Moikka kyselin jo muualta saamatta apua kyse on ekasta oikeasta kopterista meinaa toi harrastus loppua ennen kuin pääsee kunnolla alkuun sain tossa walkeran super cp mini kopterin 7e ohjaimella ja aluksi kaikki sujui hyvin jopa vähän leijutteluakin lueskeltua nettiä päätin ohjemoida radion devetion ohjelmaa jotta vois lennättää muitakin merkkejä seuraus et nyt ei muuten lennä mikään olisko jotain perus neuvoja tai säätöjä kun ei tuolta maahan tuojalta neuvoja tullut saankyllä bindattua mutta kun yrittää nousta se lähtee eteenpäin kallistumaan tai sivulle voin kyllä käydä uudellamaalla näyttämässäkin jos mahdollista katsoa ei ole itsellä säätöarvoista mitään hajua
Tulipa oma alkutaival mieleen kommentistasi "meinaa toi harrastus loppua ennen, kun pääsee kunnolla alkuun". Itse aloittelin devon mankalla ja genius cp:llä, jonka kaveriksi hankin jonkun walkeran 250-kokoluokan kopun, jota en saanut koskaan kunnolla lentämään ja maku meni ja kopterit jäi hyllyyn, koska säätöjen ihmettelyyn ja pään raapimiseen meni kaikki aika. Walkerat ja devo löytyy vieläkin hyllystä vaan eipä ole niihin tullut koskettua, kun hankki ensimmäisen "oikean" 3d-kopun ja vähän paremman mankan. Tai no joo kerran kokeilu mielessä ja ihmettelin, että miten näillä on ikinä voinut oppia lentämään! 😁
Eli aika paljon tuli noihin pikkukopuihin käytettyä aikaa ja rahaa, mutta lennot jäivät aika vähiin. Jälkikäteen ajateltuna olisi pitänyt hankkia kunnon simu ja hieman isompi esim. tuo 450-kokoluokan kopu heti alkuun niin kuin minua taidettiinkin neuvoa kun 3d-kopun halusin hankkia. Tämä kesä oli sitten yhtä juhlaa, kun pääsi 450-kokoluokan kopun kanssa kyntämään peltoja todenteolla.
Minun neuvoni on, että jos sinulla kärsivällisyys riittää niin jatka devon ja cp:n kanssa, jos kuitenkin olet tosissasi innostunut harrastuksesta niin satsaa vähän ja hanki joku vähän isompi fbl-kopu, jota on paljon käytössä niin neuvoja ja varaosia löytyy hyvin. Eli tämä oman kokemukseni perusteella.