Kirjoittaja Aihe: Mikä on tilanne 450 luokan rintamalla tällä hetkellä?  (Luettu 8370 kertaa)

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Mikä mahtaa olla tilanne 450 luokassa, onko noussut mielenkiintoisia uusia laitteita, vai onko niin että Align jatkaa vahvaa kulkuaan. Itseä alkoi hieman (todella vähän, mutta kuitenkin...) kiinnostamaan taas tauon jälkeen 450 luokka, kaipaisin vaan jotain laitetta joka kulkee kuin kiskoilla ja on laadukas ja pystyvä laite, vahvimpana mieleen tuli Beam, mutta ei oikein haluaisi samaa mikä on jo ollut, eli onko jotain todella mullistavia (hiljaisia ja vakaita) uusia tekijöitä markkinoilla?
4S setup FBL veriona olisi se todennäköisin...

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Mikä on tilanne 450 luokan rintamalla tällä hetkellä?
« Vastaus #1 : 06 Syyskuu, 2009, 15:00:43 »
Rave on suosittu ulkomailla mutta jostain syystä ei Suomessa. Mun taitaa olla vieläkin ainut. Raveen saa FBL conversion, se on alunperin suunniteltu 4s lipoille ja kulkee kuin kiskoilla 350mm lavoilla ja hyvin keskittävillä servoilla.

Beam on enemmänkin sekoitus Alignin 450SE ja 450Pro kopuista: runko ja perä SE:stä, laakeripukit, servojen kiinnitys ja nuppi Prosta. Joten en keksi miten se voisi olla sen enempää "pystyvämpi" laite. Pro rexässä on sitäpaitsi TT vs. Beamissä hihna. Ja Aligniin saa ainakin vielä helpommin osia.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Mikä on tilanne 450 luokan rintamalla tällä hetkellä?
« Vastaus #2 : 06 Syyskuu, 2009, 17:49:15 »
Mitenkähän mahtaa olla tuon äänettömyyden kanssa, ei meinaan saa olla ainakaan kovempi meteli kuin Protoksessa FBL versiona, joka on siis todella äänetön.

Niin ja Align ei ole vaihtoehto ellei se ole ominaisuuksiltaan aivan ylivoimainen kilpailijohin verrattuna (mitä se ei liene missään kokoluokassa, tällä hetkellä ainakaan).

Poissa MTHS

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Mikä on tilanne 450 luokan rintamalla tällä hetkellä?
« Vastaus #3 : 06 Syyskuu, 2009, 23:55:51 »
Beam on enemmänkin sekoitus Alignin 450SE ja 450Pro kopuista: runko ja perä SE:stä, laakeripukit, servojen kiinnitys ja nuppi Prosta.

Sekä Beam E4 että 450SE esiteltiin muistaakseni vuonna 2007, ja 450 Pro tänä vuonna, oliskohan ollut maaliskuussa. Tästä vetäisin ainakin sen johtopäätöksen, ettei Beam ole sekoitus Alignin koptereista, vaan vaikutteet ovat kulkeneet ennemminkin Etelä-Koreasta Taiwanin suuntaan.

Koreassa olen päässyt hiplaamaan myös X-Cell Furionia. Vähintäänkin yhtä laadukkaan tuntuinen kuin Beam. Netissä antavat ymmärtää X-Cellien olevan amerikkalaisia ("made by Miniature Aircraft USA"), mutta Etelä-Koreassahan ne tehdään. Valmistaja on JMC.
« Viimeksi muokattu: 07 Syyskuu, 2009, 00:03:22 kirjoittanut MTHS »

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Mikä on tilanne 450 luokan rintamalla tällä hetkellä?
« Vastaus #4 : 07 Syyskuu, 2009, 09:22:58 »
Niin no ei ollut kysymys siitä kuka on ottanut vaikutteita keneltäkin ja milloin koput on julkaistu, tarkoitin lähinnä että Beamin osat on hyvin samanlaisia kuin noissa kahdessa Alignin kopussa, olkoonkin että Align olisi osan niistä kopioinut Prohon ja sen takia en usko että Beam lentää sen paremmin kuin Alignin Prokaan.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Jyri

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Mikä on tilanne 450 luokan rintamalla tällä hetkellä?
« Vastaus #5 : 07 Syyskuu, 2009, 09:52:33 »
Minäkään en ota kantaa siihen miten Beam ja Aling Pro eroavat lennoltaa, kun ei Prosta ole kokemusta, se mikä kiinnostaisi olisi että mitkä mahtavat olla Beam/Furion/Rave kolmikon erot, tuntumassa, huollettavuudessa, ja laadussa...

partynen

  • Vieras
Vs: Mikä on tilanne 450 luokan rintamalla tällä hetkellä?
« Vastaus #6 : 15 Syyskuu, 2009, 19:12:27 »
Olisi hyva tarjous RAVE:sta nyt mietinkin miten tuo suhtautuu 450 trex pro:hon. Varaosat nayttaisi Raveen olevan hieman kalliimpia, mutta monet ovat kovasti kehuneet tuota RAVE:a hyvin lentavaksi vehkeeksi. Mita mielta on raati? Rave vai 450 Pro?

Raven saisi ~280e cyclic servojen, noparin ja moottorin kanssa. Omasta takaa loytyisi Alignin 750 gyro ja 420 servo, joten paketti olisi kutakuinkin tuollainen. trex pro taasen kustantaisi noin 300e pelkan moottorin ja noparin kanssa, eli hieman enemman mutta varaosat olisi taasen hieman edullisempia.

Pertti

  • Vieras
Vs: Mikä on tilanne 450 luokan rintamalla tällä hetkellä?
« Vastaus #7 : 15 Syyskuu, 2009, 19:21:10 »
Ravehan on suunniteltu 4s LiPolle, joten sun Bladen akut ei käy siihen.
450Pro:hon ne käy. Itsellä on toi Pro ja on kyllä erinomainen peli lentää. Ei mitään ongelmaa oo itellä ollu.
Odotellaan Vispilän vastausta, kun hän kuitenkin Suomen ainoa Raven omistaja on.

Päädyt kumpaan tahansa, teet erinomaisen valinnan. :)


partynen

  • Vieras
Vs: Mikä on tilanne 450 luokan rintamalla tällä hetkellä?
« Vastaus #9 : 15 Syyskuu, 2009, 21:16:36 »
Kaytettyna yksi heppu tuosta paikallisesta kopteriklubista kaupittelee.. Kokeili sahkoon siirtymista, mutta ei tykkannyt joten myy nyt pois 4 kertaa lennettya Raveaan =)


Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Mikä on tilanne 450 luokan rintamalla tällä hetkellä?
« Vastaus #11 : 15 Syyskuu, 2009, 21:59:46 »
Lainaus
Ravehan on suunniteltu 4s LiPolle, joten sun Bladen akut ei käy siihen.

On suunniteltu on mutta ei se tarkota etteikö vois käyttää 3s:ssää, niinkuin monella on. Pitää olla vaan eri moottori (esim. 2221-6 tai 2221-8). Myös painopistettä pitää saada eteenpäin ettei jää peräpainoiseksi.

Rave vs. Rex on ihan makukysymys, Rexä on vakkari motilla mukavan tehokas 3s:llä, Rave on ballistinen 4s:llä. Ravessa on mun mielestä tosi hyvin suunniteltu runko, ei saa hajalle sitten millään. Ravessa oli kasatessa pikku ongelmia, ainakin perän sliderin kanssa, piti vähän kikkailla että sai liikkumaan pehmeästi. Rave on todella vakaa ja nopea 350mm lavoilla ja luulisin että jos laittaisi ds285mg servot niin olisi yhtä tarkka ja vakaa kuin 90nen.. 325mm lavoilla ja hs65mg servoilla oli vähän kiikkerä.

Sanoisin että osta rexä jos osien tilaaminen ulkomailta on ongelma ja on budjetista kiinni, Raveen ei saa osia niin monesta paikkaa ja ovat hiukkasen kalliimpia. Kumpinkin toimii aloittelijan käytössä hyvin.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

partynen

  • Vieras
Vs: Mikä on tilanne 450 luokan rintamalla tällä hetkellä?
« Vastaus #12 : 15 Syyskuu, 2009, 22:14:16 »
Itse luultavammin lahtisin liikkeelle 3s setupilla.. Cyclic servoiksi tulisi Align 410M, gyroksi Align 750:nen ja peralle DS420:nen. Milta tuollainen setup kuulostaisi tuohon?

partynen

  • Vieras
Vs: Mikä on tilanne 450 luokan rintamalla tällä hetkellä?
« Vastaus #13 : 15 Syyskuu, 2009, 22:18:55 »
Viela tuli sellainen kysymys mieleeni, etta mahtaako 3s setuppi jaksaa pyorittaa 350mm lapoja?

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Mikä on tilanne 450 luokan rintamalla tällä hetkellä?
« Vastaus #14 : 15 Syyskuu, 2009, 22:19:07 »
Hyvältä kuulostaa, Alignin nuppiservojen kanssa on joillakin ollut ongelmaa, mutta uskoisin että ovat yksittäistapauksia. Hyperionilta pari 3s2200 35C akkua.

Viela tuli sellainen kysymys mieleeni, etta mahtaako 3s setuppi jaksaa pyorittaa 350mm lapoja?

Kyllähän se jaksaa, mutta parhaan suorituskyvyn kannalta ei ole välttämättä paras vaihtoehto. Jos aikeissa on lentää rauhallista taivaslentoa niin sitten 350mm on hyvä vaihtoehto vakauden kannalta ja ei rasita 3s:ssääkään liikaa. Yllättävän suuri ero on muuten 4s:llä 325 ja 350 lapojen välillä, 350mm kyykyttää setuppia huomattavasti enemmän.


-op-
« Viimeksi muokattu: 15 Syyskuu, 2009, 22:22:14 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

partynen

  • Vieras
Vs: Mikä on tilanne 450 luokan rintamalla tällä hetkellä?
« Vastaus #15 : 16 Syyskuu, 2009, 13:40:15 »
Kylla se nyt silta alkaa vaikuttaa, etta jos tuo RAVE ei ole viikonpaasta myyty, niin menen kaymaan clubilla seteleiden kanssa.

Talla hetkella reissussa, niin ei voi samantien ostaa. Toivottavasti ei ole uutta omistajaa viela viikonpaasta loytynyt.

partynen

  • Vieras
Vs: Mikä on tilanne 450 luokan rintamalla tällä hetkellä?
« Vastaus #16 : 20 Syyskuu, 2009, 13:27:05 »
Menipas tama nyt vaikeaksi. Oli Southern Model Air Showssa tarjouksessa Trex 450 pro combo kitti hintaan 330 puntaa ja alkoi taas hinnan puolesta houkuttaa tuo Trexin Pro. Kuitenkin siihen olisi varaosien saantikin vahan helpompaa/halvempaa. Vaikiaa on.

Poissa V-P Sutinen

  • Jäsen 2024
  • *****
  • 🇫🇮
Vs: Mikä on tilanne 450 luokan rintamalla tällä hetkellä?
« Vastaus #17 : 19 Joulukuu, 2009, 23:43:10 »
Ja päivää...

Mikähän olisi 450-kokoluokassa parasta mitä rahalla saa?
Markkinoilla näyttää olevan tuota tarjontaa jo jonkin verran - on hiilikuitua, alumiinia... On T-rexiä, Beamia...

Jos ei olisi rahasta kiinni niin minkälainen setti (kopteri, moottori, gyro, servot, säädin...) saataisiin kasattua?
Laittakaapas ehdotuksia "high-end" -kopterista...

Ja eikun tilaamaan...  >:(
FIN-2413

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mikä on tilanne 450 luokan rintamalla tällä hetkellä?
« Vastaus #18 : 20 Joulukuu, 2009, 00:11:41 »
Jos maksimoidaan tiskiin ladottavien setelien määrä niin..
Kopteriksi Duzi R5 Nova: http://www.duzi.cz/shop01/index.php?main_page=index&cPath=16_17

Perälle futaba BLS257: http://www.gpdealera.com/cgi-bin/wgainf100p.pgm?I=FUTM0527
Jota ohjaamaan Spartan Quark: http://www.spartan-rc.com/products/quark/quark.php

Nuppiservoiksi vaikkas JR:n pikkudigejä

Moottoriksi NEU tai Scorpion (/hyperion.. mitälie)
Nopariksi Kontronikkia

On kyllä niin häijyn hintainen tuo kitti että itse ostaisin (jos olisin 325/450 kopua hankkimassa) vaikka MiniTitan SE:n ennen kuin tuommoisen.
Toisaalta toista Duzia ei ihan heti vastaan tule toisin kuin jotain teereksejä..
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Mikä on tilanne 450 luokan rintamalla tällä hetkellä?
« Vastaus #19 : 20 Joulukuu, 2009, 00:16:50 »
Eipä noita M.A. Furion 450 kopuja Suomessa montaa ole ja myöskään noilla kaikilla JiriK:n listamilla herkuilla;)

Quark pitäs vaan laittaa kiinni ja odottaa pakkasen lauhtumista alle -15 C.

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa V-P Sutinen

  • Jäsen 2024
  • *****
  • 🇫🇮
Vs: Mikä on tilanne 450 luokan rintamalla tällä hetkellä?
« Vastaus #20 : 20 Joulukuu, 2009, 17:15:06 »
Jos maksimoidaan tiskiin ladottavien setelien määrä niin..
Kopteriksi Duzi R5 Nova: http://www.duzi.cz/shop01/index.php?main_page=index&cPath=16_17

No ompas aika miehekkään näköinen teos... Tuollaistahan pitäisi jo vaimon valokuvan vieressä - tai edessä...
Ei taida löytyä käytettynä yhtä paljon kuin T-Rexejä...

Täytyy pistää näköjään lennokkipuolelta kampetta myyntiin - rahojen kohde tiedossa!   >:(
FIN-2413

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
3 Vastauksia
3114 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Toukokuu, 2008, 22:23:35
kirjoittanut Anzelmi
8 Vastauksia
4109 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Marraskuu, 2008, 22:55:31
kirjoittanut mapa
10 Vastauksia
4429 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Toukokuu, 2009, 19:21:48
kirjoittanut Jyri
1 Vastauksia
3733 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Elokuu, 2009, 20:25:44
kirjoittanut Timo
0 Vastauksia
3753 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Heinäkuu, 2010, 21:39:50
kirjoittanut Timo