Kirjoittaja Aihe: Pekan kopterit  (Luettu 70759 kertaa)

Poissa Pekka

  • Seniori torppari
  • *****
  • TeroS & Tohtori R wannabe
Pekan kopterit
« : 01 Elokuu, 2013, 12:35:25 »
Terse,

koska tätä kopteria ei täällä ole luultavasti vielä esitelty, niin ajattelin laittaa jotain lyhyesti.

Kyseessä on siis Thunder Tigerin 50-kokoluokan nitrokopteri Titan X50 FBL-versiona.

Raptoreihin verrattuna kopterin rakenne ja mekaniikka on vaihtunut tuollaiseen "nykyaikaiseen" malliin.

Kopterin rakennuksesta on vastannut Samppa eli nimimerkki SJo1, itse vaan lennättelen…

Kopterini kokooonpano on seuraava:
-moottori OS 55 HZ Ossin hianolla Power Boost -putkella
-servot 4 kertaa Futaba BLS 451 ( eli nuppiservot ja myös kaasuservo….) ja peräservona  Futaban BLS 251
-gyro Futaban CGY 750, jossa myös governor eli moottorin kierroslukusäädin mukana
-vastari Futaban R6203SB
-regulaattori Extreme-Heli GVR-7020
-etähehku Gryphon Auto Booster

Itse näin ja kuulin ensi kertaa kyseisestä mallista vuonna 2010, kun olimme Hollannissa katsomassa 3D Mastersia. TT:n porukka lensi silloin flybar-versioilla esittelylentoja. Ja kopterin hommasin jo viime vuonna ensimmäistä kertaa, mutta sitten tulikin vähän turpiin, voi katsoa torppailuosastosta tarvittaessa…

Tänä vuonna siis varsinaisesti olen aloittanut lennättämiset tällä ja olen ollut kyllä aika tyytyväinen peliin. Ihan ranskiksilla tähän mennessä huomattuja plussia ja miinuksia kommenteilla varustettuna.

Plussia:
-Kevyt kopteri isolla moottorilla kokoonsa nähden -> aika raketti ollakseen nitro. Ketterä. Käytettävissä oleva lapakulma-alue on -15% viiva + 15%, itsellä ei taida olla ihan täydet käytössä
-Autorotaatiossa kierroksia ja nostovoimaa hyvin käytettävissä. Tämä muuten aiheutti pieniä vaurioitakin jo, kun jarrutin rotaatiossa liian voimakkaasti, kopu nousi liikaa ylös ja laskeutui sitten puolikovaa nurmikolle. Landarit ja koppa kärsivät

Miinuksia:
-Koppa on sellaista kovaa muovia, joka ei jousta ja hajoaa aika helposti. Ihan normaalissa käytössä se halkesi alhaalta siinä kohtaa, missä se kiinnitetään klipsiosalla landariin. Tein oman korjauksen, jossa lisätty muoviosa on kiinnitetty ruuvilla ja mutterilla koppaan.
-Vaimennin ei pysy ainakaan itsellä kiinni normiruuveilla. Hommasin pitemmät ruuvit ja mutterit kiinnitystä varten.
Joutui hiomaan putkea niin, että mutterit asettuivat hyvin paikalleen.

Saattaa olla plussia tai miinuksia muitakin, jotka ei nyt tule mieleen.


T. Pekka
« Viimeksi muokattu: 12 Tammikuu, 2016, 21:26:25 kirjoittanut Pekka »
Goblin 700 Black Thunder / Futaba T8FG / Real Flight 7 / EEKk - Etelä-Espoon Kopteriklubi

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Pekan Titan X50 FBL
« Vastaus #1 : 01 Elokuu, 2013, 13:01:19 »
Hassua, että tuo musta putki näyttää punertavalle.

Sami

Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Pekka

  • Seniori torppari
  • *****
  • TeroS & Tohtori R wannabe
Vs: Pekan Titan X50 FBL
« Vastaus #2 : 01 Elokuu, 2013, 13:54:43 »
Se väri on muuttunut punertavaksi käytössä. Kuva näyttää oikein, vaikka muuten ovatkin aavistuksen epätarkkoja. Mutta oli todella vaikeaa saada noita kuvia onnistumaan edes tuolle tasolle....
« Viimeksi muokattu: 02 Elokuu, 2013, 07:36:36 kirjoittanut Pekka »
Goblin 700 Black Thunder / Futaba T8FG / Real Flight 7 / EEKk - Etelä-Espoon Kopteriklubi

Poissa Pekka

  • Seniori torppari
  • *****
  • TeroS & Tohtori R wannabe
Vs: Pekan Titan X50 FBL
« Vastaus #3 : 11 Tammikuu, 2015, 19:54:39 »
Nostan oman vanhan viestini ylös, jos vaikka jotakuta kiinnostaa tai tulisi kysymyksiä.

Kopu ei tuntunut herättävän kiinnostusta aikanaan, koska ainoat kommentit tulivat kopterin rakentajalta Sampalta ja itseltäni.

Mielestäni tämä on ollut hyvä hankinta ja myös pari ammattilaista/puoliammattilaista eli Anssi ja Maikko sanoivat tämän olevan kiva lennättää. Ellei kyseessä ollut pelkkä kohteliaisuuskehu, jolla apinaa koijattiin... No en usko niin olleen.
« Viimeksi muokattu: 11 Tammikuu, 2015, 19:57:41 kirjoittanut Pekka »
Goblin 700 Black Thunder / Futaba T8FG / Real Flight 7 / EEKk - Etelä-Espoon Kopteriklubi

Poissa viltsu

  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RY #109, SIL, Ämmässuo, HCTF
Vs: Pekan Titan X50 FBL
« Vastaus #4 : 11 Tammikuu, 2015, 22:04:31 »
Kyllähän tt osaa hyviä laitteita tehdä :)
SAB GOBLIN 380 (Bavarian demon 3X), SAB URUKAY COMP (Futaba CGY 750) SAB GOBLIN 500 (Bavarian demon 3sx) HIROBO EAGLE (Bavarian demon 3X). FUTABA 18SZ

   

Poissa Zack

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • RC-Kopterit Ry #157, RC-Nummela Ry, SIL
Vs: Pekan Titan X50 FBL
« Vastaus #5 : 25 Tammikuu, 2015, 18:03:00 »
Mikäs siinä on, ettei tällä hetkellä TT ole ainakaan Suomessa mitenkään suosittu uudemmissa kopuissa, vaikka onhan niillä ainakin näennäisesti tuoreitakin malleja kuten vaikka toi E700, josta Maikko mainitsi tt-threadissa? Onks ne noi bellcrankit+nuppi, mistä ei tykätä vai jotain muuta...Pekan X50 ainakin vaikuttaa ihan toimivalta peliltä, mutta onkin kyllä kai tuunailtu jonku verran originaalista.
Beam 600 Avantgarde * Logo 550 SX * Beam 450 SE * Hornet 460 fpv * Solopro 126

Poissa Pekka

  • Seniori torppari
  • *****
  • TeroS & Tohtori R wannabe
Vs: Pekan Titan X50 FBL
« Vastaus #6 : 26 Tammikuu, 2015, 14:17:57 »
Heitän pari arvausta:

Nitrojen 50-kokoluokassa eli sähköjen 600-kokoluokassa ja nitrojen 90-luokassa eli sähköjen 700-luokassa TT:n uudemmat julkaisut tulivat sen jälkeen, kun muilla oli jo tuotteet olemassa kyseisissä kokoluokissa.

Eli muilla oli etumatkaa siinä mielessä. Suomessa näitä ko. TT:n kopuja ei ainakaan paljon näy. Muiden maiden tilannetta en tiedä, jos muualla näitä on siinä missä muitakin merkkejä, niin teoria pätisi vain tänne, mikä on vähän outoa.

Sitten varmaan täkäläiseen Alignin suosioon on vaikuttanut se, että maassa oli jälleenmyyjä eli TRex-Store. Valitettavaa on, että se lopetti toimintansa, kuten toisaalla tällä foorumilla on todettu.

Tiedoksi mainituista kokoluokista: nitroissa luokan numero tulee moottorin koon ja sähköissä lapojen pituuden mukaan. Lienee historialliset syyt tässä taustalla. Huomattavaa on myös se, että nitroissa moottorit ovat nykyään usein jo isompia eli esimerkiksi 0.55/1.05 kuutiotuumaa.
 
« Viimeksi muokattu: 02 Helmikuu, 2015, 22:11:52 kirjoittanut Pekka »
Goblin 700 Black Thunder / Futaba T8FG / Real Flight 7 / EEKk - Etelä-Espoon Kopteriklubi

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Pekan Titan X50 FBL
« Vastaus #7 : 26 Tammikuu, 2015, 14:46:34 »
Oulun leirillä oli E820, kuolasin sen perään, oli melko vakuuttavan oloinen vehjes kyllä.

Poissa njs

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: Pekan Titan X50 FBL
« Vastaus #8 : 26 Tammikuu, 2015, 16:33:55 »
Mikäs siinä on, ettei tällä hetkellä TT ole ainakaan Suomessa mitenkään suosittu uudemmissa kopuissa, vaikka onhan niillä ainakin näennäisesti tuoreitakin malleja kuten vaikka toi E700, josta Maikko mainitsi tt-threadissa? Onks ne noi bellcrankit+nuppi, mistä ei tykätä vai jotain muuta..

Itsellä ainakin TT on jäänyt pois kuvioista ihan ulkonäön takia, eikä noi bellcrankit ainakaan auta asiaa.

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Pekan Titan X50 FBL
« Vastaus #9 : 26 Tammikuu, 2015, 19:06:05 »
Pari Raptoria omistin ja hienostihan ne lensi, ei siinä mitään. Mutta ei niissä taida olla oikein mitään ominaisuutta joka olisi ylitse muiden. Muistaakseni oli hivenen kalliitakin torpata verrattuna esim. Alluun. Ja osiahan ei taida saada oikein tästä lähistöltä.

Tosin on niillä IMO paras kuski tallissa, Nick Maxwell :)
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa Maikko

  • Jäsen 2023
  • *****
Vs: Pekan Titan X50 FBL
« Vastaus #10 : 26 Tammikuu, 2015, 21:16:49 »
Pekka tuon jo hyvin summasi. Thunder Tiger oli loisteessa 2000 - 2010 aikavälillä, mutta Align tuli ja vei lusikan suusta. Näissä piireissä tahtoo olla niin että muutama valmistaja dominoi ja muut myyvät pienempiä määriä.

Toi E700 on oikein järkevän hintainen todella kevyt seiskasatanen. Mua ei ainakaan siinä bellcrackit haittaa. Selvä vastaisku Alignille ja käsittääkeseni siitä onkin mailmalla tullut suosittu masiina jota lennätetään kovaa. Mielestäni ulkonäkö noissa isommissa on ihan ok, mutta noi 450 kokoluokan TT:n kopterit ovat fuglyjä.

Poissa Pekka

  • Seniori torppari
  • *****
  • TeroS & Tohtori R wannabe
Vs: Pekan Titan X50 FBL
« Vastaus #11 : 26 Tammikuu, 2015, 22:18:56 »
Niissä alkupään 30/50-Raptoreissa miljoona vuotta sitten oli kyllä omituinen ulkonäkö. Muistan, että itselle tuli mieleen kananmuna :o, kun niitä katselin. Näin todella oli asian laita. Kopan alaosan muoto sai tämän "kananmunaefektin" aikaan. :) Ja muistan, että joku oli ihmettellyt samaa jollain ulkomaan foorumilla, lienee Runryder kyseessä. Muokkasivat sitten koppia niihin vanhoihin Raptoreihin ja ne alkoivat näyttää paremmilta.

Nyt TT käyttää jännittävästi Raptor-nimeä: tossa omassa kopussani ei nimessä ole Raptoria. Se on vain Thunder Tiger Titan X50. Saattaa olla numeron 50 jälkeen vielä kirjain, esim. B (=belt), kuvaamassa perän välityksen ratkaisua. Oma kopu on tosin kardaanilla. Kuitenkin ovat laittaneet 90-kokoluokan (siis 700-luokka sähköissä) nimiin tuon Raptorin mukaan. Kyseessä on kuitenkin ihan eri härpäkkeet verrattuna vanhoihin Raptoreihin, eli mekaaninen miksaus vs. CCPM ja vain hiilikuiturungot näissä uusissa.

Ja ainahan näköjään oppii uutta: käsitteestä bellcrank en ollut ennen eilistä kuullutkaan, mutta nyt tiedän, mitä se tarkoittaa :)
« Viimeksi muokattu: 02 Helmikuu, 2015, 22:14:11 kirjoittanut Pekka »
Goblin 700 Black Thunder / Futaba T8FG / Real Flight 7 / EEKk - Etelä-Espoon Kopteriklubi

Poissa Pekka

  • Seniori torppari
  • *****
  • TeroS & Tohtori R wannabe
Vs: Pekan Titan X50 FBL
« Vastaus #12 : 09 Syyskuu, 2015, 21:55:55 »
Hei vaan kaikille näin niinku pitkästä aikaa tässä otsikossa.

Aamulla silinteristä vetämäni kaniini oli sitä mieltä, että ei tätä kopteria mihinkään myydä. Täytyy totella. NX4 lähti kuitenkin jo Tampereelle hyviin käsiin.

Kopu on ollut hemmetin kiva, mutta kun kalustoon tuli iso sähköhärpäke, niin syntyi päätöksenteko-ongelma. Tarkoituksena on ollut vähentää kopterikaman määrää, ja siksi keskityin nitroihin. (Ja perustin EENkk Rny:n. 8))

Totesin kuitenkin, ettei tuollaisia palkintoja joka päivä saa, ja nyt on tarkoituksena laittaa Goblini lentokuntoon. Menee kuitenkin luultavasti ensi kevääseen.

Itse autorotaatiokisasta pitää sanoa, että on rotaatioita tullut paljon tehtyä, mutta se, että tulos oli niinkin hyvä kuin oli, niin siihen tarvitaan myös tuuria. Näin siis ilman mitään turhaa vaatimattomuutta. Ajatus on se, että jos teen rotaatioita miljoona kertaa, niin sanotaan nyt 80% menee tietyn suuruisen (halkaisija vaikka 2 metriä) suuruisen ympyrän sisään. Arviohan tuo on.

Näin ollen minusta tulee nitro- ja sähkökopteristi vastoin alkuperäistä tavoitetta.

Jatko tietty näyttää, mihin päädytään.
« Viimeksi muokattu: 09 Syyskuu, 2015, 22:01:16 kirjoittanut Pekka »
Goblin 700 Black Thunder / Futaba T8FG / Real Flight 7 / EEKk - Etelä-Espoon Kopteriklubi

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Pekan Titan X50 FBL
« Vastaus #13 : 09 Syyskuu, 2015, 22:54:27 »
hyvä päätös :) hienostihan se nitrokin lensi ku muisti avata fuililetkun.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Pekka

  • Seniori torppari
  • *****
  • TeroS & Tohtori R wannabe
Vs: Pekan Titan X50 FBL
« Vastaus #14 : 10 Syyskuu, 2015, 06:15:15 »
Edellisen kerran, kun fuililetku jäi kiinni, moottori kävi minuuttitolkulla laihalla ennen sammumistaan. Ei tykkää motti sellaisesta ei. Saamattomuuttani en kuitenkaan tarkastanut tilannetta. Järjen määrä täysi nolla. :'(

Sivuhuomautuksia:

Itkettää ja naurattaa tämä puhelimen sana-arvausominaisuus: puhelin oli sitä mieltä, että halusin edellä kirjoittaa LAIVALLA eikä laihalla. Ja sama uudestaan. Harvemmin nitroja tulee kuitenkaan lennettyä laivalla. :o  No, Mister X kirjoitti yhdessä viestissään, että kopu on rakas, kun piti olla raskas... Ja nyt meinasi tulla KIPU on rakas jne...

Edellisessä viestissä, kun yritin olla todella hauska, niin kirjoitin siitä kaniinista. :'( Taikurithan niitä nostavat silinteristä elukoita. En ole mikään taikuri, joten parempi olisi ollut laittaa jotain kolikonheitosta tai vaikka sellaisesta, että jos seuraavaksi näkemäni auton rekisterinumeron viimeinen numero on välillä 0-4, niin myyn ja jos välillä 5-9, niin en myy. Eikä mikään olisi estänyt laittaa noita toisin päin: 0-4 en myy jne.  ::)   :o
« Viimeksi muokattu: 10 Syyskuu, 2015, 06:23:35 kirjoittanut Pekka »
Goblin 700 Black Thunder / Futaba T8FG / Real Flight 7 / EEKk - Etelä-Espoon Kopteriklubi

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Pekan Titan X50 FBL
« Vastaus #15 : 03 Lokakuu, 2015, 03:06:33 »
hänen kerrotaan rotatoineen kuuhun. vaan se on paskaa! hän rotatoi selänpään täplään!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Pekka

  • Seniori torppari
  • *****
  • TeroS & Tohtori R wannabe
Vs: Pekan Titan X50 FBL
« Vastaus #16 : 03 Lokakuu, 2015, 08:19:50 »
Ny sitte alkaa näköjään tulla pilkka omaan nilkkaan. :D
Goblin 700 Black Thunder / Futaba T8FG / Real Flight 7 / EEKk - Etelä-Espoon Kopteriklubi

Poissa Pekka

  • Seniori torppari
  • *****
  • TeroS & Tohtori R wannabe
Vs: Pekan Titan X50 FBL
« Vastaus #17 : 03 Tammikuu, 2016, 20:04:39 »
Oltiin Wilizäppendaaloksen kanssa toissapäivänä lennättämässä ja on tota X50:stä aina kiva vaan lennättää. Koppa vaan jälleen kerran sai halkeaman, mutta sehän ei enää yllätä.

Joo eihän tota kannata myydä, käyttöarvo on suurempi kuin kopusta saatava raha. Tänään taas minulle niin sanottiin ja tottahan se. Eipä kyllä ostajiakaan ole paljon näkynyt... Poistan myynti-ilmoituksen tai sitten en.

Ja nytku on uusi vuosi ja uudet kujeet, niin täytyy sitä sähköjuttua alkaa tehdä. Hayabusa, olethan valmis, tilaus tulee! (Sanotaan ny helmi-/maaliskuussa.)

Goblin 700 Black Thunder / Futaba T8FG / Real Flight 7 / EEKk - Etelä-Espoon Kopteriklubi

Poissa Wilikki

  • TLR-Tiimipelotti
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Espoon Ilmailukenttä, RC-Kopterit Ry #169, SIL
Vs: Pekan Titan X50 FBL
« Vastaus #18 : 03 Tammikuu, 2016, 21:15:39 »
"Hänestä onkin levinnyt villejä paikkansa pitämättömiä huhuja pitkin maakuntia. Hurjimmissa huhuissa onkin kerrottu hänen siirtyvän rotatoimaan seitsämänsataaseitsämänk ymmentä kokoluokan GOB Sablinia, tuota öky mallien esikuvaa, koptereiden mersedestä..."

- #Telakalla SUPER Minipruutus - Mini PRÔTOS - 500 PRÔTOS - HENSELEIT TDR - LOGO 600SE - #Telakalla SAB Fireball -
Romut:  Skyartec Wasp X3V (RIP), Walkera Genius CP v2 Exät: T-Rex 450 Pro  DFC stretch 3GX, Gaui X7 Formula, SAB Goblin G700, SAB Black Thunder 700, Prôtos Evoluzione 770, Prôtos 380

Poissa Pekka

  • Seniori torppari
  • *****
  • TeroS & Tohtori R wannabe
Vs: Pekan kopterit
« Vastaus #19 : 12 Tammikuu, 2016, 21:29:08 »
Lyhyesti: Olen aloittanut Goblin 770 Competitionin rakentamisen. Kuvassa päivän tilanne.
« Viimeksi muokattu: 12 Tammikuu, 2016, 21:32:04 kirjoittanut Pekka »
Goblin 700 Black Thunder / Futaba T8FG / Real Flight 7 / EEKk - Etelä-Espoon Kopteriklubi

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Pekan kopterit
« Vastaus #20 : 12 Tammikuu, 2016, 21:49:47 »
Muista sitte avata kaikki vaikka manuaali sanoisikin että on tehtaalla lukittu eikä tartte. Kokemus kertoo että siihen ei vaan voi luottaa
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Pekka

  • Seniori torppari
  • *****
  • TeroS & Tohtori R wannabe
Vs: Pekan kopterit
« Vastaus #21 : 12 Tammikuu, 2016, 21:53:56 »
Joo ilman muuta noin teen.
Goblin 700 Black Thunder / Futaba T8FG / Real Flight 7 / EEKk - Etelä-Espoon Kopteriklubi

Poissa Hayabusa

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jos ahdistaa ota diapam tai hommaa Goblin
Vs: Pekan kopterit
« Vastaus #22 : 13 Tammikuu, 2016, 07:59:17 »
Ikinä en oo tehtaan esikasattuja purkanu ..
Toki tarkastanut et on kii
Goblin 570 KSE, Goblin 500 Sport, Goblin Black Thunder
Bavaria Demon sx3 ja x3,VbarNeo, kontronik 120 jive ,hobby wing 130, kosmik 200  . Futaba SG 14



Poissa Pekka

  • Seniori torppari
  • *****
  • TeroS & Tohtori R wannabe
Vs: Pekan kopterit
« Vastaus #23 : 13 Tammikuu, 2016, 09:55:00 »
Pitää tarkentaa:

En määkään irroittanut esimerkiksi lavanpitimessä olevia laakereita, siis pääakselin puolella olevia. Ja onhan swassi esikasattu, sitä tuskin kukaan purkaa. Vai? Itse tarkistin swassin ruuvien kireyden. Mutta totta mooses esikasattu nuppi tuli purettua ja laitettua uudestaan.

Eli riippuu kohdasta, minkä puran ja minkä en. Vähintään ruuvien kireys tulee katottua valmiista osista. Onhan siinä se huono puoli, että jos Gianluigi tai Wong (muun merkin ollessa kyseessä) ei ole iljennyt laittaa lukitetta, niin sitten sitä ei osassa ole. 
Goblin 700 Black Thunder / Futaba T8FG / Real Flight 7 / EEKk - Etelä-Espoon Kopteriklubi

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Pekan kopterit
« Vastaus #24 : 13 Tammikuu, 2016, 10:04:49 »


Pitää tarkentaa:

En määkään irroittanut esimerkiksi lavanpitimessä olevia laakereita, siis pääakselin puolella olevia. Ja onhan swassi esikasattu, sitä tuskin kukaan purkaa. Vai? Itse tarkistin swassin ruuvien kireyden. Mutta totta mooses esikasattu nuppi tuli purettua ja laitettua uudestaan.

Eli riippuu kohdasta, minkä puran ja minkä en. Vähintään ruuvien kireys tulee katottua valmiista osista. Onhan siinä se huono puoli, että jos Gianluigi tai Wong (muun merkin ollessa kyseessä) ei ole iljennyt laittaa lukitetta, niin sitten sitä ei osassa ole.

Just tätä tarkotin. Näkeehän sen nyt jos laakeri on liimattu että onko se vai ei.

Kyllä ruuvit kannattaa kaikki aukoa jos nyt ei tunnu todella tiukoilta jolloin voi olettaa lukitetta olevan.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
2619 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Maaliskuu, 2008, 18:02:46
kirjoittanut Mikaelni
Jaska.t kopterit

Aloittaja jaska.t « 1 2 ... 19 20 » MyFleet

494 Vastauksia
175520 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Marraskuu, 2020, 19:53:15
kirjoittanut Matti Häkkinen
4 Vastauksia
4033 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Heinäkuu, 2008, 18:35:15
kirjoittanut Mikaelni
njs:n kopterit

Aloittaja njs « 1 2 ... 9 10 » MyFleet

230 Vastauksia
131313 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Elokuu, 2018, 20:11:57
kirjoittanut TimoK