laitetaas nyt vielä tännekkin ku tuli toi rotos modattua v-bar goville.
lähdin siitä liikkeelle että en halua mitään oravanpesiä eli johtohelvettejä tonne. tämähän hoitui sillä että kytkin ton anturin suoraan noparin kylkeen ja vetäsin uuden kortsun päälle
tätä aihetta on tullu tutkittua ennenkin ja muutama pointti oli noussu esille kytkennöistä.
mini V-Bar on sikäli huono vehje verrattuna isoon että siihen ei voi vaan tökätä tota rpm sensoria kiinni. minissä kun ei ole porttia missä olis sense karva, plussa ja miinus vierekkäin vaan siinä on sellanen portti (RX-A) jossa kaikki kolme karvaa on suoraan veepaarin prossulle eli kaikki kolme on ns logiikka pinnoja erinäisiin toimintoihin.
V-Bar (niin täyskokonen että mini) kestää sinne rpm signal porttiin max 5v signaalin tai muuten koko veepaari pahimmassa tapauksessa kärvähtää. täyskokosessa se hoituu sillä että siinä on erillinen portti johon anturin voi suoraan tökättyä ja se plussa on reguloitu viiteen volttiin. minissä kun ei ole porttia niin ei ole regulointiakaan. YGEn BEC nyt sattuu olemaan 5.5v joten kikkailin tohon anturille vastusjaolla 2.75v käyttikset. näin ovat maailmalla tehneet ja onnistuneet. tosin hyperionin analogisella sensorilla.
mä toteutin tän hobbywingin digitaalisella enkä tullu kattoneeksi että sen minimi olikin 3.3v. kyllähän se toimi mutta glitchejä tuli aika paljon. tutkin että mistä johtuu ja kattelin jopa vähä skoopilla mitä sieltä anturista työntää ja olihan se aika epämäärästä.
MrMel on tehny aiheesta hyvän videon ja siellä taas sanottiin että 5.5v on vielä ihan ok. tästä rohkaistuneena uskalsin poistaa ton vastusjaon tuolta ja hommahan lähti rokkaamaan. olis voinu vähä muuttaakkin sitä mutta mitä vähemmän romuja kyydissä sen parempi. ehkä se kestää.
seuraava ongelma olikin sitte asetukset. missään ei tuntunu löytyvän luotettavasti ton 1300kv scorpparin polecounttia eikä myöskään minirotoksen välityssuhdetta. piti sitte ihan laskea päärattaalta hampaat ja mosasta magneetit
pole count on 10 ja välityssuhde 16t mosapulleylla 7.5 tasan.
Melin videosta sai rivien välistä ongittua että mitä nopeempi nopari sen parempi. oikein isoissa koptereissa kuten XXtremessä(800) laitetaan pikkasen hidastusta mutta esim logo600 kikkareessaan Mel käyttää nopeinta mahdollista eli Plane Fast modea. laitoin siis sen koska kyseessä on tällanen taskukokonen minirotos. myös se vilahti videolla että Freewheeling oli päällä. laitoin siis senkin päälle.
niin se Melin video:
sain homman tehtyä ni Rane tuli hakemaan YGEn ohjelmointikortin multa lainaan. Olin kuulemma just sopivasti kiinan ja joensuun välissä matkan varrella
pikkasen kävi mielessä että nyt ku mä tän lainaan ni salettiin on kaikki asetukset päin peetä ja heti saa ite käydä lainaamassa joltain vastaavan kortin. ihmetys olikin suuri kun kävin kentällä yhen akun voimin kokeilemassa ja kaikki toimi hyvin
-bailout pelaa hyvin
-perä toimii paremmin ku koskaan koska laite ei bogaa yhtään
-saa just ne rundit ku haluaa jopa tyhjällä akulla holdin vetelyiden jälkeen uudestaan spoolaamalla
-spooluppi on itseasiassa parempi ku ygen heli middle asetuksella. lähtee paljon rauhallisemmin mutta lähes yhtä nopeasti.
-laite tuntuu todella paljon tehokkaammalta ja terävämmältä!
toi viimenen on jo sellanen argumentti jonka takia veepaarin govia voi kyllä suositella kaikille. sama kävi goblinille aikanaan
tein ton nyt niin että ulkoapäin tosta noparista ei juuri edes huomaa muutosta muuta ku että kortsu on vaihdettu mustaan. signaalijohdot on vaan lisääntyny
täytyy sanoa että ihmeen hyvin toimi vaikka arvoin noi gainit sun muut ihan hatusta kuulopuheiden voimin
ei tee mieli edes säätää yhtään ku ei tää näin hyvä oo koskaan ollukkaan