Kirjoittaja Aihe: Trex 700G HeliBug  (Luettu 203344 kertaa)

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #200 : 10 Syyskuu, 2011, 10:18:38 »
Sisäänajon jälkeen vaihdoin kytkimen Lynxin valmistamaan tekeleeseen ja kytkinkellon linerin samaten Lynxin tekemään gasser-lineriin. Vakiokytkin vakiolinerilla luistaa helposti, koska gasserissa on matalammat kierrokset.

Poissa zodiak

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #201 : 10 Syyskuu, 2011, 10:35:49 »
Omani tilasin 17t pinionilla, mutta tuskin se hirveesti helpottaa. Saisitko laitettua linkkejä noista osista jotka vaihdoit. Mites nuo kytkimen päälaakerit ovat kestäneet?
Align Trex 700G FBL, Zenoah G290RC, Futaba R6203SB ja CGY750
Ohjain Futaba T-14MZ

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #202 : 10 Syyskuu, 2011, 14:29:30 »
Laakerit on kestänyt ihan hyvin, mutta yksi pinjoni on kulunut kuopille. Mulla lisäksi päärattailta kuluu kuin leipää, vaikka en lennä millään muotoa rankkaa lentoa. Ei vaan hampaat kestä, kun pinjonin ja päärattaan välys on niin törkeän suuri! Käytössä siis tuo 17T Helibug.

http://www.fast-lad.co.uk/store/advanced_search_result.php?keywords=lynx+clutch

Poissa zodiak

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #203 : 25 Syyskuu, 2011, 12:45:52 »
Tere, nyt kasailin tuon helibug trex700 tankin ja pari asiaa jäi ihmetyttämään. Mitenkä tankin hengitys ja huohotus on hoidettu, kun mihinkään ei tule korkkia tai venttiiliä? Kun laitan tankkiin bensaa ja suljen tankkausventtiilin, niin hetken päästä alkaa tankkiin kertymään painetta ja tankin läpiviennit alkavat tihkumaan bensaa.
Align Trex 700G FBL, Zenoah G290RC, Futaba R6203SB ja CGY750
Ohjain Futaba T-14MZ

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #204 : 25 Syyskuu, 2011, 13:33:05 »
Ei. :) Tankin ylimmästä nipasta (siitä joka on siellä nurkassa ja sojottaa kohti taivasta) pitäisi vetää huohotusletku. Hyväksi havaittu tapa on vetää nipasta letku johonkin ylöspäin, tehdä siellä 1,5 kierroksen kieppi ja vetää sen jälkeen letku tankin pohjan alapuolelle. Tänne päähän voi lisäksi heittää jonkinmoisen suodattimen (sopivan tiheä klunkki, vanutuppo tai mitä vaan hengittävää mutta pölyä läpäisemätöntä) pitämään roskat pois tankista. Letkun veto ylös, kieppi ja ylhäältä alas on sitä varten, ettei bensalla olisi mitään mahdollisuutta valua huohotinletkusta ulos esimerkiksi selkälennossa tai kovassakaan muljutuksessa.

Voin napata kuvan omasta setupistani jos selitys oli hankalasti muotoiltu.

Poissa zodiak

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #205 : 25 Syyskuu, 2011, 13:52:09 »
Aha selvä, eli sitä paluuletkua ei siis laiteta tuohon kulmaan. No laitan paluuletkulle erikseen läpiviennin siihen tankin ylimääräiseen tulpalla peitettyyn aukkoon.
Align Trex 700G FBL, Zenoah G290RC, Futaba R6203SB ja CGY750
Ohjain Futaba T-14MZ

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #206 : 25 Syyskuu, 2011, 14:35:52 »
Aha selvä, eli sitä paluuletkua ei siis laiteta tuohon kulmaan. No laitan paluuletkulle erikseen läpiviennin siihen tankin ylimääräiseen tulpalla peitettyyn aukkoon.
Mulla on keskimmäisessä aukossa kaksinippainen läpivienti, jossa on sekä paluu että lähtö. Paluukanavaa käytän myös tankkaamiseen (nyppään kaasarista irti ja kytken tankkausletkuun).

Poissa zodiak

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #207 : 11 Lokakuu, 2011, 22:59:17 »
Miten olette operoineet tankkia jos kopteri on kasattu? Itelläni vuotaa se keskimmäinen tankin liitin ja en keksi siihen mitään hyvää ratkaisua. En viitsisi purkaa kopteria tuon takia. Tankin saan kyllä irti purkamatta, mutta asennettua tankin paikalleen en saa siihen keskimmäiseen aukkoon mitenkään läpivientiä paikalleen. Tuo tankki on osoittautunut melko haastavaksi!
Align Trex 700G FBL, Zenoah G290RC, Futaba R6203SB ja CGY750
Ohjain Futaba T-14MZ

Poissa 4D

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #208 : 11 Lokakuu, 2011, 23:45:22 »
Minä tukin sen keskinipan muistaakseni alkuperäisellä tulpalla ja rungon ulkopuolelle jäävään reikään laitoin QUK:n alumiinisen läpiviennin alkuperäisellä kumilla (Klunkki mahtuu reiästä).
Korvausilma sitten yläreiästä alas/ylös kiertävän letkun kautta. Fairyä kumeihin liukasteeksi kun laitat tankin paikolleen. Sen tulpan ja läpiviennit voi kiinnittää ennen kuin työntää tankin  runkoon. Vähän tiukka paikka, mutta tankkia voi litistää tulpan ja ylhäällä olevan laajennuksen verran, että menee runkoon. Yksi tapa voi olla myös ottaa toisen puolen kumi irti, laittaa tankki paikolleen ja pujottaa kumi sen jälkeen esim. puisen jäätelötikun avulla paikoilleen.

- 4D -
fourdee

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #209 : 12 Lokakuu, 2011, 12:24:53 »
Mä olen yleensä ihan suosiolla purkanut pakarinpuoleisen sivulevyn irti. Sen jälkeen on helppo operoida.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #210 : 13 Lokakuu, 2011, 18:34:43 »
Mulla on keskitulpassa sellainen "veneen pohjatulppaa" matkiva patentti. Prikallinen ruuvi läpi tulpan, prikka ja mutteri toiselle puolelle. Tulppa takaisin paikalleen, ruuvin kiristys laajentaa tulpan eikä enää vuoda.

Poissa zodiak

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #211 : 14 Lokakuu, 2011, 01:13:39 »
Joo tuokin kuulostaa järkevältä ratkaisulta. Olisi mukavaa saada kuvia tai jotain infoa millä osilla tämän laajenevan tulppasysteemin teit?
Align Trex 700G FBL, Zenoah G290RC, Futaba R6203SB ja CGY750
Ohjain Futaba T-14MZ

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #212 : 14 Lokakuu, 2011, 06:46:53 »
Tuossa ylhäällä se jo on, mutta koitetaan selventää..
Sopivan pituinen M2.5 tai M3 koneruuvi ja prikka työnnetään tulpan läpi tankin puolelta, ja prikka+nyloc-mutteri tankin ulkopuolelle.

Poissa zodiak

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #213 : 14 Lokakuu, 2011, 07:13:47 »
Juu en huomannutkaan, että siinä ei ollut läpivientiä.
Align Trex 700G FBL, Zenoah G290RC, Futaba R6203SB ja CGY750
Ohjain Futaba T-14MZ

Poissa Jussi

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Lentolaitteiden sekakäyttäjä
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #214 : 22 Lokakuu, 2011, 23:19:37 »
Morjes,

Sori jos hämmennän vanhaa viestiä, mutta.... Onkos kukaan vertaillut bensakoptereissa tuota Zimmermannin 3D muffleria, että antaako se enemmän tehoja kuin zenoahin vakiomuffleri? Ja jos antaa, niin kuinka huomattavaa se on? Englanninkielisistä määritelmistä wikipediasta löytyi seuraavaa:"A muffler (or silencer in British English) is a device for reducing the amount of noise emitted by the exhaust of an internal combustion engine."

Lisää tehoa tuovista pakoaukkokamppeista käytetään termiä tuned pipe:"Its purpose is to retain the air/fuel mixture in the combustion chamber by using the pressure wave produced by the combustion process itself and bouncing it back to the exhaust port at the appropriate time, thus precluding the fresh charge, which comes through the transfer port/s, to follow the exhaust gases. "

Itseäni kiinnostaa asia sen vuoksi, että olen pallotellut edestakaisin, josko vai eiköjosko pistäis itekin tuollaisen simmermannin jatkeeksi vai ajaisiko tyytyväisenä nykyisellä. Pelkkä miellyttävämpi ääni ei riitä itselleni ostoperusteeksi. Lentelen Robben Nova Cuatrolla jaZenoahin PUH 26:lla.

http://en.wikipedia.org/wiki/Muffler
http://en.wikipedia.org/wiki/Tuned_pipe



Kyseessä on siis Trex 700 HeliBugin konversiosarjalla. Moottorina CY GB290RC virimoottori (28.5cc, race ported, stufted crank, magneetolla ja vetokäynnistys mahdollisuus), mistä lupaavat vakioänkkärillä 4.5hp, minulla on kuitenkin Zimmermanin 3D muffleri, millä pitäisi irrota 5-6hp.


Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #215 : 23 Lokakuu, 2011, 09:55:19 »
Miellyttävä äänikin on ehkä makuasia... Mulla on Century Torpedo v4 (Zimmermania vähän lyhyempi ja paksumpi putki) ja ääni on korvakuulolla ilman vertailevaa A/B -testiä aavistuksen raastavampi ja ehkä jopa vähän voimakkaampi, kuin dutchmanin vakio-Zenoah-purkissa. Petyin ääneen, kun foorumeilla kehuttiin että tämä Torpedo tuottaisi matalamman ja miellyttävämmän äänen kuin Zimmerman tai vakiopurkki. Äänessä taitaa olla matalampia komponentteja, mutta terävin kärki käyntiäänessä saattaa tosiaan olla jopa pistävämpi.

Tehoa tuollaisella putkella saa kuulemma lähteestä riippuen max. puoli heppaa enemmän.

Poissa sniiki

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Hei me lennettiin
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #216 : 11 Heinäkuu, 2012, 16:58:58 »
Vuoden ekat lennätykset päätty lyhyeen kun säätelyleijutusten välissä huomasin kytkimen hirttäneen kiinni. Lynxin LX0016:n toinen "käsi" oli katkennut ja jäänyt kellon väliin jumiin. Tilasin nyt uuden samanlaisen rexikaupan varastosta, mutta olisko tuo LX0135 parempi vaihtoehto ja toimiiko se yleensäkään alignin vakiokellon kans?
T-Rex 700G Helibug
Spektrum DX7
PhoenixRC

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #217 : 12 Heinäkuu, 2012, 00:08:23 »
Mulla on varaosana itselleni Lynx LX0016-RevD-kytkin. On myös ollut kiinni kopterissa. Oli myöskin kellossa vakio hihnat. Ehkä uusi kytkin ja Heavy-duty-hihnat voisi olla ratkaisu.
http://www.fast-lad.co.uk/store/lynx_heli_innovations_t-rex_gasser_conv_duty_liner_lx0052-p-13777.html
« Viimeksi muokattu: 12 Heinäkuu, 2012, 00:18:18 kirjoittanut Dutchman »

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #218 : 20 Joulukuu, 2012, 22:17:54 »
Mä olen pähkäillyt Heliartistin MD500 tiikeri-koppaa Helibugin päälle. Uusi koppa painaisi 2089g. Painoa saisi pois rekkulan oman kopan, 150g, sekä ainakin finien, vetostartterin ja landareitten verran. Veikkaan, että painoa tulisi nykyiseen verrattuna ehkä kilo lisää, riippuen mihin tulee johtamaan pakokaasut. Helpoin tapa olisi tietty alhaalta kyljestä ulos, mutta kai se vaatisi sen oikean reiän, eli sieltä peräaukosta..  ::)
Saas katsoa, tuleeko tuollaista visiota toteutettua.
« Viimeksi muokattu: 20 Joulukuu, 2012, 22:31:27 kirjoittanut Dutchman »

Poissa jupe

  • Opetteleva torppari
  • **
  • TREX 700G HELLBUG SCALE
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #219 : 22 Joulukuu, 2012, 11:10:37 »
ite kans pähkäilly tommosta koppaa, mut f-ladilta tuumailivat et tulee ongelmax moottorin jäähdytysilman poisto ja "kylmänilman otto " moottoriin,toi gasseri ku työntää enemmän kuin nitro tota kuumaa ilmaa kopan sisään..pakoputki vois olla tollanen :  http://www.rcmarket.org/Z2620X-Gas-System.html   ,  pönttö tulee tankin taakse runkoon nähden poikittain..  -jp-


http://www.youtube.com/watch?v=p8OcCGmPIik#ws
« Viimeksi muokattu: 22 Joulukuu, 2012, 11:27:39 kirjoittanut jupe »
T-REX 700G hellbug scale. fpv racing drone,fatsharkki.....

www.kuopionlennokkikerho .fi

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #220 : 22 Joulukuu, 2012, 22:01:50 »
Kyllä tuollainen olisi hieno peli! Imulämpötilaan en itse paljoa kiinnittäisi huomiota, koska ilmanotto tulee mielestäni kumminkin lähelle jompaa kumpaa ovea, josta itse jättäisin ikkunan asentamatta. Mulla on lämpömittarin anturi upotettu sinne puhalluspuolelle, enkä ole siitä saanut enemää kuin muistaakseni alle 50 astetta. Mikä siellä sitä suurinta kuumuutta tuottaisi on mielestäni änkkärin lämpötila. Nekin on tulossa taas toisen puolen ikkunoiden kohdalle.. Tuollaisella leijutustyylisellä lentämisellä luulisin lämpötilojen pysyvän kyllä kurissa.. Mulla on omat visiot änkkäristä ja loppu putkistosta. Saas katsoa josko tuollainen koskaan toteutuu...

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #221 : 04 Tammikuu, 2013, 10:09:42 »
Helibugi mahtuu ton kopan sisään vaikka onkin korkeampi kuin nitro, mutta joutuu kyllä työstämäänkin. Etuosasta joutuu vähän poistamaan matskua että mahtuu kiinni, mutta ei mitään ihmeellistä. Puu-taso, johon kopu ankkuroidaan, joutuu sitäkin työstämään. Kopan peräputken tönärireikää myöskin vähän viilailin. Nyt mahtuu linkkikin reiästä läpi...
Kopun joutuu mun mielestä ankkuroimaan koppaan omalla kekseliäisyydellä, jonka lopullista tapaa itse en ole vielä ratkaissut. Änkkäri on vielä tulematta, joten sauhuja ei tarvitse ainakaan tänä viikonloppuna ottaa..

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #222 : 11 Tammikuu, 2013, 15:11:48 »
Alkaa olemaan nipussa skaalakoppa. Painopiste meni tosi lähelle, joka toi ahtautta akun ja tuulilasin väliin. Tei vielä 50mm reiän kopan vatsaan. Ajattelin sen parantavan moottorin ja koko kopan sisätilan hengittävyyttä. Mulla on lämpötila-anturi telemetriassa, jolla koitan pähkäillä lämpötiloja eri paikasta.
Änkkäri ei tietenkään sopinut heittämällä, vaan sekin vaati jumppaa eli jouduin 10mm alumiinista väkertämään lisäpalan. Pakoputki sen sijaan onnistui oikein hyvin, vaikkakin joutui liittämään pari putkea yhteen, ja loppuosan päähän pikkuputken laittamaan ison putken sisälle, jotta se istuisi sinne kopan lähtöön. Muutama juttu on vielä tehtävä enne kojareita. Painoa tankki tyhjänä kertyi tasan 7kg...

Muutama kuva:

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #223 : 13 Tammikuu, 2013, 16:02:07 »
Lensihän se! Oli murheitakin. En huomioinut ovien saranoiden ruuvien lukitusta, ja lennon aikana yksi ovi irtosi. Muistakin oli muutama ruuvi pois, joten otin kaikki ovet irti.
Kopan perässä oleva vanerinen levy johon pakoputki istutetaan, irtosi osittain. Otin senkin sitten pois. Onneksi olin pistänyt vähän mutkaa putkeen, niin putki tuli perästä vielä ulos, ettei tarvinut lopettaa testejä. Tuohon änkkäriin en muistanut sulloa mitään vaimentavaa matskua sisään, eli ääni oli todella kova koska tuollainen tyhjä pönttö ei vaimentanut mitään ääntä. Jotain tarvitsee tuohonkin keksiä.
Tuo ehkä kilon lisäpaino ei tuntunut missään. Kaasukäyrääkin oli vähän huono tehdä, koska meteli oli kova, eikä kierroslukumittariakaan tullut mukaan. Eiköhän pienellä jumpalla nuo kaikki murheet saada korjattua...

Poissa kaikor

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Trex 700G HeliBug
« Vastaus #224 : 13 Tammikuu, 2013, 16:39:25 »
mites ne kuvat ja videot?
Goblineita, rekkula ja roottos

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
TREX 700

Aloittaja saisto Yleinen keskustelu

5 Vastauksia
4668 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Toukokuu, 2008, 19:17:04
kirjoittanut Vispilä
500 trex:ä

Aloittaja MIKKELSONNI Align Sähkökopterit

16 Vastauksia
6554 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Syyskuu, 2009, 08:59:15
kirjoittanut Trnquill
3 Vastauksia
2864 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Kesäkuu, 2010, 22:34:35
kirjoittanut masu
1 Vastauksia
4878 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Heinäkuu, 2010, 22:30:15
kirjoittanut koikkis69
10 Vastauksia
9504 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Huhtikuu, 2011, 22:09:10
kirjoittanut flykari