Kirjoittaja Aihe: Walkera QR X350 FPV / video quadro  (Luettu 102030 kertaa)

Poissa QuadPilot

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #25 : 29 Syyskuu, 2013, 20:42:23 »
Avasin tuon meidän version ja löysin itseasiassa meiltäkin Devo 7 paketillisista version, jossa tuota johtoa ei ollut. Tullut ilmeisesti vasta tässä toisessa erässä, jossa tuli FPV versiot.  Mutta tuohon saa kolvattua itse ihan normi servon jatkojohdon. Oheisesta kuvasta näet miten nuo kolvataan, niin ei tarvitse sitä meille lähettää ja säästät rahaa (ja aikaa), jos vain kolvi löytyy ja kolvauksesta kokemusta. Johdoton version on siis ihan samannäköinen, vain tuo johto uupuu.

Päivityssoftan saa helpommin nyt meidän sivuilta. Tästä paketista on otettu kiinalaiset merkit ja manuaalit pois, joten lataus onnistunee nopeammin kuin Walkeran sivuilta.
http://www.verticalhobby.com/kauppa/ohjelmistopaivitykset-t-7.html

Kuulin huhuja että Walkera suostuisi vaihtamaan nämä päivitysjohdottomat Main Control Board yksiköt sellaiseen jossa päivitysjohto on valmina.
Jos tämä pitää paikkansa, niin voisiko tämän minun Main Control Board yksikön vaihtaa ?

Poissa VERTICAL

  • Seniori torppari
  • *****
    • VERTICAL Hobby
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #26 : 29 Syyskuu, 2013, 22:14:01 »
Kanavalla ei niin suurta eroa ole, jollei satu jonkun lähellä olevan suuritehoisen 5.8GHz laitteen vaikutuspiiriin.
Jos haluut lisää kantamaa niin suosittelen tukiasema-antennia, suunta-antenni... Mutta jos ainoa näyttölaite on ohjain F7 niin sitten ei ole muuta vaihtoehtoa kuin tehon lisäys lähettimeen.

Devo F7:ssa on Clover leaf 5,8Ghz antenni sisällä ja näyttääpi olevan viritetty noille yläpään taajuksille, kun isommilla kanavilla parempi kantama. Antenni on ihan antenniliittimellä kiinni, eli saa suuntaavankin antennin tuohon kiinni, kunhan vaan tekee sen johdolle jonkilaisen ulostulon radiosta (ellei sitten jätä antennia sisälle).
Ilmainen toimitus yli 50 € tilauksille!.
Kopterit, Multikopterit, Lennokit, Autot, Tankit. 10 vuotta ammattitaitoista palvelua harrastajilta.

Poissa VERTICAL

  • Seniori torppari
  • *****
    • VERTICAL Hobby
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #27 : 29 Syyskuu, 2013, 22:18:20 »
Kuulin huhuja että Walkera suostuisi vaihtamaan nämä päivitysjohdottomat Main Control Board yksiköt sellaiseen jossa päivitysjohto on valmina.
Jos tämä pitää paikkansa, niin voisiko tämän minun Main Control Board yksikön vaihtaa ?

Walkera lähettää nuo johdot jakelijoille ja oman jälleenmyyjän kautta saa tuon johdon. FPV versioissa tuo on siis jo ollut vakiona ja loppupään RTF paketteihin me jo ne täällä laitettiinkin. Mutta kun on perus servojohdosta kyse, niin meiltä saa meidän kautta ostettuihin johdon tai voidaan laittaa se meillä kiinni, jos ei halua itse kolvailla.
Ilmainen toimitus yli 50 € tilauksille!.
Kopterit, Multikopterit, Lennokit, Autot, Tankit. 10 vuotta ammattitaitoista palvelua harrastajilta.

Poissa VERTICAL

  • Seniori torppari
  • *****
    • VERTICAL Hobby
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #28 : 29 Syyskuu, 2013, 22:30:17 »
Kuinka herkkiä nämä muovilavat ovat ottamaan osumaa, käytännöstä meinaan sitä että koska on tarve vaihtaa, jos vähän vääntyy niin voiko vääntää suoraksi? ja onko tähän muita lapoja saatavilla kuin nämä vakiot?

Ei kannata vääntyneitä suoristaa, vaan vaihtaa. Jos lapa katkeaa ilmassa, niin quadrot tulee alas kuin kivi.. Vaikka periaatteessa kahdella vastakkaisellakin jotenkin lentäisi, jos pysyisi suorassa..

Walkeralta ei ole muita lapoja, mutta toki voi muita merkkejä koittaa. Nyt en vain muista millainen lukitus noissa oli, eli en tiedä sopiiko esim. DualSky:n hiilikuitupotkurit tai Emax:in muovipotkurit suoraan
Ilmainen toimitus yli 50 € tilauksille!.
Kopterit, Multikopterit, Lennokit, Autot, Tankit. 10 vuotta ammattitaitoista palvelua harrastajilta.

Poissa QuadPilot

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #29 : 30 Syyskuu, 2013, 10:24:28 »
Walkera lähettää nuo johdot jakelijoille ja oman jälleenmyyjän kautta saa tuon johdon. FPV versioissa tuo on siis jo ollut vakiona ja loppupään RTF paketteihin me jo ne täällä laitettiinkin. Mutta kun on perus servojohdosta kyse, niin meiltä saa meidän kautta ostettuihin johdon tai voidaan laittaa se meillä kiinni, jos ei halua itse kolvailla.

Tämä ok, tilailen johdot samalla kun tulee tarvetta muille osille.

Poissa alpo

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #30 : 30 Syyskuu, 2013, 20:34:08 »
Täälä tuntuis olevan tietoa ja kokemusta, niin minkälaisiin lentoaikoihin ootte päässeet tuolla qr x350. Itellä alakaa valo räppiin n. 7min kohilla sitten leijuu vielä puolisen min. Tämän jälkeen akun jännite on n. 11.2V. Pitää vielä tarkistaa paljonko virtaa menee akkuun latauksessa. Ja akku 2200ma


Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2


Poissa Pennanen

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #31 : 03 Lokakuu, 2013, 17:40:41 »
Täälä tuntuis olevan tietoa ja kokemusta, niin minkälaisiin lentoaikoihin ootte päässeet tuolla qr x350. Itellä alakaa valo räppiin n. 7min kohilla sitten leijuu vielä puolisen min. Tämän jälkeen akun jännite on n. 11.2V. Pitää vielä tarkistaa paljonko virtaa menee akkuun latauksessa. Ja akku 2200ma


Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

minulla valo vilkuttaa 9min kohdalla,jonka jälkeen viel 2min lentoaikaa max. 2200ma akku myös. lastina fpv kamera ja lähetin,eli ei paljon mitään.gopro tilaukseen ja katsotaan paljonko vähenee lentoaika. mun lento on tosin rauhallista aloittelijan surruttelua.

Poissa VERTICAL

  • Seniori torppari
  • *****
    • VERTICAL Hobby
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #32 : 04 Lokakuu, 2013, 18:02:34 »
Tuo uusin softapäivitys päivittää myös akkujen fail-safe rajan alemmaksi, eli lentoajat kasvavat päivityksen jälkeen.
Ilmainen toimitus yli 50 € tilauksille!.
Kopterit, Multikopterit, Lennokit, Autot, Tankit. 10 vuotta ammattitaitoista palvelua harrastajilta.

Poissa QuadPilot

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #33 : 04 Lokakuu, 2013, 19:07:11 »
Minulla kävi oman X350:sen kanssa pieni vahinko  :'(
Itsellä kun ei kunnollista kolvia ole eikä välttämättä taitoakaan, niin laitoin sen myydään palstalle myyntiin korjaustaitoiselle.




Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #34 : 04 Lokakuu, 2013, 20:53:55 »
Kympin kolvilla pääsee pitkälle ja harjoittelemalla oppii.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa QuadPilot

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #35 : 05 Lokakuu, 2013, 08:09:07 »
Kympin kolvilla pääsee pitkälle ja harjoittelemalla oppii.

Minkä tehoinen kolvi tähän olisi passeli ?


Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #36 : 05 Lokakuu, 2013, 08:12:48 »
Minkä tehoinen kolvi tähän olisi passeli ?
Ei sillä teholla ole niin väliä, jotain 50w lienee soppeli yleiskolvi. Esim tämmonen on ollut oikein soiva peli: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/49833/dfdxc/Wattnik-ZD-99-juotosasema-analogisella-tehonsaadolla

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #37 : 05 Lokakuu, 2013, 11:26:49 »
Ei sillä teholla ole niin väliä, jotain 50w lienee soppeli yleiskolvi. Esim tämmonen on ollut oikein soiva peli: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/49833/dfdxc/Wattnik-ZD-99-juotosasema-analogisella-tehonsaadolla

Jep, nyt käyttänyt multikopuhommiin 30W juotinta enimmäkseen. Sillä pärjää eli ylläolevan lisäksi ei perusharrastaja ehkä mitään ikinä tarvitsekaan. Juotetta ja se tyyny siihen asemaan vielä kaveriksi. Ja jostain vähän opettelee miten käytetään, youtube auttanee tai pari vinkkiä joltain kaverilta joka on tehnyt juotoshommia.
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

Poissa Pennanen

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #38 : 07 Lokakuu, 2013, 22:28:56 »
voiko tällä lentää ns gps modessa,tai onko tässä edes sellaista mitä puhutaan forumilla muista quadeista. eli hold päälle ja vaukauttaa lennon ?

Poissa Pennanen

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #39 : 30 Lokakuu, 2013, 18:52:39 »
voiko tällä lentää ns gps modessa,tai onko tässä edes sellaista mitä puhutaan forumilla muista quadeista. eli hold päälle ja vaukauttaa lennon ?

vastaan itselleni, alkuperäisellä firmwarella pystyi, päivityksellä ei pysty. Onko joku muu päivittänyt walkeran firmistä? tullut taas viikko sitten uusi update lentoaikaan. Onko mitään tietoa mistä saisi alkuperäisen firmiksen ladattua?

Poissa Vastapallo MC

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #40 : 31 Lokakuu, 2013, 13:08:27 »
vastaan itselleni, alkuperäisellä firmwarella pystyi, päivityksellä ei pysty. Onko joku muu päivittänyt walkeran firmistä? tullut taas viikko sitten uusi update lentoaikaan. Onko mitään tietoa mistä saisi alkuperäisen firmiksen ladattua?

Päivittetty on. Tuskin tuota alkuperäistä firmistä missään on jaossa, ellei sitten joku asian osaava taho ole sitä nettiiin tuupannut. Oletan / toivon uutta päivitystä tuohon suht' pikaisesti, on meinaan sen verran buginen tuo härveli. Yksi torppi alkuperäisellä firmiksellä gepsin totaalisen sekoamisen johdosta ja toinen uudella firmiksellä kun jännitevahti sekottaa kaasun jännitteestä varottaessaan. Kannattaa olla varovainen sen jännitteen suhteen, mulla se varoitus tulee niin myöhään, että tuskin ehtii konetta ottaa itse alas.

Poissa Pennanen

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #41 : 31 Lokakuu, 2013, 18:39:15 »
onko sulla tämä ihan uusin päivitys http://www.walkera.com/en/progoods.php?id=2507&type=fly
versio 2013-10-24 itse asensin sen äsken, muttei voi testata kun satelee, ehkä jonain päivänä. ekassa päivityksessä tosiaan kone tulee hetkessä alas ja lujaa :)

Poissa Vastapallo MC

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #42 : 01 Marraskuu, 2013, 22:45:15 »
onko sulla tämä ihan uusin päivitys http://www.walkera.com/en/progoods.php?id=2507&type=fly
versio 2013-10-24 itse asensin sen äsken, muttei voi testata kun satelee, ehkä jonain päivänä. ekassa päivityksessä tosiaan kone tulee hetkessä alas ja lujaa :)

Joo, huomattu on. Tulee tonttiin kuin kivi kun jännite varoitus laukeaa. Tuo olikin juuri se mitä olen jo toivonutkin. Täytyy taas kysellä josko Verticalilla suostuisivat päivittämään tuon koneen, mulla kun ei tota Windowssia ole, niin en itse pysty päivittämään.

Poissa Pennanen

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #43 : 02 Marraskuu, 2013, 16:03:26 »
gps modella ei voi lentää ja lentoajoista walkera vastasi näin
Dear sir,
we alredy have handed over your problem to QC .they will release a resonable solution soon.
thanks for your support on walkera.

eli kaippa sieltä jossain vaiheessa taas päivitystä tulee.

Poissa Vastapallo MC

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #44 : 06 Marraskuu, 2013, 20:54:02 »
Nyt on tuo uusin "fixed flytime" päivitys kopussa, ei tosin parantanut mulla tilannetta mitenkään. Vaikuttaa ilmeisesti ainoastaan kun käytetään Walkeran akkuja, mulla käytössä Emaxit.

Poissa Pennanen

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #45 : 06 Marraskuu, 2013, 22:33:06 »
voiko olla niin paljon akusta kiinni? mulla on 2200mha akut, mutta ladatessa menee vain sen 1500mha, eli loput jää käyttämättä kun tuo iskee low voltaget päälle.

Poissa Vastapallo MC

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #46 : 07 Marraskuu, 2013, 00:55:08 »
En tiedä voiko. Tuo on siis Walkeran ilmoitus tuosta päivityksestä, että toimii vaan heidän omilla akuilla.
Mulla menee semmoset 900 - 1300mAh ja sitten lyö jännitesuojat päälle. Katkaisee edelleen kaasun pois ja jotta tilanne ei kävisi liian tylsäksi, kone pomppaa metrin verran ylöspäin ennen moottoreiden sammumista.

Poissa VERTICAL

  • Seniori torppari
  • *****
    • VERTICAL Hobby
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #47 : 08 Marraskuu, 2013, 17:54:52 »
Saimme tänään Walkeralta uuden Firmawaren jossa päivitetty tuota jännite cut-off:ia. Tarjolla on myös alkuperäinen firmis, jossa tuo oli vähemmän raju (jos et kaipaa IOC:ta). Edellisiin firmispäivityksiin Walkera onkin laittanut tiedon, että on vain Walkeran omille akuille sopiva. Tosin uskon, että nyt kylmemmän säät ovat myös saaneet tuosta liian herkän, kun akkujen sisäinen resistanssi kasvaa kylmässä.  Eli koittakaa pitää ne akut mahdollisimman lämpiminä ennen lentoa.

Uudet firmwaret saa ladattua sivuiltamme. GPS EEPROM pitää päivittää samalla, sekin on paketissa.
http://www.verticalhobby.com/kauppa/ohjelmistopaivitykset-t-7.html
Ilmainen toimitus yli 50 € tilauksille!.
Kopterit, Multikopterit, Lennokit, Autot, Tankit. 10 vuotta ammattitaitoista palvelua harrastajilta.

Poissa Pennanen

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Walkera QR X350 FPV / video quadro
« Vastaus #48 : 08 Marraskuu, 2013, 20:14:59 »
aika vaikea on näin noobina uskoa, että akut olisivat kylmiä minun tapauksessa +10 lentelin kummallakin. päivityksen jälkeen walkera tipahtaa samantien tonttiin, kun ekan kerran valo vilkahtaa jännitteestä, lentoaika lyheni samalla minuutin. Orggis firmiksellä pystyi lentämään +1-2min vielä varoitusvalon jälkeenkin. palautan nyt alkuperäisen firmiksen ja odottelen rauhassa päivityksiä joita on tulossa, muunmuassa gps lennon puolelta. mitään hyvää tai uutta en nähnyt uusissa firmiksissä IOC:n lisäksi.

vertical hoppylle pitää antaa iso kiitos asian nopeasta hoitamisesta.

Poissa Pennanen

  • Aloitteleva torppari
  • *

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
19 Vastauksia
11884 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Kesäkuu, 2014, 20:18:21
kirjoittanut RRuo58
25 Vastauksia
70539 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Elokuu, 2014, 22:40:54
kirjoittanut VERTICAL
49 Vastauksia
25100 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Toukokuu, 2015, 20:56:59
kirjoittanut Raimund
1 Vastauksia
2560 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Heinäkuu, 2014, 09:13:54
kirjoittanut Makke76
35 Vastauksia
16923 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Elokuu, 2014, 21:48:11
kirjoittanut Ghostrider