Kirjoittaja Aihe: Hornet 460 probleema  (Luettu 3842 kertaa)

Poissa Juizzi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Hornet 460 probleema
« : 05 Lokakuu, 2013, 19:38:03 »
Heippa,

Minulla Hornetin oston jälkeen ollut ongelmana lentopuoli. Kokemuksen puutteen vuoksi en ole saanut kopteria metriä korkeammalle. Hornetti alkaa välittömästi maasta nousun jälkeen vibraamaan ja heilumaan ympäriinsä. Kontrollia en saa millään. ESC:ien kalibroinnin olen tehnyt ennen nousuyritystä, mutta ei ole ollut vaikutusta. Ilmassa koneella ei ole minkäänlaista tasapainoa. Akun, suojakuoren ja propellit olen mielestäni kiinnittänyt, ohjevihkosen mukaan, tukeviksi ja riittävän tiukoiksi, eikä mikään osa heilu. Ennätyskorkeus kopterilla on ollut metri, tosin failasin alastulon ja sain propellit hajalle  :-[ Nyt uusia tilalla ja uudet yritykset.

Itellä siis Devo 7 lähettimenä. Vastarina myös devo- sarjalainen (RX701). Quadrona Hornet 460:n uusi malli, 6 akselisella gyrolla.

Juutuupissa on pätkä lentoyrityksestä, vähän epäselvä, mutta ongelma pitäisi ainakin näkyä. http://www.youtube.com/watch?v=u-_0voh2ttk#

Itse minä alotteleva harrastaja asun Kirkkonummella. Jonkun vähän kokeneemman lajitoverin kanssa olis mukava vaikka tavata ja vähän tsekkailla mikä mättää. Jonkin aikaa tullu tässä taisteltua :)

KIITOS!! -juhani



Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: Hornet 460 probleema
« Vastaus #1 : 05 Lokakuu, 2013, 19:57:27 »
Mun silmiin näyttää flight controllerin ongelmalta. Tiedätkö mikä FC tuossa on, tai näkeekö sen helposti jostain? Usein FC pitää kalibroida tasaisella alustalla, oletko tehnyt jotain tuollaista? Ilmeisesti tarkistit myös että FC on tukevasti kiinni (usein noita on tapana eristää jotenkin värinältä myös).

Mielestäni on FC:ssä jotain sekaisin, joko väärät asetukset tai sitten sillä on kummallinen käsitys vaakatasosta ja yrittää palauttaa kopun siihen.

Potkurit on varmaan oikein päin kiinni - mutta voit tarkistaa vielä varmuuden vuoksi onko myötä- ja vastapäivään pyörivät oikeilla paikoillaan. Yleensä kopteri flippaa kyllä ihan heti jos noi on väärin, eikä nouse tänkään vertaa, tai ei nouse ollenkaan, kun potkurit painaa kopua maahan  ;D jne.

PS. kannattaa merkitä kopterin etupää jotenkin, niin pystyy hahmottamaan sen suunnat. Eri väriset potkurit, punaista sähköteippiä käsivarsien ympärille, tjs.
« Viimeksi muokattu: 05 Lokakuu, 2013, 20:00:46 kirjoittanut varis »
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

Poissa VERTICAL

  • Seniori torppari
  • *****
    • VERTICAL Hobby
Vs: Hornet 460 probleema
« Vastaus #2 : 05 Lokakuu, 2013, 20:18:25 »
Oletko tarkistanut, että suunnat on oikein lähettimestä ja boksi on oiken päin ja oikein liitetty säätimiin ja potkurit ovat kaikissa oiken päin.  Voi testata vaikka ottamalla potkurit irti ja sitten laita peruskaasu päälle ja ota kopteri käteen ja testaa, että kun kallistat sitä eri suuntiin, niin alaspäin menevien moottoreiden kierrokset nousee.  Testaa sitten lähettimen oikeat suunnat ja kun kopteri on perä sinuun päin, niin työtämälla tikkua eteenpäin pitäisi takapään moottoreiden kierrosten kasvaa ja vasemmalle kääntämällä pitäisi oikean puoleisten moottoreiden kierrokset kasvaa.  Onko älyboksissa ihan tehdasasetukset ?  Kaikki on niillä lentänyt ok ja palauta orginaaliasetukset, jos olet niitä muuttanut.
Ilmainen toimitus yli 50 € tilauksille!.
Kopterit, Multikopterit, Lennokit, Autot, Tankit. 10 vuotta ammattitaitoista palvelua harrastajilta.

Poissa Juizzi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Hornet 460 probleema
« Vastaus #3 : 05 Lokakuu, 2013, 20:21:29 »
Kiitoksia nopeasta vastauksesta!  :)
 
Flight controllina on FC450, elikkä mulla siis tuo uudempi malli tuosta Hornetista.

Pitääpi kokeilla kalibrointia vähän tasasemmalla pinnalla, josko oisin epätasaisessa paikassa sen tehnyt. Propellit pyörii oikeeseen suuntaan ja ilmaaan nousee, mutta siellä sitten ne ongelmat.

Hyvät ledit on hornetissa, joten käyn nyt heti kokeilemassa!

-juhani


Poissa Juizzi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Hornet 460 probleema
« Vastaus #4 : 05 Lokakuu, 2013, 21:21:42 »
YYYYESSHHHHHHH!  :D :D Tämä ratkennut

Ongelma löytyi nimenomaan flight controllista, joka oli asennettu 45astetta kieroon nuolen suhteen. EN tajua miten voi näin pienestä olla kiinni :D Huolimatonta ohjeidenlukua ilmeisesti. Nyt lentää kuitenkin jouhevasti ja heiluminen poistunut täysin.

Kiitos VERTICAL ja varis ratkaisevista neuvoista!   ;)

-juhani

Poissa Juizzi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Hornet 460 probleema
« Vastaus #5 : 09 Lokakuu, 2013, 20:32:40 »
Mitäs luulette millä rc-simulaattorilla ois hyvä harjotella ihan perus quadro lentelyä? Jollain tämmösellä ois mukava harjotella ku ei tolla Hornetilla ihan kaikkea vielä hallitte. Saako netistä ladattua iha ilmaseks jonkun? Ohjaimena Devo7, siihen varmaan joku usb-kaapeli pitäs kaupasta hommata.

-juhani

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
5 Vastauksia
4421 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Tammikuu, 2008, 11:40:57
kirjoittanut Hermis
9 Vastauksia
10357 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Elokuu, 2013, 15:40:58
kirjoittanut Ilkka K
10 Vastauksia
4379 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Maaliskuu, 2013, 21:02:22
kirjoittanut saro
3 Vastauksia
2491 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Huhtikuu, 2013, 23:14:56
kirjoittanut Ilkka K
7 Vastauksia
5158 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Syyskuu, 2016, 20:07:58
kirjoittanut Mika Lukumies