Kiitos Juho!
Haasteita varmasti tulee olemaan, noilla pikkukopuilla kuitenkin useimmiten laskeutuminen tapahtuu crash-holdilla ja nyt pitäis tuoda ihan oikeesti se kopteri alaskin, hui alakerta kun alkaa pelottaa koko ajatus. Simussa tuli otettua pari hold laskeutumista ja autorotaatiota varmuuden vuoksi... no kyllähän se siellä onnistuu, mutta tuntumaa pitää kyllä hakea varovasti. Onhan se eri lentää simussa 700 satasella, kun armottomissa sääolosuhteissa täysin vieraalla 500 satasella.
Simussa alkaa onnistumaan jo vaikka mikä, mutta toisaalta lennot päättyy 99% torppeihin ja se taas ei ole mukavaa reaalimaailmassa. Sen verran täpinöissään ollaan, että 31.12.2013 klo 00:00 pitää kirjoittaa tätä, mutta ainakin voidaan todeta että harrastus koukuttaa, eikä ole huonoimmasta päästä!
Mihinkään pelkään leijutteluun ei kyllä pysty nöyrtymään, Etelä-Pohjanmaan 3D gurut kun katsoo vierestä, niin sitä oppii väkisinkin uutta - vaikka kantapään kautta. Toisaalta onhan se huomattu noissa sisälennätyksissäkin, että ei tule villiin mielenkään kokeilla livenä mitään sellaista, mitä tulee simussa leikittyä.
Hyvä puoli on se, että kehitys on varmasti nopeampaa, kun vieressä on osaavaa porukkaa ja siinä tulee helpommin kokeiltua uusia elementtejä, kuin yksin takapihalla, mutta toisaaltaan torppien määrä voi kasvaa. Ei silti huolta kaverit, hold-sormi on herkkä, eli kenenkään turvallisuus ei ole uhattuna. Tuskin ketään on sellainen virtuoosi, ettei olisi muutamaa torppia tehnyt, joten sekin hyväksytään ja positiivisena puolena oppii ainakin kopterin rakenteet hyvin, kun riittävän usein purkaa/korjaa/kasaa.