Kirjoittaja Aihe: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL  (Luettu 35091 kertaa)

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
« : 08 Maaliskuu, 2013, 18:00:42 »
Tänään oli erittäin hyvä päivä kun kiinan tilaukset saapui!

Package Included:
●ALZRC 450 PRO V2 Flybarless Kit Set  x 1
●325 FBL CarbonFibre Blades x 1 pair
●ALZRC 3500KV Brusless Motor (RCM-BL450B35) x 1
●HobbyWing SkyWalker 2S-3S 40A Brusless ESC  x 1
●ALIGN 3GX Flyabrless System x 1
+servot

Tullia ja veroja meni peräti 21€!! Kiitos kiinalaisille!

Huomenna pitäisi aloittaa niputtaminen kaverini Sandelssin kanssa kun vaimoke on jossain 30v juhlissa. (ei vissin sopivaa aloittaa näin naistenpäivänä :) Todella laadukkaan oloinen setti mitä kerkesin hypistelemään!
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
« Vastaus #1 : 08 Maaliskuu, 2013, 18:26:45 »
Huomenna pitäisi aloittaa niputtaminen kaverini Sandelssin kanssa

:D

Pidemmän päälle tuon kaverin seura saattaa vaikuttaa negatiivisesti kasaukseen.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
« Vastaus #2 : 08 Maaliskuu, 2013, 18:39:18 »
:D

Pidemmän päälle tuon kaverin seura saattaa vaikuttaa negatiivisesti kasaukseen.

Noo aika kauan sen seurassa saa olla ennekö vaikutus muuttuu negatiiviseksi ;) Kiinnostava projekti kun en oo mitään tällästa ikinä kasannut ennen ja säätänyt sähköjä lentokuntoon. Täytyy varmaan harkita jopa jotain jalksia kun alkaa testailemaan :D
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa Speedy

  • Jäsen 2023
  • *****
Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
« Vastaus #3 : 09 Maaliskuu, 2013, 13:21:49 »
Minulla on sama setti 2012 keväältä ja tässäpä pari vinkkiä mitä itse olen kantapään kautta kokenut:

ALZRC:n alumiiniosat, hiilikuita ja laakerit ovat ihan laatu tavaraa, mutta muoviosat on kuraa. Ainakin viime vuonna oli ellei laatu ole sitten nyt parantunut. Minulla oli esim uutena pääratas niin soikea että rattaan ja pinjonin välys vaihteli hiertävästä toisen puolen niin isoon väliin ettei rattaat osuneet kunnolla enää yhteen. Lisäksi torque tuben rattaista lähti isoja palasia pois jo lennolla numero 3.

ALZRC:n oma nopeudensäädin päästi mahtavat savut ilmoille parin lennon jälkeen. Takuuseen se onneksi meni ja koneen sain autorotaatiolla ehjänä alas (tosin nokkospuskaan se meni). Ilmeisesti noita nopareita meni enemmänkin kun ne ovat alkaneet antamaan mukaan tuota Hobbywingin noparia, eli sinulla ei tuota huolta ole.

ALZRC:n moottori aiheutti minulle viime kesänä pari torppia ja paljon harmaita hiuksia. Minulla oli käytössä CX-3X1000 gyro, jolloin tuo moottori aiheutti gyron resetoinnin sopivalla kuormalla ja kierroksilla, jonka jälkeen kone ei enää totellut ja poistui vauhdilla aina pöpelikköön. Nyt tässä vähän aikaa sitten kun hommasin tuon Spektrumin AR7200BX vastarin jossa on integroituna BeastX huomasin testaillessa ilman lapoja että kierroksia nostamalla swashplate rupesi kääntyilemään aina johonkin eri suuntaan. Riitti pelkästään että moottori ilman pääratasta oli kiinni kopterissa, niin beastx sekoili. Sekoilut loppui heti kun vaihdoin moottorin alignin originaaliin. Eli jos käytät tuota moottoria niin testaa huolella sen vaikutuksen gyroon ennen ensilentoa.

ALZRC:n servot on tähän mennessä vaikuttaneet hyville. Tosin ei ALZRC taida itse niitä valmistaa vaan laittaa niihin omat tarrat ja pakkaa ne hienompaan muovikoteloon (muovikoteloista hajoaa avatessa saranat eli ne on ilmeisesti ALZRC muovia  ;D)

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
« Vastaus #4 : 09 Maaliskuu, 2013, 14:32:21 »
Kaverilla on tuollainen myös. Sähköt tosin otettiin entisestä aidosta sportista, mutta runko on alzrc:n.

Muuten ei ole mitään erityistä paljastunut, mutta ruuvit ovat olleet surkeaakin surkeampia. Useista on mennyt saman tien kannat pyöreiksi ja niitä on saanut viilata ja värkätä. Lisäksi swash meni varsin nopeasti väljäksi.

Muuten runko taitaa olla täysin alkuperäisessä kuosissaan eikä osia ole tarvinnut vaihtaa.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
« Vastaus #5 : 09 Maaliskuu, 2013, 18:26:38 »
Minulla on sama setti 2012 keväältä ja tässäpä pari vinkkiä mitä itse olen kantapään kautta kokenut:

ALZRC:n alumiiniosat, hiilikuita ja laakerit ovat ihan laatu tavaraa, mutta muoviosat on kuraa. Ainakin viime vuonna oli ellei laatu ole sitten nyt parantunut. Minulla oli esim uutena pääratas niin soikea että rattaan ja pinjonin välys vaihteli hiertävästä toisen puolen niin isoon väliin ettei rattaat osuneet kunnolla enää yhteen. Lisäksi torque tuben rattaista lähti isoja palasia pois jo lennolla numero 3.

ALZRC:n oma nopeudensäädin päästi mahtavat savut ilmoille parin lennon jälkeen. Takuuseen se onneksi meni ja koneen sain autorotaatiolla ehjänä alas (tosin nokkospuskaan se meni). Ilmeisesti noita nopareita meni enemmänkin kun ne ovat alkaneet antamaan mukaan tuota Hobbywingin noparia, eli sinulla ei tuota huolta ole.

ALZRC:n moottori aiheutti minulle viime kesänä pari torppia ja paljon harmaita hiuksia. Minulla oli käytössä CX-3X1000 gyro, jolloin tuo moottori aiheutti gyron resetoinnin sopivalla kuormalla ja kierroksilla, jonka jälkeen kone ei enää totellut ja poistui vauhdilla aina pöpelikköön. Nyt tässä vähän aikaa sitten kun hommasin tuon Spektrumin AR7200BX vastarin jossa on integroituna BeastX huomasin testaillessa ilman lapoja että kierroksia nostamalla swashplate rupesi kääntyilemään aina johonkin eri suuntaan. Riitti pelkästään että moottori ilman pääratasta oli kiinni kopterissa, niin beastx sekoili. Sekoilut loppui heti kun vaihdoin moottorin alignin originaaliin. Eli jos käytät tuota moottoria niin testaa huolella sen vaikutuksen gyroon ennen ensilentoa.

ALZRC:n servot on tähän mennessä vaikuttaneet hyville. Tosin ei ALZRC taida itse niitä valmistaa vaan laittaa niihin omat tarrat ja pakkaa ne hienompaan muovikoteloon (muovikoteloista hajoaa avatessa saranat eli ne on ilmeisesti ALZRC muovia  ;D)

Kiitos vinkeistä!

Onkohan eri moottori kun paketissa lukee 3500kv ja moottorissa 3700kv? Tämä oli kyllä niin halpa setti, että kärsii vähän aligniakin laittaa tilalle! 220€ + postit ja tullit 21€  Muoviosien laatu selvinnee varmaankin ekojen testien jälkeen..
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
« Vastaus #6 : 09 Maaliskuu, 2013, 21:22:28 »
Tähän asti sujunut ilman mitään murheita. Kaikki osat suoria, ruuvit hyviä, pääratas täysin pyöreä ym.. ei ainakaan vielä pysty sanomaan mitään pahaa tästä kapistuksesta!
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
« Vastaus #7 : 09 Maaliskuu, 2013, 21:51:23 »
Tähän asti sujunut ilman mitään murheita. Kaikki osat suoria, ruuvit hyviä, pääratas täysin pyöreä ym.. ei ainakaan vielä pysty sanomaan mitään pahaa tästä kapistuksesta!
Ne ruuvit porsii kun yrität avata eli avaa todella huolellisesti ja hyvällä avaimella. Yksi lipsahdus ja se on sitten siinä. Suosittelen jo etsimään trex-storelta ruuvisarjan osanumeron ja tilaa se samalla kun tilaat muita varaosia, tulet varmasti tarvimaan sitä jatkossa.

Kaverin vehe näyttää lentävän ihan hienosti eli kyllä siinä oikeasti ainesta on, jotain ihan muuta kuin hk:n laitteet, mutta ei kuitenkaan ihan aidon alignin veroinen. Tosin vaihtorumba on sen verran helppo ja järkevä, että kaveria seuranneena homma vaikuttaa oikeasti järkevältä, mutta ei ihan valmiilta. Kaikki vaihdettavat ei tule heti kerralla, mutta kannattaa seurata ja oikeasti myöntää tappio kun osa näyttää kuluneen loppuun.

Jotain pitää vaihtaa, mutta ei samalla tavalla kuin hk:n kiteissä joista tulee samalla tavalla hyvä kuin kuikasta ruokaa. Lopuksi juodaan se kossupullo ja heitetään kuikka (hk:n koperi kaikkine siihen halvalla tilauttuine sähköineen) mäkeen. Ainakaan tämän päivitysrumba ei ole näyttänyt niin akuutilta kuin hk:n vehkeiden kanssa.

Nimimerkillä yhden hk:n 450 omistaneena, samalla omistin ensimmäisen, viimeisen ja ainoan. Tulipahan kolme (paska)kärpästä yhdellä iskulla.
« Viimeksi muokattu: 09 Maaliskuu, 2013, 22:00:25 kirjoittanut JuhoV »
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
« Vastaus #8 : 09 Maaliskuu, 2013, 23:11:25 »
Aika jännä tämä aihe (en tarkoita pahalla) . Eikös näitä Alzeja ole ollut jo aika päivää sitten testeissä, esim MikaA. Silloin ainakin laatu oli erinomaista, tuskin se siitä on huononntunut. Rippuu paljon myös siitä, miten hyvin sen kasaa/säätää.

Itselläni on nuo Alzin 95mg:t vai mitkä lie olikaan, ja olen ollut erittäin tyytyväinen, kestää vaikka ydinpommin!

Onnea Alzille!
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
« Vastaus #9 : 09 Maaliskuu, 2013, 23:24:07 »
Itellä on ollu ALRC:n osia melkoisesti.
Ainut missä laatu voisi olla parempaa ovat laakerit ja tietysti ruuvit. Eipä noi Allun ruuvitkaan mitää superia ole. RC Screwsin ruuvi sarja korjaa ton ruuvi ongelman.
« Viimeksi muokattu: 09 Maaliskuu, 2013, 23:29:20 kirjoittanut rane78 »
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
« Vastaus #10 : 09 Maaliskuu, 2013, 23:29:35 »
Itellä on ollu ALRC:n osia melkoisesti.
Ainut missä laatu voisi olla parempaa ovat laakerit ja tietysti ruuvit. Eipä noi Allun ruuvitkaan mitää superia ole. RC Screwsin ruuvi sarja korjaa ton ruuvi ongelman.


Allu ei tee itse laakereita ja ovat todennäköisesti samoja molemilla valmistajilla. Alzrc ja allu on todellakin samalla viivalla. Ainut vaan, etta allu on tehnyt designin ja tekee myös isompia koneita koska osaa.
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
« Vastaus #11 : 10 Maaliskuu, 2013, 00:42:44 »
Tähän asti sujunut ilman mitään murheita. Kaikki osat suoria, ruuvit hyviä, pääratas täysin pyöreä ym.. ei ainakaan vielä pysty sanomaan mitään pahaa tästä kapistuksesta!

nyt on kyllä pakko hieman näsäillä, mutta eivätkös nuo perän tuet ole käyriä? vai hämääkö kuva...

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
« Vastaus #12 : 10 Maaliskuu, 2013, 01:17:35 »
nyt on kyllä pakko hieman näsäillä, mutta eivätkös nuo perän tuet ole käyriä? vai hämääkö kuva...

Ei kuva hämännyt yhtään :) Hiilaritangot kyllä suoria mut jäänyt näköjään tollaseen asentoon kun olen jotain vääntänyt jalan päällä kiinni :) Parempi? :D
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
« Vastaus #13 : 10 Maaliskuu, 2013, 07:56:32 »

Allu ei tee itse laakereita ja ovat todennäköisesti samoja molemilla valmistajilla. Alzrc ja allu on todellakin samalla viivalla. Ainut vaan, etta allu on tehnyt designin ja tekee myös isompia koneita koska osaa.

Väittäisin kokemukseni mukaan, että laakereissa on eroa.
Esim. ostin muutaman ALZRC:n  pääalselin laakerin, huonoin niistä kesti n. 10 akullista. Allun laakereiden kanssa ei ole ollut samoja on onelmia.
Tosin ei tää ALZRC:stä huonoa tee ajttelin vaan kestoa omia kokemuksia. Kun noita akullisia tolla 450:llä on takana aika paljon.

Jotain laatujuttuja noiden laakereiden kanssa on. Täsä talven aikana 55 OS:stä ja 120 YS:stä meni takalaakeri väljäksi. Tilasin niihin molempiin laakerit RC-bearingiltä USA:sta. Ensin hajosi 55 OS:n takalaakeri (kuula rikki) eilen hajosi 120 YS:n takalaakeri (kuula rikki). Molemmat näistä lakereista ovat SKF:n leimoilla. Olen kuullut, että itämään ihmiset osaavat kopioda noita laakereita siten, että brandimerkinnätkin ovat oikein, laatu vaan ei ole tasaista.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa njs

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
« Vastaus #14 : 10 Maaliskuu, 2013, 08:43:45 »
ALZRC 450 Pro:n ostin syksyllä 2011 ja kyllä ne osat oli paljon huonompia kuin Alignin. Linkit vaihdoin heti kaikki, yksisuuntalaakeri kesti 5 lentoa (enkä ole ainoa jolle on käynyt noin), muovi osat huonoja (ainakin vrt MiniTitaniin) ja peräblockin rattaiden välys oli liian iso. Kyllä se parempaa laatua oli kuin HK, mutta kaukana Alignista.

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
« Vastaus #15 : 10 Maaliskuu, 2013, 09:17:35 »
Aika jännä tämä aihe (en tarkoita pahalla) . Eikös näitä Alzeja ole ollut jo aika päivää sitten testeissä, esim MikaA. Silloin ainakin laatu oli erinomaista, tuskin se siitä on huononntunut.


En kommentoi alzin osalta, mutta omasta kokemuksesta osaan sanoa että valmistaja on huonontanut tiettyjen osien laatua, tai downgreidannu vakiona olleen upgraden vakio-osaksi, tällä saadaan uusi tuote vaikuttamaan erinomaiselta markkinoilla ja loppukäyttäjien silmissä.

Mitään pahaa ja laitonta tässä ei ole, kun miettii asiaa bisneksenä, loppukäyttäjälle toki aiheuttaa närästystä.


Syy: liian hyvä lopputuote on huonoa ison bisneksen kannalta, eli varaosa ja optiomyynnin tiimalta.
Tää esimerkki ei ole mutua, vaan kun aikoinaan maahantoin rc-kamaa suoraan valmistajalta ja oli hotline tehtaan pääomistajaan.
« Viimeksi muokattu: 10 Maaliskuu, 2013, 09:19:09 kirjoittanut jesi »
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa Speedy

  • Jäsen 2023
  • *****
Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
« Vastaus #16 : 10 Maaliskuu, 2013, 11:41:13 »
Väittäisin kokemukseni mukaan, että laakereissa on eroa.
Esim. ostin muutaman ALZRC:n  pääalselin laakerin, huonoin niistä kesti n. 10 akullista. Allun laakereiden kanssa ei ole ollut samoja on onelmia.
Tosin ei tää ALZRC:stä huonoa tee ajttelin vaan kestoa omia kokemuksia. Kun noita akullisia tolla 450:llä on takana aika paljon.

Jotain laatujuttuja noiden laakereiden kanssa on. Täsä talven aikana 55 OS:stä ja 120 YS:stä meni takalaakeri väljäksi. Tilasin niihin molempiin laakerit RC-bearingiltä USA:sta. Ensin hajosi 55 OS:n takalaakeri (kuula rikki) eilen hajosi 120 YS:n takalaakeri (kuula rikki). Molemmat näistä lakereista ovat SKF:n leimoilla. Olen kuullut, että itämään ihmiset osaavat kopioda noita laakereita siten, että brandimerkinnätkin ovat oikein, laatu vaan ei ole tasaista.

Muitelen lukeneeni jostain kun omaa ALZRC kopteria ostin että 2012 vuoden alussa ALZRC vaihtoi laakeritoimittajaksi jonkun japanilaisen laakeripuljun, koska edellinen laakerien toimittaja (ilmeisesti joku kiinalainen hikipaja) sai ulos vain sutta tai sitten sekundaa. Sitä sitten ei kukaan varmaan osaa sanoa kuinka paljon noita huonompia laakereita on ollut ALZRC:n ja kauppiaiden varastoissa ja miten kauan niitä on tuon vaihdon jälkeen myyty.

Tuokin on jännä miten jotkut saavat ruuvit hetkessä pyöreiksi. Minä olen vuoden sisään joutunut purkamaan tuon 8-10 kertaa eikä vielä yhtään ruuvia ole hajonnut. Olen silti käyttänyt Lynxin sinistä lukitetta joka tuntuu pitävän ruuvit tiukassa, mutta toisaalta myös minun käyttämä 1.5mm kuusiokoloruuvimeisseli on minulla ihan jämpti sinne ruuvin koloon. Tietenkään en kiristä pientä ruuvia kuin viimeistä päivää vaan luotan lukitteen pitävän ruuvin paikoillaan.

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
« Vastaus #17 : 10 Maaliskuu, 2013, 13:47:25 »
Muitelen lukeneeni jostain kun omaa ALZRC kopteria ostin että 2012 vuoden alussa ALZRC vaihtoi laakeritoimittajaksi jonkun japanilaisen laakeripuljun, koska edellinen laakerien toimittaja (ilmeisesti joku kiinalainen hikipaja) sai ulos vain sutta tai sitten sekundaa. Sitä sitten ei kukaan varmaan osaa sanoa kuinka paljon noita huonompia laakereita on ollut ALZRC:n ja kauppiaiden varastoissa ja miten kauan niitä on tuon vaihdon jälkeen myyty.

Tuokin on jännä miten jotkut saavat ruuvit hetkessä pyöreiksi. Minä olen vuoden sisään joutunut purkamaan tuon 8-10 kertaa eikä vielä yhtään ruuvia ole hajonnut. Olen silti käyttänyt Lynxin sinistä lukitetta joka tuntuu pitävän ruuvit tiukassa, mutta toisaalta myös minun käyttämä 1.5mm kuusiokoloruuvimeisseli on minulla ihan jämpti sinne ruuvin koloon. Tietenkään en kiristä pientä ruuvia kuin viimeistä päivää vaan luotan lukitteen pitävän ruuvin paikoillaan.

Tuo on hyvä tieto että laakereiden laatu paranee. Täytyy tässä keväällä ottaa kokeeksi muutama laakeri ALZRC:ltä.
Mutta eipä toi lakeri kustannus ole kovin merkittävä.

Noiden ruuvien kanssa on todella tärkeää käyttää hyviä ja sopivia työkaluja. Itse käytän 450:n rungossa valeanpunaista lukitetta ja nupissa punaista.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa pintke

  • Opetteleva torppari
  • **
  • Aloitteleva sekakäyttäjä
Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
« Vastaus #18 : 10 Maaliskuu, 2013, 19:10:12 »
Liekö noiden ruuveissakin vaihtelua/kitti, mutta ei nuo mulla ainakaan sen huonompia ole ollut kuin miniprotoksen ruuvitkaan. Ja tuotakin on saanut ruuvata hetkittäin ihan v... asti. Luvattoman monta muuta osaa tuossa kitissä olikin silkkaa p.....

Kannattaa panostaa hyvään 1.5mm avaimeen

-Petri
Gaui X3 - MSH MiniProtos - SAB Goblin 500
Graupner MZ-18

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
« Vastaus #19 : 10 Maaliskuu, 2013, 19:19:47 »
Kullä ne kestää jos nitä käyttää oikeen ja jos pitää purkaa niin blowtorhilla muistaa lämmittää aina ennen kuin yrittääkään avata. Mun mielestä typerää edes avata ruuvvia missä on lukitetta ilman lämmittämistä.
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Picea

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Intermediate hoverer
Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
« Vastaus #20 : 11 Maaliskuu, 2013, 01:16:14 »
Noista laakereista, joskus jouduin niitä työn puolesta selvittelemään ja valmistajien laakeriluettelot olivat paksuja kirjoja. Se jäi mieleen että samoilla ulkomitoilla voi olla samantyyppisiä, mutta kuitenkin eri laakereita hyvinkin moneen eri käyttötarkoitukseen, eli siis pyörintänopeuden, kuormituksen,  suunnitellun kestoiän ja ties vaikka minkä parametrin suhteen. Ja kaikki nämä vaikuttaa hintaan.

Mutta kun loppukäyttäjä saa laakerin käteensä, on tyytyväinen jos se sopii akselille ja pesäänsä. Eikä sitä välttämättä voi edes päällepäin nähdä onko se tarkoitukseen oikea. Ei ole sitten vaikea arvata että mitä tapahtuu kun ruvetaan valmistaja/myyntiketjussa hinnalla kisaamaan.
Toinen juttu on laakerivalmistajien  omistus- ja organisaatiomuutokset, fuusiot, alihankinnat yms, laatu voi hyvinkin heitellä vaikka merkki pysyisi samana.

Mutta hyvännäköinen kopteri on otsikon vehjes  :)
HK-TAROT 450 TT PRO DFC 6S ZYX
Align TREX 600 EFL PRO 3GX
WinWRC 480 Tarot DFC, Robird G31
Raptor ATG, APM2.5; Tarot 680 Pro, Fixhawk
2 kpl FRSky Taranis X9D, Futaba T8FGS

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
« Vastaus #21 : 13 Maaliskuu, 2013, 21:40:55 »
No niin.. Ensilentoa yritetty ja tietysti päättyi katastrofiin :-[ Tappiota tuli lavat, lepatusakseli ja servoarmi. Oli vielä harjoitustikut alla, muttei paljoa auttaut kun siinä kohtaa kun olisi pitänyt leijua niin heitti takaperivoltin silmänräpäyksessä. Mikähän mahtaa olla päin helvettiä? 3xg korjaa servoja oikeeseen suuntaan niinkuin ohjeessa, swashi suorassa, lapakulmat kunnossa.. Tyhjenee lompakko hyvin äkkiä ja kaikki osat korvattu t-rex storen orkkiksilla jos meno jatkuu samaan tahtiin..

No ensimäinen tällanen FBL kurnuutin mitä kasannut ja säätänyt. Jotenkin tottunut siihen, että jotain juttuja saa oppia harjateräksen taivuttelun kautta kun rautalanka ei enää riitä..
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
« Vastaus #22 : 13 Maaliskuu, 2013, 21:50:21 »
tarkistithan sekä ohjainsuunnat että korjaussuunnat?

tikusta vääntämällä swash tulee kääntyä tikun suuntaan. kopteria kääntelemällä swashin tulee ikäänkuin pysyä paikallaan tai ainakin korjata siihen suuntaan että pyrkii olemaan paikallaa kun kopua heiluttelee. kuullostaa siltä että sulla on elevatorin korjaussuunta ollu pielessä.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
« Vastaus #23 : 13 Maaliskuu, 2013, 21:58:26 »
tarkistithan sekä ohjainsuunnat että korjaussuunnat?

tikusta vääntämällä swash tulee kääntyä tikun suuntaan. kopteria kääntelemällä swashin tulee ikäänkuin pysyä paikallaan tai ainakin korjata siihen suuntaan että pyrkii olemaan paikallaa kun kopua heiluttelee. kuullostaa siltä että sulla on elevatorin korjaussuunta ollu pielessä.

Kaikki just noin:/ Tein resetin ohjaimeen ja seuraavaks koko setuppirulianssi läpi ja pihalle uudestaan koittamaan:) Jos vielä tapahtuu jotain yhtä kivaa niin luovutan ja menen jonnekkin käymään missä on ihmisiä jotka näistä jotain tietää!:D Taidan kuvata seuraavan yrityksen niin helpompi diagnosoida mitä oikeen on pielessä :)
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: ALZRC t-rex pro 450v2 FBL
« Vastaus #24 : 13 Maaliskuu, 2013, 22:05:17 »
liikkuuhan swash suorassa ylös alas kun käytät pitchiä? oletko testannut ilman lapoja ettei swash kallistele tärinöiden takia?
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
4 Vastauksia
3193 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Toukokuu, 2009, 16:35:05
kirjoittanut HMakela
ALZRC T-rex 450 PRO

Aloittaja mika a « 1 2 3 4 5 » Kloonit

101 Vastauksia
91298 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Heinäkuu, 2012, 21:16:35
kirjoittanut Crys
35 Vastauksia
13562 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Helmikuu, 2014, 12:48:12
kirjoittanut Konna
3 Vastauksia
3781 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Helmikuu, 2012, 23:32:17
kirjoittanut zxiicci
3 Vastauksia
3547 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Kesäkuu, 2014, 00:06:11
kirjoittanut Otou