Kirjoittaja Aihe: Uudet 450 -luokan kopterit. Mikä on hyvä valinta juuri nyt?  (Luettu 4007 kertaa)

mapa

  • Vieras

Olen lennättänyt jo pari vuotta T-Rex 450 SE V1 kopteria, joka aikanaan lienee ollut luokkansa parhaita.
Sittemmin markkinoille tulivat MiniTitan ja Rex:in V2. 450 -luokkaan on nyt tullut myös 3 uutta
vakavasti otettavaa haastajaa: - Beam, Furion ja Rave.

Kolmea viimeksimainittua en ole koskaan livenä nähnyt, mutta kuvien perusteella näyttävät sen verran
päteviltä, että ajatus Rex:in päivittämisestä johonkn nykyaikaisempaan alkaa houkuttaa.

Onko kenelläkään kokemusta näistä? Etenkin Beam kiinnostaa. - Furion ja Rave ovat jonkin verran T-Rex:iä
kalliimpia, ja meikäläisen varaosakulut ovat välillä tupanneet olemaan turhan suuret T-Rex:illäkin...
Lentääkö mikään näistä niin paljoa vanhaa T-Rex 450:stä paremmin, että eron huomaisivat muutkin kun
3D -gurut?

mapa

seppomikael

  • Vieras
Vs: Uudet 450 -luokan kopterit. Mikä on hyvä valinta juuri nyt?
« Vastaus #1 : 07 Marraskuu, 2008, 08:07:37 »
Ei ole kokemusta muista kuin rexeistä, mutta en jaksa uskoa että niissä mitään järisyttäviä eroja voi olla.
Varmaan kaikki ovat aloittelijalle riittävän hyviä ja ei se lentotaito konetta vaihtamalla paljoa kohene... ;D
Tosin myönnän että niiden rakentaminen on kivaa!

Itselläni on V2 ja se lentää riittävän hyvin minulle.

ps. tietty jokainen kehuu omiaan... 8)



Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Uudet 450 -luokan kopterit. Mikä on hyvä valinta juuri nyt?
« Vastaus #2 : 07 Marraskuu, 2008, 09:37:07 »
Furionilla (Miniature Aircraft) ei ole Suomessa maahantuontia, mutta Tuo on ainakin hyvin laadukkaan ja maailmalla tunnetun valmistajan hieno kopteri, itsellä kokemusta vain Protos "500", Trex 450sev2, Hirobo GPH346 ja MA 60XL pro graphite.

Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Uudet 450 -luokan kopterit. Mikä on hyvä valinta juuri nyt?
« Vastaus #3 : 07 Marraskuu, 2008, 17:01:57 »
Sittemmin markkinoille tulivat MiniTitan ja Rex:in V2. 450 -luokkaan on nyt tullut myös 3 uutta
vakavasti otettavaa haastajaa: - Beam, Furion ja Rave.
Näistä ehkä järkevimmät tällähetkellä ovat MiniTitan, RexV2 ja Beam. Kaikkien suomen edustus on kunnossa, Titan olisi ehkä tälläinen halpa "ei-niin-väliä" harjoittelulaite, Beam äärimmäistä tarkkuutta ja blingiä, ja TRex siltä ja väliltä. Itse ajan Titanilla, hieno peli.

Mutta jos nyt varustaisin uuden 450 kopterin, niin valinta ei olisi mikään noista, vaan Dragonus II elite. Hieno vekotin, mutta saatavuus suomesta nihkeänlaista. Myös SJM 325 on aika tyylikäs... Asuappa jossain missä on oikeasti valikoimaa! ;D
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Uudet 450 -luokan kopterit. Mikä on hyvä valinta juuri nyt?
« Vastaus #4 : 07 Marraskuu, 2008, 17:14:40 »
Suomessa järkevimmät on nuo Hermiksen listaamat Trex, Titan ja Beam. Jokainen riittää hyvin vaikka mihin lentoon kunhan laittaa toimivat sähköt, halppissähköillä onnistuu helposti pilaamaan minkä tahansa koneen ja lopulta on kulunut turhaan paljon aikaa ja rahaa (!!!!!!)

Jos mun pitäs nyt ostaa uus 450 kokonen niin se olisi luultavimmin Trex v2 tai Beam. Se ei tarkoita, että Titanissa olisi jotain vialla, mutta en vaan voisi kuvitella ostavani sellaista.. Beamissa on joitakin ratkaisuja kehitetty vielä rexää pidemmälle (mm. nupin välys pois, laakeripukkien ja servojen asennus), tosin suurelta osin täysin samanlaisia koneita. Beamissa houkuttelisi paremmin toteutettu runko, rexässä taas se että on tuttu valmistaja ja joka paikasta saa osia. Ja tuo Align/HDX ilmestys, mikä mulla nyt on, lentää aivan erinomaisesti, joten olen varma että v2 pystyy samaan kunhan heivaa perus moottorin, säätimen ja akut hiiteen. Beamissa taitaa tulla Scorpion (?) moottori mukana, se on loistava moottori.

Rexää ja titania jos vertaa niin mielestäni rexässä paremmin suunnitellut nupin osat, tukevammat linkit ja tukevampi runko. Rexän hihnan vaihtaminen voi olla tuskainen operaatio, Titanissa on kätevää kun voi repiä koko perän irti pari ruuvia avaamalla niinkuin isommissa rexeissäkin. En ole ikinä koettanut Titania hyvällä setupilla joten en viitsi tuhlata aikaa vertaamalla flippausominaisuuksia. Sen verran olen huomannut, että Titan tuntuu kuminauhamaisemmalta, joka varmaan johtuu juurikin eri setupeista..

Aloittelija ei varmasti huomaa eroa, ja jokainen ajaa asiansa ensimmäisenä koneena. Siksi kannattaa valita se josta oman paikkakunnan porukalla on eniten kokemusta ja johon saa nopeiten osia.


-op-
« Viimeksi muokattu: 07 Marraskuu, 2008, 17:19:36 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

mapa

  • Vieras
Vs: Uudet 450 -luokan kopterit. Mikä on hyvä valinta juuri nyt?
« Vastaus #5 : 07 Marraskuu, 2008, 20:42:28 »

Saatavuus Suomesta ei ainakaan minulle merkitse mitään. Tilaaminen
USA:sta, UK:sta, Saksasta tai Japanista on kokemuksieni mukaan ihan
yhtä toimivaa kuin Suomesta.

Ensikopteriksi itselleni toimi aikoinaan Nuke/Zoom hyvin sekin, mutta erikoisen
collective pitch:in ja perän tankovedon vuoksi se oli niin hankala korjattava, että
siihen verrattuna T-Rex oli kuin toiselta planeetalta.

Titanista ei ole omakohtaista kokemusta, mutta se kai muidenkin on pakko
myöntää, että T-Rex 450:ä alkaa design -mielessä ikä painaa. Ainakin
omassa V1 -mallissani nupissa on aina ollut klappia, ja esim. Beam:iin
verrattuna perähihnan vetopuoli ja monesta palasta koottu runko ovat
tarpeettoman monimutkaisia. T-Rex hallitsi 450 -luokkaa vielä jokin aika sitten,
ja sillä oli vain vähän varteenotettavia kilpailijoita, mutta nyt tilanne näyttää muuttuneen.

Ei silti, ei tässä mikään kiire ole laittaa pikkukopteria uusiksi. Mutta kyllähän sekin päivä
vielä eteen tulee ja luulen kuitenkin, että pitäisin mielelläni myös 450 -luokan laitetta
500 -kokoluokkaisen rinnalla. Jos nyt pitäisi valita valintani ei olisi T-Rex, vaan jokin
aikaisemmin mainitsemastani kolmesta. Dragonusta en ole nähnyt käyttämissäni kaupoissa,
vaikka olenkin tilaillut kopterikamaa aika monesta paikasta.

mapa

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Uudet 450 -luokan kopterit. Mikä on hyvä valinta juuri nyt?
« Vastaus #6 : 07 Marraskuu, 2008, 21:15:46 »
Sama homma, en ole tilannut osia Suomesta pitkään aikaan. Britanniasta tulee parhaimmillaan kahdessa päivässä. Usasta tilailen pienempää tavaraa, sieltä kestää viikosta kahteen toimitus. Huonoin puoli USA:sta tilatessa on Alvit, joten kannattaa tilatessa laskea tuleeko oikeasti halvemmaksi, vai saako esim. Britanniasta samalla hintaa nopeammin.

Sitä paitsi mulle tärkeintä on se että kopteri toimii hyvin, ei viitti pitää hyllyssä mitään mihin en ole tyytyväinen.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa JRu

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Uudet 450 -luokan kopterit. Mikä on hyvä valinta juuri nyt?
« Vastaus #7 : 07 Marraskuu, 2008, 21:43:08 »
Saatavuus Suomesta ei ainakaan minulle merkitse mitään. Tilaaminen
USA:sta, UK:sta, Saksasta tai Japanista on kokemuksieni mukaan ihan
yhtä toimivaa kuin Suomesta.

Tuo tilaaminen on kyllä yhtä helppoa ja nopeaa ulkomailta kuin suomestakin mutta jos hakemalla hakee noita negatiivisia puolia niin yksi on tuo nettihakkerointi, jonka kohteeksi olen itse joutunut tämän lajin myötä kahdesti tilatessa Briteistä. Englantilaisessa liikkeessä, jossa ei ole PayPal maksujärjestelmää niin on melkeimpä pommin varmaa, että joku hakkeroi luottokortin. Juuri tänään kaveri soitti, että häneltä oli myös hakkeroitu visa kun tilasi muistaakseni Midland Helicoptersilta englannista ja syötti luottokortin numeron kauppiaan sivuille kun siellä ei ollut PayPalia. Ja https//: sun muut lukot sivulla ei merkitse mitään, aina joku pääsee vetämään välistä..

Eli jos ulkomailla ei ole PayPalia tilaan suomesta vaikka maksaisi enemmän. Ei viitsi luottokorttia monesti vuodessa uusia.

Minä aikanakin kannatan kotimaista tästä lähtien jos mahdollista.

JRu

mapa

  • Vieras
Vs: Uudet 450 -luokan kopterit. Mikä on hyvä valinta juuri nyt?
« Vastaus #8 : 07 Marraskuu, 2008, 22:55:31 »
Menee vähän off-topiciksi, mutta silti: Olen tilannut luottokortilla Midlandista tavaraa aika monta kertaa,
viimeksi heinäkuussa, eikä kertaakaan ole ollut mitään ongelmia. Samoin RealRaptors (Englannissa)
on toiminut moitteetta. Kuten myös USA:laiset Helihobby, Readyheli, saksalainen e-heli-shop,
itävaltalainen Schweighofer ja japanilainen Aircraft-World. Olen kai ollut poikkeuksellisen onnekas...

mapa

(Nettikaupoista keskustelu kannattanee tehdä toisessa thread:issa).
« Viimeksi muokattu: 07 Marraskuu, 2008, 22:57:02 kirjoittanut mapa »

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
29 Vastauksia
13357 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Syyskuu, 2009, 23:47:40
kirjoittanut tuupola
20 Vastauksia
7921 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Joulukuu, 2009, 17:15:06
kirjoittanut V-P Sutinen
0 Vastauksia
1745 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Huhtikuu, 2010, 19:51:08
kirjoittanut Mikka
3 Vastauksia
2904 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Heinäkuu, 2012, 01:48:39
kirjoittanut Vispilä
8 Vastauksia
4262 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Elokuu, 2017, 09:10:29
kirjoittanut VERTICAL