Kirjoittaja Aihe: Avant Aurora saapui  (Luettu 70934 kertaa)

Poissa Ville Erkkilä

  • Pro torppari
  • ****
    • RR-Galleria
Avant Aurora saapui
« : 06 Kesäkuu, 2008, 16:45:47 »
Terve,

Tänään posti kantoi ovelle Auroran. Paketilla meni viikko matkalla Englannista Suomeen. Katsoin pikaisesti osia ja vaikuttavat todella laadukkailta. Otan lisää kuvia kunhan pääsen kasaamaan kopteria.

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #1 : 06 Kesäkuu, 2008, 16:53:33 »
Pistähhän tietsikkaasi webbikamera ja laitat livekuvaa kasauksesta tulemaan.... ;)
Siistin näköinen peli!
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #2 : 06 Kesäkuu, 2008, 18:07:26 »
Se onkin eka Aurora Suomessa.  Eikö muuten edelleenkään tullut muuta ohjetta kuin CD versio? Taitaa olla Augustolta musteet loppu  :P

Nyt nippuun ja testaamaan.



-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Ville Erkkilä

  • Pro torppari
  • ****
    • RR-Galleria
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #3 : 06 Kesäkuu, 2008, 23:15:32 »
Hermis: Saat tyytyä Finlessin rakenteluvideoihin :)... en ole kummoinen kasaaja.
Vispilä: Paperimanuaali olisi tosiaan kätevämpi. Manuaalia kuitenkin päivitetään koko ajan asiakkaiden huomautusten avulla. Nyt on menossa V1.03.

Ensimmäisen ja toisen pussin jälkeen kopteri näyttää tältä. Sain myös äsken hieman kokemusta Avantin asiakaspalvelusta. Lähetin viestin kopterin suunnittelijalle koskien yksisuuntaislaakerin (en tiedä oikeaa suomenkielistä nimeä, vrt. sprag bearing) jäykkyyttä. Meni vajaa vartti ja Augusto oli vastannut. Sanoi, että laakeri löystyy muutaman lennon jälkeen ja nykyinen toiminta normaalia. Supporti näyttää toimivan näiltä osin :).

Rakentelu jatkuu vasta maanantaina punaisen ruuvilukitepulan vuoksi.

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #4 : 06 Kesäkuu, 2008, 23:23:56 »
Yep. Awesome  :). Olisikin tullut viesti että:

Customer support available, SOON  ;D


-op-
« Viimeksi muokattu: 06 Kesäkuu, 2008, 23:25:46 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Ville Erkkilä

  • Pro torppari
  • ****
    • RR-Galleria
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #5 : 06 Kesäkuu, 2008, 23:36:39 »
Heh, tämä kopteri on antanut ihan uuden merkityksen sanalle soon. Joku vitsailikin, että kun menee Avantin tehtaalle, kalenterissa on vielä vuosi 2006 :D. Mikä lienee aikavääristymä... :P

Poissa Ville Erkkilä

  • Pro torppari
  • ****
    • RR-Galleria
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #6 : 08 Kesäkuu, 2008, 23:18:55 »
Lisää kuvia. En jaksanut odottaa maanantaihin asti, joten skippasin muutaman pussin ja kasasin tänään perävedon sekä peräroottorin. Peräroottorista tulee kokokuva myöhemmin. Rungon rattaat sain toimimaan todella pehmeästi. Pystyrattaaseen tuli 0,4mm shimmit ja vaaka- 0,2mm. Perän kanssa oli vaikeampaa. 0,5mm shimmeillä sain välyksen pois kuten ohjeissa neuvotaan toimimaan. Rattaisiin jäi kuitenkin pieni korkea kohta, vaikka kuinka pyörittelin niitä. Ilmeisesti toinen ratas on hyvin lähellä pyöreää ja toinen kaukana. Uskon kuitenkin, että muutaman lennon jälkeen perän korkea kohta ajautuu pois. Peräroottori toimii vielä jäykästi, koska sen kahta linkkiä ei ole vielä kuumennettu. Pitää käydä ostamassa sytkäri, että pääsee tuosta ongelmasta eroon. Aurorassahan linkkejä ei saa herkistellä, vaan ne pitää kuumentaa sytkärin sinisellä liekinosalla.

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #7 : 08 Kesäkuu, 2008, 23:38:38 »
Jos toinen ratas on melkein pyöreä, ei taida auttaa 90ast. kääntäminen, sitä varmaan oletkin jo koettanut. Mitenkähän kovaa matskua rattaat on, jos ei kovin paha jumitus ole niin kaiketi hioutuu lennossa tasaiseksi.


-op-
« Viimeksi muokattu: 08 Kesäkuu, 2008, 23:40:24 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Ville Erkkilä

  • Pro torppari
  • ****
    • RR-Galleria
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #8 : 08 Kesäkuu, 2008, 23:44:18 »
Joo, pyöritin toista ratasta pienissä pätkissä toisen ympäri etsien parempaa kohtaa. En löytänyt. Se on vain vähän tiukka yhdestä kohtaa. Jos pyörittää akselia nopeasti, sitä tuskin huomaa.

EDIT: tällainen pätkä oli manuaalissa
No Play:
...
Once set as described it'll take a few flights for the gears to set and break in.

Näin sanoo eräs kaveri Kanadasta
Just try to find at least amount of high spot with zero mesh.

Eli yhteenvetona pienestä jäykkyydestä yhdessä kohtaa ei pitäisi olla haittaa.
« Viimeksi muokattu: 09 Kesäkuu, 2008, 02:04:36 kirjoittanut Ville Erkkilä »

Poissa Jarno Mäkinen

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #9 : 09 Kesäkuu, 2008, 09:04:30 »
Lainaus
Peräroottori toimii vielä jäykästi, koska sen kahta linkkiä ei ole vielä kuumennettu. Pitää käydä ostamassa sytkäri, että pääsee tuosta ongelmasta eroon. Aurorassahan linkkejä ei saa herkistellä, vaan ne pitää kuumentaa sytkärin sinisellä liekinosalla.

Mielenkiintoista sinänsä, koska lämmittämällä linkkejä yleensä tiukennetaan. Tosin silloin linkki ei saa olla kiinni pallossa. Vanha tapa on ollut keittää löysät linkit tai lämmittää niitä kuumailmapuhaltimella. Tällä tavalla linkeille voi tehdä pari-kolme kertaa kunnes ne kovenevat liikaa.

Jos linkki on kiinni pallossa, tulee siitä tosiaan löysempi.

Linkkityökalu on kyllä ylivoimainen vempain linkkien herkistämisessä. Tosin itsellä ei moista työkalua ole, joten olen vaan tyytynyt puristamaan pihdeillä linkkiä, kun se on kiinni pallossa.  :P

Joka tapauksessa mielenkiintoinen projekti. Täytyy ottaa koneesta tyypit, sitten kun se on valmis.
Saat sinäkin kokeilla hieman rauhallisempaa setuppia Cuatron muodossa.  ;D

Jarno

Poissa Ville Erkkilä

  • Pro torppari
  • ****
    • RR-Galleria
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #10 : 09 Kesäkuu, 2008, 11:49:10 »
Linkit ovat pallossa kiinni. Auroran linkeistä on mielenkiintoinen aihe Avantin support-foorumilla.


jarpiili

  • Vieras
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #11 : 09 Kesäkuu, 2008, 12:08:49 »
Oisko tuossa lämmittämisessä ideana, että linkkipallo kuumetessaan laajenee ja samalla laajentaa sitä muovista linkkiä. Jäähdyttyään muovi säilyttää laajentuneen muotonsa samalla kun linkkipallo palaa alkuperäisiin mittoihinsa. Lopputuloksena linkkipallo on sitten hieman väljä?

-Jari

Poissa Ville Erkkilä

  • Pro torppari
  • ****
    • RR-Galleria
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #12 : 09 Kesäkuu, 2008, 23:13:49 »
jarpiili, noin se varmaan menee.

Kasasin aamulla kytkinkellopaketin. Oli mukava huomata, että kytkinnauha oli millilleen oikean mittainen. Ei tarvinnut lyhentää ollenkaan. Vähän trimmasin päältä päin liimauksen jälkeen. Jälkimmäisessä kuvassa on vertailu T-Rex 600:n ja Auroran päärattaan välillä. Hampaissa on mukavasti kokoeroa :).

Jatkoin kytkinkellon jälkeen kuutospussiin, jossa piti olla osat runkolevyjen yhteenliittämiseen. Pojilla oli vain jäänyt tehtaalla ruuvipussi pois, eli olen noin 20 ruuvia ja muita pikkuosia vailla. Lähetin viestin Augustolle asiasta. Katsotaan, mikä on vastaus. Onneksi kopterin valmistumisella ei ole kiire.

Poissa Ville Erkkilä

  • Pro torppari
  • ****
    • RR-Galleria
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #13 : 12 Kesäkuu, 2008, 16:00:02 »
Ruuvit ja muut osat ovat tulossa Englannista. Onneksi ehdin aloittaa nupin rakentamisen, koska huomasin, että toisesta lavanpitimestä oli ulommainen laakeri sökö. Luulen, että se on painettu paikalleen sisäkehältä. Uusi lavanpidin ehti ruuvipaketin mukaan.

Poissa EskyPe

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #14 : 12 Kesäkuu, 2008, 17:30:40 »
No voi päivää! Mulla ois ainakin palanu sulakerasia jo moneen kertaan soikeiden rattaiden, sökön laakerin ja ruuviuupelon kanssa. Sille mystiselle Augustolle kannattanee laittaa vähän jyrkempääkin postia matkaan.
FPV-DJI Phantom
Futaba T8J

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #15 : 12 Kesäkuu, 2008, 19:05:11 »
2 vuotta kesti Augustolta + kavereilta hajottaa laakerit ja hävittää ruuvit? Multa sujuu paljon nopeemmin, yleensä päivässä häviää pari  ;D


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Ville Erkkilä

  • Pro torppari
  • ****
    • RR-Galleria
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #16 : 24 Kesäkuu, 2008, 19:49:43 »
Osat tulivat perille, ja kasaus jatkuu. Seuraavana vuorossa on moottorin, YS 91SR, kiinnittäminen runkoon. Kopteri on suunniteltu Ossin pohjalle, joten Yssin asentaminen vaatii modifaatioita. Ossissa on tuumakiere (7.9375mm x 1.0583mm), mutta Yssissä millikierre (8.0mm x 1.0mm), joten tuulettimen keskiöön pitää tehdä uudet kierteet. Näyttävät kuitenkin olevan lähellä toisiaan, joten tuon ei pitäisi olla iso homma. 91SR malli vaatii myös hieman moottoripukin keskipalan dremelöintiä, koska muuten regulaattori osuu siihen. Vanhempi 91ST ei vaadi.

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #17 : 24 Kesäkuu, 2008, 19:56:47 »
Melko samanlainen runko kun freyassa päälisin puolin. Toi on kyllä todella hieno kopteri mutta mahtaa itku tulla kun ton torppaa saako uuden tai varaosia sarjan hintakin lähentelee varmaan 2000€ toivottavasti saat ton syysleirille olis mahtava nähdä.

Poissa Ville Erkkilä

  • Pro torppari
  • ****
    • RR-Galleria
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #18 : 24 Kesäkuu, 2008, 20:17:32 »
Itse asiassa Avant tekee Freyaan EFX- ja FX-päivityssarjoja. Voi olla, että Freayasta on otettu vähän mallia. Rakennussarja maksaa 1000€, joka on suhteellisen halpa, kun katsoo, mitä saa. Esim. Hirobon hiilikuitumetalliunelmat taitaa maksaa huomattavasti enemmän.
« Viimeksi muokattu: 24 Kesäkuu, 2008, 20:21:13 kirjoittanut Ville Erkkilä »

Poissa Juho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #19 : 24 Kesäkuu, 2008, 20:38:56 »
Nuo ccpm- miksauksen leverit ja swashplate näyttää ainakin noin nopeasti katottuna lähes samanlaisilta kuin Eagle kolmosessa, siinä leverit vaan on sinisiä. Eaglessa on kai 135 asteen ccpm, mikä Avantissa on?
SAB Heli Team Finland - Supported by Bavarian Demon, Kontronik Drives, BK-Servos and Optipower batteries


Poissa Ville Erkkilä

  • Pro torppari
  • ****
    • RR-Galleria
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #20 : 24 Kesäkuu, 2008, 20:50:43 »
120 astetta

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #21 : 24 Kesäkuu, 2008, 22:11:42 »
Jaahas nehän on sitte tehny Avantista ihan kilpailukykysen, tarkotan siis että ei ole mikään superkallis niinku aluks luultiin.  Mulle toi freya evon sarjaki on kallis.
« Viimeksi muokattu: 24 Kesäkuu, 2008, 23:13:42 kirjoittanut Ege »

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #22 : 24 Kesäkuu, 2008, 22:26:04 »
Avantin programmable nuppi toimii tosi hyvin F3C säädöissäkin ja eihän varaosia tartte miettiä kun ei torppaa konetta  ;).

Paljonkas Freya Evon sarja maksaa?



-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #23 : 24 Kesäkuu, 2008, 22:30:39 »
No omasta maksoin Sabessa 590€ toni kyllä vaihto ne hirobon päälavat noihin sabin lapoihin. 

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Avant Aurora saapui
« Vastaus #24 : 25 Kesäkuu, 2008, 21:18:32 »
Avantin programmable nuppi toimii tosi hyvin F3C säädöissäkin
-op-
Niinpä, harmi että jotkut haaskaa hienon nupin käyttämällä V-Stabia ;D Nudge nudge...
-flybarless, sedative stabilized head-

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
7 Vastauksia
4300 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Marraskuu, 2007, 17:10:59
kirjoittanut Vispilä
2 Vastauksia
2435 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Heinäkuu, 2015, 17:45:56
kirjoittanut HeliFlyFinland
0 Vastauksia
5512 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Marraskuu, 2015, 23:29:08
kirjoittanut virtakuono
0 Vastauksia
1708 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Maaliskuu, 2017, 14:33:25
kirjoittanut HeliFlyFinland
0 Vastauksia
1773 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Toukokuu, 2017, 21:47:03
kirjoittanut HeliFlyFinland