Kirjoittaja Aihe: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset  (Luettu 95879 kertaa)

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2023
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #225 : 11 Maaliskuu, 2017, 20:41:13 »
Noniin, pitkästä aikaa tuli lähdettyä kentälle kun osu hyvät kelit ja vapaa-aika samalle kohti. Kello oli jo puolen päivän yli, vaimo oli menossa tytön kanssa päikkäreille, mietin että mitähän sitä alkais hommaamaan kun on noin nätti kelikin. En ollu kopterin lennätystä suunnitellu kun oli sen verran pilvisen oloista keliä luvannu aikasemmin, mutta nyt se näyttikin yllättävän kirkkaalta ollakseen pilvistä. Siinä arvoin melko pitkään että lähtäkö vai enkö, mutta onneksi lähdin.

Kelihän oli vallan mainio. Alkuun oli ohutta yläpilveä joka vähän himmensi auringon loistetta, mutta iltapäivän puolella sekin vähä hälveni pois ja keli oli vallan mainio. Muuta liikennettä oli kyllä jotenkin poikkeuksellisen paljon, parhaimmillaan oli kolme suksikonetta yhtäaikaa laskukierroksella ja samaan aikaan pari hallin edessä parkissa. Siitä huolimatta lennättää ehti ihan hyvin ja valoa riitti pidemmälle mitä itsellä lennätyskuntoa.

VK:n kanssa kokeiltiin päristellä koptereita ristiin. Mukavaltahan se tuntu Maxi protoskin, oli varsin mielenkiintoinen kokemus päästä jonkun toisen kopteria lennättämään pitkästä aikaa. Viimeksi kun kokeilin JuhoV:n X5:sta (ehkä kolme vuotta sitten?), niin eipä sitä uskaltanut oikein muuta ehdä kuin leijutella paikallaan ja aika ujoa kahdeksikkoa varovasti. Nyt sitä tuntui että uskalsi melkein suoraan lähtä tekemään lähes samaa mitä omalla Synergylläkin uskaltaa tehdä. VK:lla oli ennakkoarvio että Maxi on varmaan aika paljon hitaammin liikkuva mitä Synergy, mutta ei se sitten ollut. Kyseessä oli vain lennätystyylistä johtuva ero, samallai se liikku sekin kun tikkua käänsi laitaan. Huippunopeutta saattoi olla vähemmän. Liekö johtunu siitä että Maxissa on pidemmät lavat ja tosi pienet kierrokset. Sain myös ihan hyvin vinkkiä Synergyn säätöjen parantamisesta. Ihan näinkin yksinkertainen temppu kuin expon lisääminen voisi tuoda hommaan tarkkuutta lisää keskialueen neppailuihin. Tämän lisäksi tikkujen säätämistä vois kokeilla. En ole itse asiaa sen kummemmin ajatellut, mutta ilmeisesti minulla on aileron ja elevaattori suunnassa eri tuntuma. Ei vaan ole koskaan tullut mieleenkään tuommonen asia niin ei sitä sitten huomaa ennen kuin joku toinen sanoo :) Ilmeisesti ne oli tuollai jääny kun ensimmäisen kerran tikkuja säädin uudesta mankasta ja ollu siitä asti noin. Nakitin VK:lle myös kuvaushommia niin tämmösen pätkän se sieltä sai otettua:

https://youtu.be/3a4WBgZUH50

Vähän kalustokuvaa



Joku erikoinen aika-anomalia oli kyllä tuolla myös. Kotia lähtiessä olin ihan varma että Mazdan kello on jo kesäajassa kun se selvästikin näytti tuntia liian paljon. Kotona oli tosin vaimokin jo odottamassa ja kaikki muutkin kellot oli tuossa samassa kesäajassa. Ei nyt sitten sitten selvinny mihin se tunti hävisi, kai se on kesän tulemisen piikkiin laitettava :)

SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2023
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #226 : 17 Elokuu, 2017, 21:20:44 »
Noniin, tehdäänpä pieni päivitys, näköjään edellisestä on joku tovi vierähtäny. Oli vielä kesän tulokin vähän kesken viimepäivityksessä.

Eli aika vähälle on lennätykset jääny. Suurin syy menee perheenlisäyksen piikkiin. Välillähän tuo meinas vähän ahdistaa kun ei sitä lennätysaikaa löydy sitten millään, mutta sitten siihen vähä niinkuin tottui että hyviä kelejä menee sivun suun noin vain. Lennätyspäiviä on kerynyt tasaisesti 2kpl kuukaudessa, mutta joka toisen lennätyskerran välillä on ollut se kuukausi taukoa. Edellisinä kesinä tullu hyvän sään aikaan viikossa jo saman verran lentoja mitä nyt parissa kuukaudessa.

Mutta jotain edistystä on sentään tapahtunut. Käytiin tuossa kesällä vanhemman tytön (4v) kanssa Ahmonsuolla pyörähtään kalustoa katselemassa. Sitähän nyt riittikin kun Oulunsalo oli koko heinäkuun suljettuna. Ja tyttöhän tykkäs kierrellä siellä koneita kattelemassa. Sattu vielä niin että siellä oli yksi isäntä lennokilla tekemässä taitolentokuvioita, niin sitähän sitä oli kiva siellä katella. Ei se olis malttanu pois lähtä.

Viime viikolla sitten kysyin eräänä iltapäivänä töitten jälkeen että mitä jos käytäs tuolla lähipellon laidassa pari akkua leijuttelemassa kopteria. Tyttö tuumas vaan että "Joo, mennään heti" ja lelut lensi nurkkaan saman tien. No ei siinä, vedettiin akut pulleaksi ja käveltiin pellon laitaan ja leijuteltiin siinä. Tyttö olis halunnu että lennätetään enempi, niin kysyin että mitä jos joskus tehtäs niin että otettas agregaattikin mukaan ja latailtas akkuja kentällä että voitas lennätellä useamman akullisen verran. Siihen se vastas silmät kirkkaina "Ai sinne Ahmonsuolleko? Joo, mennään!".

Tänään pidettiin sitten se päivä että mentiin täydellä varustuksella lähipellolle ja latailtiin siellä akut täyteen ja leijuteltiin neljä akkua tyhjäksi. Tyttö pyöri siinä ympärillä, touhusi omiaan ja seurasi lennätystäkin sen mitä mielenkiintoa riitti. Ja oli oikein tyytyväinen reissusta :)

Ei tästä vielä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä voi tehdä että tästä eteenpäin olis joka lennätysreissulle lennätysseuraa mukana, mutta eihän tämä huono alku ole. Tarkoittais ainakin sitä että löytyis lennätysaikaa helpommin kun ei tarvi molempia tyttöjä jättää vaimon hoidettavaksi lennätysreissujen ajaksi :)

Omat lennätystaidot ei kyllä ole kesän aikana kehittynyt mihinkään. Taas pelotti ihan hirveästi kolme ensimmäistä akkua ja neljännellä tuli jo selvä väsymys päälle. Hyvä keli oli vielä saanu ihmiset liikkeelle ja selän takana tiellä kulki aina välillä ihmisiä ohi, niin se nyt ei yhtään vähentäny ainakaan jännitystä. Mutta siitä huolimatta jäi kuitenkin hyvä fiilis päälle, pitää toivoa että löytyy lennätysaikaa pian lisää :)
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #227 : 17 Elokuu, 2017, 21:35:15 »
Tytölle joku halppisradio, ja simuttamaan. Ei tiä vaikka innostuisi!  ;)

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2023
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #228 : 17 Elokuu, 2017, 21:51:21 »
Ollaan me simutusta kokeiltu jo monet kerrat :) Se on vaan vähän liian haastavaa vielä eikä tyttö oikein jaksa innostua liikaa. Kollektiviivitikkua se hallitsee kyllä jo tosi hyvin, mutta cycliciä ei sitten ollenkaan. Turhaantuu aina kun kopteri lähtee lapasesta. Pitänee varmaan antaa sen leikkiä sillä aina sillon tällön, ihan vaan että pysyy mielenkiinto yllä. Ikää kun kertyy niin kyvyt paranee ja jossain vaiheessa se voi hyvinkin saada siitä otteen aikaseksi.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2023
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #229 : 12 Huhtikuu, 2018, 21:46:58 »
Onpas täällä vähän aktiviteettia.. No, pistetäänpä raporttia että näyttää että olis vähän harrasteltukin..

Eli oli vähä niinku ensimmäinen lennätyspäivä lähipellolla tälle iltapäivää. Onhan tässä kevään aikana pariin kertaan tullu käytyä siellä jo aikasemminkin, mutta oon lataillu akut kotona ja kävellen menny tuohon lennättelemään. Nyt sentään menin autolla ja latailin kentällä agrella akut, tuli heti enempi lennätysfiilis :)

Piti tosiaan kotona latailla akut lämpimässä valmiiksi. Toisesta pakasta on pari kennoa menny tosi kehnoksi, IR:t huoneenlämpösenä 7.7 ja 8.8 korvilla, ei hyvä. Tais viime syksynä vahingossa käydä vähä liian tyhjänä kun vahingossa lensin samalla akulla kahteen kertaan lataamatta välissä. No, kyllä tuolla lentämään pystyy vielä. Ei vaan voi rinnanladata tuota pakkaa samasta kanavasta, pitää olla akut erillään että saa laturi balansoida kennot kunnolla tuosta huonosta akusta. Tosin ihan hyvin ne näköjään sitte menee balanssiin kun vähä syklittelee ja pistää nintendosta tuon "keep" option päälle että se jää balansoimaan akkua latauksen päätyttyäkin. Tai päivän ensimmäinen lataus pitää vetää tuolla optiolla, seuraava pysyykin jo ihan kohdillaan kun ei karkaa IR:t ihan taivaisiin huonoissa kennoissa. Jepjep, akut on kivoja ja niitä on kiva latailla.. :)

Sen verran tässä vuosien saatossa on lennätysrefleksit kehittyny että näinkin vähäisen talvilennätyksen jälkeen tulee jo neljän akun kohilla semmonen tunne että vois alkaa jotain muutakin kokeilemaan kuin pelkkää kahdeksikkoa.. Eikä siinä ihan alussakaan tunnu niin pelottavalta mitä joskus aikasemmin on tuntunut. Tosin oon ihan suosiolla jättäny huonolla kelillä lennättämisen pois ajan puutteeseen vedoten, ehkä sekin helpottaa kun ei ole sumua eikä pimeää eikä liikaa tuulta tai muuten vaan hankalaa lennätyskeliä.

Pitäsi varmaan ihan tosissaan ruveta suunnittelemaan pikkukopteria että vois lennätellä vähän vaivattomammin eikä tarvis rajoittua pelkästään helppoihin liikkeisiin..
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Wilikki

  • TLR-Tiimipelotti
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Espoon Ilmailukenttä, RC-Kopterit Ry #169, SIL
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #230 : 12 Huhtikuu, 2018, 23:15:55 »
Mukava kuulla, että siellä Oulusa kin vanhat kopteristit viellä harrastaapi :)

Mites muut, JuhoV, VK ja muut? Onko swashit ruostunu jo piäaksilaan kii?

- #Telakalla SUPER Minipruutus - Mini PRÔTOS - 500 PRÔTOS - HENSELEIT TDR - LOGO 600SE - #Telakalla SAB Fireball -
Romut:  Skyartec Wasp X3V (RIP), Walkera Genius CP v2 Exät: T-Rex 450 Pro  DFC stretch 3GX, Gaui X7 Formula, SAB Goblin G700, SAB Black Thunder 700, Prôtos Evoluzione 770, Prôtos 380

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2023
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #231 : 13 Huhtikuu, 2018, 15:25:01 »
Juho varmaan ajelee pyörällä heti kun asfalttia on riittävästi sulana, pitäs varmaan kysellä kuulumisia että onko kopterit vielä rikki vai mikä ja ihan muuten vaan. VK on kyllä kentillä pyöriny aina joskus, yleensä eri aikaan mitä ite. Samoten skyboltti, monta kertaa vuodessa on sekin lähteny mukaan akkuja latailemaan. Vähän hiljastahan tämä on mutta ollaan me täällä vielä :)
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2023
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #232 : 29 Huhtikuu, 2018, 21:55:49 »
Nyt kävis sitten näin. Tuli tämmönen vähän lennetty G380 vastaan joka kaipasi uutta kotia. Lyhyen miettimisen jälkeen päätin adoptoida yksilöän ja siitä tuli meidän uusi perheenjäsen. Alkujärkytyksestä toivuttuani piti ruveta miettimään että milläs tuon sais nyt sitten ilmaan, aika pitkään menny siitä kun on tarvinu uusia koptereita miettiä. Vastarin päätin siirtää tuolta Trexin raadosta. Pitkään se on tuossa pöydällä nilkuttanut melkein lentokuntosena, mutta ei ihan lentävänä kuitenkaan. Kiireessä suoritetun elinsiirto-operaation jälkeen seuraava murheenkryyni oli että millä minä saan brainiin puhallettua elämän mahdollistavat asetukset jolla sen uskaltaa ottaa ilmaan.

Jostain pitäsi siihen tarkoitukseen saada ihan toimia windows PC jolla pääsee aivojen neuroneiden kytkentöjä muuttamaan. Onneksi Microsoft on kaikessa kaikkivoipaisuudessaan päättänyt että win10 asennuslevyn saa ladata netistä ilmaiseksi ja sitä pääsee kokeilemaankin ilman että generoi tuoteavaimia tai tekee mitään muutakaan hankalaa linux miehelle ylitsepääsemätöntä kikkailua. Semmonen siis virtuaalikoneeseen pyörimään ja sieltähän sai suht vähällä vaivalla muodostettua yhteyden aivopurkin sisälle. Parina iltana kävin säätöjä läpi ja mittailtua lapakulmia ja olin jo siinä uskossa että se lienee jo lentokunnossa.

Eilen kävin yhden akullisen leijuttelemassa takapihalla ja kyllähän se leijui siinä. Niin paljoa en päässyt enkä uskaltanut niin ahtaassa tilassa kokeilemaan että mitä muuta säätöä siihen tarvitsisi tehdä. Jotain ensimakua tulevasta kertoi kuitenkin se että sieltä oli "Beginner" moodi valittuna lentotyyliasetuksista, sen kävin ruksimassa hard 3d kohtaan mutta kulmanopeusasetukset tuntui silti epäilyttävän pieniltä siitä mitä muistelin niiden olevan Synergyssä.

Tänään sitten pääsin mummolareissun yhteydessä lopultakin kokeilemaan avoimen pellon päällä että miltä se ihan oikeasti tuntuu. Ja oli muuten niin hitaat kulmanopeudet siellä asetettuna että en minä sillä uskaltanu edelleenkään muuta tehdä kuin leijutella. Eikä meinanut säädötkään ensin vaikuttaa mihinkään, ennen kuin tajusin että siellähän on kolme pankkia käytössä ja minulla oli nyt radiosta kanavamääritykset siten että siellä oli aina se kolmospankki käytössä eikä se ykkönen mitä olin säätänyt. Sain sitten lopulta sinne kolmospankkiinkin säädettyä riittävästi nopeutta päälle niin johan alkoi tapahtumaan.

Ja tuli muuten aika räyhäkäs peli. Ehkä ihan liiankin kanssa, pitää varmaan rollinopeuksia pudottaa vähän hitaammaksi ettei tuo karkaa käsistä liian helposti. Samoten perän gaineja pitää varmaan pudottaa alas tai jotain, alkaa perä oskilloimaan turhan herkästi heti jos vetää tuulenpuuskaa vasten liian kovasti. Nuo Brainin pankit pitää säätää käyttöön myös, vaikuttais että niillä olis aika helppo hakea säätöjä kopteriin. Samoten tuo läppärisetuppi pitää katella että missä minä saan tuon winkkarin pyörimään virtuaalikoneessa oikein. Jostain syystä työläppärissä en saanu virtualboxin sisälle Brainin usbia näkyviin, vaikka pöytäkoneella se toimi heittämällä. Ehkä akkujakin sais olla pari kipaletta enempi, nyt tuli 2kpl matkassa ja niillä kyllä pääsee alkuun, mutta jos tällä meinaa enempi lennätellä niin kätevämpi olis kun olis vaikka se toiset 2kpl lisää. Jännitetelemetria pitää myös viritellä, se ei vaadi muuta kuin johtojen vetämisen noparin liittimiltä vastarille.

Kaikesta huolimatta 6 akullista tuli tänään lennäteltyä ja haettua säätöjä. Kyllä tästä hyvinkin tulee semmonen kiva pikkukopteri jonka voi ottaa reissuun mukaan ja lennätellä hyvän tilaisuuden tullen. Kyllähän tuossa on yllättävän isot lapaäänet vaikka muuten onkin tosi hiljanen kopteri, mutta ei muuten vaadi mitään älyttömän suurta lennätystilaa.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2023
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #233 : 03 Toukokuu, 2018, 21:40:15 »
Tuli tuota virtuaalikonetta kokeiltua vielä enempikin, ainakin sen verran että asensin tosiaan tuon uusimman phoenixin sinne. Ja kyllä ne 3D kiihdytykset näköjään sen verran hyvin toimii jo nykyään virtuaalikoneestakin että jos oikein äkänen kone on niin näköjään se tuommosta yksinkertaista simua pyörittää jo ihan hyvin.

Buginenhan tuo on kuin mikä, en tiedä onko winkkarin vaiko phoenixin vika vai mikä. Ei tahdo tuo phoenixin ohjain tunnistua millään. Tai kyllä winkkari sen näkee, mutta phoenix ei. Tarpeeksi kun ränklää usbia irti ja takas kiinni niin lopulta se sitte hoksaa että kas, tuossahan se on, ja lähtee simu päälle. Useimmiten siinä unplugin kohdalla se tajuaa että ei täällä mitään ohjainta ole, tai jos on niin eipä ole ainakaan aito. Ja phoenix antaa vain vaihtoehdon sammuttaa itsensä. Eilen en saanu koko päivänä simua käyntiin. Tänään sitte lähti. En tiedä auttoko tuo nyt että laitoin kokeeksi toisenkin usbilaitteen kiinni samaan aikaan winkkarille, mutta sain simun kahdesti jo käyntiin.

Simuttaminen on jotenki tuntunu mukavammalta tällä 5.5 version phoenixilla mitä se oli tuolla vanhalla 4.x versiolla. En tiedä johtuuko miten paljon ihan simusta, mutta jotain siinä on nyt kuitenkin paremmin. Mutta hyvä näin, onkin simuttaminen jäänyt tosi vähälle viime vuosina. Tiedä vaikka tälläkin sais uutta puhtia lennätykseen, oppis vaikka takas ne vanhat temput mitä joskus osas ja uskalsi tehdä :)
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Mesihukka

  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #234 : 04 Toukokuu, 2018, 12:16:16 »
Kyllä se Phoenixin tuntuma minusta selkeesti parani ton 5.5 version myötä.
SAB Finland Team pilot
Goblinit: Kraken 580 | Mini Comet | 420 Sport | Kraken 700 | 770 sport
Vbar Control touch

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2023
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #235 : 15 Kesäkuu, 2018, 22:39:38 »
Tämmösen asian tulin tässä kertomaan tänne vielä että kävi tässä viimeksi lennätysreissulla sen verta ikävämpi tapaus että nintendon toisesta balanseriportin jatkojohdosta, siitä 10s piuhasta, irtosi johto toisesta liittimestä irti. On niitä irronnu jo aikasemmin muutama toisesta laidasta johtoa, mutta nyt lähti sitte keskeltä yks johto irti. Eihän sillä enää sitte voinu 6S akkuja latailla. 4S olis vielä onnistunut. Kai tässä jotain vikaa oli kun toisen kanavan johto on kestäny aikaa ihan hyvin ilman vaurioita.

Mietin siinä sitte että millä tuota korjaamaan vai ostasko uuden. Kattelin niin jenkeistä olis löytyny melkein vastaavia 10s male-male balanserijohtoa 1kpl pussissa $5 kipale ja $15 posteilla suomeen. Löyty onneksi sitten kiinasta 10kpl pussi 10s balanserin jatkojohtoa 9€ hintaan ja 1.45€ postilla tai jotai, päädyin semmosen sitte tilaamaan siltä varalta että tulis vielä tälle kesää postin mukana kotiin asti.

Varasuunnitelmana oli tarkotus irrotella niitä ehjiä johtoja ja järjestellä uudelleen niin että saan siitä vielä toimivan 6s setupille. Enpä sitte ehtinytkään kun kiinanposti toikin kahteen viikkoon kirjeen perille. Ja oli muuten yllätys, sehän oli 22AWG silikonijohtoa. Alkuperänen nintendon mukana tullut oli 24AWG eikä edes silikonipäällysteistä. Siitä sitte iltapuhteina katkoin kaksi male puolen liitintä irti ja kolvasin johdot kiinni ja sukka päälle. Tuli muuten näin äkkiseltään katottuna hyvä. Eikä kerenny edes yhtään lennätysreissua osumaan tuohon välille että olis joutunu rampalla laturilla pärjäämään kentällä.

Taas voi hyvällä fiiliksellä lähtä seuraavalle lennätyskeikalle, kunhan vaan kerkiää taas :)
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #236 : 16 Kesäkuu, 2018, 00:02:41 »
Tohon liittimeen käy vaikka 2s suoraan. Leikkaa akun puolen liittimestä sen plussapuolen haitan pois siitä päältä. Itse pidän aina jatkojohtoa siinä (6s) koska en halua kuluttaa laturin liitintä.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2023
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #237 : 12 Heinäkuu, 2018, 22:56:12 »
Oli niin hyvä lennätyspäivä että pistetään vähän raporttia taas tännekin. Päästiin tyttären kanssa kattelemaan ihan aitoa TLR tiimin huippulennätystä Ahmolle. Ja olihan siellä draamaa kerrakseen kun tyttö pääsi näkemään elämänsä ensimmäisen torpin! Samin Nitro-trexi roiskahti nurmikolle niin että linkki irtosi!

Meillä oli toissakerralla melkein yhtä kovaa draamaa tyttären kanssa kun laskussa meni nokkosperhonen lapakehästä läpi ja perhoselta irtos siivet. Toisella kertaa tyttö kilmuili siinä jaloissa kun lennätin ja tökkäs kesken inverttilennon holdin päälle. Enhän minä tajunnu mitä siinä olis pitäny tehdä niin tein sitte laskun. Oli kuitenkin Synergy lennossa niin hyvinhän tuossa riitti inertia siihen että sai sen ehjänä alas. Ei näillä näytöillä torppiäänestyksessä pitkälle pääse :)

Joo, vaan ihmetyttää kyllä tuo tyttö miten se viihtyy tuolla kentällä noin. Tuntikausia kulkee perässä ja seuraa lennätyksiä (tai ainakin leikkii siinä vieressä) ja sitte kun sanon että ei laiteta enää akkuja lataukseen niin melkein meinaa itku tulla kun se haluais että ladataan nyt edes pikkugoblinista vielä akut kerran. Pitää siis lopetusilmoitus antaa aina siinä vaiheessa että voi vielä yhet akut edes laittaa lataukseen niin tulee parempi mieli kun saa vielä yhden ylimääräsen lennon edes nähdä :)

Nyt päässy siihen pisteeseen että tuli viime kesän jälkeen ensimmäisen kerran se kolme lennätysreissua viikon sisään ja se näkyy kyllä itsevarmuudessa heti. En minä vieläkään mitään uutta saanu tehtyä, mutta sain sentään vedettyä kohtuu hyvällä tarkkuudella ja rennosti suurinpiirtein kaiken mitä osaan. Se on kyllä aika hyvä saavutus sekin kun niin vähissä on lennätykset ollu viimeisen vuoden aikana. Ja kyllä tuntui hyvältä!

Pikku-Goblini tuntuu tosi hyvältä ilmassa, mutta Synergy tuntuu vielä hienommalta! Kiva kun voi aina kahta hyvää konetta lennättää samalle kertaa.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2023
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #238 : 03 Maaliskuu, 2019, 15:28:06 »
Noniin, pikkupäivitystä tännekin taas. Eli koko talvi on menny horroksessa, ei ole lennätyksiä tullu elokuun jälkeen, mutta nyt tuli! Ihan rennosti lähdin kokeileen kummankin kopterin akkuja että vieläkö niissä on eloa. Ja oli henki tallella. Pikkugoblin lensi ihan kivasti, vähän oli perässä tahmaa, muuten ihan ok. Mutta Synergy, voi että.. Kyllä iso kopteri on iso kopteri. Täräjäs kivasti kädet taas lennon jälkeen :D Ja hyvin lensi vanhus muutenkin. Tuli muuten Synergyyn tasan 100 tuntia lentoa täyteen \o/

Simutuspuolikin jäänyt ihan rappiolle tässä. Koitin tässä syksyllä simuwinkkaria käynnistellä virtuaalikoneen alta, mutta eihän se pysyny pystyssä. Simuläppäri ei bootannu enää windowsiin, tuli vaan blue screenit. Linuxissa se toimi moitteetta, niinku aina ennenkin. En tiedä mikä noissa winkkareissa on kun ne mätänee rikki ihan ittekseen. No, kävi kuitenkin niin että sain tuon neXtin pelittämään linuxissa phoenixin donglen läpi. Pitkään piti debuggailla että miten se oikein toimii, on se ihan helkkarinmoinen häkkyrä minkä ne on kasannu. Sain kuitenkin tehtyä semmosen .joystickconfig filen sille millä sain neljä kanavaa jo läpi. Kollektiivi ei toiminut, mutta jännästi se toimii kuitenkin kun normaali moodissa lentää ja throttle kanavaa käyttää kollektiivina. Vois kai tuonne olla yhteyksissä ja kertoa ohjeet millä sen phoenix donglen saa linuxin alla näkymään joystickinä, liekö niiltä tulis sitte jonkinlaiset ohjeet millä sitä sais loputkin kanavat näkyviin oikein. Vois sitten vaikka maksaa koko simunkin, niin pääsis lentämään pitempäänkin kuin minuutin kerralla.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa virtakuono

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kapteeni Sählä, Vuoden Torppari 2018
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #239 : 03 Maaliskuu, 2019, 18:43:10 »
Perhana. lähetäänpä Kaapeli joskus kentälle notkumaan joku viikonloppu, pitäs saada itelläki ilmaa lapojen alle. yksin siellä on tylsä kekottaa.
Kasama Srimok 90N 1kpl, Gaui NX4, Gaui X5, Henseleit TDR, Thunder Tiger Titan X50,
Spektrum DX9 black edition
Please be patient, I'm crashing my helis as fast as i can!

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2023
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #240 : 03 Maaliskuu, 2019, 19:37:51 »
No kuule lähetäänpä! Kevättä pukkaa ja kommeita kelejä varmasti on tulollaan vielä. Eiköhän sitä jouda kopteriakin leijuttelemaan. Nyt oli vähä tämmönen akkujen herättelykeikka, vaan josko ne lie olis heräteltynnä nyt. Vois muuten vastarin akun tyhjätellä tx-warmerilla ettei taas jää melkein täyteen niinku viimekerralla oli näköjään jääny :D
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2023
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #241 : 06 Huhtikuu, 2020, 14:48:03 »
Mikähän tässä on kun tänne ei oo kukaan päivitelly näköjään yli vuoteen yhtään mitään? :D

No päivitellääs vuosikuulumiset nyt, kun on taas jotain päiviteltävää. Eli kävin vuoden ekat lennätykset lennättämässä tässä viikonloppuna. Simutellu en oo mitään koko talvena, lennätykset muutenkin oli jääny viime Oulun leirin jälkeen siihen että kävin pyörähtään lähipellolla sen verran että sain Synergystä rx akkua tyhjemmäksi. No, akkuja rupesin latailemaan ja tutkimaan niiden kuntoa. Goblinin akut oli vielä siinä kunnossa että niillä varmaan vielä leijuttelee, toisessa akussa oli yks kenno yli 10mOhm mutta muuten olivat siinä 7mOhm korvilla, mikä ei nyt paha noille pikkuakuille ole. TX warmeria ei ole pariin vuoteen käytetty niin sen akut tarvi näköjään pitkää balansointia, mutta siihen käyttöön olivat ok. Synergyssä oli enää yks elossa oleva pakka jäljellä, siinäkin oli toisesta akusta yhdestä kennosta jännö pudonnut 3.3V kohdille ja IR 15mOh, muuten oli kaikki jännöt 3.85V ja Ir siinä 3mOh, eli ihan ok. Kokeilin sitä ladata, mutta päädyin kuitenkin tuon huonon akun puoliskon pistämään hylkyyn kun näytti että sitä pitäs balansoida niin pitkään, en edes ladannut täyteen. Oli tuo vanhempi hylkyyn tuomittu pakka kuitenkin semmonen että siinä toinen akku oli kuitenkin ihan ok, niin kasailin niistä sitten yhden ihan ok pakan Synergylle.

Kentällä aloittelin leijutteluharjoitukset Goblinilla. Kyllähän se leiju siellä ihan ok ensimmäisen akun. Toisella akulla perä olikin sitten ihan totaalijumissa, ihme ettei juminu ilmassa jo ekalla akulla :o Tästähän minä näköjään olin valitellu jo vuosi sitten. No, se siitä sitte, Synergy tulille ja lähtiessä ihmettelin kun telemetria sanoi ajoakun jännitteeksi 48V, että mites se nyt noin oli kärsiny kylmyydestä. Ajattelin että eiköhän se siitä lämpene kun vähän leijuttelee, mutta sen sijaan kaikki tehot oli pois ja kohta rupes tuleen alijänniteherjaa telemetrialta. Pakko oli lähtä pistään akkuja takas laturiin ja tutkimaan onko ne nyt ihan kokonaan pilalla vai mikä. No, laturissa paljastui että siellä oli taas se huono akku kummittelemassa, kennot vajaana kun en ladannut täyteen. Olin sitte kiireessä onnistunu kasaamaan just sen huonon puoliskon yhteen sen toisen hyvän kennon kanssa :D No, kyllä se siitä tokeni kun sen vaan latas täyteen ja virtaakin sieltä sai täydellä akulla sen verran että ihanhan sillä vielä lensi kevyttä lentoa.

Muuten oli ihan mukava lennätyskerta. Hyvä oli että Rane lähti kyselemään porukan perään Ahmolle, olis muuten jääny kyllä lennättelemättä. Kasailin nyt tuohon Synergyyn kotona ne paremmat akut samaan nippuun niin nyt siinä on kelvollinen akkupakka lennätystä varten. Leivoin ihan kutistesukan sisään yhteen nippuun niin kyllä se nyt on hyvä. Samoten Goblinista putsasin perästä mustan töhnän pois, kävin pihalla leijuttelemassa ja kyllä siinä nyt oli terhakas perä, kelpaa silläkin leijutella.

Vaikka tässä nyt onkin ollu pahasti kalustokriisiä päällä ja muistakin syistä lennättelyt jääneet tosi vähälle, niin on se nyt sillä tolalla että ne ilmassa pysyy vielä ja voi tässä harrastusta vielä jatkaa. Johonkin väliin pitäs uus isompi kopteri kyllä saada, ei se tuo Synergy loputtomiin enää ilman huoltoa ja varaosia pysy lentokuntoisena. Eri asia millon tuohon sitte viittii pistää niin paljoa rahaa että hommais uutta kalustoa. Tarviis olla kuitenkin jotain varmuutta siitäkin että on sitten aikaa harrastaakin, ettei jää niin pahasti kalusto hyllyyn pölyttymään mitä nyt viimevuosina on ollut. Nyt tosin tuntuu taas siltä että tästä on hyvä jatkaa harrastusta, edes hitaasti harrastaen, ettei jää ihan heitteille vehkeet.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2023
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #242 : 30 Lokakuu, 2021, 17:00:21 »
Noniin, päivitelläänpäs taas tännekin kun on aihetta jotain vähän päivitelläkin. Hiljasta on ollut ja tälle vuotta on tullut tasan kahdesti käytyä lennättämässä ennen tätä päivää. Tässä mietiskelin että siitä on jo viitisen vuotta kun tajusin että eihän tuohon Synergyyn saa enää osia tilattua mistään ja siinä on lentoja alla jo ihan hirveästi, että ei se enää ikuisesti palvele. Silloin oli elämäntilanne enempi sillä mallilla että uuden ison kopterin laitto kokonaan uutena ei ollut kovin järkevä ajatus. Ja käytettynä sopivaa kalustoa tulee tarjolle tosi harvoin, niin todennäköisin lopputulema sille hetkeen oli että kalustoon ei tule tulemaan päivitystä ihan helpolla. Ja sellaisena se tilanne onkin tähän syksyyn asti pysynyt. Tähän päälle tuli sitten koronat sun muut mikä omalta osaltaan lisäsi epätoivoa sen suhteen että kalustotilannetta sais noin vain käännettyä parempaan suuntaan. Tämän kesän mittaan on hiljalleen alkanut tuntua hyväksyttävältä sekin ajatus että koko harrastus alkaisi hiljalleen jäämään pois elämästä.

Onneksi tuli kuitenkin käytyä kentällä kavereitten lennätystä kateltua sen verran että kanssakopteristi aisti sisältä kumpuavan synkkyyden ja tässä syksymmällä sieltä tarjottiin sopivan oloista harrastelupakettia uuteen kotiin. Oli kevyesti sisäänajettu Kraken hyvillä sähköillä ja VBC radio, lisäksi vielä lataussalkku ja akut. Järki sanoin että siinä se nyt olis se kaivattu päivityspaketti, että tämmöistä ei nyt ihan heti ole tulossa toista vastaan. Toimituskin saatiin järjestettyä kotiovelle asti. Henkinen puoli ei kuitenkaan ollut vielä valmis näin suureen elämänmuutokseen niin kovin ristiriitaisin tuntemuksin otin kuitenkin tarjouksen vastaan. Tässä olen pari viikkoa tuota harvakseltaan vähän tutkiskellut ja uudella radiolla kokeillut simutusta. Eipä se sillä tavalla miksikään vielä elämä muutu pelkästään kamoja lattialla potkiskelemalla, niin tänään oli onneksi viimein aikaa kokeilla koko komeutta josko se nousis ilmaan muutenkin kuin vain kirjahyllyn päälle.

Pakettihan myytiin täysin lentovalmiina, mutta tokihan sitä piti silti yrittää käydä läpi että onhan se varmasti siinä kunnossa että se pysyy ilmassa minunkin näpeissä. Ensimmäinen varovainen testileijutus oli tarkoitus tehdä omalla pihalla. Kesti jonku 15min kahlata valikoita läpi ennen kuin löysin että siellä oli joku lapsilukko päällä mikä esti moottoria lähtemästä pyörimään, mutta sen jälkeen sain sen jo ihan ilmaankin. Ja olihan siinä sitä räyhähenkeä jo heti leijutuksessa, voi mahoton! No ei muuta kuin kamat auton perälläe ja Ahmonsuolle kokeilemaan isompaan tilaan. Kolme akullista hain tuntumaa ja neljännellä lensin jo vähän rennompaa lentoa. Tällähän tuntu jo ihan perus kahdeksikon lentäminenkin hauskalle :D Eipä sitä loppujen lopuksi tarvinu paljoa säätää että oli jo kovastikin sillä hehtaarilla että sillä oli mukava lentää. Kierroksia tiputin ihan reilusti alemmilta pankeilta ja säädin ratea pienemmälle. Siltikin tuo jäi vielä reilusti räyhäkkäämmäksi kuin mitä Synergy on koskaan ollut.

Nyt on kyllä niin hyvä fiilis päällä tästä reissusta että kyllä tästä on hyvä ammentaa intoa harrastukseen pitkäksi aikaa. Mahtavaa!  8)
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2023
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #243 : 31 Toukokuu, 2022, 20:56:38 »
Tehdään pientä päivitystä tännekin taas. Krakenia on tullut jo pariin kertaan tälle kevättä lennäteltyä, talvellakin peräti kerran. Eilen oli hyvä porukka kasassa Ahmonsuolla niin tuli onneksi lähdettyä sinne. Olisin ehkä jollekin päivää lähteny yksiksenikin sinne, mutta hyvä oli kun porukalla tuli lähdettyä, on se hyvä nähdä muitakin. Neljä akullista vain lennättelin, mutta ehkä näin illasta vähällä harjoittelulla tuo oli just se sopiva määrä. Niin hatara oli tuntuma ilmassa, vaikka muka simulaattorissa pysyykin hyvin näpissä. Tuohon ei muu auta kuin lennätellä lisää.

Akkuja tuohon pitäs hommaa uusia. Yks hyvä SABin pakka siinä on, mutta tuo toinen ManiaX:n pakka on kyllä ihan surkea. Lentää sitä vielä silläkin, mutta ne kuumuu hirveästi ja latauksen lopussa balansointi kestää hirveen pitkään. En ole vielä tarkemmin päättäny mistä ja mitä akkuja kannattaisi hommata. Hobbyfactor näyttäisi myyvän OptiPoweria, niiltä tuo 12S 5000 pakka vois olla ehkä sopivaa kokoluokkaa. Ei vaan hyllystä löydy suoraan, mikä ei toisaalta mikään ihme ole. Samaan pakettiin tarvisi myös Krakenin akkuhyllyjä ja Supran liittimiä. Noh, katoaan mitä tulee hommailtua..

Sen verran lennon aikana kuuntelin lapaääniä ja kopterin täristelyä on tullut seurattua että diagnosoin sille laparuan haroitusta. Pöydällä kun tutkin tuota nupin nollakulmaviivoja niin kyllähän se näytti toinen lapa vähän eri kulmia kuin toinen. Nohevana menin heti säätämään ne kohdilleen, mutta harmistus oli iso kun seuraavalla akulla harotus oli entistä pahempi. Aikani siinä asiaa mietin ennen kuin hoksasin että sehän pitää laittaa swash vaakaan mankasta ennen kuin siitä voi mitään säätää :D Eihän se pöydällä seistessä ikinä kokonaan suorassa ole. No, seuraavalla testilennolla se oli jo oikeasti parempi. Pitänee vielä tarkistaa lattialla lapakulmamittarilla että onhan ne oikeasti niinkuin pitää eikä vaan silmällä kenttäoloissa säädettynä.

Mutta hyvältä tuntuu harrastuksen suhteen taas pitkästä aikaa. Toivottavasti jatkuu samanlaisena tästä eteenpäinkin.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2023
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #244 : 18 Kesäkuu, 2022, 17:12:59 »
Tulipa käytyä kentällä taas, tai onhan tuota pariinki kertaan tullu käytyä jo. Tällä kertaa oikeastaan ensimmäistä kertaa tuli ihan rauhassa makusteltua kopteria ja haettua siihen tuntumaa. Tähän asti vähän tympiny kun ei tuolla Krakoenilla tahdo päästä yli neljän minuutin lennätysaikoihin, mutta nyt kun tein ihan rauhallisempaa lennätystä pienemmillä kierroksilla niin sehän lensi melkein seitsämän minuuttia. Hyvinhän se menee pienellä virralla kun vaan rauhassa menee :)

Sen sijaan radion kanssa on ollut vähän pulmia. Oli jo tässä aikaisemmin keväällä ongelma että ei lähtenytkään näyttö päälle jostain syystä. Lähti sitten päälle kun sammutti radion ja käynnisti uudelleen. Nyt tänään toimi alkuun hyvin, mutta sitten alkoi tulla ongelmia että jäikin kuva tulematta näytölle. Tarpeeksi monesti kun sitä ränkläs käyntiin, niin kyllä siihen sitten tuli kuvakin. Taustavalo syttyy kyllä aina, mutta muuten on musta. Viimeisellä akullisella piti jo kokeilla nostaa radiota auton kojelaudalle lämpimämpään, ja sillä nyt tuntuikin olevan vaikutusta kun sen jälkeen se lähti heti käyntiin. Sitten kun siihen kerran kuvan saa, niin se kyllä tuntuu toimivan niin pitkään kun se vaan on päällä. Viimeisen akun jälkeen sammutin radion ja kokeilin heti uudelleen, ja ei tullut kuvaa.

Nyt kun pääsin kotona, niin en saanut vikaa toistettua. Yritin jäähdyttää radiota jääkaapissakin, mutta ei se vaikuttanut mitenkään. Varmuuden vuoksi käytin takakantta auki ja nyppäsin näytölle menevän fleksikaapelin irti piirilevyltä ja laitoin takaisin. Kokoamisen jälkeen hoksasin että oliskohan oliskohan se kostea ulkoilma mikä vian saa päälle, ja nostin mankan terassin pöydälle ulos joksikin aikaa, mutta ei siihen tullut vikaa enää päälle. Nyt en sitten tiedä enää varmaksi että enkö vain löydä sopivia olosuhteita vian toistamiseen, vai auttoiko tuo näyttöfleksin irroittaminen. Ei auta kuin seurata tilannetta. Olishan sitä varmaan jotain puhdistusainetta olemassa millä voi parantaa liittimien kontaktia, millä tuota vois yrittää vielä parannella jos vielä kiukuttelee.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2023
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #245 : 18 Kesäkuu, 2022, 21:13:17 »
Tuli nyt talvikauteen jo sen verran valmistauduttua että laitoin TX warmeriin jännitemittarin. Niin monesti tullu mietittyä että olispa kätevä kun näkis miten paljon akkua on jäljellä että tietää että meneekö se nyt tyhjäksi seuraavalla lennolla vai ei, tai että minkä akun sitä nyt ottas mukaan pikaiselle lennätyskerralle, vai onko nämä kaikki taas tyhjänä vai miten. No, nyt näkyy hyvin ja helposti :)
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #246 : 18 Kesäkuu, 2022, 21:56:09 »
Laadukas teippi! ;D

Poissa Wilikki

  • TLR-Tiimipelotti
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Espoon Ilmailukenttä, RC-Kopterit Ry #169, SIL
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #247 : 18 Kesäkuu, 2022, 23:54:54 »
Sattuuko sulla olemaan kirkas kuorinen Mikadon ratio? Muistelen, että niissä oli probleema aurinkosella/kirkkaalla kelillä näytön kanssa. Jos ration käynnistää varjossa niin näyttö normaali ja kirkkaalla/aurinkoisella säällä tais näyttö jäädä joskus mustaksi.

- #Telakalla SUPER Minipruutus - Mini PRÔTOS - 500 PRÔTOS - HENSELEIT TDR - LOGO 600SE - #Telakalla SAB Fireball -
Romut:  Skyartec Wasp X3V (RIP), Walkera Genius CP v2 Exät: T-Rex 450 Pro  DFC stretch 3GX, Gaui X7 Formula, SAB Goblin G700, SAB Black Thunder 700, Prôtos Evoluzione 770, Prôtos 380

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2023
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #248 : 19 Kesäkuu, 2022, 08:03:26 »
Kyllä, kirkaskuorinen se on! Jos se tuosta on kiinni niin sehän vois selittää. Nimittäin kun tuskailin ongelman kanssa, niin aurinko paistoi sivulta radioon. Sitten kun otin sen auton kojetaululta "lämpenemästä" niin aurinko jäi selän taakse ja radio oli varjossa. Yritin toistaa ongelmaa kirkkaan taskulampun avulla, mutta en onnistunut. Pitää testata aurinkonvalossa vielä että onko tuo tosiaan se syy tähän. Tämän kanssahan kyllä pystyy elämään, jos se ei tämän kummempaa ole.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Konna

  • Jäsen 2023
  • *****
  • Do yourself a favor and buy premium electronics!
Vs: Kaapelin Kopterit ja Kapistukset
« Vastaus #249 : 19 Kesäkuu, 2022, 21:08:35 »
Kyllä, kirkaskuorinen se on! Jos se tuosta on kiinni niin sehän vois selittää. Nimittäin kun tuskailin ongelman kanssa, niin aurinko paistoi sivulta radioon. Sitten kun otin sen auton kojetaululta "lämpenemästä" niin aurinko jäi selän taakse ja radio oli varjossa. Yritin toistaa ongelmaa kirkkaan taskulampun avulla, mutta en onnistunut. Pitää testata aurinkonvalossa vielä että onko tuo tosiaan se syy tähän. Tämän kanssahan kyllä pystyy elämään, jos se ei tämän kummempaa ole.
Ei tarvitse olla edes kirkaskuorinen jos aurinko sopivasti paistaa näyttöön. Käynnistät vain radion kroppaa kohti niin aina toimii.
Mikado Logo 700, Mikado GLOGO 690SX
Mikado Logo 550SX, Mikado Logo 480 XXtreme,
Mikado Logo 200,Goblin thunder sport 700,
Gaui NX4 -- Ja styroksipaaleja :D
Mikado Vbar Control Touch

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
Jaska.t kopterit

Aloittaja jaska.t « 1 2 ... 19 20 » MyFleet

494 Vastauksia
175510 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Marraskuu, 2020, 19:53:15
kirjoittanut Matti Häkkinen
4 Vastauksia
4033 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Heinäkuu, 2008, 18:35:15
kirjoittanut Mikaelni
19 Vastauksia
8739 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Syyskuu, 2009, 22:24:41
kirjoittanut Harza72
njs:n kopterit

Aloittaja njs « 1 2 ... 9 10 » MyFleet

230 Vastauksia
131308 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Elokuu, 2018, 20:11:57
kirjoittanut TimoK
Ves@n kopterit

Aloittaja Ves@ « 1 2 3 4 5 » MyFleet

119 Vastauksia
74089 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Kesäkuu, 2018, 12:39:47
kirjoittanut Ves@