Kirjoittaja Aihe: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL  (Luettu 35097 kertaa)

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
« Vastaus #50 : 15 Maaliskuu, 2013, 14:29:22 »
Semmosta piti vielä että onhan alle ja ele swashmix
arvojen itseisarvo sama.
Ja mikä softa versio sulla on.

Softaversio on v3.0. Olen mitannut ton 8 astetta aileronilla ja kopioinut siitä arvon elevaattorille ja vielä tarkistanut että tulee sama kulma..
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa VK

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
« Vastaus #51 : 15 Maaliskuu, 2013, 14:51:34 »
Minulla oli talvella sellainen ongelma, että gyroteippi kovettui pakkasessa ja päästi jonkin tärinän läpi.

Lämpimässä kun teki tärinätestiä ei ongelmia ilmennyt, mutta ulkona kopteri veti koko ajan vasemmalle. Ongelma ratkesi laittamalla toinen kerros teippiä ja metallilevy väliin. Teippinä minulla täälläkin mainittu 3M, joka toimi lämpimässä hyvin, mutta pakkasessa tulee näköjään ongelmia.

Joten kannattaa kokeilla eri teippiä gyrolle, jos ei muuta selitystä käytökselle löydy.

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
« Vastaus #52 : 15 Maaliskuu, 2013, 15:00:56 »
Minulla oli talvella sellainen ongelma, että gyroteippi kovettui pakkasessa ja päästi jonkin tärinän läpi.

Lämpimässä kun teki tärinätestiä ei ongelmia ilmennyt, mutta ulkona kopteri veti koko ajan vasemmalle. Ongelma ratkesi laittamalla toinen kerros teippiä ja metallilevy väliin. Teippinä minulla täälläkin mainittu 3M, joka toimi lämpimässä hyvin, mutta pakkasessa tulee näköjään ongelmia.

Joten kannattaa kokeilla eri teippiä gyrolle, jos ei muuta selitystä käytökselle löydy.

Kiitti vinkistä! Mulla 1 kpl niitä teippejä mitä tulee gyron mukana. Viime testin aikana oli kyllä -12. Periaatteessa ei pitäisi vaikuttaa :)
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
« Vastaus #53 : 15 Maaliskuu, 2013, 15:27:29 »
Softaversio on v3.0. Olen mitannut ton 8 astetta aileronilla ja kopioinut siitä arvon elevaattorille ja vielä tarkistanut että tulee sama kulma..

Kaikkihan pitäisi olla ok.
Oletko tarkistanut PC:llä että kääntymiskulma ohjeet tulevat järkevästi. Tikku keskellä 0 ja liikuttelemalla arvot muuttuu järkevästi?

Itse olen lennellyt yli 10 asteen pakkasella ja yhdellä 3M teipillä ilman tärinä ongelmia.

Nyt kun ja jos kaikki tuntuu pelaavan pöydällä ja asetukset näyttäisi olevan OK niin täytyisi vissiin yrittää laitetta ilmaan.
Minä kokeilisin Alignin ohjeen mukaisella kaasukäyrällä ja ohjen mukaisella lapakulmakäyrällä.
Itse etsisin tasaisen tukevan alustan ja sitten varovasti ilmaan. Jos yrittää kaatua niin korjaus.
Mitään jatkuvaa johinkin suuntaan ohjaamista ei pitäisi tarvita.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
« Vastaus #54 : 15 Maaliskuu, 2013, 17:22:58 »
kokeile myös pistää johdot nipparilla kiinni niin ettei ne pääse heilumaan ja heiluttamaan gyroa. En kyllä oikein usko että tästä olisi kyse, mutta ei kokeilu ainakaan haittaa tee.

Mulla oli perinteisen gyron kanssa ongelmia kun johto veti gyroa, oireina oli perän vägäily. Nipparilla johto kiinni niin että jäi lyhyt, löysällä oleva pätkä gyron ja kiinnityskohdan välille.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
« Vastaus #55 : 16 Maaliskuu, 2013, 18:29:16 »
Noniin. Vihdoinkin toi toimii niinkuin pitääkin! Lentää kyllä kauniisti :) En pysty sanomaan mikä ongelmat aiheutti. Veikkaan jotain vikaa setupissa.
 
Olihan tuo pakko heti torpata kolmannella lennolla. Ainakin meni: lavat, tailboomi, e-fliten servot, ja toinen tailboomin tukivarsi.

Kaikkia osia löytyy onneksi varalle:) Hitto kohta toi kopteri on pelkkää alignia..
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa Nube

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team E-P
Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
« Vastaus #56 : 16 Maaliskuu, 2013, 18:35:13 »

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
« Vastaus #57 : 17 Maaliskuu, 2013, 00:11:50 »
Osta nuppiin turnigyn 306g hv servot niin ei tarvi vaihdella kuin servon armeja  :D

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__24764__TGY_306G_HV_High_Voltage_Ultra_Fast_High_Torque_MG_Digital_Alloy_Cased_Servo_3_7kg_05sec_21g.html

Noi vois kyllä olla hyvä vaihtoehto! Samaan konkurssiin bladeen samanlaiset :)
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
« Vastaus #58 : 17 Maaliskuu, 2013, 02:59:27 »
Nämä on toiminu todella hyvin ja kestäneet kaikki torpit!

http://www.alzrc-hobby.com/index.php?main_page=product_info&cPath=9_13&products_id=915

Luulen että on laadukkaammat kuin Turnipsit, itse olen ainakin todella tyytyväinen
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
« Vastaus #59 : 17 Maaliskuu, 2013, 17:43:23 »
Kyllä nuo mahtaa samaa servoa olla brändättynä vaan. Itellä ainaki Turnigyn 306HV:t ollu nyt ahkerassa käytössä ja en mitään muita enään 450 kokoisiin laita. Todella laadukkaan ja siistin näköiset ulkoa ja sisältä ja toimii. Vääntöä ja vauhtia ihan hulluna. Sen verran oon tehny että piirilevyn eristin teipillä kaiken varalta.

Poissa Speedy

  • Jäsen 2023
  • *****
Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
« Vastaus #60 : 18 Maaliskuu, 2013, 08:25:59 »
Hyvä jos rattaiden laatu on parantunut siitä mitä minä sain omani. Minun ALZRC:n rattaista lähti paljoja jo pelkästään maassa ilman lapoja käyttäessä.

Kannattaa tarkistaa ilman lapoja koko moottorin kierrosalue läpi kaikessa rauhassa. Tuo ALZRC:n moottori aihetti minun vanhalle gyrolle (CX-3X1000) resettejä (siis torppeja), mutta niitä ei tapahtunut edes joka akullisella, mikä taas sitten söi miestä kun ei ollut tietoa miksi kontrollit aina katosi/sekosi. Vasta kun vaihdoin biistin kopteriin kiinni, se oli ronkelimpi moottorin korkeataajuus tärinöille ja ei edes suostunut pitämään swashia spoolupissa suorassa. Ja tuota tärinää ei pystynyt mitenkään silmämääräsesti tai sormella huomaamaan. Muuten samalla setupilla, mutta toisella moottorilla tuo swashi pysyy suorassa koko moottorin kierrosalueella.


Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
« Vastaus #61 : 18 Maaliskuu, 2013, 08:51:23 »
Hyvä jos rattaiden laatu on parantunut siitä mitä minä sain omani. Minun ALZRC:n rattaista lähti paljoja jo pelkästään maassa ilman lapoja käyttäessä.

Kannattaa tarkistaa ilman lapoja koko moottorin kierrosalue läpi kaikessa rauhassa. Tuo ALZRC:n moottori aihetti minun vanhalle gyrolle (CX-3X1000) resettejä (siis torppeja), mutta niitä ei tapahtunut edes joka akullisella, mikä taas sitten söi miestä kun ei ollut tietoa miksi kontrollit aina katosi/sekosi. Vasta kun vaihdoin biistin kopteriin kiinni, se oli ronkelimpi moottorin korkeataajuus tärinöille ja ei edes suostunut pitämään swashia spoolupissa suorassa. Ja tuota tärinää ei pystynyt mitenkään silmämääräsesti tai sormella huomaamaan. Muuten samalla setupilla, mutta toisella moottorilla tuo swashi pysyy suorassa koko moottorin kierrosalueella.



Aika häijyn näköistä vääntelyä! No mitään tuollasta ei sentää esiintynyt vaan nätisti swashi liikkui. Koitin vielä useaan otteeseen pyörittää ilman lapoja. Kerran oli vielä perälavatkin paikallaan. Tarttee vaan toivoa, ettei toi oma alzin moottori ole maanantaiversio.

Muoviosissa ei todellakaan ollut sanomista. Rattaat kesti jopa sen kolme epäonnistunutta nostoyritystä :)
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
« Vastaus #62 : 19 Maaliskuu, 2013, 11:03:54 »
Kyllä nuo mahtaa samaa servoa olla brändättynä vaan. Itellä ainaki Turnigyn 306HV:t ollu nyt ahkerassa käytössä ja en mitään muita enään 450 kokoisiin laita. Todella laadukkaan ja siistin näköiset ulkoa ja sisältä ja toimii. Vääntöä ja vauhtia ihan hulluna. Sen verran oon tehny että piirilevyn eristin teipillä kaiken varalta.

Tulipahan tilattua moiset servot. Luulen että noissa on hinta-laatusuhde kohillaan. Mikä funktio tolla piirin eristyksellä on? Ettei mene vahingossakaan oikkariin alurungon takiako?
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa Nube

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team E-P
Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
« Vastaus #63 : 19 Maaliskuu, 2013, 11:24:24 »
Juuri se, itsekin eristin teipillä varmuuden vuoksi. On todella hyvät servot, hinta-laatusuhde on ihan huippu :)

Sent from my Lumia 800 using Board Express

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
« Vastaus #64 : 19 Maaliskuu, 2013, 11:57:02 »
Juuri se, itsekin eristin teipillä varmuuden vuoksi. On todella hyvät servot, hinta-laatusuhde on ihan huippu :)

Sent from my Lumia 800 using Board Express

Paljonko teillä on lentoja takana näillä?
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
« Vastaus #65 : 19 Maaliskuu, 2013, 16:22:03 »
Paljonko teillä on lentoja takana näillä?
Itelläni on kertyny vähän yli 100. Eikä oo ainakaan yhtään yritetty servoja säästellä. Onhan näitä muitaki käyttäjiä foorumilla joilla paljon enemmän kertyny lentoja.

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
« Vastaus #66 : 08 Huhtikuu, 2013, 23:45:49 »
Tulipahan ruuvattua äsken kyseiset servot kiinni. Laadukkaalta vaikuttivat. Se lisäeristys piirilevylle on kyllä kohdillaan kun juotokset on todella lähellä pinnoittamatonta alumiinikuorta. Lähipäivinä varmaan pääsee testaamaan miltä toi kopukka oikeen tuntuu :)

Kiitos Nubelle servovinkistä!
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
4 Vastauksia
3195 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Toukokuu, 2009, 16:35:05
kirjoittanut HMakela
ALZRC T-rex 450 PRO

Aloittaja mika a « 1 2 3 4 5 » Kloonit

101 Vastauksia
91303 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Heinäkuu, 2012, 21:16:35
kirjoittanut Crys
35 Vastauksia
13562 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Helmikuu, 2014, 12:48:12
kirjoittanut Konna
3 Vastauksia
3781 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Helmikuu, 2012, 23:32:17
kirjoittanut zxiicci
3 Vastauksia
3547 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Kesäkuu, 2014, 00:06:11
kirjoittanut Otou