67 : 14 Toukokuu, 2011, 19:26:58 »
vai oisko vaan nopari paskana..mää mistää mitää tiiä mutta tulipa mielee....

Poissa Juge

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Belt Cp V2 säätöihin
« Vastaus #68 : 14 Toukokuu, 2011, 19:59:36 »
Tuota siis millaista nykimistä?? Ei oo tasaset kierrokset motissa vai??
- Belt CP V2
- FMT-500

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Belt Cp V2 säätöihin
« Vastaus #69 : 14 Toukokuu, 2011, 20:22:18 »
Tuota siis millaista nykimistä?? Ei oo tasaset kierrokset motissa vai??

Eli kun pyöritän mottia niin nykii koko ajan.Kierroksia on mut nykii samalla
Kaasua vähän ei mitään mut kun lisää tuntee käteen et nykii samalla???

Eikö ton motin pitäis pyöria tasasesti koko ajan???

Mul olis kyl tossa uus sama motti(mut liitimet isommat,ei sovi vanhaan nopariin)ja
siihen kaveriks uus nopari(acer AL-40A) samoilla liittimillä kun toi uus mosa(nopari ohjelmoitava,mut ei mitään hajua kuinka ohjelmointi tapahtuu)kortti löytyy??

Voinko tolla uudel mosal ja noparil kokeilla kuinka toi uus mosa toimii
Täytyykö toi uus nopari kytkee vastariin jotta voin kokeilla vai riittääkö et motin ja noparin piuhat yhteen ja nopariin akku???
Toivottavasti saitte selvää ;D

Ja on muuten lauantai ja ilta 8) :P :-*
« Viimeksi muokattu: 14 Toukokuu, 2011, 21:24:39 kirjoittanut Eispii »
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Belt Cp V2 säätöihin
« Vastaus #70 : 28 Toukokuu, 2011, 11:08:51 »
Nyt on Eispiin säätöaivot ihan jäässä ;D
Ongelma on lapaura ei meinaa saada millään linjaan ???

Eka Beltin muovinupil kokeiltu,nupis akselit vaihdettu ja muutenkin ok ::)(ainakin niin luulen)
Kolmella eri laviolla kokeiltu(lasikuitu 325,315 ja puulapa 315) ei millään uraa kohilleen heti kun antaa yli 50 rossaa kiekkoja niin lapaura rupee harottaan yli 2-3cm ???
Alunupil aivan sama homma,ei linjaan millään.
Eka ajattelin noita lapoja,mut kun tekee samalailla kaikilla noilla lavoil.

Alunuppi toiminu Beltis samoilla asetuksilla kun nyt,ennen tota torppia.
Muovinuppi on kasattu uudestaan.

Belttiin vaihdettu torpin jälkeen uus motti ja nopari,mut eihän noilla pitäis olla mitään asiaa lapauraan ::) ;D
Lapakulmat kattonu(radio fly sky) moottorin johot irti,mankast normimode päällä,tikku keskellä virrat päälle mittari lapaan ja nollat tikku keskellä ja sitä rataa
näin on ennen toiminu ei mitään vaikeuksia.

Nyt vähän apuja jotta mun aivot ei ihan jäätyis ;D
Mitä en oo huomannu,radiosta joku asetus päällä?Lapakulmat katottu väärin?Nuppi väärin kasattu?
Mikä tohon lapauran noin isoon heittelyyn vaikuttaa?
Ennen saanu aina kohilleen kun vaan akselit on suorat,mut nyt ei 8)
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: Belt Cp V2 säätöihin
« Vastaus #71 : 28 Toukokuu, 2011, 13:26:43 »
kato et kaikki linkit on saman mittasia ja jos se lapaura ei sit asetu ni sit rupeet vaa säätelee niitä linkkejä mitkä menee swashilta ylöspäin jos lavanpitimistä ei lähe säädettäviä linkkejä, mut pistä joku merkki toiselle puolelle et tiiät kumpaa puolta oot säätäny

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Belt Cp V2 säätöihin
« Vastaus #72 : 28 Toukokuu, 2011, 13:49:10 »
Joo täytyy niitä linkkejä kyllä säätää,mut ihmetyttää toi "liian iso" lapaura ero
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Juge

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Belt Cp V2 säätöihin
« Vastaus #73 : 28 Toukokuu, 2011, 14:22:57 »
Eikös se ollut niin että lapaura kannattaa katsoa kun kaasua on joku 60% prossaa käytössä. Onhan lavanpitimet varmasti kiritty kunnolla kiinni ettei ole löysää?? Onhan lavat tasapainotetut ja lapojen painopisteet samalla kohdin??
Ei vaikuta nopari ja motti käyriin.

Onko sulla lineaarinen käyrä normimodella?? Laita vaikka IDLE2:een lineaarinen lapakäyrä ja siitä 0:t tikun keskelle.
Sitten säädät normimodelle sellaisen käyrän kuin susta parhaimmalle tuntuu.
Itsellä on flysky:ssä normimodella keskellä jotain +3 jos oikein muistan.

Tuosta motista, kun käsin pyörität niin onko eroa uus versus vanha??
Pitäis olla hienosti nykivää se pyöriminen johtuen magneeteista jotka koittaa tarrata kiinni.
- Belt CP V2
- FMT-500

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Belt Cp V2 säätöihin
« Vastaus #74 : 28 Toukokuu, 2011, 17:30:33 »
Lainaus
Eikös se ollut niin että lapaura kannattaa katsoa kun kaasua on joku 60% prossaa käytössä.

Kannattaa kattoo niillä kierroksilla millä meinaa lentää.
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
52 Vastauksia
23462 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Syyskuu, 2007, 17:52:06
kirjoittanut SMy
95 Vastauksia
42520 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Maaliskuu, 2011, 20:52:46
kirjoittanut Jerkku
7 Vastauksia
5422 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Elokuu, 2012, 17:45:37
kirjoittanut mop
2 Vastauksia
5049 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Syyskuu, 2012, 07:51:20
kirjoittanut Speedy
1 Vastauksia
2030 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Toukokuu, 2021, 23:49:04
kirjoittanut Pepess