Kirjoittaja Aihe: Kunnon radio??  (Luettu 22451 kertaa)

Poissa reittila

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit Ry #44, VALKKA
Vs: Kunnon radio??
« Vastaus #50 : 24 Helmikuu, 2009, 20:04:17 »
Tervehdys hyvät herrat.
Olen entinen ja nykyinen rc-autoharrastaja, jolla on alkanut sen verran päästä viiraamaan, että ajattelin pitkällisen kypsyttelyn seurauksena sekaantua koptereihin, mutta vaikka kokemusta (ja toivottavasti osaamista) autoista jonkin verran on ehtinytkin kerääntymään, tuntuu hommaan ryhtyminen vaativan lähestulkoon kaiken vanhan opitun unohtamista ;)
Ihan ensimmäisenä pitääkin selvittää, kumpi onpi parempi ensimmäiseksi raarioksi, DX7 vai C7 (2,4:t tottakai) ?
Jotenkin olen saanut sen vaikutelman, että monet olisivat Spektrumiin päin kallellaan ?
Pahoittelen, jos kysymykseen on jo vastattu, mutta en hakemallakaan löytänyt hyviä perusteluja kumpaankaan suuntaan.
Että tällaisella pelinavauksella...

-Pekka

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Kunnon radio??
« Vastaus #51 : 24 Helmikuu, 2009, 20:31:07 »
Tervetuloa vaan!  :)

DX7 vs 7C on aika mielipide asia, tässä säikeessä on aika paljon mielipiteitä kummankin puolesta ja vastaan. Itte olen sitä mieltä että DX7 on parempi, oon sen jokusen kertaa jo perustellutkin täällä foorumilla, mutta kerrataanpa vielä. Halvat ja toimivat vastarit (moneen eri käyttötarkoitukseen, mm. ar7100 on hyvä 8v setuppeihin), hyvä valikkorakenne, tarpeksi ominaisuuksia, helppokäyttöinen, iso ja selkeä näyttö, halpa hinta ja nopea latenssi (ei mitään väliä aloittelijan tapauksessa). 7C:ssä ei oo mielestäni muuta parempaa kuin materiaalien laatu, Spektrumin muovi on vähän huonolaatuisempaa kuin Futten laatumuovi..

-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa jpietari

  • Pro torppari
  • ****
  • Jukka Pietarinen RC-Kopterit Ry / 0016
Vs: Kunnon radio??
« Vastaus #52 : 24 Helmikuu, 2009, 20:31:59 »
Olen entinen ja nykyinen rc-autoharrastaja, jolla on alkanut sen verran päästä viiraamaan, että ajattelin pitkällisen kypsyttelyn seurauksena sekaantua koptereihin, mutta vaikka kokemusta (ja toivottavasti osaamista) autoista jonkin verran on ehtinytkin kerääntymään, tuntuu hommaan ryhtyminen vaativan lähestulkoon kaiken vanhan opitun unohtamista ;)
Ei kai sitä tarvitse mitään unohtaa...

Lainaus
Ihan ensimmäisenä pitääkin selvittää, kumpi onpi parempi ensimmäiseksi raarioksi, DX7 vai C7 (2,4:t tottakai) ?
Jotenkin olen saanut sen vaikutelman, että monet olisivat Spektrumiin päin kallellaan ?
Tätä käsiteltiin hiljattain mm. säikeessä Vs: Aloittelija harjoituskopteria ostamassa (beltti? joku muu?). Valinta on pitkälle mielipidekysymys, puolueettomasti: kumpikin on hyvä valinta.

Poissa reittila

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit Ry #44, VALKKA
Vs: Kunnon radio??
« Vastaus #53 : 24 Helmikuu, 2009, 20:42:00 »
Kiitos kommenteista.
Pitääpä lukaista tuo linkki ja alkaa kaivaa kolikkoa...
Vaikee on, eikä myöskään helppo ja samalla hankalaa.

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kunnon radio??
« Vastaus #54 : 25 Helmikuu, 2009, 09:09:46 »
7C:ssä ei oo mielestäni muuta parempaa kuin materiaalien laatu, Spektrumin muovi on vähän huonolaatuisempaa kuin Futten laatumuovi..

Hassua!

Minusta taasen futte vaikuttaa "muovisemmalta". Oma DX7:kani ei juurikaan nitise ei natise, ja painaa vähän enemmän kuin eräs 7C mitä kokeilin.

Makuasia, sano Musti ku muniaan nuoli.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Kunnon radio??
« Vastaus #55 : 25 Helmikuu, 2009, 09:53:16 »
Minusta taasen futte vaikuttaa "muovisemmalta". Oma DX7:kani ei juurikaan nitise ei natise, ja painaa vähän enemmän kuin eräs 7C mitä kokeilin.

No joo, ainakin Futte näyttää muovisemmalta. Runkoratkaisuthan on noissa erilaiset, voi olla että sen takia Futten natisee enemmän. Muovin laadun näkee mielestäni myös vastareissa, Spektrumin kotelot tuntuu halkeavan aika helposti.. Ja kierteet saa korkattua tosi nopeesti jos kiristää ruuveja yhtään liian kireelle.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kunnon radio??
« Vastaus #56 : 25 Helmikuu, 2009, 10:06:14 »
Lähettimen muovin laadun ollessa ostokriteeri kannattaa kallistua JR:n suuntaan ;). Vaikka samalla tulee sitten ne Spektrumin kökkömuoviset vastarit... ei mulla ole mitään ongelmia niiden kanssa ollu, mutta vaikuttavat tosiaan just semmoselta helposti murtuvalta muovilta.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
1686 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Kesäkuu, 2009, 19:51:45
kirjoittanut sgtpepper
2 Vastauksia
3116 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Heinäkuu, 2011, 19:00:36
kirjoittanut vee73
6 Vastauksia
3250 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Elokuu, 2012, 23:14:57
kirjoittanut zenix
8 Vastauksia
10213 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Helmikuu, 2014, 08:35:51
kirjoittanut Picofly
0 Vastauksia
1653 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Heinäkuu, 2014, 22:49:06
kirjoittanut juhamoisio