Kirjoittaja Aihe: Apua aloittelijalle.  (Luettu 8160 kertaa)

Poissa Razorlives

  • Aloitteleva torppari
  • *
Apua aloittelijalle.
« : 25 Maaliskuu, 2013, 19:15:50 »
Morjensta. Innostuin vastikään rc multi rupeli vehkeistä.. Tavoitteena olisikin nyt rakentaa oma, MUTTA, lähes vuorokauden opiskelulla ei siltikään kaikki asiat selvinneet. Joten kokeneiden ja ymmärtäväisten apua kaivataan.

Hakusessa nyt siis osat sekä mahd. radio.. Radio ehdotuksia voi heitellä kunhan on katsottu joku sopiva paketti läjään.

Kriteerit.
-HALPA  :D niinkuin aina.
-Jaksaa kantaa n.130g kameraa
-Toimii myös jonkinsortin tuulessa (aina parempi mitä kovemmassa)
-Kantamaa mielellään reippaasti
-Mitä riittoisampi lentoaika, sitä parempi.

Tässä nyt sitten joitan osia joita olen miettinyt.

Flight Controller:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__24723__Hobbyking_KK2_0_Multi_rotor_LCD_Flight_Control_Board.html
Ajattelin jotain tälläistä, sillä arvostelut internetin syövereissä tuntui olevan hyviä.. Elikkäs.. Onko tämä nyt sitten oikeasti hyväkin mainboardi?
Onko tässä kaikki tarvittava.. esim kaikki helpottavat Gyrot + Kiihtyvyysanturit sun muut sellaiset ?

Speed Controller (s):
En ole osannut päättää millaiset pitäisi olla ? Joku viisaampi vois neuvoa, mitenkä nuita valitaan.

Motors:
Moottoritkin ovat vähän niin ja näin.. Joku voisi ehdottaa jotain MAHD. tehokkaita Mutta samalla MAHD. vähävirtaisia

+++ Mitäs kaikkea muuta tähän nyt sitten tarvitaan ?

Muutama ledi.. esim
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__23346__LED_Strip_with_JST_Connector_200mm_White_.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__23342__LED_Strip_with_JST_Connector_200mm_Red_.html

Tekeekö näillä mitään ?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__31223__Hobbyking_Multi_Rotor_Power_Distribution_Board_DIY_8_x_output_PCB_.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__22749__On_Board_Lipoly_Low_Voltage_Alarm_2s_3s.html

Sitten olisi myös varmasti suotavaa hommata Rupelit, mutta nekin ilmeisesti sitten moottorin mukaan valitaan.. 

Sitten varmaan akku + laturi.. muutako vielä ?

mahd. pari jotain näppärää servoa voisi olla kiva, että voisi rakentaa ilmassa säädettävän kameratelineen.... Toki se vaatii hiukan miettimistä että millä saan "live" kuvaa tuosta kamerastani..

KIITOS TODELLA PALJON AUTTAJILLE !

P.S. Minulla on cnc jyrsin tuossa autotallissa ja voin pyöräytellä palikoita jos tarvitsee !!

Poissa Razorlives

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Apua aloittelijalle.
« Vastaus #1 : 25 Maaliskuu, 2013, 22:08:21 »
Eikö kenelläkään 70 lukeneella ole mitään ehdotuksia ?
Anteeksi hoputukseni, olen vain niin täpinöissä koneesta !  8)

JCA

  • Vieras
Vs: Apua aloittelijalle.
« Vastaus #2 : 25 Maaliskuu, 2013, 22:31:14 »
Ai multi rupeli.
TBS Discovery, mankaksi Futaba 8.
Kameraksi GoPro H3BE ja silleensä.

Kingin ledinauhat on ihan jees, kirkkaita ainaski. Tosta toisesta ei mitään hajua.

En mää mistää tiiä mut vastasinpa, hah!

Poissa Razorlives

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Apua aloittelijalle.
« Vastaus #3 : 25 Maaliskuu, 2013, 22:43:09 »
Haha! Kiitos.. vaikkakin olen nyt ostamassa multirupeliin osia.. itse teen sitten loput. =) Sekä kamera tuossa jo möllöttää

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Apua aloittelijalle.
« Vastaus #4 : 26 Maaliskuu, 2013, 00:39:39 »
En olis lukenu jos olisin tienny kyseessä olevan multimasiinat. Ne ei minua valitettavasti kiinnosta ensinkään, enkä luultavasti tiedä niistä sinua enempää.  ;D
Siksi luin, siksi en vastannut  :P hih.
Kärsivällisyyttä kuomaseni  ;)

Edit
Eli suomeksi sama.  ;D
Jos otsikko kertoisi asian paremmin, jäisi tämmöiset tietämättömät renkaanpotkijat pois katsojalistoilta.
Kun taas vastaavasti ne jotka multikikottimista jotain tietää huomaisivat että joku kohtalotoveri tarvii apuva ja syöksyy paikalla neuvomaan eväiden kera ;D

Luulen siis että pienellä otsikon muunnoksella, saat avun helpommin.
Tai emmää tiiä. Minsei kukaa ole vieläkään sulle valaisevaa kannanottoa antanut :'(
Yleensä kyllä täällä joku oikeasti tietävä osallistuu keskusteluun.
Eikä tämmöset jolla räkä roikkuu leukapielissä asti.
Hihhii.
Pitää nyt jotenkin sinua viihdyttää ettei odottavan aika läy pitkäksi.
Pysy linjoilla  ;)
« Viimeksi muokattu: 26 Maaliskuu, 2013, 06:03:56 kirjoittanut vee73 »
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Apua aloittelijalle.
« Vastaus #5 : 26 Maaliskuu, 2013, 06:10:22 »
138 lukukertaa ja vieläkin kunnolliset kannanotot saapumatta :o
Missä kaikki monimoottori spesialistit luuhaa?
Mä en enää kauaa jaksa pitää yllä odotusmusiikk.. eiku, odotuskirjoitusta.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Apua aloittelijalle.
« Vastaus #6 : 26 Maaliskuu, 2013, 06:36:54 »
Mäe kyllä itseäni spesialistiksi laske, mutta kun haetaan kahta laitetta eli halpaa ja hyvää, niin tiedä sitten mitä tässä neuvoo.


Valitettavasti kokemuspohjaisesti olen mukavuus/onnistumishaluinen ihminen ja sitten kun nyybie on hippulat vinkuen menossa kohti KK-boardia, niin näen jo silmissäni kuinka homma etenee ison torppi/epäonnistumismäärän jälkeen vehkeet viikon päästä tänne myyntiin.
(näinkin on jo monesti todistettu)


Ja kun en edusta leipäni puolesta erästä kolmikirjaimista purkkia, niin kehtaa sitäkään jokaisessa postauksessa hypettää.



Mutta ettei mene ihan bsän puolelle:
- ledit on ok
- noparit koneiden ja potkureiden mukaan, mut ehkä kannattaa valkata semmoset jotka voi joskus tarvittaessa lastuttaa (esim simonk)
- Runko tietysti tarvitaan, oikeastaan kaikki käy tuolle kuomallesi, alkaen 330 koosta
- Sitteku runko selviää, nii aletaa haistelemaan siihen koneita ja potkureita ja akkuja
- Kun ne selviää, ja varsinkin boardin tuntien niin kannattaa harkita vara moottorin ostoa, ainakin lapoja muovikassillinen ja potkuriadaptereita.


Toki voit ostaa ARF kitin ja lätkiä siihen akku vastari ja fc kiinni ja kohti tähtiä.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa proffa84

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Apua aloittelijalle.
« Vastaus #7 : 26 Maaliskuu, 2013, 07:36:11 »
ensinnäkin... suosittelisin lukemaan tuolta multikopteri sarakkeesta esimerkiksi tuota... tai ylipäätään kaikkia kohtia siinä...

mitä nyt fc:hen tulee... olen muutaman nähny lentävän ja alkaa se käsittääkseni jo ohan kohtalainen olemaan käytökseltään(löytyy myös oma osionsa sille)... toki jos tulee häröjä niin pitää olla hermoja selvittää missä on vika... säädöissä vai muissa... tai vaan tottua siihen... ite lentelen välillä tuosta pari pykälää aikasemmalla kortilla... se vaan vaati hyvinkin paljon säätöä ja hermoja... mut jos ei hermot kestä säätelyä niin dji naza... mitä väkeä kuunnellu niin ei suurempia säätöjä vaadi... mut jos oikein olen ymmärtänyt niin tietokoneen vaatii parusasetusten laittoon(ja tietysti saatavissa gpässä)... kunkun kortissa kun on oma näyttö niin ei ole tarvetta.

ja runko... teetkö ite kun kerta jyrsin löytyy? oletko jo päättäny moni moottorisen rakennat?

mosiin en ota kantaa...

mut lipohälyytintä käytän kyl ite vaikka nykyään on telemetriakin käytössä.
Omatekele Quad - vielä kun oppis lentämään, aivot meni vaihtoon(KK2.1)... kuhan oppis tavoille(tai sit pitää odottaa et saa omat aivot vaihtoon)
Gaiku, gaiu 500x, pirteä pikku pöristin Naza-lite+GPS
EuroRC Mini Quad 250 "full" Nazella, EDF-liukuri
Frsky Taranis Plus
"Kirppu" eli siis Walkera QR Ladybird Taranis+AnyTX-combo

Poissa LoneWolf

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Apua aloittelijalle.
« Vastaus #8 : 26 Maaliskuu, 2013, 13:52:21 »
Flight Controller:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__24723__Hobbyking_KK2_0_Multi_rotor_LCD_Flight_Control_Board.html

Tuosta kakkosversiosta en osaa sanoa, mutta minulla on vanhempi HK-KK ja se on ainakin aivan sysipaska. Joten suhtautuisin tähänkin hieman skeptisesti, ainakin jos "plug and play"-vehjettä hakee.

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Apua aloittelijalle.
« Vastaus #9 : 26 Maaliskuu, 2013, 14:24:21 »
Mulla on tommonen LCD board, ihan kelvollinen kun saa setupin kohdalleen, tosin alkaa driftata kylmällä kelillä.
Halvalla ei taida saada kuin leppiksen, mutta se on taas sikakiva lennättää kesällä kukkapuskissa, kissakin sitä jahtaa mielellään.

Poissa Razorlives

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Apua aloittelijalle.
« Vastaus #10 : 27 Maaliskuu, 2013, 17:11:09 »
Jepjep.. Kiitos Welho_
Reilu heppu, auttoi jo kaikessa !
Tämän langan voi poistaa.

Poissa henry

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Apua aloittelijalle.
« Vastaus #11 : 04 Kesäkuu, 2013, 12:31:06 »
Löytyykö Jyväskylän seudulta kaveria, joka vois vähän jeesata kopterin säädöissä. omistan 8 ropellisen kopterin. Kiitoksia jo etukäteen.

henrynenonen@gmail.com

Poissa Nurffe

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Apua aloittelijalle.
« Vastaus #12 : 09 Kesäkuu, 2013, 02:28:27 »
Löytyykö Jyväskylän seudulta kaveria, joka vois vähän jeesata kopterin säädöissä. omistan 8 ropellisen kopterin. Kiitoksia jo etukäteen.

henrynenonen@gmail.com

Jos et ole vielä apua saanut niin kannattaa tuolta multikopterit alueen alta kysyä tai tulla vaikka irkin puolelle huhuilemaan jos löytyisi säätöapua. Täältä helposti jää tämmöiset lukematta :-\
Align T-REX 450 PRO FBL Stretch
Blade mCP X BL
Strider Flex Pro & Hammer Mini H
With great power comes total destruction

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Apua aloittelijalle.
« Vastaus #13 : 09 Kesäkuu, 2013, 12:50:07 »
Tuosta kakkosversiosta en osaa sanoa, mutta minulla on vanhempi HK-KK ja se on ainakin aivan sysipaska. Joten suhtautuisin tähänkin hieman skeptisesti, ainakin jos "plug and play"-vehjettä hakee.

Itse 1. kopterin tuon kk2:n hommasin, eikä ole ollut valittamista. Tosin ei myöskään vertailupohjaa. Mitään säätöjä en ole tuohon tehnyt, päivitys viimeisimpään ohjelmaversioon on ainoa mitä on tullut tehtyä.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
20 Vastauksia
11024 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Toukokuu, 2008, 22:14:31
kirjoittanut tubelius
4 Vastauksia
2816 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Elokuu, 2009, 20:08:18
kirjoittanut ropellihattu
3 Vastauksia
3074 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Helmikuu, 2013, 12:33:29
kirjoittanut SJo1
0 Vastauksia
1758 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Lokakuu, 2013, 23:31:28
kirjoittanut Tohtori R
4 Vastauksia
1681 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Joulukuu, 2020, 21:31:42
kirjoittanut SelcoBoy