tänään oli hyvä päivä! sitte lopulta
aamulla tuli herättyä kasilta tusaamaan noita laitteita että pääsis vihdoin molemmat goblinit ilmaan kunnolla.
kaikki mihin koski muuttu paskaksi
johdot sai tehdä useaan kertaan ku aina oli väärän pituset tai jotain ja optiGuard 430 otti ja lahos. akku pullistu ja kuumeni. pikairrotuksessa hajos sitte siitä kortilta se käyttökytkin joka nyt ei oo ihan markettikamaa. uutta siis pitää laittaa.
sain lopulta romut nippuun ja eiku tonne GTCRCA (GoldToothCoast...) kentälle. mukaan läks miniP, ja molemmat Geet. X7 jäi pitämään hyllyä seinällä.
pikkuGee:
Tossahan oli jo se 2 lentoa alla sillon pari viikkoa takaperin ku joensuulaiset oli visiitillä. sillon oli niin kylmä ettei voinu mitään säätää eikä kukaan suostunu ees kuvaamaan. ongelma oli melko muljuva fiilis. no se sama fiilis oli edelleen vaikka nyt olikin isompi mosapulley millä sain rundit hehtaarille.
tässä taitaa olla tän päivän eka lento tolla ja siis ennen säätöjä. kattokaa hoodeena jos haluutte jotain nähdä (60FPS)
tossa perän epämääräsessä käytöksessä oli itseasiassa muutamakin syy.
-peräservon armi oli rihlan tai kahden verran väärässä kohassa. en ymmärrä miten mä oon sen noin laittanu mutta olin tosiaan laittanu 90 astetta servoon nähden. servo vaan on kallellaan siellä suhteessa tönäriin.
-perä tahnmas joten tippa ölseriä peräakselille
-govin gainit oli liian korkeella.
hain muita säätöjä koneeseen eli nostelin nuppigainia ja säätelin perän gaineja eka alas, sitte govin gaineja alas jolloin perä ei ollu enää niin hermostunu ni sitte taas perägaineja ylös. ei se edelleenkään hyvä ole mutta todella paljon parempi ku tossa videossa. hyvä siitä tulee kyllä
pitoa tuntuu olevan vaikka se vähä vielä hakeekin. musta tuntuu että kun perä hakee ni koko laite kyykkää. tuli vaan mieleen että voisko toi veepaarimode tossa ygessä tehä nyt jotain omiaan. mä en oo ennen sellasia käytelly vaan oon laittanu aina vaan plane fast ja se on toiminu. tolla veepaarimodella nyt ei kovin paljon ole käyttöä muutenkaan.
veepaarimode normaalia plane fast modea verraten eroaa oikeestaan kahdesti. toinen on se että sinä on aina se softis eli laite ei tuu säätäessä silmille jos vahingossa tekee jotain hölmöä. toinen on se että veepaarimodella ei ole juuri alkupotkua ku nappaa holdin pois. taidan laittaa plane fast käyttöön ja varmistaa ettei vika ole siinä.
muutenhan toi pikkuGee tuntuu oikein hyvältä. tehoa tuntuu olevan loputtomasti ja ääntäkin siitä saa irti. yllättävää kyllä paino ei niin tunnu vaikka sen toki liikehdinnästä huomaa. kompensoin painon laittamalla 3500 nuppiin
ainakin nyt tuntuu että kyllä noi sabin lavatkin on ihan kelvot. aika tollanen ketterä fiilis tossa on kyllä verrattuna muihin koneisiin samalla v-bar agility arvolla. arvo oli tossa videolla 110 ja laskin -> 104 ku oli liikaa omaan makuun.
jännä kyllä noi sormiruuvit tuntuu tossa ihan kelvoilta eikä niitä nyt oo mitenkään ikävä käyttää. katotaan jos kuitenki laittais jossain vaiheessa magneetit. akkukelkkakin ku on niin helppo ettei tartte ees piuhoja manuaalisesti kytkeä
pikkugee lentoja tänään 3kpl
isoGee:
aattelin koko aamun että ei tästä tänään taida tulla lentolaitetta ku sen verta vastusti kaikki. tuli sitte kuitenki ja sehän kannatti. vaikuttaa aika upeelta laitteelta lentää. paino näyttää olevan 4.2kg ilman akkua. paino ei kuitenkaan tunnu ilmassa vaan kone on tosi ketterä ja pirteä ehkä jopa vähä sellanen leijamainen. tietty johtuu suht korkeista rundeistakin mitä mulla nyt tossa on.
videolla on 2250rpm. kattokaa hoodeena jos haluutte jotain nähdä (60FPS)
tää toimi aika laakista hyvin kuhan perusjutut sääti kohalleen. tätä videota ennen laite kävi yhden akun turvin ilmassa niin että säätelin rundit kännykällä. muuten setuppi on hatusta heitetty eikä mihinkään oo koskettu
noi sormiruuvit tossa kopan laitossa on kyllä aika huonot ja koska siinä on kirteet sekä pohjassa että reuuvissa alumiinia ni sehän leikkas kiinni heti. jotkut kuulemma käyttää noissa jotain rasvaa mutta
tilasin tohon ne SHS pikalukot ku moni tuntu niiden puolesta puhuvan. mulla on ollu sellaset normigeessä ja ne kesti siinä 3 lentoa ennenku hajos. sika kalliitkin
no josko niissä olis tapahtunu jotain evoluutiota.
on kyllä vaan upea laite lentää. 105 perälavatkin tuntuu tarjoovan aivan riittävän pidon eikä isompia ainakaan tänään osannu kaivata.
Noi ison goblinin äänet on kyllä ihan omaa luokkaansa
tää on todella hiljanen kone rauhallisilla (1800) rundeilla eikä tosta oikeestaan kuulu ku lapaäänet. ihme kyllä ku ottaa huomioon että vetokoneistossa on teräsratas vastaan teräsratas. noihin muuten laitoin hammasharjalla syunteettistä rasvaa. sitte ku vetää kytkimestä ni huutaa niin että naapurit menee pommisuojiinsa.
joudut jerkku valitettavasti olla pesemättä hampaita hetken ku se sun harja jäi mulle. palautan sitte ens kerralla
täytyy käydä tota nyt läpi että kaikki on kunnossa mutta eiköhän ole.
tälle tuli 4 lentoa.
Roottos:
pitihän se nyt sotaratsunkin akut tyhjätä. siinä kontin takana niitä koivun alkuja hivuttelin ja neppailin. tolla on kyllä vapautunutta lentää
Ku laitoin neljännen akun kiinni ja olin lähössä lentämään ni pääratas ja perä pyöri mutta roottori ei
oli menny edellisen lennon lopuksi jeesuspultti poikki
tää onkin siitä erikoinen italialainen että toi ei kestä maassa. ilmassa kyllä
wilikakan kopterista löyty sopivia osia ni sain loput akut tyhjäksi.
kiitos siitä. mä tarjoon seuraavaks mutterit
rotoksen liihotukset tänään käsitti 7 lentoa