Kirjoittaja Aihe: neXt - CGM rc Heli Flight Simulator  (Luettu 69536 kertaa)

Poissa TimoK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: neXt - CGM rc Heli Flight Simulator
« Vastaus #150 : 23 Elokuu, 2019, 21:45:18 »
Nyt menee kyllä selittelyn puolelle ??? ;D Kokeilla voi vaikka tarttis 2 johtoa, jos meinaa ihan ammatikseen alkaa simuttaa niin sitten on eriasia.
|Logo 690SX|Logo 550SX|VBC|ja pari kiinteä siipistä|

Entiset:
|Goblin BT650|G420 Sport|G 570KSE|380KSE|Mini Protos|Goblin 700|Goblin 380|T-Rex 450L|Gaui NX4|MSH Protos (carbon) R.I.P|MSH Protos (plastic)|Logo 550SX|

Poissa samiwhat

  • TLR-Tiimipelotti
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • Torppari #94, SIL, Valkka, Ämmässuo
Vs: neXt - CGM rc Heli Flight Simulator
« Vastaus #151 : 23 Elokuu, 2019, 21:52:10 »
Tässä kesätauon jälkeen tällä viikolla ekaa kertaa simutellu moneen kuukauteen ja oon nyt rintarinnan kokeillut accurc:tä ja tänä nextiä. Acuun on kans tullut goblin nitroo, krakenia, glogoa ja Global3d kenttää. Tällä Nexitillä oon simuttanut viimeset 2 vuotta ja kiva simu se on. Pikkuhiljaa kehittyy ja aktiivinen "netti peli" on iso plussa. Siellä on välillä tosi kovia simuttajia joita on kiva seurata välilllä. Accua oon monesti kokeillu, mutta koskaan en oo saanut sitä pyörimään tässä mun pc:llä riittävän hyvin. Aina on tuntunut nexitin jälkeen tosi kauhealta, mutta tossa yks päivä vähän säätelin ja liekkö päivitykset auttanut kans kun huomasin että täähän pyörii ihan ok nyt, niin oon koittanut accuakin kans. Ja kyllä täytyy sanoa että tuo accurc vie fysiikan mallinnuksessa helposti voiton vs. nexitiin. Siinä missä Nexti on aika arcademainen ja jopa minä pystyn siinä flipfloppailemaan erittäin lähellä maanpintaa, niin selvästi joutuu ottamaan hitusen lisää accussa korkeutta kopulla. Ne mun ns. uudet temput jotka menee ihan kivasti nexitissä mutta ovat tosi ruman näköisii oikealla, niin yllätys ne on accussa aikalailla saman näköisiä kuin oikeella. Tolla uudella goblin nitrolla nextssä voi mennä miten haluaa, mutta accussa joutuu pistään tausta musat pois että kuulee miten nitro huutaa ja sen mukaan heiluttaa tikkuja ja silti meinaa välillä nitro tukehtua. Tässä taas kun räntäsateet alkaa ja mun simutuskausi alkaa, niin voi olla että tänä vuonna accurc on useemmin päällä.

Team TLR on eniten Suomen pääkaupunkiseudun RC-lennokkikentille levinnein Teami.
Mikado Logo Xxxtreme 800 / Mikado Logo 690SX/ MSH Protos 380

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: neXt - CGM rc Heli Flight Simulator
« Vastaus #152 : 23 Elokuu, 2019, 22:11:02 »
just tollanen samin kuvailema arcademaisuus mullakin on nextistä jäänyt mieleen. Kaikki on nopeeta ja tunnotonta. Tosin nyt kun on tullu muutenkin lennettyä vähemmän muista kiireistä johtuen niin omaa luottosimua koittaessa tuli siitäkin fiilis että ei tää nyt oikeen vastaa mitään järkevää.

Tekis mieli koittaa nää kaikki läpi ku vaan jotenki järkevästi sais noi yhteydet skulaamaan.

Ite en jaksa säätää kovinkaan paljoa. Jos ne mallit on huonoja pakasta vedettynä niin se on kyllä omalta osalta aikalailla siinä.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Iron_man

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: neXt - CGM rc Heli Flight Simulator
« Vastaus #153 : 24 Elokuu, 2019, 09:42:56 »
Itse on eniten tullut simutettua viimeaikoina RF7.5:lla. Lähinnä kuitenkin sen takia, että tuossa taitaa olla aika kiistatta paras lennokkien  fysiikan mallinnus  ::)

AccuRC:tä simuttelen silloin tällöin. Vähän tuntuu siltä, että tämän simun fysiikan mallinnuksen toimivuus riippuu hyvinkin paljon siitä, miten tehokkaalla tietokoneella tuota pyörittää. Joissain videoissa (esim tuo Tareqin testipätkä) fysiikka näyttää paljon paremmalta kuin omalla vanhalla pöytäkoneellani. Tästä syystä on aika vähiin tämän simun käyttö mulla jäänyt.

Suosittelen muuten kokeilemaan tuota HeliX:ää kans. Sitä on myös kehitetty koko ajan ja fysiikka on paljon parempaa kuin joskus muinoin. Tuossakin on toki omat omituisuutensa, mutta ihan kiva lisä simulaattorivaihtoehtoih in :)
*** Keeping RC Helis Alive since 2014 ***

Protos Max 700, Goblin 650 Black Thunder, Synergy N5C, Gaui X3, Oxy3, Futaba 14SG

Poissa Mesihukka

  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
Vs: neXt - CGM rc Heli Flight Simulator
« Vastaus #154 : 24 Elokuu, 2019, 11:09:41 »
Mä oon kokeillu RF 7.5:sta pari kertaa, joskin vähän alitehoisella koneella, eikä tuntunu kummallakaan kerralla yhtään hyvältä.

Btw. en oo vielä hoksannu miten tästä mun simusetupista sais langattomuudella jotenkin yksinkertaisemman.
SAB Finland Team pilot
Goblinit: Kraken 580 | Mini Comet | 420 Sport | Kraken 700 | 770 sport
Vbar Control touch

Poissa samiwhat

  • TLR-Tiimipelotti
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • Torppari #94, SIL, Valkka, Ämmässuo
Vs: neXt - CGM rc Heli Flight Simulator
« Vastaus #155 : 24 Elokuu, 2019, 13:00:46 »
Mä oon kokeillu RF 7.5:sta pari kertaa, joskin vähän alitehoisella koneella, eikä tuntunu kummallakaan kerralla yhtään hyvältä.

Tais ironman tarkottaa noita kiinteesiipisiä.

Pakko tähän väliin kirijottaa, ennenkuin joku muu kerkee, että se taitaa selvästi olla syksy tulossa, kun täällä väitellään parhaimmasta simuista ja simujen langattamuudesta.  ;D

Millä dongle/usb/vastarihärpäkkeillä te ajatte tota?
Tommosella muutaman euron 9in1 härpäkkeellä ja rsat2: lla koitin viime talvena jonkun aikaa kun oli usb liitin rikki. Toimi ok. Pienen pieni viive siinä tais olla niin tuli siirryttyä takas johdolliseen.,



Team TLR on eniten Suomen pääkaupunkiseudun RC-lennokkikentille levinnein Teami.
Mikado Logo Xxxtreme 800 / Mikado Logo 690SX/ MSH Protos 380

Poissa Mesihukka

  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
Vs: neXt - CGM rc Heli Flight Simulator
« Vastaus #156 : 24 Elokuu, 2019, 14:07:37 »
Juu kommentoin tota RF:ää noin yleisesti kopterinäkökulmasta, lennokkeihin en ota mitään kantaa :D
SAB Finland Team pilot
Goblinit: Kraken 580 | Mini Comet | 420 Sport | Kraken 700 | 770 sport
Vbar Control touch

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: neXt - CGM rc Heli Flight Simulator
« Vastaus #157 : 24 Elokuu, 2019, 18:41:57 »
Tais ironman tarkottaa noita kiinteesiipisiä.

Pakko tähän väliin kirijottaa, ennenkuin joku muu kerkee, että se taitaa selvästi olla syksy tulossa, kun täällä väitellään parhaimmasta simuista ja simujen langattamuudesta.  ;D
Tommosella muutaman euron 9in1 härpäkkeellä ja rsat2: lla koitin viime talvena jonkun aikaa kun oli usb liitin rikki. Toimi ok. Pienen pieni viive siinä tais olla niin tuli siirryttyä takas johdolliseen.,



Tänks, sama löytyy kotoo, pitääpä kattella :)

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
3538 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Lokakuu, 2009, 21:42:50
kirjoittanut Vispilä
0 Vastauksia
1853 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Joulukuu, 2009, 22:00:06
kirjoittanut Mikka
0 Vastauksia
2218 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Kesäkuu, 2011, 22:09:28
kirjoittanut JCA
0 Vastauksia
4098 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Tammikuu, 2022, 22:34:58
kirjoittanut Ripa
0 Vastauksia
3258 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Syyskuu, 2022, 20:33:44
kirjoittanut Simo_M