Kirjoittaja Aihe: DJI s900 totaalisesti palasiksi  (Luettu 24959 kertaa)

Poissa Nakkisoosi

  • Aloitteleva torppari
  • *
DJI s900 totaalisesti palasiksi
« : 01 Marraskuu, 2014, 19:46:32 »
Hei

Kaipailisin teiltä viisaammilta mielipiteitä ja vinkkejä. Tuli ostettua ja kasattua s900, jossa oli A2, Zenmuse GH4, iOSD mk2. Kahdella kauko-ohjaimella Futaban fx-22 ja 10J. Kaikki kasattiin huolellisesti ja tarkistettiin moneen otteeseen, että kaikki oli niinkuin pitääkin. Tietokoneella säädin kaikki asetukset ohjeiden mukaisesti.

 Torstaina kävin ensilennolla ja kaikki toimi hyvin lukuunottamatta nousevia jalkoja. Perjantaina muutin jalat toimimaan oikein ja lähdin taas testaamaan. Kaikki toimi normaalisti ja nousin ilmaan, mutta gps-moodilla kopteri rupesi tekemään rinkiä vaikkei tuulta ollut laisinkaan. Kokeilin atti-modessa ja kaikki toimi normaalisti. Laskeuduin ja vaihdoin akun sekä kalibroin kompassin uudestaan. Nousin ilmaan gps-moodissa, mutta ongelma jatkui. Testasin kuitenkin lentää atti-modessa, joka toimi muutaman minuutin normaalisti, mutta alkoi lopulta lentämään omiaan ja karkasi metsikköön päin. Tässä vaiheessa kokeilin failsavea, mutta samalla kopteri kääntyi keula kohti maata ja kiihdytti lopulta metsään. Paikkana oli iso pelto, ei tuullut, ei ollut lähellä sähkölinjoja ja sateellittejakin löytyi neljätoista. Ennenkuin lähdin lentämään tarkistin että kaikki oli kohdallaan eikä missään näkynyt mitään outoa. Kopteri tuli tietenkin hurjalla vauhdilla maahan ja hajosi oikeastaan täysin.

Eli vika oli todennäköisesti flightcontrollerissa A2? Itsellä on kokemusta lentämisestä omalla phantomilla ja ystäväni F450 ja s800. Mahtaakohan tämä mennä mitenkään DJI:n takuuseen? Kopterista hajosi rungosta jalat, akku/gimbal-taso, pohja-ja päällislevy, moottorin tukiputkien kiinnitykset ja tietysti siipiä. Eli kopteri meni täysin käyttökelvottomaksi. Onneksi edes kamera selvisi vahingoittumatta sekä mahdollisesti gimbal. Akkuun oli tullut kolhuja eikä enää näytä jännitteitä. Kun A2 kytketään tietokoneeseen siihen syttyy valot mutta tietokone ei tunnista sitä ollenkaan. Videota on vain pieni pätkä missä näkyy kun kopteri heittää rinkiä taivaalla.

Mikä meni vikaan ja mitä tässä pitäisi tehdä?


Poissa patse

  • Pro torppari
  • ****
Vs: DJI s900 totaalisesti palasiksi
« Vastaus #1 : 01 Marraskuu, 2014, 21:24:31 »
Voiskohan toi vaikuttaa? :o

Vaikka nimen AR 12192 saanut jättiläisauringonpilkku on jo pienentynyt alkuperäisestään noin 10 prosenttia, se on edelleen nykyisen auringonkierron suurin ja aktiivisin pilkku.

Maahan onkin viikonlopun aikana iskenyt jo kaksi suurta auringon soihtua, eli voimasta purkausta, jotka ovat olleet auringonpilkusta lähtöisin. Purkaukset ovat olleen voimakkuudeltaan X-luokkaa. Auringon aktiivisuutta merkitään kirjaimilla A, B, C, M tai X, joista X on voimakkain.

Luokat jaetaan lisäksi numeerisiin alaluokkiin, joista jokainen numero viittaa voimakkuuden kertoimeen. Viikonlopun soihduista voimakkaampi oli luokaltaan X3.1, heikompi X1.
Molemmat X-luokan soihdut aiheuttivat lyhyet mutta sitäkin voimakkaammat suurtaajuusradioiden pimentymiset. Yhteydet katkesivat suurilla alueilla noin tunniksi purkausten jälkeen.

Myös GPS-paikannusjärjestelmissä on saattanut esiintyä häiriöitä. Radiohäiriöt on havaittu erityisesti radioamatöörien keskuudessa. Uusia, todennäköisesti aiempaa heikompia purkauksia saataa olla luvassa vielä sunnuntain aikana.

Lähteet: Space Weather, Nasa, The Register
Näitä vehkeitä pitäs opetella lennättään
T-Rex 800e/VBar silverline,T-Rex 700e Pro/VBar silverline,Goblin 630 Competition/Vbar Neo,
Protos 500/Mini VBar,Goblin 380 KSE/Vbar Neo,MiniProtos/Mini Vbar,Walkera NEW V120D02S,Trex 150,Multiplex Funcub
Futaba 14SG,
-Phoenix

Poissa Mh

  • Pro torppari
  • ****
Vs: DJI s900 totaalisesti palasiksi
« Vastaus #2 : 01 Marraskuu, 2014, 21:39:17 »
Jep.. Tyhmän miehen kartta eli navi on sekoillut viime aikoina . Tiedä siitä sitten miten vaikuttaa tuohon..
Niin kuin isäni sanoi kun potutti torppi, maan vetovoima voittaa aina.

Poissa Petsku

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: DJI s900 totaalisesti palasiksi
« Vastaus #3 : 01 Marraskuu, 2014, 21:44:25 »
Todennäköisesti viiminen niitti oli kun vetäsit failesafen päälle. Manuaalilla olisi kopteri saatu ehjänä alas. Youtubeen hakusanoiksi dji fly away ja johan rupee tulee tuloksia, suurin osa phantomeita mutta myös noita muita. Dji:han ei myönnä että heidän laitteissa vikaa olisi.

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: DJI s900 totaalisesti palasiksi
« Vastaus #4 : 01 Marraskuu, 2014, 22:04:15 »
Kirjoitin aluks aika paljon paskaa mutta parempi näin. Kyllä se on dji fly away. Mutta toi aurinko homma se voi olla syy. Ite kävin lentelemässä 700/800 alulla. Hyvin toimii.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa zak69

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: DJI s900 totaalisesti palasiksi
« Vastaus #5 : 01 Marraskuu, 2014, 22:25:57 »
Omakin amatöörin arvaus menee tuonne DJI:n piikkiin, ekaa kopua kun olin ostelemassa niin monta kertaa itsekin mietin niitä phantomeita ja muita, mutta onneksi pysyi maltti ja jätin ostamatta.

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: DJI s900 totaalisesti palasiksi
« Vastaus #6 : 01 Marraskuu, 2014, 22:58:41 »
Pidetään se manual tila saatavilla noissa Dji:n leluissa...
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa BigDaddyJ

  • Pro torppari
  • ****
Vs: DJI s900 totaalisesti palasiksi
« Vastaus #7 : 02 Marraskuu, 2014, 00:50:25 »
Hei

Kaipailisin teiltä viisaammilta mielipiteitä ja vinkkejä. Tuli ostettua ja kasattua s900, jossa oli A2, Zenmuse GH4, iOSD mk2. Kahdella kauko-ohjaimella Futaban fx-22 ja 10J. Kaikki kasattiin huolellisesti ja tarkistettiin moneen otteeseen, että kaikki oli niinkuin pitääkin. Tietokoneella säädin kaikki asetukset ohjeiden mukaisesti.

 Torstaina kävin ensilennolla ja kaikki toimi hyvin lukuunottamatta nousevia jalkoja. Perjantaina muutin jalat toimimaan oikein ja lähdin taas testaamaan. Kaikki toimi normaalisti ja nousin ilmaan, mutta gps-moodilla kopteri rupesi tekemään rinkiä vaikkei tuulta ollut laisinkaan. Kokeilin atti-modessa ja kaikki toimi normaalisti. Laskeuduin ja vaihdoin akun sekä kalibroin kompassin uudestaan. Nousin ilmaan gps-moodissa, mutta ongelma jatkui. Testasin kuitenkin lentää atti-modessa, joka toimi muutaman minuutin normaalisti, mutta alkoi lopulta lentämään omiaan ja karkasi metsikköön päin. Tässä vaiheessa kokeilin failsavea, mutta samalla kopteri kääntyi keula kohti maata ja kiihdytti lopulta metsään. Paikkana oli iso pelto, ei tuullut, ei ollut lähellä sähkölinjoja ja sateellittejakin löytyi neljätoista. Ennenkuin lähdin lentämään tarkistin että kaikki oli kohdallaan eikä missään näkynyt mitään outoa. Kopteri tuli tietenkin hurjalla vauhdilla maahan ja hajosi oikeastaan täysin.

Eli vika oli todennäköisesti flightcontrollerissa A2? Itsellä on kokemusta lentämisestä omalla phantomilla ja ystäväni F450 ja s800. Mahtaakohan tämä mennä mitenkään DJI:n takuuseen? Kopterista hajosi rungosta jalat, akku/gimbal-taso, pohja-ja päällislevy, moottorin tukiputkien kiinnitykset ja tietysti siipiä. Eli kopteri meni täysin käyttökelvottomaksi. Onneksi edes kamera selvisi vahingoittumatta sekä mahdollisesti gimbal. Akkuun oli tullut kolhuja eikä enää näytä jännitteitä. Kun A2 kytketään tietokoneeseen siihen syttyy valot mutta tietokone ei tunnista sitä ollenkaan. Videota on vain pieni pätkä missä näkyy kun kopteri heittää rinkiä taivaalla.

Mikä meni vikaan ja mitä tässä pitäisi tehdä?




Muistatko mitkä oli IMU ja GPS:n mounting arvot? varsinkin Z luku kiinostais. ettei vain ois menny + ja - väärin päin?
Aiheutaa nimitäin kuuri tuollaisen ongelman.

Poissa Vipe83

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: DJI s900 totaalisesti palasiksi
« Vastaus #8 : 02 Marraskuu, 2014, 00:52:36 »
Mielenkiintoinen tapaus.

Oliko ainoastaan tuo yksi testilento takana ennen vahinkoa?
Tässä vaiheessa on tietysti vaikea sanoa oliko kaikki varmasti oikein kasattu ja asetukset kunnossa.
Kyseessä kun on sen verran uusi controlleri, niin oletan että käytössä on ehdottomasti ollut uusin firmware?

Laitoitko failsafen lentotilana tuossa kohtaa päälle, vai sammutitko ohjaimen? (alkoiko keltainen ledi vilkkumaan kopterissa?)
Eri lentotilojen asettamisessa saa olla tarkkana että tulee asetettua riittävän keskelle oikeaa aluetta.
Esimerkiksi lentotilan kanava saattaa elää pykälän tai toisen suuntaansa, jolloin failsafesta tulee vaikka täysi manuaalitila, tämä tietysti vain huonoimmassa tilanteessa. Eli tuo kyseinen torppi tuntuu hassulta failsafen toiminnalta, ennemmin luulis että manuaalitila olis mennyt päälle jolloin kopteri voisi lähteä vauhdilla vaikka maata kohden kuvailemallasi tavalla.
Mikäli failsafe varmasti kytkeytyi päälle ja firmware on uusin, eikä aurinkoa voi täysin syyttää asiasta, kannattaa tuon A2 controllerin softan kehittymistä vielä seurailla mieluiten sivusta.

Joka tapauksessa itse vankkumattomana  ;) DJI:n tuotteiden (ainakin naza v1 ja v2, wookongiin luotan myös vaikken omista) puolestapuhujana ja käyttäjänä en ole vielä vastaavia ikävyyksiä kokenut. Taustalla on joitain satoja lentokertoja v1 ja v2 purkeilla paukkupakkasista, helteestä, kovasta tuulesta jopa vesisateeseen. Onneksi jokainen voi valita komponentit omien tuntemuksien tai kokemuksien perusteella.

Muistetaan sitten vaan näissä flyaway-keskustelussa kaivaa aina todelliset syyt torpin takaa esille. Kun näitä huutelijoita nykyään kerran riittää, niin ainakin itse ajattelin puolueettomasti kertoa mikäli koen tämmöisen flyaway-ilmiön. Ja ei, kyseessä ei ole pelkkä phantomin lennätys joskus ja jouluna takapihalla.
« Viimeksi muokattu: 02 Marraskuu, 2014, 01:02:45 kirjoittanut Vipe83 »

Poissa bk_t

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: DJI s900 totaalisesti palasiksi
« Vastaus #9 : 02 Marraskuu, 2014, 01:08:16 »
Itsellä tullut jo pieni pelko GPS modien kanssa kun lukennut viestejä täällä, sekä DJI että Walkera 350pro:ssa. DJI enimmäkseen Atti modella lennän, manuaalia treenaan vielä aina sen viimeisen akun. Se kun on hieman erillainen kuin Walkerassa. Walkeran kanssa manuaalilla hyvin pysyy käsissä, DJI meni noin 10 sekunttia kun oli puun oksassa kun oletin että on yhtä helppo :)

GPS tosin oli se millä ensimmäiset tuntumat sai multeihin. Toki varmistus että sateliitit löytyi, kalibroinnit ok ja isolla pellolla missä hätätapauksessa voi vetää kopun maahan. Kun toimii niin on helpottavaa varsinkin kun ekoja kertoja kokeilee lennättä. Tiedän että moni on sitä mieltä että aina aluksi manuaalilla, ja se varmaan hyvä. Itselle kuitenkin koko ohjauksen hahmmottaminen helpotti paljon kun oli ns tekniset apupyörät aluksi. Vielä ei ole omalla kohdalla ollut ongelmia GPSin kanssa (koputetaan nyt puuta). Tosin aika harvoin käytössä. Muita ongelmia kylläkin....nm yksi walkera kameroineen&gimbaleineen järven pohjassa  >:(

JCA

  • Vieras
Vs: DJI s900 totaalisesti palasiksi
« Vastaus #10 : 02 Marraskuu, 2014, 02:41:59 »
Kirjoitit että kalibroit kompassin uudestaan, mutta odotitko GPS lockia? Kerkeskö se DJI:n kikkare saamaan satelliitteja tarpeeksi?
Yleensä jos GPS moodissa tekee rinkulaa niin käsittääkseni on sijainti hukassa snadisti.

Ittellä on Naza Discovery Prossa, mutta lähes aina lennän vaan atti tilassa, GPS:llä hyvin harvoin ja nekin vaan hetkittäisiä. Jos ei anna puhdasta vihreetä ja pysy paikallaan kun tauti niin en lennä GPS:llä. Kun ei uskalla niin ei uskalla, mutta sillon kun gps moodissa ollu niin kyllä se on paikallaan pysyny, kuhan on jaksanu odottaa sen että ihan varmasti on satelliitteja löytynyt miljuuna + 1 kipaletta.

Jos vaeltaa GPS tilassa niin se on jo ensimmäinen varotus että gepsi pois päältä heti, kohta lähtee.

Poissa Koippa

  • Seniori torppari
  • *****
  • Suoraa puhetta ja mielipiteitä. Yrittäkää kestää
Vs: DJI s900 totaalisesti palasiksi
« Vastaus #11 : 02 Marraskuu, 2014, 10:15:47 »
Muilla systeemeillä olen huomannut tota ympyrän lentoa kun atti gaini liian vähäinen suhteessa position gainiin. eli sen on määrätty pysymään pienemmällä alueella kuin reagoinnin nopeuden perusteella mahdollista. Aika moni näistä torpeista taitaa kyllä mennä oikeasti käyttäjän piikkiin, kun ei tiedetä mitä tehdään. Toki laitteisto-torppejakin sattuu, ja niissä manuaali käytännössä on se pelastus. Sillä kannattaa opetella lentämään. ja perusteellinen testau kuivana on todella tärkeetä. Ei kannata heti laittaa kaikkee kalustoa kyytiin vaan vaikka jotain painoja vaan.
Kyosho Nexus 30 JetRanger + GY401 + YS50 ,telakalla
Align T-Rex 800 Trekker 3-blade(JR) + Naza-H, Align T-Rex 700E + Skookum 720BE+GPS + Hobbywing HV160V4 + OmG H4, Vario Benzin Trainer 3-blade+ Pixhawk, T-Rex 550E + Skookum 540
Walkera Genius CP V2, Ladybird,Phantom 2 Vision+, 250-guadcopter
Mankat, FrSky Taranis, Futaba T6EX 2,4GHz, Walkera Devo 7e

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: DJI s900 totaalisesti palasiksi
« Vastaus #12 : 02 Marraskuu, 2014, 10:15:51 »
Vaeltelu on myös kompassin kalibroinnista johtuvaa. Myös jos ottaa tärinää, aiheuttaa vaeltelua.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa BigDaddyJ

  • Pro torppari
  • ****
Vs: DJI s900 totaalisesti palasiksi
« Vastaus #13 : 02 Marraskuu, 2014, 10:26:33 »
ja myös siitä että gps/imu paikka rungossa on määritelty väärin.  samoin jos gps asento on suoraan eteenpäin niin vaeltaa vasemmalle. tämä viimenen ei tosin aiheuta mitää isompia ongelmia.

Poissa Nakkisoosi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: DJI s900 totaalisesti palasiksi
« Vastaus #14 : 02 Marraskuu, 2014, 17:50:13 »
Kiitoksia kommenteista ja henkisestä tuesta :)

patse : Aurinkopilkut vaikuttavat aika epätodennäköiseltä, sillä edellisenä päivänä kaikki toimi normaalisti ja kulloinkin satelliitteja oli lukituksessa neljätoista.

Mh     : Painovoima voittaa aina :)

Petsku : Ennenkuin vetäsin failsafen päälle kopteri oli jo moneen otteeseen todella kallellaan.

338federal : Samaa olen tutkinut ja pitää vielä tutkia lisää.

zak69 : Itsellä ei ole kuin positiviisia kokemuksia phantomista, ilman mitään ongelmia.

mikek : Totta, ei ole liikaa luottamista softaan.

BigdaddyJ  : Pistän kuvan alas. Mutta ottaen huomioon, että edellisenä päivänä kaikki toimi täydellisesti. Enkä muuttanu mitään asetuksia.

Vipe83 : Todella! Muutama nousu / lasku ja edellisen päivän noin puolen tunnin lento oli takana. Firmware oli uusin. Kyllä laitoin failsafen päälle ja kaikki oli säädetty tarkasti keskelle oikeaa aluetta. Myös näytöllä tuli lukemaan failsafe. Totta, haluan itsekin kaivaa selvyyden vaati mitä vaati!

bk_t  : Itsellä kokemukset painottuu lähinnä DJI:n vehkeisiin. Gps:n kanssa ei ole aikaisemmin ilmennyt mitään ongelmia. Totta, että ensilennoille kannattaa mennä etäiselle pellolle minimoidakseen mahdolliset vahingot.

Johny : Kyllä odotin gps:n lockin. Saatavilla oli 14 sateellittia. Kyllä vaikuttaisi olevan jonkinlainen paikannusongelma.

Koippa : Gainit oli säädetty ohjeiden mukaan. Totta, mutta olen kyllä omasta mielestä tietoinen mitä tein. Valmistauduin huolella ja kävin kaiken läpi useaan otteeseen. Tässä tilanteessa oli todellakin liian luottavainen flightcontrolleriin, vaikka hinta onkin kallis se ei silti takaa mitään.

mikek : Runko on kyllä tehty niin ettei tärinä pääse vaikuttamaan kompassiin.


Mielenkiintoisen tästä tekee myös se, että tämä vaikutti jotenkin myös gimbalin toimintaan. Näin kuinka näytössä kuva ei pysynyt täysin mukana menossa, osoittaen välistä liian ylös tai liian alas. Kokoajan oli käytössä fpv-moodi gimbaalissa. Myös ihmetyttää se, kun jossain vaiheessa vaihdoin gps-atti tilaa oli kummassakin kohtaa gps, mutta muutaman vaihdon jälkeen meni taas atti-tila päälle.
Akku näyttää jännitemittarilla mitattuna 24,1v, mutta lipotesterillä testattaessa ei mitään. Akku on ollut kokoajan lipopussissa ammuslaatikon sisällä ulkona. Miten kannattaisi hävittää akku?




Poissa Petsku

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: DJI s900 totaalisesti palasiksi
« Vastaus #15 : 02 Marraskuu, 2014, 18:32:38 »
Lipon hävitys purkamalla kennot nolliin. Löytyy oma topikki jostain päin foorumia :)

Poissa Korppi

  • Seniori torppari
  • *****
  • 47
Vs: DJI s900 totaalisesti palasiksi
« Vastaus #16 : 02 Marraskuu, 2014, 18:37:20 »
Ainakin minä ottaisin terveet kennot talteen, vaikka lämmitintä varten ja rikkoontuneen/t tyhjäisin h4 tai vastaavalla polttimolla.
Align 450 prominator@V2, (3GX, DFC),
Align 600 pro, (3GX, EFL),
Gaui 500X@hk2.1,  Tarot TL250A@CC3D
Futaba 14SG, iCharger 308DUO
https://www.youtube.com/channel/UC6aUMsdgrpk3d-Q8v7T_CPQ

JCA

  • Vieras
Vs: DJI s900 totaalisesti palasiksi
« Vastaus #17 : 02 Marraskuu, 2014, 21:26:51 »
Mielenkiintoisen tästä tekee myös se, että tämä vaikutti jotenkin myös gimbalin toimintaan.

Aikalailla JOKAINEN fly away tapaus DJI:n kikkareilla on ollu hyvin pitkälti identtinen. Gimbaali on aina seonnut mukana.
Tuubiin kun pistää dji fly away tai phantom fly away niin kaikissa missä on joku kimpaali niin se vääntää ittensä rullalle.

Mulla on Discovery Prossa gimbaali omalla TBS:n tekeleellä hallinnassa, eikä kierrä ollenkaan Nazan kautta, liekö siksi olen välttyny näiltä vielä toistaiseksi.

Poissa mop

  • Pro torppari
  • ****
Vs: DJI s900 totaalisesti palasiksi
« Vastaus #18 : 02 Marraskuu, 2014, 21:55:05 »
Tossa osd:ssahan on kai jonkunnäköinen lennon loggaus. Saatko siitä datan ulos?

Nano CP X | Nano QX | mCP X bl | China450 | KK1 Quad | Qav250 Naze32 | MK Quad Naza | 680pro Naza | CC Y6 YS-X4 | Liukuri | Autoja | DX4R, DX9 | Klippei

Poissa Nitebiker

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: DJI s900 totaalisesti palasiksi
« Vastaus #19 : 03 Marraskuu, 2014, 08:54:22 »
Olisiko järkeä lentää muutama kymmenen testilentoa uudella setupilla ennen kuin laittaa siihen kyytiin kaikki kalliit kamerat, gimbaalit sun muut roinat? Juuri tässä tapauksessa ei olisi tietysti muuttanut mitään, mutta noin yleisenä periaatteena.

Poissa VilleJJR

  • Pro torppari
  • ****
Vs: DJI s900 totaalisesti palasiksi
« Vastaus #20 : 03 Marraskuu, 2014, 10:30:31 »
Tuo A2:nen ei taida olla kovin yleinen etenkään Suomessa mut ite oon lentänyt sillä about 300-400 lentoa ilman vastaavia GPS ongelmia. Ainoa on että joskus härveli tykkää heittää GoHomen päälle vaikka yhteydessä ei kaiken järjen mukaan pitäisi olla ongelmia. (kopteri lähellä, sateliitit ei vilku jne)

En pääse nyt tarkistamaan mitkä ohjelmistoversiot on asennettuna, mutta kertaalleen ne tässä loppukesästä päivitin uusimpiin.
Goblin 700 CC VBar, Goblin 570 VBar, Logo 550SX VBar,  MiniProtos VBar

Poissa Nakkisoosi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: DJI s900 totaalisesti palasiksi
« Vastaus #21 : 08 Marraskuu, 2014, 18:54:40 »
Vein jo akun paikallselle akkuliikkeelle.

Totta, että ensin pitäisi koelentää ilman kuvausvälineistöä. Mutta olin vähän liian innokas kasaamisessa enkä uskonut, että itselle voisi sattua fly away-tapaus.

Sain osd:sta datan ulos ja lähetin sen DJI:lle. Vastausta odotellessa.

Joo eihän tämä A2 kovin suosittu suomessa ole. Ettei vaan olisi distance-limit päällä?


Poissa Garug

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • LeViteZer
    • www.levitezer.com
Vs: DJI s900 totaalisesti palasiksi
« Vastaus #22 : 28 Joulukuu, 2014, 18:32:32 »
On musertavaa monella tasolla kun tuollaista tapahtuu.

Itse tulin todenneeksi kohta pari vuotta sitten että lennän ilman GPSää. Oli pari alkavaa fly-a-way tapausta, kummatkin ATTI. moodissa (NAZA), kummallakin kerralla nopea siirtyminen manuaali moodiin pelasti tilanteen. Se olisi mukavaa jos GPSää voisi käyttää siten että ei vaikuta ATTI. moodin, voisi kytkeä GPS moodiin kun tarvetta pitää multikopteri paikallaan ja muuten lentää ATTI. moodissa kuten tein.

Oma kokemukseni oli että GPS sotkee myös tuon ATTI. moodin, enkä voinut siihen luottaa, niin GPS sai lähteä, ja sen jälkeen on ATTI. moodi toiminut luotettavasti. Nyt syksyllä koitin muutaman lennon uudella firmwarella GPS kanssa, ja ne lennot toimi ok, mutta tällaisen lukeminen ei taas luottamusta DJI laitteisiin herätä.
LeViteZer Smooths the movement, www.levitezer.com

Poissa rotomoto

  • Pro torppari
  • ****
Vs: DJI s900 totaalisesti palasiksi
« Vastaus #23 : 28 Joulukuu, 2014, 20:03:12 »
Oliko 5.8Ghz video lähetin ?
Itsellä ainakin ottaa herkästi GPS häiriötä 5.8Ghz videosta ?

Poissa Tuomas P.

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: DJI s900 totaalisesti palasiksi
« Vastaus #24 : 28 Joulukuu, 2014, 21:45:13 »
Yksi 900:n ongelma ovat todella löysät runkolevyt. Aiheuttaa tärinöitä ym. ongelmia. Kopterworxilla on tarjota jäykemmät. Siltikään en ole tyytyväinen siihen, varsinkaan tuulisella kelillä. Esim. Vulcan on siihen verrattuna panssarivaunu jolla voi lentää todella pahassakin kelissä.

Jos lennätyspaikan lähellä on paljon metallia ja magneettikenttiä, voi kompassi sekoilla niiden takia. Esim. satamat ja venelaiturit ovat toistuvasti aiheuttaneet Wookongille kompassivirheen. Betonissa voi olla paljon rautaa leivottuna sisälle. Kompassivirheen voi myös saada oman auton ollessa vieressä kopterin virtojen kytkennän aikana. Tiedän paikkoja, joissa GPS-mode ei koskaan toimi, vaan aiheuttaa sekavaa käytöstä. Tietty aina kannattaa myös seurata auringon hiukkastilannetta. Paremmin pärjää, jos ei ole riippuvainen GPS-modesta.
Ja kyllä, zenmuse alkaa sekoilla aina samalla kun kopterikin, kun ovat samassa CAN-väylässä.
TP.
« Viimeksi muokattu: 28 Joulukuu, 2014, 21:47:29 kirjoittanut Tuomas P. »
Hiivaleipä + maapähkinävoi + Pepsi Max

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
5 Vastauksia
3565 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Elokuu, 2014, 11:20:02
kirjoittanut jrna